Als het alleen een aanvulling is, betekent dat toch niet dat je daar in móet werken later? Want dat hoor ik iedereen roepen. Dat ik godsdienst heb gehad, betekent ook niet dat ik pastoor word, toch?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Als het alleen een aanvulling is, betekent dat toch niet dat je daar in móet werken later? Want dat hoor ik iedereen roepen. Dat ik godsdienst heb gehad, betekent ook niet dat ik pastoor word, toch?

MysticTinker schreef:Vind ik ook.
Om geld te kunnen verdienen in de paarden moet je niet alleen veel geluk hebben, maar ook nog eens veel geld, en dat hebben de meeste kinderen nu eenmaal niet.

joyce2 schreef:maar op in zo'n klas zal je ook dingen over de voeding en het bewegingsapparaat ed leren. Althans, ik neem aan dat het niet puur en alleen over het rijden gaat, maar om het paard in het algemeen?

katie_hvjOuw schreef:Ik ben/heb samen met mijn stagebegeleidster VMBO 3 & 4 klas paard opgezet. Deze start na de zomervakantie op de Groene Welle, wij hebben deze klas opgestart zodat de kinderen een beter beeld hebben wat de paardensector inhoud en zodat er dus minder afvallers zijn op het MBO paard!
Elmyh schreef:Vadaag net in het nieuws, 2/3 van alle studenten die ene agrarische opleiding volgen, veranderen van richting na ongeveer een jaar.
Dan komen de meeste er wel achter dat er in deze brancht weinig werk is.
Rijles geven en in pensionstal werken zijn niet echt beroepen waar je genoeg in kan verdienen.
Het zijn er idd maar enkele die in deze wereld van de paarden kunnen leven.
Ik voorzie echter vele aanmeldingen, vele meisjes van 12 jaar zijn ponygek, en dan is zo'n opleiding natuurlijk prachig.
Jammer als dan na een paar jaar blijkt dat je er niet veel verder mee komt.