Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
hyppolyte schreef:En dat is dus kul, het inwendige systeem van een paard is alleen een stuk gevoeliger dan dat van een mens, heeft niets met dichter bij de natuur staan te maken, of met het 'afleren' van de natuur. Dat is echt boerenpsychologie van de bovenste plank.
Citaat:Toch nog maar weer eens de beginpost gelezen en gehoopt dat daar zou staan wat wij er van moeten vinden dat nou juist Eric Laarakker zoiets zegt. Maar niet gelezen in mijn ogen gaat het erom of wij nou te veel op ons paard smeren ja of nee. En niet of we die middeltjes nou perse van Eric krijgen en dan blijf ik erbij tot nu toe gaat het hier nog steeds over druppeltjes en niet over iets smeerbaars. Dus ik begrijp dit topic kennelijk niet.
Madeliefjes schreef:Toch nog maar weer eens de beginpost gelezen en gehoopt dat daar zou staan wat wij er van moeten vinden dat nou juist Eric Laarakker zoiets zegt. Maar niet gelezen in mijn ogen gaat het erom of wij nou te veel op ons paard smeren ja of nee. En niet of we die middeltjes nou perse van Eric krijgen en dan blijf ik erbij tot nu toe gaat het hier nog steeds over druppeltjes en niet over iets smeerbaars. Dus ik begrijp dit topic kennelijk niet.
Whisperke schreef:Kan me dan 1 iemand hier uitleggen hoe het dan kan dat mijn paard afgeschreven is voor artrose, zwaar kreupel liep en de vraag duidelijk was of ik mijn paard wel kon laten leven.
Ik ben toen verder gaan zoeken en ben bij homeopathie uitgekomen (op advies van een gepensioneerde dierenarts) of in dit geval Eveline Hekkenberg.
Mijn paard is door haar druppeltjes, smeerseltjes, accupunctuur, energiemeetingen, doormeten etc. wel een paard wat pijnvrij kan leven en zelfs zo goed hersteld is dat ze bereden kan worden..
Citaat:En de mening over fytotherapie en orthomoleculaire therapie dan??
Citaat:Zoals ik al eerder zei, heb niets tegen homeopathie, alleen tegen laarakker als uitvoerder daarvan, die denkt namelijk niet alleen maar in het belang van het paard dat hij behandelt, maar vooral aan zijn eigen portemonnee.
Citaat:Orthomoleculaire stherapie moet ik even gaan opzoeken wat dat ook alweer was .
*edit* gedaan, lijkt me niet echt bijzonder nuttig, ik bedoel, die vitaminen en mineralen innemen kan een ieder voor zichzelf ook wel. Daarnaast kunnen bepaalde vitaminen en mineralen aardig wat schade toebrengen in te hoge doseringen. Ik zie de toegevoegde waarde ook niet zo in, maar ben er ook niet zo heel vreselijk bekend mee.
Citaat:Dus even samenvattend, ik denk dat een aantal dingen wel effect zouden kunnen hebben, maar dat er door een heleboel zogeheten artsen of geneesheren (hoe je het ook noemen wilt), gruwelijk misbruik gemaakt wordt van de goedgelovigheid en het vertrouwen van mensen.
Citaat:Dat is een hele reëele mogelijkheid ja. Het zou kunnen dat er blijkbaar net iets is wat werkt, ik vind dat alleen bij homeopathie nogal een heul groot grijs gebied .
Citaat:Iedereen die homeopathie toepast bij zijn paard is zielig, want het werkt toch niet en je gooit je geld maar weg..
Citaat:Dus bij deze whisperke (mij dus) je moet je paard maar in laten slapen, want je beeld je het maar in dat je paard beter loopt op homeopathische druppeltjes want die worden toch zovaak verdund dat ze niet kunnen werken..
BigBen schreef:The End of Homeopathy, The Lancet, 27.08.2005.
Are the clinical effects of homoeopathy placebo effects ?, The Lancet, 27.08.2005.
Wetenschappelijk bewijs, op basis van x aantal onderzoeken.
Homeopathie scoort niet beter dan placebo.
hyppolyte schreef:@nombrado, maar wat mankeerde het beestje dan volgens jou? Ik vind die nou niet echt een heel wonderlijk iets, dat ie van zoiets geneest (in 3 jaar tijd). Die verharde plekken in zijn hals zijn niet zo gek na al dat geschuur, zo hadden wij ook een shet met eczeem en die had ook een hele verdikte harde hals. Het verhaal van de hoeven die te kort waren na een jaar niet bekappen lijkt me sterk, is misschien alleen maar jouw mening, wat heb je verder met het kreupelen gedaan?
Maneneczeem los je ook van binnenuit op, dus met een paar vitaminen en mineralen kom je inderdaad al een heel eind. EN met azijn en dode zee spul ook....
hopla schreef:Wat een onzin @Nombrado. Je laat je (net als zoveel anderen) behoorlijk voor de gek houden.
BigBen schreef:Citaat:zelf doe ik magnetiseren dmv handoplegging
Waarom niet ? Heb je metéén een magnetisch paard.
Extra handig. Raak je nooit je sleutels kwijt.