Pony met zeldzame beenprothese moet mensen gaan inspireren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

marco_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 08:09

Wendy_Komen schreef:
(Denkt stiekum dat een spuitje wel fijner zou zijn geweest voor het arme dier)

Denkt hetzelfde.... Je maakt mij niet wijs dat dat beestje hier zo gelukkig van wordt. En dan hebben ze het tegenwoordig alleen maar over het welzijn etc.

Anoniem

Re: Pony met zeldzame beenprothese moet mensen gaan inspireren

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 08:12

Weer een typisch voorbeeld van een dier vermenselijken zonder aan het belang van het dier te denken. Een prooidier dat niet kan rennen heeft imo geen goed leven meer.

nicole_hetty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 08:27

het idee hier achter is misschien heel goed ( dat er mensen zijn die paarden willen redden voor de dood) maar persoonlijk had ik gezegt heeft het paard maar een spuitje.

voor mensen vind ik een prothese een goed ding. wij kunnen bedenken dat het goed is wij kunnen er mee leren leven omdat onze denkwijse heel anders is als dat van dieren.

een paard kan zich niet bedenken dat het beter is die zien het nut er niet van ( verbeter me als ik het verkeerd zie)

zelf denk ik dat het paardje hier niet vrolijk bij zal zijn. als een dier ( in dit geval de pony) niet kan leven zoals het gemaak is ( met 4 soepel buigende benen) vind ik niet dat wij er van alles aan moeten doen om hem in leven te houden. ik vind dit een beperking voor het leven als paard zijn. als ik een paard vrolijk in zijn wei zie galoperen met de oortjes naar voren en trots zijn word ik vrolijk. maar het zien van dit paardje word ik eerlijk gezegt niet vrolijk.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 08:41

heb hier een heel dubbel gevoel bij!
van de ene kant natuurlijk een gok waard om het te proberen maar van de andere kant vraag ik me af of de pony wel happy is.
Beestje word toch wel heel erg beperkt in zn vrijheid qua lopen.

intel_1x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 08:46

Tjee, wat heeft dit beestje een ellende moeten doorstaan, zoveel onderzoeken en operaties.
Nu hinkt ze ook nog maar wat rond, ik heb er wisselende gedachten over. Het lijkt mij een hele lieve pony toe, maar echt dierwaardig vind ik het niet.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 08:56

zeur niet zo, dit item heeft al eerder op bokt gestaan.
Volgens mij is er toch wel ander nieuws te vertellen dat dit???
kan wel gestopt worden die discussies.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 08:58

Goed bedoeld allemaal voor de pony,maar je kan ook té ver gaan.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:29

Ik heb niet alles gelezen.
Maar ik vind dit vreselijk om te zien, zelfs het nieuwste filmpje van de pony.
Dit is geheel tegen de natuur van het paard in. Een paard is een vluchtdier dat elke moment moet kunnen wegspurten. Paarden zijn bewegings dieren, die moeten km maken, dat kan deze neit meer.

Een mens heeft het ook zeker niet makelijk als zoiets gebeurd, maar een mens kan zich hierin beter aanpassen want die weet waarom en hoe. Een mens kan neit alles meer maar toch steeds meer wel dingen doen.
Je kan een paard niet met mens vergelijken.

xMelissaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:33

het is leuk voor je mensen dat ze de pony nog hebben
maar een spuitje was beter

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:43

Knap dat ze dit kunnen doen etc. maar of het voor de pony nou ook de beste oplossing is? Ik weet het niet :n

willemjan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:53

Ik zie dit meer als een reclame filmpje voor de kliniek.
Kvraag mij af of dat paardje nog wel zo'n fijn leven heeft.

Gr.Willemjan }:0

Lisa_Bo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 09:58

<3 <3 wat een schatje <3
dat ze er weer bovenop is gekomen :o :(:)

meelanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:03

wemkelover schreef:
Ik heb niet alles gelezen.
Maar ik vind dit vreselijk om te zien, zelfs het nieuwste filmpje van de pony.
Dit is geheel tegen de natuur van het paard in. Een paard is een vluchtdier dat elke moment moet kunnen wegspurten. Paarden zijn bewegings dieren, die moeten km maken, dat kan deze neit meer.

Een mens heeft het ook zeker niet makelijk als zoiets gebeurd, maar een mens kan zich hierin beter aanpassen want die weet waarom en hoe. Een mens kan neit alles meer maar toch steeds meer wel dingen doen.
Je kan een paard niet met mens vergelijken.

Een mens weet waarvoor hij zich aanpast, maar een dier past zich gewoon aan. Dieren hebben een heel groot aanpassings vermogen.
Dieren hebben een heel ander besef als mensen.

En ik heb hier iemand zien zeggen dat veel kreupele dieren ook worden afgemaakt, maar kreupele paarden lopen meestal kreupel omdat ze pijn hebben. Deze loopt niet lekker omdat hij dat niet helemaal kan.

Ik zou inderdaad niet de gok hebben genomen om dit paardje een prothese aan te meten, maar ik vind het toch heel fijn dat ze het proberen. Wie weet wat de toekomst brengt.

Ik vind het beestje (op de prothese na) er heel goed uit zien.

Jahnita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:17

wel erg leuk dat het paard toch nog een beetje leven heeft.

Echt rennen en spelen wat n paard moet kunnen zal het niet meer doen... dus ik weet het niet, de pony loopt ook indd niet soepeltjes, en dat zal ook gevolgen hebben voor de rest van het lichaam.

Als ik zo n filmpje zie denk ik, hadden we onze zwarte parel maar naar zulke goeie artsen gebracht! maargoed, soms kan het echt niet meer? en is ook een oplossing niet altijd het beste voor het PAARD.

EN DAT IS TOCH HET BELANGIJKSTE! en niet het BELANG van de mens!

wel erg knap dit, maar mijn paard zou er nooit zo bij lopen, die zou ik laten rennen en spelen hierboven in de hemel ;)

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:28

Ze hadden beter al het geld wat in dit project gestoken wordt, kunnen besteden aan mensen, in landen waar er geen geld voor is, om zulke protheses aan te schaffen.
Zij moeten het vaak doen, met afdankertjes. Eigenlijk te gek voor woorden.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:38

Ik verbaas me echt over hoe naïef veel mensen hier zijn.

Een paard IS geen mens dus vergelijk ze er dan ook niet mee. Ik vind dat dit egoïstisch is, hier wordt niet het belang van de pony vooropgesteld maar dat van z'n eigenaars. Want zij willen de pony niet missen dus houden 'm op de been hoe dan ook, omdat ze hem zelf niet kunnen missen.

Het dier loopt ongelovelijk mank. Als ik een paard zo zag lopen op z'n eigen 4 benen dacht ik ook; afmaken dat arme dier! :\
Als je ook maar een klein beetje verstand hebt van paarden zie je dat dit dier echt niet gelukkig oogt! Ja, natuurlijk graast ie, mijn pony zou ook grazen als ze met 3 gebroken benen in de wei lag..

http://www.adamzyglis.com/images/cartoon435.jpg Klein beetje wat ik bedoel. :=

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:48

Cayenne schreef:
Nu zal Molly een bezoek brengen aan het Kentucky Horse Park.
Directeur John Nicholson is blij met het bezoek van de pony: "Molly is een klassiek voorbeeld van goede dingen die kunnen gebeuren wanneer mensen met een groot hart zich inzetten om het leven van een dier te redden. Het heeft enorm veel inzet gekost om de merrie te redden, maar nu bewijst ze haar eigenaren een dienst door iets terug te doen voor de mensheid."

Ze gaat nu haar eigenaren een dienst bewijzen door iets terug te doen voor de mensheid??? Triest, dieptriest..... ik vraag me trouwens af of het beestje niet iedere dag volgespoten wordt met pijnstillers. Zou me niets verbazen. :n

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:52

Dit is gewon wachten tot er artrose ontstaat door de onnatuurlijke manier van lopen :+

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 10:56

Arm dier...nog steeds stokkreupel. Zelfs bij de close up van het grazen zie je dat hij de stomp zo min mogelijk belast. hoeveel pijn heeft dit dier nog?

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:00

Erg appart allemaal :=

Ik zou het mijn dier niet aan doen om zo'n leven te krijgen.

Aan de andere kant je moet ergens beginnen en wie weet dat dit de eerste stap is naar een prothese die wel bruikbaar is voor dieren. Al zou ik zoiets eerder testen bij honden of katten omdat die ook prima met drie poten kunnen leven.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:09

iemand schreef:
Deze loopt niet lekker omdat hij dat niet helemaal kan.

en dus voor mij een extra reden om zo'n dier over de eeuwige groene weides te laten galoperen. Als een dier pijn heeft, moet je het uit zijn lijden verlossen en als ie zo iets belangrijks als normaal lopen ook niet meer kan, dan ook!

Ik vind het ontzettend egoistisch van de eigenaren (en de artsen) om zo met een vluchtdier om te gaan. Dat hele lichaam van dit beestje gaat naar zijn grootje door oneigenlijke belasting. Maar niemand die dat ziet, want het dier loopt toch al stokkreupel (en ach, het beest bewijst de eigenaren nu een wederdienst).

Voor mij is dit dierkwellerij en ik vind het raar dat dit in Amerika dan weer goedgekeurd wordt. Ze knuppen je daar (terecht hoor) aan de hoogste boom als je dier te mager of verwaarloosd is, maar dit wordt dan weer als een of andere godheid aanbeden. Triest, diep triest.

Een prothese voor een vluchtdier, nee dank je wel!

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:25

Hoezo jarenoud nieuws.... :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 11:36

en dan hebben ze het over een paardwaardig leven.
:(

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:04

Is idd oud nieuws.

Echter geloof ik wel dat je snel aan de pony zou kunnen zien of dat deze ongelukkig is. Ze zou geen inspatiebron zijn als ze niet vrolijk zou zijn. ;)

Vind het erg "hokkerig" denken om bij voorbaat te zeggen dat dit niet paardwaardig is.
Zonder dit was ze er niet meer en imo zijn shetjes erg slim en laten goed zien wat ze wel en niet willen (mits je er open voor staat natuurlijk)

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 12:10

Ik vind de pony er verder wel goed uitzien. Maar ik zou het zelf nooit doen. Beestje kan in stap nog net een beetje vooruit komen maar verder kan ie helemaal niks. Lijkt me niet echt een fijn bestaan voor het dier.