Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:58

die mensen mogen voor mij part gewoon zelf meemaken wat deze paarden hebben meegemaakt...
arme beesten!! ik snap niet dat mensen zo walgelijk kunnen zijn! dat ze niet eens een ziel hebben en het paard normaal kunnen behandelen..
stelletje idioten...
WALGELIJK gewoon :(

Tweetyj

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:59

Jolliegirl schreef:
Ik ga dit topic incl. foto's uitprinten deze week, en deze neem ik mee naar de slachterij waar wij op excursie gaan. Misschien zijn er mensen die een idee hebben hoe we hier iets aan kunnen doen? want dit is ongelooflijk!!

Dat is best wel een heel goed idee! Laten we iig hopen dat het hier niet gebeurt! :n

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:04

Dit gebeurt vast niet alleen in Canada. Je wil niet weten hoe de hondjes in Korea er bij zitten voordat ze de pan in gaan. En zo zijn er in Nederland ook genoeg voorbeelden kijkend naar de varkenssector. Ieder dier staat voor bij daarin gelijk. Ik eet gewoon geen vlees. Heel simpel, ik betaal daar niet voor.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 04-04-10 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:04

Als ik een petitie kan tekenen die deze wanpraktijken tegen gaat in slachterijen, dan houd ik me aanbevolen!

:(

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:05

Dit is de reden dat ik tot de laatste zucht en puf bij mijn paard zal blijven of dat nu door middel van een spuit of een schot gebeurd, ik ben erbij.
Geen leuk beeld maar beter dan dat er dit gebeurd met je dier, bahbah.
Ik hoop dat al deze mensen die hier aan mee hebben gewerkt zo gruwelijk gestraft worden, het liefst met dezelfde pijn.
Want dit heeft niks met slachten te maken maar met koeieneren en de macht die ze hebben op een misselijkmakende manier te misbruiken.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:07

Nou, heb stukjes uit de filmpjes gezien, en man... ben er goed misselijk van!

Dat die paarden zo lijden, is heel normaal voor die mensen.. Meneer schiet mis.. Paard lijd en meneer neemt alle tijd een nieuwe kogel te pakken. Vervolgens schiet hij weer mis.
Weer in alle tijd pakt hij een nieuwe kogel.. En schiet bij de 3e keer raak..
Het gedrag en de houding van de persoon die de paarden schiet is zo walgelijk. Het doet die man compleet niets!! dat die paarden daar lijden. Helemaal niets..

Per direct die kiet sluiten en een zeeeer passende straf voor die mensen verzinnen..

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:08

vreselijk zeg!

eigenlijk moeten ze bij ieder slachthuis camera's ophangen.

La_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:09

Echt wagelijk dit soort praktijken!! :n
Filmpjes of foto's ga ik ook absoluut niet kijken, de beschrijvingen zeggen al meer dan voldoende...

enniee

Re: Camera legt gruwelijke taferelen Canadese slachthuizen vast

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:12

Vreselijk,
ik hooop dat alles daar gesloten word, en deze mensen op dezelfde manier gestraft worden, heb ook geen foto's gezien ..

hoop dat die mensen dood neervallen, met heel veel pijn :D

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:12

Ieder zo zijn of haar keuze om wel of geen vlees te eten, maar als je hier geen vlees eet help je die paarden daar heus niet. Ik weet dat er over het algemeen in Nederland beter omgegaan wordt met de dieren en dus zal ik gewoon vlees blijven eten.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:13

Wat ik niet kan begrijpen is dat die mensen zo gevoelloos om kunnen gaan met die dieren. Die mensen hebben gewoon geen gevoel dat kan gewoon niet als je dit kan doen.
Net als die zeehondjes die dood geknuppelt worden.

Ik word er kots en kots misselijk van

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:13

enniee schreef:

In dat geval ben je geen haar beter dan die mensen zelf :n Ik keur het ook niet goed, absoluut niet, maar ik wens mensen geen pijnlijke dood toe :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 12:16

Het zijn overigens niet alleen mannen in de filmpjes zoals iemand hier opperde.
In 1 van de filmpjes laat een vrouw een paard moedwillig schrikken waarna hij onderuit gaat, en bewerkt ze hem daarna nog even met een electrische prikker ;(

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:16

Wat een onzin Ingmar_ dat je de dieren daar niet mee helpt. Het is heel simpel als de vraag af neemt, zal het aanbod afnemen. Zal niet over 1 nacht ijs gebeuren maar gebeurt wel.

Dat het ieder zijn keus is prima! Maar verschuil je niet achter zo'n opmerking. Geef dan gewoon eerlijk toe dat je vlees eten lekker vind en het niet wil opgeven.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:17

Na alle berichten hier durf ik absoluut niet te kijken naar de filmpjes en foto's. Maar wat een verhaal, waarom doen mensen zo? Ik begrijp dat echt niet.
Hopelijk sluiten ze de boel daar en worden die mensen (hard) gestraft. Arme paardjes ;(

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:17

__Nathalie__ schreef:
Net als die zeehondjes die dood geknuppeld worden.

Dat keur ik ook niet goed, maar in bijvoorbeeld Canada is dit algemeen geaccepteerd en wordt er nog veel bont gedragen. Zelf zie ik het probleem van bont dragen niet zo in, mits het op een normale manier is verkregen.

Reckless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:18

Het te erg voor woorden wat er gebeurt. Is het ook niet het land dat zeehonden doodknuppeld...
Hoop dat WSAP er daadwerkelijk er eens een keer iets aan doet. Er zal wel nu extra controles zijn maar na een tijd zal het gewoon weer doorgaan op deze manier. Het personeel moet aangepakt worden en het besef krijgen waar ze mee bezig zijn.

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:18

Bramasole schreef:
Wat een onzin Ingmar_ dat je de dieren daar niet mee helpt. Het is heel simpel als de vraag af neemt, zal het aanbod afnemen. Zal niet over 1 nacht ijs gebeuren maar gebeurt wel.

Dat het ieder zijn keus is prima! Maar verschuil je niet achter zo'n opmerking. Geef dan gewoon eerlijk toe dat je vlees eten lekker vind en het niet wil opgeven.

Ik zeg ook niet dat ik het wil opgeven, ik zeg gewoon dat ik gewoon vlees blijf eten, paardenvlees inbegrepen. Als wij hier in Nederland stoppen met vlees eten zal de vraag in Canada niet afnemen hoor :+

enniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:19

Ingmar_ schreef:
enniee schreef:

In dat geval ben je geen haar beter dan die mensen zelf :n Ik keur het ook niet goed, absoluut niet, maar ik wens mensen geen pijnlijke dood toe :n

ik dan wel, als ze paarden een pijnlijke dood geven, verdienen ze dat zelf ook..
sorry, maar dat is mijn mening
Eigen schuld dikke bult ;)

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:20

Ingmar dat het in canada geaccepteerd is wil toch niet zeggen dat het moet kunnen op die manier?

Marijee

Ik durf en ga niet kijken. Afschuwelijk, echt te gek voor woorden dat dit gewoon (kan) gebeuren....

Likemaaike

Ga niet kijken, het is echt erg er staat zelfs bij Killed on 22 february enz.

Groetjes

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:21

Nee, de vraag in Canada neemt niet direct af maar zoals ik in mijn eerdere post al schreef gaat bijv. de varkensindustrie hier in Nederland ook niet altijd over rozen.

Ik heb meer respect voor mensen die gewoon zeggen "ik blijf vlees eten, punt omdat ik het lekker vind" maar opmerkingen als "het veranderd toch niets" vind ik grote onzin.
Laatst bijgewerkt door Bramasole op 04-04-10 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Ingmar_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:21

Nja, toch ligt het bij mensen anders,maar dat kan ik nu niet zo goed uitleggen. *Mijn mening, niets mis mee.

Loeser

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:22

Wat erg!
Toch kan ik het nog steeds niet heel goed plaatsen, want kan op de foto´s niet heel veel zien. Mijn nieuwsgierigheid (als dat het goede woord is) wint het van mijn maag die alleen bij de tekst al begint te draaien. Kan iemand me een pm sturen met de link naar de filmpjes?