Eric Laarakker: "Paardeneigenaren smeren veel te veel"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

hyppolyte

Re: Eric Laarakker: "Paardeneigenaren smeren veel te veel"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 22:55

En dat is dus kul, het inwendige systeem van een paard is alleen een stuk gevoeliger dan dat van een mens, heeft niets met dichter bij de natuur staan te maken, of met het 'afleren' van de natuur :+. Dat is echt boerenpsychologie van de bovenste plank.

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:23

hyppolyte schreef:
En dat is dus kul, het inwendige systeem van een paard is alleen een stuk gevoeliger dan dat van een mens, heeft niets met dichter bij de natuur staan te maken, of met het 'afleren' van de natuur :+. Dat is echt boerenpsychologie van de bovenste plank.

en hoe komt het dan, volgens jou, dat het systeem van een paard gevoeliger is?

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:41

Toch nog maar weer eens de beginpost gelezen en gehoopt dat daar zou staan wat wij er van moeten vinden dat nou juist Eric Laarakker zoiets zegt. Maar niet gelezen in mijn ogen gaat het erom of wij nou te veel op ons paard smeren ja of nee. En niet of we die middeltjes nou perse van Eric krijgen en dan blijf ik erbij tot nu toe gaat het hier nog steeds over druppeltjes en niet over iets smeerbaars. Dus ik begrijp dit topic kennelijk niet.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 23:44

Omdat een paard geen mens is, het zijn allereerst herbivoren, hebben een darmstelsel dat erop gebouwd is om de hele dag door kleine porties voedsel binnen te krijgen. Een mens daarentegen is een omnivoor en heeft graag een ritme en eet slechts enkele keren per dag grotere hoeveelheden voedsel. Dat heet appels met peren vergelijken. Dat is inderdaad wel een deel natuur, maar het is onzin om te zeggen dat de mens niet meer vatbaar is voor bepaalde dingen omdat ze door chemie verder van de natuur afstaan....

Citaat:
Toch nog maar weer eens de beginpost gelezen en gehoopt dat daar zou staan wat wij er van moeten vinden dat nou juist Eric Laarakker zoiets zegt. Maar niet gelezen in mijn ogen gaat het erom of wij nou te veel op ons paard smeren ja of nee. En niet of we die middeltjes nou perse van Eric krijgen en dan blijf ik erbij tot nu toe gaat het hier nog steeds over druppeltjes en niet over iets smeerbaars. Dus ik begrijp dit topic kennelijk niet.

Blijkbaar niet ;). Er staat nergens wat we al dan niet moeten vinden of zeggen, dat is nou juist het fijne van zo'n forum, dat we zelf mogen beslissen over wat we zeggen en denken :+. Snap je nou niet dat het enigszins hypocriet is als een dergelijke uitspraak gedaan wordt door iemand die gek is op allerlei dingen voorschrijven en je paard volstopt met een middeltje hier en een kloddertje daar? En dat sommige mensen daar even hartelijk ommoeten lachen, is dat nou zo vreselijk ingewikkeld?

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 00:24

Madeliefjes schreef:

Volgens mij zegt hij niet alleen dat er te veel wordt gesmeerd, hij zegt ook dat je het van binnenuit moet aanpaken. Mag jij raden waarmee... :+

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 00:36

:):) :):)Oeh, oeh, oeh!!!! Ik weet het, ik weet het, ik weet het, ik weet het!!!!!! :):) :):)

:)*Met zijn (aan)smeersels misschien? :)*
:') :') :')

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 01:04

Kan me dan 1 iemand hier uitleggen hoe het dan kan dat mijn paard afgeschreven is voor artrose, zwaar kreupel liep en de vraag duidelijk was of ik mijn paard wel kon laten leven.
Ik ben toen verder gaan zoeken en ben bij homeopathie uitgekomen (op advies van een gepensioneerde dierenarts) of in dit geval Eveline Hekkenberg.
Mijn paard is door haar druppeltjes, smeerseltjes, accupunctuur, energiemeetingen, doormeten etc. wel een paard wat pijnvrij kan leven en zelfs zo goed hersteld is dat ze bereden kan worden..
Is dat kwakzalverij?? Zou wel erg toevallig zijn als dit pure toeval allemaal is. Ik heb haar van te voren niet verteld wat er met mijn paard was gebeurt, had het in de middenweg gelaten, maar ze kon het me na een behandeling wel helemaal vertellen, en het klopte allemaal. Ook heb ik haar wel eens een beetje proberen voor de gek te houden.. Ook hier kwam ze zonder problemen tot de juiste diagnose/gebeurtenissen..
Of zou ze echt het internet afpluizen en mijn vriendinnen bellen om te weten te komen wat er met mijn paard is gebeurt..

Daarnaast zei ze na een behandeling dat ze door kreeg dat mijn paard een beetje hyper was (kwam zo niet over op dat moment) en zin had om te springen.. Ze was nog geen uur weg of ze was zich de draad al in gesprongen. Kan toeval zijn, maar hoe kan dat dan als het precies gebeurt wanneer zij het zegt en als zij is geweest..

1 keer kan toeval zijn, de 2de keer ook maar de 3de keer begint het toch echt te lijken..

Nog een voorbeeld, mijn paard had iets heel geks op de huid,, leek op een soort schimmel. Ik had wat geadviseerd gekregen om het te smeren (niet van eveline) Eveline kwam aan met druppeltjes en heb het smeerseltje achter wegen gelaten om te zien of het daadwerkelijk holp.. Mijn paard had daar onlangs al ruim een jaar last van. Na 8 weken druppelen was het weg en is het nog steeds niet terug.. Ook weer een toevals treffer.

Tja of homeopathie is toch niet helemaal kwakzalverij of god bestaat echt en geeft me toch een beetje geluk..

Daarnaast zit er alcohol in het flesje vanwege de houdsbaarheid en het bevriest niet.. (ja ik heb het gevraagt)
Daarnaast zegt Eveline altijd en schrijft ze op het flesje wat er in zit.

Nog een hele duidelijke toevalstreffer.. Laatste keer zei ze dat de bandjes wat overbelast waren en dat ze niet geheel tevrede was over de pees hoe die eraan toe was (in de zin van overbelast).. Tja paard heeft geen pijn dus die rent veel meer.. Een week later heeft mijn paard een peesblessure.. Weer zoiets wat erg toevallig is..

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 10:55

Whisperke schreef:
Kan me dan 1 iemand hier uitleggen hoe het dan kan dat mijn paard afgeschreven is voor artrose, zwaar kreupel liep en de vraag duidelijk was of ik mijn paard wel kon laten leven.
Ik ben toen verder gaan zoeken en ben bij homeopathie uitgekomen (op advies van een gepensioneerde dierenarts) of in dit geval Eveline Hekkenberg.
Mijn paard is door haar druppeltjes, smeerseltjes, accupunctuur, energiemeetingen, doormeten etc. wel een paard wat pijnvrij kan leven en zelfs zo goed hersteld is dat ze bereden kan worden..

met deze vraag zat ik ook maar die is door een aantal mede-bokkers "verklaart":
Wij zien het gewoon verkeerd. :D Wij geloven erin dus neem je een andere houding aan richting je paard, je verzorgt en behandeld hem misschien wel anders en daardoor LIJKT het alsof die beter is. je wilt het gewoon te graag zien. en als je iets heel graag wilt zien, dan gebeurd dat vaak ook ;) eigenlijk is het dus kwakzalverij want ze krijgen het toch voor elkaar dat jij erin gaat geloven.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 12:30

Dat is een hele reëele mogelijkheid ja. Het zou kunnen dat er blijkbaar net iets is wat werkt, ik vind dat alleen bij homeopathie nogal een heul groot grijs gebied :=.

Zoals ik al eerder zei, heb niets tegen homeopathie, alleen tegen laarakker als uitvoerder daarvan, die denkt namelijk niet alleen maar in het belang van het paard dat hij behandelt, maar vooral aan zijn eigen portemonnee. En zoals ik ook al eerder zei, weet ik daadwerkelijk wat er allemaal in die homeopathische middeltjes zit en dat zijn toch grotendeels alcohol en/of suiker en bindmiddelen.

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:19

En de mening over fytotherapie en orthomoleculaire therapie dan??

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 14:21

zelf vind ik eric een kundig man, maar idd niet voor iedereens portomonnai....

zelf doe ik veel met allerlei middeltjes van de groene os of bloesems.

met super resultaten , waar menig dierenartsen geen oplossing voor hadden.

voorbeeld.
zwarte andalusier, kwam bij mij, gediagnostiseerd met staart en manenexceem. er zat ook werkelijk geen haar meer op zijn hals.\
toen hij aankwam , zag ik al,dat dit geen manenexceem was, maar een tekort aan mineralen.
zijn huid was droog en schilferig, zijn vacht daarentegen glansde wel
hij stond op veel te smalle hoeven, (shetmaat) veel te kort, terwijl hij al 1 jaar niet naar de smid geweest was. Stond op 3 benen, ontlaste 1 vb vanwege schouder en schoft pijn.
hij rook ook chemisch, vond ik, na onderzoek, bleek hij door dierenartsen heel wat middelen tegen de jeuk te hebben gekregen.
het heeft echt een half jaar geduurt deze lucht eruit te krijgen.
ben begonnen met mineraal van Chi, en een mix bloesem.
daarna even gestopt en rustig training opgepakt.
zijn hals, waar hij extreem schuurde zat een verharde plek, hij liep vanuit boeg en onderhals. kon niet vanuit achter dragen, alleen stuwen.
ik kijk dan naar het hele plaatje, doe daar wat kuurtjes bij, stop weer even en blijf de training behouden, al kijkend naar het paard.
na 1/2 jaar schuurde hij niet meer en manen begonnen weer te groeien...
het is veelal bij dit soort gevallen een lange weg, is nu 2 jaar bij mij, en het zal nog zeker 1 jaar duren (ook zijn psyche) voordat hij weer toppie is...
het is een heel ander paard al, dan toen hij kwam.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:13

Citaat:
En de mening over fytotherapie en orthomoleculaire therapie dan??

Fytotherapie is wat mij betreft een andere categorie, dat heeft namelijk te maken met de geneeskrachtige werking van bepaalde planten e.d. en dat wordt dus ook geen duizenden keren verdund, dat heeft ook een bewezen effectiviteit. Orthomoleculaire stherapie moet ik even gaan opzoeken wat dat ook alweer was :+.
*edit* gedaan, lijkt me niet echt bijzonder nuttig, ik bedoel, die vitaminen en mineralen innemen kan een ieder voor zichzelf ook wel. Daarnaast kunnen bepaalde vitaminen en mineralen aardig wat schade toebrengen in te hoge doseringen. Ik zie de toegevoegde waarde ook niet zo in, maar ben er ook niet zo heel vreselijk bekend mee. Hoewel me er wel iets van bij staat dat mijn oma altijd bij zo'n homeopathisch 'arts' kwam en dat ik vervolgens een heleboel hele simpele voorgeschreven vitaminepreparaten in haar kast zag staan, niet anders dan degene die je bij de drogist kunt halen, maar dan wel uit de speciale apotheek aan de praktijk (en dan automatisch 10 keer zo duur natuurlijk).

Dus even samenvattend, ik denk dat een aantal dingen wel effect zouden kunnen hebben, maar dat er door een heleboel zogeheten artsen of geneesheren (hoe je het ook noemen wilt), gruwelijk misbruik gemaakt wordt van de goedgelovigheid en het vertrouwen van mensen.

@nombrado, maar wat mankeerde het beestje dan volgens jou? Ik vind die nou niet echt een heel wonderlijk iets, dat ie van zoiets geneest (in 3 jaar tijd :=). Die verharde plekken in zijn hals zijn niet zo gek na al dat geschuur, zo hadden wij ook een shet met eczeem en die had ook een hele verdikte harde hals. Het verhaal van de hoeven die te kort waren na een jaar niet bekappen lijkt me sterk, is misschien alleen maar jouw mening, wat heb je verder met het kreupelen gedaan?
Maneneczeem los je ook van binnenuit op, dus met een paar vitaminen en mineralen kom je inderdaad al een heel eind. EN met azijn en dode zee spul ook :+....

*edit 2*
Oh ja, en ik heb vandaag heeel slecht ZELF groene leem op de neus van mijn paard gesmeerd omdat ze een nare plek op haar neus had. slleeeeeecccht!!! :=
Laatst bijgewerkt door hyppolyte op 20-03-10 23:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Nancy_Coco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 23:16

Het klopt wel want meestal als er iets is dan denken de meeste van ooh dat kan ik zelf wel even met een cremetje maar dat kan dus mooi niet:P

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 00:28

De Groene Os lijn die ooit mede door Eric Laarakker is ontwikkeld en door hem heel vaak is gebruikt in zijn praktijk bevat dus maar 1 homeopatisch middel, de rest is fytotherapie en orthomoleculaire therapie. Daarnaast heeft ook nog wel andere middelen maar Groene Os is zeer veel voorgeschreven door hem. Dus bij lange na niet allemaal homeopathie. Ook bevat die hele groene os lijn eigenlijk helemaal niet zoveel smeerseltjes. Nu gebruikt hij de aangepaste versie van de Groene Os maar ook die bestaat naast homeopathie uit fytotherapie en orthomoleculaire producten. En daarom heb ik een beetje moeite met deze discussie waar behoorlijk op alleen het homeopathie gedeelte van Eric wordt gewezen.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 01:57

Ok, ik blijf mezelf niet herhalen dus LEEEEEESSSSS nou eindelijk eens een keer mijn posts!!!!

Citaat:
Zoals ik al eerder zei, heb niets tegen homeopathie, alleen tegen laarakker als uitvoerder daarvan, die denkt namelijk niet alleen maar in het belang van het paard dat hij behandelt, maar vooral aan zijn eigen portemonnee.

Wederom, lees:
Citaat:
Orthomoleculaire stherapie moet ik even gaan opzoeken wat dat ook alweer was .
*edit* gedaan, lijkt me niet echt bijzonder nuttig, ik bedoel, die vitaminen en mineralen innemen kan een ieder voor zichzelf ook wel. Daarnaast kunnen bepaalde vitaminen en mineralen aardig wat schade toebrengen in te hoge doseringen. Ik zie de toegevoegde waarde ook niet zo in, maar ben er ook niet zo heel vreselijk bekend mee.

Citaat:
Dus even samenvattend, ik denk dat een aantal dingen wel effect zouden kunnen hebben, maar dat er door een heleboel zogeheten artsen of geneesheren (hoe je het ook noemen wilt), gruwelijk misbruik gemaakt wordt van de goedgelovigheid en het vertrouwen van mensen.

En het gaat niet alleen om de letterlijke smeerbare dingen (ook weer zoiets wat ik al 100 keer gezegd heb). Bovendien valt fytotherapie/othomoleculaire en weet ik het wat allemaal nog meer voor therapie in de VOLKSMOND onder de noemer homeopathie. Laarakker wordt afgezeken, niet enkel de homeopathie.

Dus nogmaals, LEES, LEES, LEES en LEES alsjeblieft.

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 09:44

Hyppolyte dan moet je even goed lezen..

Ik heb een beetje naar boven scrollen een hele boel getypt met de vraag of ik het me inbeelden.. Ja dat deed ik, wie zeik je dan af laarakker of homeopathie..
Jullie zeggen letterlijk dat homeopathie kwakzalverij is en dus per direct niet werkt en een eigenaar het zich maar inbeeldt.

Zowel laarakker als homeopathie wordt dus afgezeikt!!
Op het maar heel even zwart op wit te zeggen wat jullie willen zeggen..

Iedereen die homeopathie toepast bij zijn paard is zielig, want het werkt toch niet en je gooit je geld maar weg..

Dus bij deze whisperke (mij dus) je moet je paard maar in laten slapen, want je beeld je het maar in dat je paard beter loopt op homeopathische druppeltjes want die worden toch zovaak verdund dat ze niet kunnen werken..

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:07

Citaat:
Dat is een hele reëele mogelijkheid ja. Het zou kunnen dat er blijkbaar net iets is wat werkt, ik vind dat alleen bij homeopathie nogal een heul groot grijs gebied .

Zeg ik hier dat het grote onzin is en dat het niet kan werken? Nee, dus ik heb prima gelezen, maar jij blijkbaar minder goed.

Citaat:
Iedereen die homeopathie toepast bij zijn paard is zielig, want het werkt toch niet en je gooit je geld maar weg..

En waar zeg ik dit?

Citaat:
Dus bij deze whisperke (mij dus) je moet je paard maar in laten slapen, want je beeld je het maar in dat je paard beter loopt op homeopathische druppeltjes want die worden toch zovaak verdund dat ze niet kunnen werken..

Ik heb die producten zelf gemaakt, dus ik ben een van de weinigen die daadwerkelijk ervaring heeft met wat er allemaal in zit. En ik heb er minder vertrouwen in gekregen sinds ik dat heb gedaan. Ik gebruik zelf ook homeopatische middeltjes, maar ik denk niet dat alles werkt. Dan zeik ik daarmee niets af, dan geef ik gewoon op een nette manier mijn mening dat ik er niet zoveel vertrouwen in heb omdat IK wel weet wat er allemaal in zit.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 15:59

nombrado schreef:
BigBen schreef:
Doorgemeten ?

jep
energie banen meten
alles is nl energie (wetenschappelijk bewezen :D )

Wat een onzin @Nombrado. Je laat je (net als zoveel anderen) behoorlijk voor de gek houden.

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 16:03

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:17

hyppolyte schreef:
@nombrado, maar wat mankeerde het beestje dan volgens jou? Ik vind die nou niet echt een heel wonderlijk iets, dat ie van zoiets geneest (in 3 jaar tijd :=). Die verharde plekken in zijn hals zijn niet zo gek na al dat geschuur, zo hadden wij ook een shet met eczeem en die had ook een hele verdikte harde hals. Het verhaal van de hoeven die te kort waren na een jaar niet bekappen lijkt me sterk, is misschien alleen maar jouw mening, wat heb je verder met het kreupelen gedaan?
Maneneczeem los je ook van binnenuit op, dus met een paar vitaminen en mineralen kom je inderdaad al een heel eind. EN met azijn en dode zee spul ook :+....

het gaat niet alleen over exceem
het ging over een disbalans in het hele paard en een tekort aan mineralen
dat los je niet op met een smeerseltje of vitaminenpilletjes.
dat hij van zoiets geneest, vanaf op 3 benen staan, is zeker wonderlijk, aangezien advies was inslapen.....(bij de vorige eigenaar)
als de hoeven niet groeien is er duidelijk wat mis....,
het paard had alle extras opgebruikt om te kunnen overleven, incl bespiering..
het schuren was met 1/2 jaar over, maar dan is het nog niet klaar....
hij zal weer spieropbouw moeten krijgen
zelf doe ik magnetiseren dmv handoplegging en heb zo de schouder en schoft veelal behandeld, maar ook de rug en lendenen...
verder rustig het werken aan de longe (halster) oppakken en kijken wat het paard aankan, met daar tussen rustpauzes om weer te herstellen.
toen hij hier net was, kraakte al zijn gewrichten..., dat is nu weg.
hij lag regelmatig op zijn knieeen, wat ik zag als een verkeerd gebruik van het paard voor de kar en onder het zadel. verkeerd zadel en tuig gebruikt (wat hij voor mijn tijd deed )
dit paard heeft altijd alles vanuit zijn boeg en voorhand gedaan.
(wist van zijn achterbenen niet eens zijn bestaan)
stappen deed hij lateraal, halthouden een drama, hij was bang het gewicht van de kar in zijn kont te krijgen , dan brak hij echt zowat doormidden..

stilstand is bij mij achteruitgang..., ik werkte dus rustig aan met hem, nauwlettend in de gaten houden hoeveel hij aankon.
verder hem het vertrouwen geven dat het goed komt.....

nombrado

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 19:21

hopla schreef:
Wat een onzin @Nombrado. Je laat je (net als zoveel anderen) behoorlijk voor de gek houden.

elektriciteit zie je ook niet..???????? maar het is er wel
zuurstof zie je ook niet...., maar het is er wel, je leeft er notabene van.. :D
het is zeker te meten (ook wetenschappelijk) hoeveel energie iets afgeeft
alles is energie, ook wij mensen, maar ook een plant, dier, tafel , stoel, steen, kikker 8-)
sommige mensen zijn rete gevoelig voor computers en andere niet zienbare storingsenergiebanen
die zijn altijd moe....is ook bewezen.

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 20:30

Jeetje het wordt wel een welles nietus topic hier.
Zelf zweer ik echt bij de methode van Eric laarakker.
Ik heb meerdere paarden/pony`s om mij heen mee gemaakt die in behandeling zijn geweest bij hun en nog nooit zich zo goed gevoelt hebben.

Voorbeeld: Arabier - kon niet meer mee gereden worden had veel pijn, atrose etc. Letterlijk rijp voor de slacht eigenlijk.
3x laarakker langs geweest ook met wel wat smeerseltjes en poedertjes en kraken etc paard heeft zich nog nooit zo goed gevoelt. En kon in ieder geval weer pijnloos door het leven.

En zo kan ik nog heel veel voorbeelden noemen ook bij mijn eigen pony haar bekken stond scheef, schouder wervel zat niet goed en in haar nek een wervel en misschien insuline resistent. Kraken etc, poeder voor insuline en druppeltjes voor haar spieren. Pony heeft nog nooit zoveel beweging laten zien onder het zadel en ziet er stukken beter uit.

Binnenkort nog 1 consult dat is de 2e keer voor ons en haar bekken wordt nog voor de laatste keer het laatste stukje recht gezet en haar insuline gehalte controleren. Haar bekken konden ze niet in 1x goed zetten wat wel logisch is want anders zou het in eens heel erg overdreven recht voor de pony zijn en dit zou dan ook problemen op leveren.
Ja ze zijn niet goedkoop maar dat kun je ook over veel dierenartsen zeggen.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 02:56

Citaat:
zelf doe ik magnetiseren dmv handoplegging

Waarom niet ? Heb je metéén een magnetisch paard.
Extra handig. Raak je nooit je sleutels kwijt.

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 15:07

BigBen schreef:
Citaat:

:D Sorry, moest er even om lachen. (Wat een uitkomst zou dat voor mij zijn)

Ik las hierbovenaan de pagina dat een paard 'genezen' is van zware artrose. Dat KAN niet. Onmogelijk. Dan was het geen artrose. Het proces van artrose kan vertraagt worden, met de juiste zorg, zelfs BIJNA stilgezet. Maar het kan niet genezen. Dat argument wil ik graag even wegstrepen hier. Nu ga ik de rest bijlezen.

thysvisscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 10:22

BigBen schreef:
Citaat:

HILARISCH, alleen wel lastig dat t peerd nu aan de tralies van de stal zit vastgeplakt en niet meer los kan komen _O- _O-