Drie paarden dood op de dag voor de Grand National

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:19

even een tussen stand!
er is 1 jockey afgevallen hij brak net zijn arm..ene het was een jockey die kans had op winst in de national

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:21

Love_Uggs schreef:
All horse deaths since 13 March 2007 Horse Date Course Cause of death
Prudent Honour (IRE) 2010-04-09 Aintree Fell - Broke Neck
Plaisir D Estruval (FR) 2010-04-09 Aintree Fell - Broke Neck
Schindlers Hunt (IRE) 2010-04-09 Aintree Broke Foreleg - Destroyed
Pagan Starprincess 2010-04-08 Aintree Fell - Spinal Injuries Destroyed

Alleen al walchelijk dat er staat DESTROYED :S

dat zijn de 4 paarden van gister en eergister.
destroyed is afgemaakt.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:21

jmac schreef:
Daarnaast is alle lol er af als de fences lager worden. De Grand National is juist zo mooi door de sensatie en de valpartijen en de moeilijkheidsgraad!

lol? Mooi?

Anoniem

Re: Drie paarden dood tijdens Britse Grand National renwedstrijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:22

Jeetje, die onzin moet echt stoppen gewoon. :oo In elke sport gaat wel eens wat fout, maar dit is geen sport meer als er zoveel doden vallen.. gestoord gewoon. Ik zeg afschaffen..

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:26

_sparta_ schreef:
jmac schreef:
Daarnaast is alle lol er af als de fences lager worden. De Grand National is juist zo mooi door de sensatie en de valpartijen en de moeilijkheidsgraad!

lol? Mooi?

nou ja hoe je het ook went of keert,ze maken het op de bbc wel erg mooi,met verhalen over de paarden die mee doen vanmiddag je krijgt beelden te zien van de paarden op stal,barryholland werd aangekocht voor 2000 euro...ze hadden nooit gedacht dat hij ooit ging koersen...en nu loopt hij vanmiddag in de national,ze bouwen de spanning enorm op voor de wedstrijd,comply or dye doet al voor de 3 de keer mee hij won 1 keer en werd vorig jaar 2....ze leren je de paarden kennen en nemen je mee in het verhaal.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:28

Behalve als ze verongelukken, dan is er geen verhaal meer en is dat geweldige paard wat het even daarvoor was, amper nog genoemd daarna.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:30

knooopje schreef:
nou ja hoe je het ook went of keert,ze maken het op de bbc wel erg mooi,met verhalen over de paarden die mee doen vanmiddag je krijgt beelden te zien van de paarden op stal,barryholland werd aangekocht voor 2000 euro...ze hadden nooit gedacht dat hij ooit ging koersen...en nu loopt hij vanmiddag in de national,ze bouwen de spanning enorm op voor de wedstrijd,comply or dye doet al voor de 3 de keer mee hij won 1 keer en werd vorig jaar 2....ze leren je de paarden kennen en nemen je mee in het verhaal.

Tuurlijk maken ze er een mooi verhaal van! Dat verkoopt....

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:38

nou de oogst van deze race 1 paard ingehouden(kreupel)
1 paard gevallen....zag het paard niet in de benen komen...

ja daarom maken ze er ook een mooi verhaal van,ze zeiden zelfs tijdens het verhaal van barryholland die 2000 euro koste,dat dat mishien mensen makenlijker over de streep haald om zelf ook een renpaard aan te schaven...

we moeten niet vergeten dat we niet de hele rensport over 1 kam moeten scheren,ik ben enorm fan van de rensport(de vlakke baan)dus zonder hagen.
en de vlakke baan renpaarden worden nu wel de dupe van dit.

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:43

ze kunnen wel mooie beelden schieten zeg!

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:48

jmac schreef:

Ja hoor, prachtige valpartijen! Puur genieten, zo'n paard overkop zien gaan en zn nek breken. Is extra prachtig als ze nog even overeind proberen te komen op hun gebroken benen voordat ze afgemaakt worden. :9k

Jij bent een echte dierenvriend hé?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:50

Ik ben normaal ook voor hoger, sneller, moeilijker, spannender etc. Maar als er teveel ongelukken bij gebeuren gaat het gewoon té ver, klaar. En dat zou iedereen moeten inzien.. Helaas kan de lol er maar niet vanaf bij sommige mensen..

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:52

Ieder jaar lees en hoor ik weer van arme paarden en het moet verboden worden.
Maar we vergeten even AL die paarden die het pas echt slecht hebben.Paarden die dagf in dag uit worden mishandeld en verhongerd.DAT vind ik veel erger ,dan deze paarden die eeen super leven hebben en eigenlijk iets heel natuurlijks doen en dat is in een groep rennen. Ze doen het samen ,in de kudde.
Hoeveel paarden gaan er tegenwoordig niet aan koliek, geschuurde aderen en weet ik al wat dood.
Begriijp me goed ,geen èèn paard moet dood gaan ,maar ga niet zitten miepen als de Grand National weer op tv is .
Ik denk dat er tegenwoordig net zoveel geld omgaat in de springsport.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:55

gootje12 schreef:
Maar we vergeten even AL die paarden die het pas echt slecht hebben.Paarden die dagf in dag uit worden mishandeld en verhongerd.DAT vind ik veel erger ,dan deze paarden die eeen super leven hebben en eigenlijk iets heel natuurlijks doen en dat is in een groep rennen. Ze doen het samen ,in de kudde.
Hoeveel paarden gaan er tegenwoordig niet aan koliek, geschuurde aderen en weet ik al wat dood.
Begriijp me goed ,geen èèn paard moet dood gaan ,maar ga niet zitten miepen als de Grand National weer op tv is .

Hallo dit is wel even wat anders hè. Dit is niet lekker in een groepje rennen, dit is zo hard mogelijk omdat het baasje het wil en over veel te hoge hindernissen springen in een veel te hoog tempo. Paarden die dag in dag uit verwaarloosd of mishandeld worden ben ik het ook allerminst mee eens. Maar dat ik het daar niet mee eens bent neemt niet weg dat ik het hier ook niet mee eens ben. Moeten we bij alle gekke paardensporten gelijk weer al die zielige verwaarloosde paardjes erbij halen?? Dat zijn toch twee totaal verschillende werelden?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 15:58

Ik heb weinig met de rensport. Maar ik vind dat dit wel te extreem is, de gewone vlakke rensport prima. Maar als er op een concours jaarlijks zoveel dodelijke ongevallen gebeuren, vraag ik me af wat de lol is, naast geld, om mee te doen?
Ik heb dan liever een paard die er nog 10 jaar is dan 1 race die ik misschien kan winnen maar waarbij ik mijn paard ook kan verliezen. Ik weet ook dat ik het makkelijk heb omdat ik de paardensprort als mijn hobby en niet als mijn broodwinning heb.. Maar toch, ik snap het niet..

En waarom zijn ze hier niet voor getraind dan? Eerder werd gezegd dat ze deze hoogte nog nooit gesprongen hadden, waarom doen ze dat niet dan? Lijkt mij toch dat een getraind paard beter van start kan gaan op zo'n wedstrijd, of zie ik dat dan fout?

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:01

Nee, het is allebei door toedoen van de mens.
Maar deze renpaarden hebben wel een heel goed leven en ze worden echt niet ingezet als ze niet fit zijn. Want ze moeten zich wel eerst kwalificeren voor ze mee mogen doen.Dus dit soort hindernissen hebben ze echt wel gezien en geoefend.dacht je dat de trainers ook maar iets aan het toeval over laten.

de vlakke baan races zijn net zo erg dan. Daar komen net zo veel ongelukken voor.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:02

gootje12 schreef:
de vlakke baan races zijn net zo erg dan. Daar komen net zo veel ongelukken voor.

Is dat jouw eigen idee of kun je dat onderbouwen met cijfers?

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:03

Kijk maar eens op animal planet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:03

gootje12 schreef:
Nee, het is allebei door toedoen van de mens.
Maar deze renpaarden hebben wel een heel goed leven en ze worden echt niet ingezet als ze niet fit zijn. Want ze moeten zich wel eerst kwalificeren voor ze mee mogen doen.Dus dit soort hindernissen hebben ze echt wel gezien en geoefend.dacht je dat de trainers ook maar iets aan het toeval over laten.

Die vlakke races heb ik ook niks mee, dat even ten eerste. Maar als die paarden fit zijn, geoefend hebben etc. Waarom gaat het dan in godsnaam zovaak fout? Dan zit er toch ergens iets niet lekker? Dat ben je toch wel met me eens?

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:04

Paar pagina's terug heeft iemand die in de renwereld gezegd dat de paarden niet op deze enorme hoogtes getraind worden.
Want ik snap echt niet dat als een paard getraind is he zo vaak fout gaat..

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:05

En daar lopen paarden van 2 jaar .op de vlakke baan beginnen ze al heel vroeg.
Bij de GN is de jongste geloof ik 7 of 8.

gootje12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:06

Geloof maar ,dat ze er wel op worden getraind,alleen niet op het terrein van de grote race.

BlackDancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:14

Uhlg, ik heb net even zo'n filmpje van een grand national gekeken op youtube en bij elke sprong was ik doodsbang dat die paarden gingen vallen en iets gingen breken of zo..
Ik zie de lol of mooiheid er niet van in

kistaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:17

gootje12 schreef:

En ik haat het als er zulke vergelijkingen worden gemaakt. Zulk soort ernstige ongelukken bagitaliseren omdat er andere andere dingen gebeuren die ook erg zijn...Waarom altijd vergelijken? Omdat er nog meer dingen gebeuren die vreselijk zijn, moet hier maar niet over gezeurd worden? Want ze hebben een super leven? Want ze doen het samen in een kudde? Hou toch op zeg :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:18

BlackDancer schreef:
Uhlg, ik heb net even zo'n filmpje van een grand national gekeken op youtube en bij elke sprong was ik doodsbang dat die paarden gingen vallen en iets gingen breken of zo..
Ik zie de lol of mooiheid er niet van in

Ik ben net ook maar weer eens die filmpjes gaan kijken. Je zíet gewoon dat het niet goed kan gaan. En bij bijna elke sprong gaat er wel een ruiter af, of een paard door z'n benen. Door de snelheid schiet de ruiter over de nek en trekt zo het paard naar beneden, logisch dus dat veel van die paarden die overlijden hun nek breken. Sorry hoor, maar in een ''sport'' waar het geen rondje zo kan gaan dat zowel paard als ruiter overeind blijven, vind ik het echt geen sport meer.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 16:21

Ik zie dat er op getraind wordt en dit zeer effectief is om hetzelfde te kunnen doen met een grote horde andere paarden rondom je, vandaar dat er deze keer nog maar 4 paarden zijn afgemaakt...

En ja, er zijn paarden die het slechter hebben. Maar je standpunt verdedigen door gewoon iets aan te halen wat in jouw ogen nog slechter is, is geen argument. Ik vind het ook veel erger dat er vrouwen in Congo voor de ogen van hun kinderen verkracht worden door soldaten, maar dat wil niet zeggen dat je een tegen een bokker die net aangerand is zegt "ach kom, er zijn wel ergere dingen en jij hebt voor de rest wel een mooi leven, wat ik erg vind, dat zijn die vrouwen in Congo". Het is alletwee erg en het zou alletwee dan gewoon niet mogen, niet het ene wel omdat het andere nog net ietsje erger is.
Feit blijft dat er veel paarden verongelukken, hoe "voorbereid" ze ook zijn en wat een prinsenleven ze ook zouden hebben.Ik vraag me af welke paarden trouwens blij zijn dat ze zo'n leven hebben gehad als ze daar op het slagveld liggen te lijden...ze zullen het niet fijn vinden vinden om 23 uur in een stal te staan wegkwijnen, maar ook niet om daar overkop te gaan... Een prinsenleven én een sport(of geen wedstrijdsport) waar ze niet zo'n hoog risico op afschuwelijke valpartijen zouden hebben, dat is pas veel beter.