Manegepony trapt dertienjarig meisje uit Zwitserland dood

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 00:36

Ik wis nog wel dat ik achter een minishetje stond (nog geen 80 cm was hij) met mun benen wijt (nee denk niet verkeert :Y) ) en dat hij zo door mijn benen heen trapte :Y)

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 01:18

Wedden dat zoveel mensen die hebben gereageerd met ''moet je maar niet achter een pony staan'' er zelf ook achter staan?!

starremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 01:35

is het bekend of deze pony in een stand stond ?
wat een sneu verhaal...arme meid, sterkte aan nabestaanden

kazan

Re: Manegepony trapt dertienjarig meisje uit Zwitserland dood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:08

je zal het bericht maar thuis krijgen bah verschrikkelijk!!

idd er moet op maneges meer aandacht gegeven worden ook aan het op de grond staan et je paard.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:11

De voorkant van een paard is nog altijd veel gevaarlijker dan de achterkant van een paard........

Tragisch ongeval!!! Zo zie je maar dat OOK paarden ernstige schade aan kunnen richten..... veel sterkte voor alle betrokkenen

Zwoezie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:22

God, ik vind het echt vreselijk !
en jaah, die stands in een manege zijn ook stom !!
en ik kan haast ook niet geloven dat er hier niemand achter zijn paard doorgaat :o
ik achter die van mij wel, soms plak ik echt tege de mijne haar kont, omdat ik niet beter kan ( gelukkig doet ze niets) maar als ik zie dat ze het hoog in haar bolletje heeft, waag ik het ook niet rap achter haar door te gaan hoor.
en jaah het is het beste als je achter een paard door gaat, toch zo dicht mogelijk te blijve, als hij dan trapt, komt het minder hard aan. en zowiezo de hand op zen kont leggen, zo weet hij als der iemand achter hem gaat;
maar nogmaals, het is zeer erg voor de mense :s
sterkte voor de nabestaande, manege,enz.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 11:52

xEline schreef:
Wedden dat zoveel mensen die hebben gereageerd met ''moet je maar niet achter een pony staan'' er zelf ook achter staan?!

klopt helemaal. ik vind dit ook een gevalletje van "op een manege hoor je beter te leren, en is het je eigen verantwoordelijkheid", en ik loop zeker zelf ook achter paarden langs.

maar het verschil is dat ik inmiddels kan zien bij welk paard ik wel en niet achterlangs loop, en danwel op welke manier.
uit het artikel blijkt niet dat dit meisje mega veel ervaring heeft, en ze was dus waarschijnlijk nog niet ervaren genoeg om dit soort dingen te zien. bovendien beseffen zulke jonge mensen vaak nou eenmaal niet wat er kan gebeuren.
ik neem aan dat zij op die manege toch wel geleerd heeft dat je niet zomaar achter een paard kan staan, en doet ze dit dan toch. tsja.. eigen schuld...

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:01

chocobroodje schreef:
Nooit achter een pony gaan staan :n Ik vind het heel erg, maar ben wel benieuwd hoe dit heeft kunnen gebeuren.

Dan kan je voor de veiligheid eigenlijk nergens staan, heb ook een keer een flinke trap gehad maar was gewoon met der aan het lopen en toch raakte ze mij met haar achterbenen. Paarden kunnen net zo goed naar de zijkant schoppen, heb ik al zovaak zien gebeuren. Of zich omdraaien en schoppen.

Neemt natuurlijk niet af dat ik het onwijs erg vind wat er nu gebeurd is met het meisje. Wens iedereen veel sterkte, al zullen ze het niet lezen via hier;)

Tammy_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 12:18

Tja zo zie je maar weer dat je nooit achter een paard moet gaan staan.
Ik hoop maar dat er niets ergs met de pony gebeurt want imo was dit zijn schuld niet!
Op onze manege was het eerste wat we van de juf hadden gehoord "dus je gaat NOOIT achter een paard staan" En als het echt niet anders kan blijf je aan zijn staart hangen :P zo kunnen ze niet trappen met het gewicht aan hun staart

Heel veel sterkte voor de nabestaanden

sjantaaaall

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:14

erg triest,
moet je maar gebeuren #)

sommige manege's leren ook maar hoe gereden moet worden en sommige manege meisjes weten niet eens hoe een zadel erop moet,
ik heb geleerd,
als je achter het paard door moet,
hand op de kont leggen en praten,
en zo vlak mogelijk erlangs,
heeft hij minder plaats om goed uit te halen,
als je met een boog erom heen loopt kan die flink uithalen
als die je dan trapt is het schaakmat!

Elisebalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 15:23

Weet iemand ondertussen al wat er gaat gebeuren met de pony ? Of deze weggehaald zal worden van de manege ?
Het is inderdaad erg om zoiets te horen, laat het een les zijn voor de anderen kinderen. Voor de ouders zal het een ware
nachtmerrie zijn.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 17:27

Er wordt toch genoeg gezegd dat men niet achter een paard/pony mag staan?
Ik loop zelf nooit langs achter bij manegepaarden- en pony's ..
Gelukkig heeft ze niet aan de pijn moeten lijden.
Arm meisje Y;(

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-10 19:14

Vreselijk, sterkte voor de ouders.

Ik loop zelf wel altijd achter de paarden langs en ook de kinderen wel eens, daar ontkom je gewoon niet aan, het is gewoon een stom ongeluk met fatale afloop geweest, helaas.

Ik vraag me ook af hoe nu verder met de pony, lijkt me niet fijn voor de ouders enz dat die pony daar op stal blijft ook al kan het dier in mijn ogen er niets aan doen.
Hopelijk nemen ze de juiste beslissing en zoeken een ander baasje voor hem en nemen ze hem verder niets kwalijk, het blijven dieren.

shettie1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 11:50

wat een triest verhaal zeg.....
heel veel sterkte gewenst aan de nabestaanden van dit meisje, maar natuurlijk ook aan de manege waar dit noodlottige ongeval is gebeurd.
enne ik ben van mening dat de pony dit heus niet expres gedaan heeft, het is en blijft een dier en zo zie je maar hoe belangrijk het is dat de kinderen al vroeg leren om nooit achter een pony of paard te gaan staan.
Ik zal eerlijk zeggen, ik sta er ook gewoon achter hoor, maar ik laat mijn pony dan wel weten dat ik er ben zodat ze ook niet kan schrikken en onverwachts trapt.
Nogmaals veel sterkte voor de betrokkenen.

Jenn_Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:36

Zo zie je maar weer dat het toch dieren blijven en dat je alle wijze raad, om niet achter een paard te gaan staan, niet in de wind moet slaan.

Heel veel sterkte voor de nabestaanden!

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 14:30

ik heb zelf ook een trap van mn paard op mn ribbenkast gehad,
was mijn eigen stomme schuld.
mijn vader liep met mn paard, ik kreeg telefoon, raakte een beetje achterop en liep, zonder erbij na te denken, achter mijn paard.
maar die werd zo gek van de dazen dat hij met 2 benen naar achteren trapte, waar ik dus liep.
had ik een paar centimeter verder erachter gelopen, had ik 2 sliding-plates in mn gezicht gehad.
ik heb dus nog geluk gehad, alleen een paar zwaar gekneusde ribben en last met ademhalen.
sindsdien ben ik nooit meer achter een paard gaan lopen haha!

maar wel echt zielig voor dat meisje en de nabestaanden en ik zou het zielig vinden als het paard nou afgemaakt zou worden.
het 1e wat je leert op de manege is dat je nooit achter een paard moet gaan staan toch?

amazone77Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 22:28

ik heb het op de manege waar ik gewerkt heb ook zien gebeuren,vrouw was klaar met de les,ze het paard vast,en brengt het tuig naar de zadel kamer......loopt terug komt de hoek om,paard schrikt zich te pletter en trapt vol met bijde benen achter uit......vrouw ging gelijk neer en verloor het bewust zijn.
ik gelijk geroepen door de gang BEL 112,
wat er dan door je heen gaat pfff,krijg er nog kippevel van,dagt dat ze op slag dood was.
gelukkig niet,maar heeft erg lang in het ziekenhuis gelegen,vershillende dingen in haar lijf gescheurd,ook haar mild.
paard staat nog steeds op de manege,kei lief dier.......het was zijn ''instinkt''
paarden blijven dieren,ook de aller makste.

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 20:05

Hopelijk gebeurd er niets met de pony, die kan je niets kwalijk nemen.