Ik vind het leuk! Paard wat alleen mij accepteerde (lang verhaal), herkende mij ook duidelijk de keren dat ik langs geweest ben. Dan stond ze chagereinig op stal, kwam ik 2 á 3x per jaar langs, begon ze te hinniken, zuchtte ze, en ging ze met haar oortjes naar voren staan slapen, alsof ze alleen kon 'rusten' als ik er was. Heel bijzonder.
JessicaG
Geplaatst: 18-03-10 18:40
Ik heb ook wel een voorbeeld, niet helemaal positief maar goed... Bij 1 van de manegepaarden bij ons gaf ik vaak een stemgeluid ("Eeeheeh!") als hij iets deed wat niet mocht zoals proberen er tussenuit te piepen of steeds proberen te versnellen. Maar wat gebeurde er na een tijdje. Als ik dan mijn stemgeluid zo gebruikte, dan uitte het paard dat in schudden met het hoofd en 1x heeft hij er zelfs bij gebokt. Mijn zus doet hetzelfde met haar stem en bij haar doet het paard het ook. Dat paard is er erg gevoelig voor. Het is ook wel een sensibel typje, misschien dat die er vatbaarder voor zijn maar is denk ik ook weer situatieafhankelijk.
Renee1990
Geplaatst: 18-03-10 20:02
Heb dit zelf gehad met mijn inmiddels eigenpaard,
hij was toen verkocht, en had moeilijk contact met toenmalige eigenaar, na 1,5 jaar ging ik kijken, en jawel ze kregen er niks meer mee gedaan want hij stond te hinniken, en wilde het zadel niet op totdat ik erwas
Geweldig
AlexandraM
Geplaatst: 18-03-10 20:36
leuk bericht al denk ik dat de manier van belonen met voedsel wel goed gedaan moet worden ik gebruik altijd stem MET lichaamstaal
wat leuk . En wat een schattige foto trouwens ! lief klein meisje met groooot paard
amber15
Geplaatst: 20-03-10 12:53
leuk bericht en wat een enige foto!
Poiuytrewq
Geplaatst: 21-03-10 11:29
Leuk artikel en geweldige ervaringen staan er in het topic Ik vraag me alleen af of het bij negatieve ervaringen niet is, of het paard de vorige eigenaar niet wílt herkennen. Omdat als de nieuwe eigenaar hem ook zo gaat behandelen zal hij vast wel dingen associëren met zijn vorige huis? (dus dat hij het niet helemaal vergeten is?!)