Vlaamse dressuurcombinatie zorgt voor verrassing in Bremen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Brando090309

Re: Vlaamse dressuurcombinatie zorgt voor verrassing in Bremen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:22

Ik snap eigenlijk niet zo goed waar deze discussie ontstaan is om eerlijk te zijn...

Ik zag op eurodressage trouwens nergens staat dat Vicky aanzien wordt als een toekomstige tegenstander voor Edward en Totilas, ik lees dit alleen op de beginpagina van Bokt (dat is geen verwijt want mij maakt dat eigenlijk niet uit), maar ik vraag me af waarom dit nu weer tot zulke discussie's moet leiden. Maakt het dan zoveel uit? Ik heb respect voor zowel Vicky als voor Edward maar Edward blijft op dit moment nog wel even van een ander kaliber... al wil dat niet zeggen dat er in de toekomst geen (nieuwe) tegenstanders kunnen komen voor Edward en Totilas en misschien is Vicky er wel een van, wie zal het zeggen, ik hoop het alvast want als ik in België in 1 ruiter/amazone moet geloven die België eindelijk eens op de internationale kaart zet wat betrefd dressuur, dan geloof ik sterk dat Vicky wel eens die amazone zou kunnen zijn.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 12:26

Eindelijk Brando, dat zei ik dus ook eerder al.
Maar Ja totilas ligt heel gevoelig klaarblijkelijk.
In elk geval super van Vicky en nu hopen dat het in stijgende lijnen verder zal verlopen voor der. idd pipa toer mag nog expressiever dus daar kunnen nog punten gewonnen worden, evenals de pirouettes, hoewel ik ze die ook wel al heel goed heb weten springen.
Ik blijf het een goede ontwikkeling vinden en een nieuwe wind door onze Belgische coulissen op dit niveau, zeker internationaal dan.

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:01

Ik begrijp de heisa ook niet echt, ofwel lijken mensen enorm voor Totilas te zijn, ofwel enorm tegen. Ik vind het gewoon een geweldig paard, ongeacht door wie hij getrained wordt, het is duidelijk dat hij bijzondere kwaliteiten heeft en ook een geweldige instelling heeft maar zoals ze zeggen: hoge bomen vangen veel wint, dat is wel duidelijk in het geval van Totilas...

Idd, het is een goede ontwikkeling, laten we hopen dat Vicky het geluk aan haar kant heeft en geen tegenslagen te verwerken krijgt en dan ligt er voor haar een hele mooie toekomst open, dat is mijn mening. Als ik eerlijk moet zijn moet ik zeggen dat ik de andere belgische GP combinatie's minder vertrouwen heb, zo zag ik onlangs een andere combinatie die in België enorm bejubbeld wordt in de ring komen met een nieuw paard (ik had de combinatie nog niet gezien in ieder geval) maar ik vond het persoonlijk echt een ramp en dan dacht ik 'is dit nu de toekomst voor de Belgische dressuursport??'

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:06

Buiten SPahn denk ik niet dat er iemand dit jaar met een nieuw paard in de GP is uitgekomen, op deftig niveau dan welteverstaan...
Johan Zgers mss, maar of die nu bejubeld wordt?

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:11

Tja ook daar kan ik in mee. Zowieso is de huidige top in Belgie heel beperkt. Hoewel je echt wel veelbelovende combinaties kan zien in de lichte toer waar er vast wel enkele van zullen doorstoten naar de zware toer binnen dit en enkele jaren.
Dressuur kent hier pas sinds enkele jaren een enorme boost en begint nu ook meer aandacht en begeleiding te krijgen.

Tja ik ben ook Totilas fan, heb dat paard nog van dichtbij gekend. Geweldig beest met een superkarakter en een wil om de ruiter te plezieren. En dat bij Edward en Nicole kon ook haast niet mislukken. Dat zijn paardenmensen in hart en nieren, met bovenal een pak aan ervaring op alle vlakken.

Dus idd de vergelijking vicky met edward of de merrie met totilas is nog een groot verschil, ook omdat we spreken over een totaal andere achtergrond.
Neemt niet weg dat wat Vicky heeft laten zien, best erkend mag worden. Die merrie heeft ze zelf tot dit niveau gebracht, van het prille begin tot nu ,toch het zwaarste niveau.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:13

s0173957 schreef:
Buiten SPahn denk ik niet dat er iemand dit jaar met een nieuw paard in de GP is uitgekomen, op deftig niveau dan welteverstaan...

Idd ik was ook aan het denken en kwam ook enkel uit op Johan.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:21

In de Lichte Tour zijn er idd combinaties met talent, maar of ze ooit echt gaan doorstten naar wereldbekerniveau in de GP... ik wete het niet!
Maar laten we het tijd geven, als je ziet hoe onze jeugd het doet, ze leggen de Duitsers en Nederlanders soms serieus het vuur aan de schenen (vb Mieke Mommen, Noëmie Goris, Thibault Vandenberghe,...).
Ik zeg niet dat we de achterstand gaan inhalen, maar binnen dit en 10 jaar gaat die toch een serieus stuk verkleind zijn!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:23

s0173957 schreef:
In de Lichte Tour zijn er idd combinaties met talent, maar of ze ooit echt gaan doorstten naar wereldbekerniveau in de GP... ik wete het niet!
Maar laten we het tijd geven, als je ziet hoe onze jeugd het doet, ze leggen de Duitsers en Nederlanders soms serieus het vuur aan de schenen (vb Mieke Mommen, Noëmie Goris, Thibault Vandenberghe,...).
Ik zeg niet dat we de achterstand gaan inhalen, maar binnen dit en 10 jaar gaat die toch een serieus stuk verkleind zijn!

Jep idd. Plus ook in de basissport zie je echt meer en meer goede bakken verschijnen, dus het pad is gemaakt en nu enkel hopen dat er successen uit kunnen komen voortvloeien. Ik hoop het allessinds

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:26

alé, we komen eens overeen :D

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:31

haha idd, maar heb ook niets persoonlijks tegen u. Enkel in sommige topics heb ik mijn mening en jij de jouwe, ieders gebasseerd op zijn ervaringen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 13:32

Daarom ook mijn onderschrift ;)

Vudress

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:20

s0173957 schreef:

Ik denk dat er gedoeld wordt op Jeroen Devroe met Apollo.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:24

Vudress schreef:
s0173957 schreef:

Ik denk dat er gedoeld wordt op Jeroen Devroe met Apollo.

Dat betwijfel ik gezien Apollo nu toch al bijna 2 jaar meeloopt op GP niveau.

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:27

neen, ik had het niet over Devroe...

Ik noem eigenlijk niet graag namen omdat ik op zich wel respect heb voor die mensen maar goed ik had het over Wim Verwimp met Feuer (een vos) ofzoiets, ik heb hem altijd met een ander paard weten rijden zag hem nu met die vos, maar misschien is het geen nieuwe combinatie, ik weet het niet zeker maar ik vond het echt niet goed...

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:39

Brando090309 schreef:
neen, ik had het niet over Devroe...

Ik noem eigenlijk niet graag namen omdat ik op zich wel respect heb voor die mensen maar goed ik had het over Wim Verwimp met Feuer (een vos) ofzoiets, ik heb hem altijd met een ander paard weten rijden zag hem nu met die vos, maar misschien is het geen nieuwe combinatie, ik weet het niet zeker maar ik vond het echt niet goed...

In Brussel geweest ;)
Tja heb ik ook gehoord, maar had er ook de punten naar. Dus idd een nieuwe combinatie. Dochter Jorinde rijdt nu junioren met die Maxwil

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:43

ahja, ook weer waar, ik had haar op de startlijsten zien staan met Maxwill...

ik ben op de WEN 2010 geweest :-) hij had er wel de punten naar maar Peter Spahn was toch maar na hem geklasseerd en dat was toch echt niet verdient vond ik want die had toch wel een mooiere proef laten zien.

Ik had echt de indruk dat dat paard absoluut nog niet klaar was voor dat werk, paard liep heel erg onevenwichtig, viel in de galopwissels enorm door de schouder elke keer dus je kan je al voorstellen hoe die galopwissels om de pas eruit zagen...

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 15:48

Haha ok dus dan was l'etrier de twee keer buiten, maar daar dus geen hoge punten (laatste met 58 of 59 ofzo)

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:00

ahja, dat wist ik zelf niet eens :-) ik ben niet in L'etrier geweest.

Ik heb net even de resultaten opgezocht, maar het was niet Peter Spahn, het was Hans Meganck die 3e was (van de 3 overigens :-))

Claudia Fassaert 1e met 65.7
Verwimp 2e ook 65.7
Hans Meganck 3e met 65.45

65,7 dan verwacht ik toch wel net een ander beeld bij een GP proef...

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:03

Tja maar de wen is nu niet als referentie te nemen e, is in de eerste plek toch een springgebeuren waar ze gewoon een dressuurdag hebben ingebouwd, dacht ook enkel kur op muziek die dag

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:15

ja, idd dat is wel waar maar dat zijn toch meestal wel dezelfde jury's?

Withages en van Daele waren hier ook present...

wolfman

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 16:27

Misschien heb ik wel helemaal geen kennis van zaken. Maar als Cayenne het overdreven chauvinistische verhaal van Astrid Appels, nog eens extra gaat aandikken dan mag ik dit slechte journalistiek noemen. Het is typisch weer zo'n geval van "horen zeggen" . Tegenwoordig bekijkt niemand meer de realiteit (in casu het filmpje) maar begint gelijk maar met het kopieren en plakken van andermans verzinsels, vaak nog met behulp van een kreupele BabbleFish. Zoals reeds gezegd; beide ritten van Vicky waren heel leuk om naar te kijken, maar de berichtgeving daarover was schromelijk overdreven. En met leuk bedoel ik dat de Duitse verslaggever nogal verbaasd was dat alles wat Vicky liet zien niet strookte met de "Deutsche reitlehre" .

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 17:08

tja, dat is dan weer de journalistieke vrijheid zeker, is toch geen reden om je daar zo in op te winden? ofwel soms? Het is toch niet omdat dit geschreven wordt dat dit ook automatisch DE waarheid is? Mensen schrijven zoveel en zeggen zoveel...

MAAR, ik zeg dat Vicky een talent is, wat dat brengt voor de toekomst zien we wel, maar ik zeg dit niet omdat het ergens geschreven staat maar wel omdat ik het geluk heb gehad haar vaak aan het werk te hebben gezien met haar paarden en ik was er steeds van onder de indruk en zo snel ben ik niet onder de indruk...

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-10 21:58

Inderdaad Brando ik snap ook niet waarom er zo vreselijk negatief wordt gedaan. Jammer dat de nieuwsredactie die Totilas vergelijking erin heeft gestopt, want nu gaat het meer daar over dan over Vicky.

Het lijkt mij dat als je een score hebt van 71,5% in een Grand Prix special dat je dan echt wel meetelt op internationaal niveau. We zijn nu kennelijk al zo gewend aan monsterscores dat men vergeet dat je een paar jaar geleden gewoon bij de absolute wereldtop hoorde met zo'n score. Een jaar geleden had bijvoorbeeld Marlies van Baalen ongeveer 65% op precies dezelfde wedstrijd in Bremen en zij zat toen dacht ik nog in het Nederlandse A-kader. Nog een paar procent erbij en Vicky zit bijvoorbeeld al op de scores die Minderhoud haalt en hij is voor Nederland naar de OS geweest. Kortom van mij mag je als Belg best wel een beetje trots (of fier heet dat geloof ik bij jullie) zijn.

Weet er trouwens ook iemand bij wie en waar Vicky les heeft (heeft gehad), want dat vind ik wel interessant. Zitten er in België hele goede instructeurs verstopt waar niemand iets van af weet? ;)

Brando090309

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 00:21

Inderdaad, daar ben ik als Belg ook heel fier ;-) op! Ieder jeeft zo z'n voorbeeld en Vicky is toch wel een groot voorbeeld voor mij :-)

Hmm, ik heb geweten waar Vicky les neemt maar ik ben niet zeker en wil geen stomme dingen zeggen, ik ga is opzoeken of ik het kan terugvinden.

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 07:49

Vicky heeft vroeger bij Tineke Bartels gelest, en dan nog n poosje bij Claudia Fassaert( maar dat is echt al lang geleden)
Vorig jaar in Verder had ze het erover om es naar Isabelle Werth te stappen ( ze kent haar ook) om te zien of ze daar 1x in de zoveel tijd terecht kon voor les.
Nu weet ik het niet, ben al n paar maanden niet bij Vicky op les geweest daar ik nu geen paard heb waar ik echt mee kan rijden.