Ayasha schreef:Ik bedoel dus dat het net wat zwaardere KWPN'ers zijn. Er staan maar een paar mooie barocke paarden bij, dat maakt niet uit, maar noem het dan niet "barock pinto"![]()
Tussen de friezen vind ik veel meer barocke paarden zitten als in dit stamboek (iig de hengsten die hier te zien zijn) dus...
Prima dat jij het niet van foto kan zien, maar zulke paarden zou ik niet graag me doorfokken, zeker niet als ze allebei zo'n rug hebben. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.
Meisje, dat kan jij ook niet vanaf een foto zien
, of wil jij het beter weten dan de experten? jij moet het doen met een of twee standfoto's, de experten hebbenj het paard live onder de neus gehad...Een paard iets verkeerd opstellen kan voor het totale beeld op een foto fataal zijn...Wel eens een paard verkocht? Een goede standfoto is erg moeilijk! Ik zie regelmatig zelfs foto's van mensen die zich profi's noemen die echt hartstikke fout zijn!Nogmaals, hoe kan men bijv. een hengst van 2 jaar en acht maanden op het barocke beoordelen! Dat komt nog wel! We hebben hier een Friese hengst, die wordt nu 4 en begint nu pas langzaam maar zeker uit te zwaren!
Die Friesen kun je natuurlijk ook niet helemaal vergelijken met iets wat "maar" 50% Fries bloed heeft, dat snap ik ook wel, en elke hengst ontwikkelt zich anders...Maar toch, de Friese hengst Baron bijv. is geboren in 2000, wat hem 10 maakt, kan men onmogelijk vergelijken met een paard als dat van Nuka of Castor, die nog niet eens 3 is...! en de andere Friese hengt, Timo jan, is ook 4 en 8 maanden, twee hele jaren ouder dan bijv. Castor, en ook veel ouder dan de hengst van Nuka!
Ik vind dat dus echt onmogelijke vergelijkingen...En volgens mij weet idereen wel dat veel hengsten pas laat uitzwaren, toch?
Nogmaals, dat wat ik even scheef gedrukt heb...geef mij eens aan waaraan jij kunt zien dat bijna alle getoonde hengsten een weke rug hebben en vertel me er a.u.b. ook bij hoe experten die over het hoofd kunnen zien, experten die veel ervaring hebben met het Friese ras en dus ook wel wqeten wat ze willen zien lijkt me...

!
absoluut niet, het gaat maar door en door en door.
Zal niet iedereen z'n smaak zijn maar ik vind ze schitterend. 
Ik ben haar "meisje" niet en ik zie ook niet in wat die term in een discussie die je wil voeren doet. Dan gaat mij de zin al over om er echt op in te gaan. Vervolgens ben ik dan laf?