Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Flip schreef:rowo schreef:Neem van mij aan... ik spreek uit ervaring dat je niet weet wat je doet op moment dat het fout gaat. Of het nou om een paard gaat, of om mensen. Ik vind dat de schuld wel erg makkelijk bij de bestuurder in de schoenen wordt geschoven.
Nee in panieksituaties kan een mens rare dingen doen, maar op het moment dat je in een flauwe bocht 2 paarden ziet die al voor je uitwijken is er volgensmij nog niet echt sprake van een panieksituatie. Als je op zo'n moment al verstijft dan had je gewoon nooit op die quad mogen zitten...
Een panieksituatie is als het paard helemaal uit zijn dak was gegaan en zich daar voor die quad gegooit had, ja dan kan ik me voorstellen dat je niks meer kan doen... Maar in deze situatie is het gewoon de schuld van een niet bekwame bestuurder
dinniedepooh schreef:Maakt het uit hoe het gebeurd is?
Ik zou alleen maar ontroostbaar zijn door het feit dat ik mijn paard daar ter plekke zie lijden en moet zien hoe hij afgemaakt wordt.
Voor mij zou de wereld instorten...
Heel veel sterkte voor de amazone.![]()
rowo schreef:Sharon89 schreef:Ja en ?
Me paard betekend bijna net zoveel als me ouders en me vriend.
Ik zou er echt kapot van zijn!
Tot je het echt mee maakt, dan praat je wel anders.
Yellowfish schreef:Bah, wat een naar ongeluk zeg.. verschrikkelijk voor de eigenaresse van het paarden de quad-rijder zal zich ook wel rotgeschrokken zijn...
Vinden trouwens dat er nogal wat gespeculeerd wordt in dit topic.. is het niet eerlijker om gewoon het onderzoek af te wachten voor iedereen begint met oordelen?
rowo schreef:Ik ga hier ook geen woorden meer aan vuil maken. Ik vind dat de mensen de bestuurder schuld in de schoenen schuiven terwijl niemand er bij is geweest en weet wat er EXACT is gebeurd.
En daarnaast vind ik het ook erg egoïstisch om een mensenleven boven die van een paard te kiezen. Liever de bestuurder zwaargewond, dan een dood paard? Dat gaat er bij mij niet in! Ik zou al mijn paarden in willen ruilen en dat mijn broertje dan terug komt.
Simon75 schreef:Neen, inderdaad. Ik was heel blij toen de veearts arriveerde en het dier uit zijn lijden verlost werd.
Als ik nu ook even mag speculeren, denk ik ook dat de fout, ongewild, bij de quadrijder ligt. Die wou waarschijnlijk nog eens profiteren van het zonnetje om een toerke te doen. Hij had beter moeten nadenken. En nu is het natuurlijk te laat.
Een waterdichte oplossing kan ik niet geven, maar om hier nu alle slechte ervaringen met wie dan ook gaan aan te halen...
Ik ben wel motorrijder, maar ook wandelaar, mountainbiker en jammer genoeg heb ik geen paard want ook dat spreekt me aan.
Een ander voorbeeld: mijn vader is altijd truckchauffeur geweest en bekijkt het verkeer altijd door de ogen van zo'n mastodont. In zijn ogen zouden auto's veel beter moeten opletten en voor fietsers heeft hij ook niet veel goeie woorden. Maar hij fietst nooit, want dan zou hij beseffen dat het vaak een kleine moeite is om even die fietser over te laten steken...
Wat ik wil zeggen: Kijk niet met ooglappen. Elke motorrijder zou ook eens paard moeten rijden en vise versa...