Paard afgemaakt na botsing met quad in Oud-Turnhout

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:14

Inderdaad Flip!
Als hij dan zo in paniek was geweest, dan had ie zichzelf tegen een boom moeten rijden ofzo..
Nu is die ruiter haar paard kwijt! De wereld zou onder me voeten vandaan zakken!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:15

Simon, wat fijn dat je wat duidelijkheid komt geven. Ook ik kan me haast niet voorstellen dat iemand voor de lol op een paard inrijdt. Wat een vervelend ongeval zeg!
Ik hoop dat de bokkers dit ook willen lezen.
Het is zo makkelijk om te zeggen dat het expres was... :roll:
Jullie lezen dat deze man dus ook erg geschrokken is die achterop het paard is gereden!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:16

Sharon89 schreef:
Inderdaad Flip!
Als hij dan zo in paniek was geweest, dan had ie zichzelf tegen een boom moeten rijden ofzo..
Nu is die ruiter haar paard kwijt! De wereld zou onder me voeten vandaan zakken!

Er zijn wel ergere dingen dan je paard verliezen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:17

Echwel schreef:
Flip fijn dat je erbij was en ons kan vertellen hoe het is gegaan zonder te speculeren..

:j Erg bedankt inderdaad! +:)+

Sharon89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:18

Ja en ?
Me paard betekend bijna net zoveel als me ouders en me vriend.
Ik zou er echt kapot van zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:20

Flip schreef:
rowo schreef:
Neem van mij aan... ik spreek uit ervaring dat je niet weet wat je doet op moment dat het fout gaat. Of het nou om een paard gaat, of om mensen. Ik vind dat de schuld wel erg makkelijk bij de bestuurder in de schoenen wordt geschoven.

Nee in panieksituaties kan een mens rare dingen doen, maar op het moment dat je in een flauwe bocht 2 paarden ziet die al voor je uitwijken is er volgensmij nog niet echt sprake van een panieksituatie. Als je op zo'n moment al verstijft dan had je gewoon nooit op die quad mogen zitten...
Een panieksituatie is als het paard helemaal uit zijn dak was gegaan en zich daar voor die quad gegooit had, ja dan kan ik me voorstellen dat je niks meer kan doen... Maar in deze situatie is het gewoon de schuld van een niet bekwame bestuurder

niet bekwame bestuurder? Iemand die 10 jaar rijd verstijft als die 80 rijd en opeens een auto voor zich ziet ;)

Nee hoor, een ongeluk is een ongeluk. Ik denk dat de bestuurder als de ruiter hier weinig aan konden doen.. Daarbij zou ik persoonlijk liever een paard kwijt zijn geweest dan dat bv die bestuurder zichzelf dood had gereden..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:21

Sharon89 schreef:
Ja en ?

Tot je het echt mee maakt, dan praat je wel anders.

Sjeempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:27

dinniedepooh schreef:
Maakt het uit hoe het gebeurd is?

Ik zou alleen maar ontroostbaar zijn door het feit dat ik mijn paard daar ter plekke zie lijden en moet zien hoe hij afgemaakt wordt.
Voor mij zou de wereld instorten...

Heel veel sterkte voor de amazone. :(:)

pff mijn gedachten. ik zou helemaal instorten.
alleen het idee al dat je paard zo veel met lijden. dat verdiend geen enkel dier.

ladyleonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:28

rowo schreef:
Sharon89 schreef:
Ja en ?

Tot je het echt mee maakt, dan praat je wel anders.

iedereen heeft een anderen band met zijn paard.
voor mij zou de wereld ook in storten.
mijn paard betekent net zo veel voor me als familie en vrienden.

veel sterkte aan de betrokkende mensen van het ongeluk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:37

Ik vind het egoïstisch om te zeggen dat je liever die bestuurder zwaar gewond/dood ziet dan je eigen paard, kijk eens naar de familie van de bestuurder, dat is gewoon vreselijk.. Een paard is en blijft een dier, mijn wereld zou ook instorten als zoiets zou gebeuren, maar liever mijn paard dan dat er een mens dood gaat aan zo'n ongeluk..

Maargoed ik ga hier niet meer reageren voor ik een ow/ban krijg..

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:40

Ik ga hier ook geen woorden meer aan vuil maken. Ik vind dat de mensen de bestuurder schuld in de schoenen schuiven terwijl niemand er bij is geweest en weet wat er EXACT is gebeurd.

En daarnaast vind ik het ook erg egoïstisch om een mensenleven boven die van een paard te kiezen. Liever de bestuurder zwaargewond, dan een dood paard? Dat gaat er bij mij niet in! Ik zou al mijn paarden in willen ruilen en dat mijn broertje dan terug komt.

Anoniem

Re: Paard afgemaakt na botsing met quad in Oud-Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:42

Maar Rowo, op de vorige bladzijden staat een post van iemand die er wel bij is geweest. ;)

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:43

Weet ik... maar de rest niet.

Simon75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:46

Neen, inderdaad. Ik was heel blij toen de veearts arriveerde en het dier uit zijn lijden verlost werd.

Als ik nu ook even mag speculeren, denk ik ook dat de fout, ongewild, bij de quadrijder ligt. Die wou waarschijnlijk nog eens profiteren van het zonnetje om een toerke te doen. Hij had beter moeten nadenken. En nu is het natuurlijk te laat.

Een waterdichte oplossing kan ik niet geven, maar om hier nu alle slechte ervaringen met wie dan ook gaan aan te halen...
Ik ben wel motorrijder, maar ook wandelaar, mountainbiker en jammer genoeg heb ik geen paard want ook dat spreekt me aan.

Een ander voorbeeld: mijn vader is altijd truckchauffeur geweest en bekijkt het verkeer altijd door de ogen van zo'n mastodont. In zijn ogen zouden auto's veel beter moeten opletten en voor fietsers heeft hij ook niet veel goeie woorden. Maar hij fietst nooit, want dan zou hij beseffen dat het vaak een kleine moeite is om even die fietser over te laten steken...

Wat ik wil zeggen: Kijk niet met ooglappen. Elke motorrijder zou ook eens paard moeten rijden en vise versa...

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:49

De schuld ligt ook bij de bestuurder van de quad, dat is ook zo als je als automobilist een fietser aan rijdt. Maar ik erger me er mateloos aan dat mensen zeggen dat hij het opzettelijk of express zou hebben gedaan.

En verder hou ik er maar over op... sommigen weten niet waar ze over praten.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 12:54

Wat een akelig ongeval :\

Simon, wat fijn dat je hier ooggetuigenverslag komt doen om zo alle speculaties weg te nemen :-)
Lijkt me voor jou ook nogal schokkend als je zo op je zondagmiddag wordt geconfronteerd met een dergelijk ongeval :\

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:05

Yellowfish schreef:
Bah, wat een naar ongeluk zeg.. verschrikkelijk voor de eigenaresse van het paard :(:) en de quad-rijder zal zich ook wel rotgeschrokken zijn...

Vinden trouwens dat er nogal wat gespeculeerd wordt in dit topic.. is het niet eerlijker om gewoon het onderzoek af te wachten voor iedereen begint met oordelen?

[FZ] Gedrag bokkers in nieuwstopics
Daar heb ik inderdaad al eerder eens een topic over geopend!

Wat een ernstig ongeluk zeg :\ Wens je niemand toe :n

Simon75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:07

Inderdaad, ik heb mijn weg niet vervolgd en ben naar huis gereden.

Ik begrijp dat de verhouding motor/paard niet evident is en dat vooral zij die reeds slechte ervaringen hebben op dit gebied zich geviseerd voelen.

Maar weet goed dat het paard hier evengoed een groep kinderen, een auto of fietsers konden zijn wat het gebeurde niet minder erg maakt natuurlijk. Ook ik kwam uit de andere richting en zou de quadrijder tegengekomen zijn.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:09

Kan me voorstellen dat je dan geen lust meer hebt om je rondje af te maken. Inderdaad, voor hetzelfde was jij aangereden.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:37

rowo schreef:
Ik ga hier ook geen woorden meer aan vuil maken. Ik vind dat de mensen de bestuurder schuld in de schoenen schuiven terwijl niemand er bij is geweest en weet wat er EXACT is gebeurd.

En daarnaast vind ik het ook erg egoïstisch om een mensenleven boven die van een paard te kiezen. Liever de bestuurder zwaargewond, dan een dood paard? Dat gaat er bij mij niet in! Ik zou al mijn paarden in willen ruilen en dat mijn broertje dan terug komt.

Ik begrijp je reactie hoor Rowo... :(:)
Dit is typisch dat er iets erger kan zijn dan je paard kwijtraken.

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:40

Simon bedankt voor de opheldering. Hopelijk kun jij het beeld ook een beetje los laten.
Want het is niet niks wat je hebt mee gemaakt.
Gelukkig is wel duidelijk dat het gewoon een rot ongeluk is geweest. Een ongeluk wat niemand heeft gewild. Sterkte voor allemaal.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:41

Simon75 schreef:
Neen, inderdaad. Ik was heel blij toen de veearts arriveerde en het dier uit zijn lijden verlost werd.

Als ik nu ook even mag speculeren, denk ik ook dat de fout, ongewild, bij de quadrijder ligt. Die wou waarschijnlijk nog eens profiteren van het zonnetje om een toerke te doen. Hij had beter moeten nadenken. En nu is het natuurlijk te laat.

Een waterdichte oplossing kan ik niet geven, maar om hier nu alle slechte ervaringen met wie dan ook gaan aan te halen...
Ik ben wel motorrijder, maar ook wandelaar, mountainbiker en jammer genoeg heb ik geen paard want ook dat spreekt me aan.

Een ander voorbeeld: mijn vader is altijd truckchauffeur geweest en bekijkt het verkeer altijd door de ogen van zo'n mastodont. In zijn ogen zouden auto's veel beter moeten opletten en voor fietsers heeft hij ook niet veel goeie woorden. Maar hij fietst nooit, want dan zou hij beseffen dat het vaak een kleine moeite is om even die fietser over te laten steken...

Wat ik wil zeggen: Kijk niet met ooglappen. Elke motorrijder zou ook eens paard moeten rijden en vise versa...

Inderdaad, we doen het allemaal (wel eens) maar we zouden ons eens moeten proberen in te leven in een ander of een andere situatie...

Simon75

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:53

Nu ga ik waarschijnlijk iets te ver, maar je mag ook niet vergeten dat er voor wandelaars, fietsers en paarden inderdaad allemaal speciaal voorbehouden routes zijn die moeten gerespekteerd worden uiteraard. En voor motoren...?

Aangezien ik geen paard heb en afdwaal is dit mijn laatste post hier:
Geniet nog van jullie hobby en ik kijk er naar uit om jullie te begroeten op een mooie onverharde weg...

Simon Janssens

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:55

Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor Simon en nee, ik vind dat niet te ver gaan...

Fijn dat je langs kwam en kom nog eens langs als je zin hebt! ;)

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-10 13:55

Heel erg wat er is gebeurd!
Ik vind het wel raar dat er bijv motorische voertuigen in de bossen komen. (weet niet of het hier bossen betreffen)
Mij lijkt dat je naar de bossen gaat om te genieten van de natuur, niet de natuur verpesten met die uitlaatgassen...

Simon, ook paarden mogen net als motorrijders ook op openbare wegen.
behalve als anders staat aangegeven, bij ons in NL bijv in de bossen.
DAar mogen paarden niet op wandelroutes en fietsroutes komen...