Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Love_Uggs schreef:All horse deaths since 13 March 2007 Horse Date Course Cause of death
Prudent Honour (IRE) 2010-04-09 Aintree Fell - Broke Neck
Plaisir D Estruval (FR) 2010-04-09 Aintree Fell - Broke Neck
Schindlers Hunt (IRE) 2010-04-09 Aintree Broke Foreleg - Destroyed
Pagan Starprincess 2010-04-08 Aintree Fell - Spinal Injuries Destroyed
Alleen al walchelijk dat er staat DESTROYED :S
In elke sport gaat wel eens wat fout, maar dit is geen sport meer als er zoveel doden vallen.. gestoord gewoon. Ik zeg afschaffen.. _sparta_ schreef:jmac schreef:Daarnaast is alle lol er af als de fences lager worden. De Grand National is juist zo mooi door de sensatie en de valpartijen en de moeilijkheidsgraad!
lol? Mooi?

knooopje schreef:nou ja hoe je het ook went of keert,ze maken het op de bbc wel erg mooi,met verhalen over de paarden die mee doen vanmiddag je krijgt beelden te zien van de paarden op stal,barryholland werd aangekocht voor 2000 euro...ze hadden nooit gedacht dat hij ooit ging koersen...en nu loopt hij vanmiddag in de national,ze bouwen de spanning enorm op voor de wedstrijd,comply or dye doet al voor de 3 de keer mee hij won 1 keer en werd vorig jaar 2....ze leren je de paarden kennen en nemen je mee in het verhaal.
jmac schreef:Daarnaast is alle lol er af als de fences lager worden. De Grand National is juist zo mooi door de sensatie en de valpartijen en de moeilijkheidsgraad!
gootje12 schreef:Ieder jaar lees en hoor ik weer van arme paarden en het moet verboden worden.
Maar we vergeten even AL die paarden die het pas echt slecht hebben.Paarden die dagf in dag uit worden mishandeld en verhongerd.DAT vind ik veel erger ,dan deze paarden die eeen super leven hebben en eigenlijk iets heel natuurlijks doen en dat is in een groep rennen. Ze doen het samen ,in de kudde.
Hoeveel paarden gaan er tegenwoordig niet aan koliek, geschuurde aderen en weet ik al wat dood.
Begriijp me goed ,geen èèn paard moet dood gaan ,maar ga niet zitten miepen als de Grand National weer op tv is .
Ik denk dat er tegenwoordig net zoveel geld omgaat in de springsport.
gootje12 schreef:Nee, het is allebei door toedoen van de mens.
Maar deze renpaarden hebben wel een heel goed leven en ze worden echt niet ingezet als ze niet fit zijn. Want ze moeten zich wel eerst kwalificeren voor ze mee mogen doen.Dus dit soort hindernissen hebben ze echt wel gezien en geoefend.dacht je dat de trainers ook maar iets aan het toeval over laten.
de vlakke baan races zijn net zo erg dan. Daar komen net zo veel ongelukken voor.
gootje12 schreef:Ieder jaar lees en hoor ik weer van arme paarden en het moet verboden worden.
Maar we vergeten even AL die paarden die het pas echt slecht hebben.Paarden die dagf in dag uit worden mishandeld en verhongerd.DAT vind ik veel erger ,dan deze paarden die eeen super leven hebben en eigenlijk iets heel natuurlijks doen en dat is in een groep rennen. Ze doen het samen ,in de kudde.
Hoeveel paarden gaan er tegenwoordig niet aan koliek, geschuurde aderen en weet ik al wat dood.
Begriijp me goed ,geen èèn paard moet dood gaan ,maar ga niet zitten miepen als de Grand National weer op tv is .
Ik denk dat er tegenwoordig net zoveel geld omgaat in de springsport.
BlackDancer schreef:Uhlg, ik heb net even zo'n filmpje van een grand national gekeken op youtube en bij elke sprong was ik doodsbang dat die paarden gingen vallen en iets gingen breken of zo..
Ik zie de lol of mooiheid er niet van in