potverdikkie schreef:Ik reageer eigenlijk al heel lang niet meer op bokt, maar kan het nu niet laten. Trek me na dit bericht wel weer terug.
Ik irrirteer me mateloos aan personen die nu roepen dat het paard niet meer pijn vrij zou kunnen zijn, of dat de eigenaar dit wel zou weten op de voorhand. Niemand weet hoe een paard uiteindelijk zal zijn NA de volledige herstel.
Paard had maar weinig overlevingskansen enz enz. Dus eigenaar is dom dat ie ermee doorgegaan is.
Ik heb een veulen gehad met 0,3 % overlevingskans mee naar huis genomen. Was als sportpaard bedoeld gefokt veulen. Helaas ging het mis, veulen en merrie hebben in de kliniek gestaan, en ook daar dachten ze dat ze het niet zou redden.
De kosten zijn enorm opgelopen, en heb haar teruggehaald uit de kliniek met 0,3 % ovelevingskans. Niet omdat ik het niet meer kon betalen, want afspraak was allang gemaakt, maar veulen had elk uur (ook ;'s nachts) zorg nodig. En de meeste mensen werken niet fulltime met paarden, dus kunnen dit niet, ook al zouden ze dat met heel hun hart willen.
Veulen is inmiddels een heerlijke 2-jarige die gewoon bereden kan worden straks, en ze blijft steeds sterker worden.
Qua rekening? Gaat geen van jullie wat aan, maar geloof me, ik kon er een leuk sportpaard voor kopen.
Bij elke kliniek of dierenarts kun je gewoon een betalingsafspraak maken, en ja ik betaal nog steeds maandelijks voor haar. Maar mijn paardje is happy, en het is een wonder dat ze er nog is. En ja voor de kritische mensen ..nee ze heeft geen pijn.
Dan de Fries....... moest toch ook afgemaakt worden? Die huppelt al naar zijn eigen weiland hoor!
Canjer? Is volledig genezen
Zo kan ik nog een pagina doorgaan, maar vind het niet eens de moeite waard daar er toch weer negatief gereageerd zal worden.
Tevens valt het me op dat mensen erg vaak roepen "goh we gaan helpen, en dan steunen we de persoon". Dat was bij mij toen ook het geval. Maar als het dan zover is trekken mensen zich toch meestal terug. (uitzonderingen daargelaten).
Welgeteld heeft het herstel van Canjer me een paar duizend euro gekost. Ik ben er vanaf nu gelukkig. Een gezeik en gezeur!!! Maar hij was het waard!
Maar mensen, stop toch eens met roepen over egoisme van mensen! En altijd maar het negatieve gedoe!
Ja, geen enkele eigenaar zit op dikke rekeningen te wachten, maar elke eigenaar kan het gebeuren.
En wat het leuke is?:
* als er geroepen wordt ik kan het niet betalen dus houdt het op, dan ben je egoistisch.
* als er geroepen wordt "ik ga door met de behandeling, maar heb er eigenlijk het geld niet voor", ben je ook niet eerlijk bezig volgens meerdere.
Wanneer doe je het dan in hemelsnaam wel goed?
Oordelen over anderen is zo gemakkelijk via je toetsenbordje, de letters staan er zo! Maar jakkes zeg! Als alle negativiteit hier omgezet zou worden in positief en al het geruzie hier omgezet zou worden in het elkaar steunen en helpen, werden er uiteindelijk veel meer dieren geholpen en eigenaren!
En kom niet aan zetten dat iedereen maar een spaarpotje moet hebben voor als er iets gebeurd met je paard.
Er zullen er niet veel zijn hoor die een paar duizend euro achter de hand hebben liggen om hun dier te kunnen helpen indien het nodig moest zijn.
Nee de mensen die dan maar direct het dier naar de slager brengen omdat ze geen zin hebben in al die rekeningen --- dat zijn in mijn ogen egoistische mensen-- Het dier is wel goed genoeg om allemaal prijzen voor je binnen te slepen, en als het te duur wordt als ie ziek is zetten we hem aan de kant.
Bah.
** en trekt zich braaf weer terug**
Prachtig neergezet!