Ernstig verwaarloosd ezeltje aangetroffen op zorginstelling

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:08

Ik kan me al voorstellen hoe dat gegaan is.

De instelling beslist dat er een zorgboerderijtje moet komen, en er wordt een ezel aangeschaft. Niemand van het aanwezige personeel heeft een flauw idee wat voor zorg dat beest nodig heeft, en niemand doet ook de moeite om het uit te zoeken. Waarschijnlijk krijgen ze nu pas voor de eerste keer te horen dat je een hoefsmid moet laten komen als je een ezel hebt.

Verschrikkelijk triest dit.

Paard2009

Re: Ernstig verwaarloosd ezeltje aangetroffen op zorginstelling

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:13

echt heel erg dit zeg,denken ze werkelijk dat als de smid is geweest dat het dan ineens goed zal gaan,wie weet hoe lang dit beestje zo al erbij loopt??En dan maar te zwijgen over wat het ezeltje hieraan overhoud?Nou schandalig ook de stal zo smerig en staat hij nu helemaal alleen?Dit is gewoon pure verwaarlozing en mishandeling,zowel Ned als Belgie nemen het niet zo nauw als het om dieren gaat!Vind dit schandalig!

Datjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:15

Die hoeven! :oo
Arm beest!

En niemand die dit eerder opgemerkt heeft?
-:(-

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:48

Als ze zo met hun dieren om gaan, dan wil ik niet weten hoe ze met hun cliënten omgaan! :(

Chevano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:53

ik heb er maar 1 woord voor over in beslag nemen ! En idd hoe gaan ze dan met hun clienten om????

Rinskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:57

Of het nou een zorginstelling is of niet daar kan dit dier niets aan doen, als dit
gebeurd was bij een normaal iemand was het dier wel meegenomen.

Trieste zaak, en als ze geen verstand hebben van dieren moet je ze niet inzetten om
mensen te helpen, want dit dier help je hier niet mee.
Schandalig dat dit kan.. :x

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 17:59

Dit is zo vreselijk! Ik vind dat ze zo dieren meteen in beslag moeten nemen, want maar afwachten tot het opnieuw gebeurt is weer typisch Belgisch hé! }:0

Vind zo erg voor dat beestje..

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:00

Echt diep- diep- dieptriest. Zo zielig. Ik heb zelf twee ezeltjes en het kost eeeeeecht niet zoveel moeite om zo'n beestje te onderhouden. Die hoeven, echt niet meer normaal...
Laatst bijgewerkt door Tieneke op 17-02-10 18:07, in het totaal 1 keer bewerkt

MiSsY_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:05

En dat beestje mag daar gewoon blijven staan ook?
Als ik dit had gezien was ik hem persoonlijk komen ophalen, dit doe je gewoon niet!
Aaargh ik kan hier ZO vreselijk boos om worden he!
En, je hoeft niet eens veel verstand van ezels e.d te hebben om in te zien dat DIT niet normaal is.
Zucht...Echt, nulkommanul verstand, zulke lui sporen gewoon niet. Ik bedoel, die lui zien toch zelf ook wel dat welk dier dan ook, niet zo op zn poten hoort te staan? Dan gaat er toch een belletje rinkelen?
Ik zou zorgen dat die mensen nooit weer de verantwoordelijkheid van de zorg van een dier over zich krijgen, en ik snap niet dat dat arme dier daar niet weggehaald wordt...

@bnb, ga ik zeker doen.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:10

TabeR schreef:
Of het nou een zorginstelling is of niet daar kan dit dier niets aan doen, als dit
gebeurd was bij een normaal iemand was het dier wel meegenomen.

Trieste zaak, en als ze geen verstand hebben van dieren moet je ze niet inzetten om
mensen te helpen, want dit dier help je hier niet mee.
Schandalig dat dit kan.. :x

Geen verstand er van hebben vind ik geen excuus.
Ik werk zelf ook op een kinderboerderij, op een instelling voor verstandelijk gehandicapten. De dieren zijn ons 'materiaal', om de cliënten dagbesteding of ontspanning te bieden, en voor je materiaal heb je goed te zorgen. Dat dit materiaal dieren betreft, betekend dat je er dubbel zo hard voor moet zorgen.
In de praktijk houdt dit bij ons in dat zelfs de collega met geen verstand van paarden de dierenarts belt als een pony koliekverschijnselen vertoont. Goed, zij herkent het mischien niet zo snel, maar ze beld. Toen we agamen kregen waar niemand van ons ervaring mee had, betekende dat dat een collega zich in ging lezen. Zien we bij een vogel rare dingen gebeuren, dan gaan we op zoek naar info, en/ of bellen we de dierenarts.

Kortom; deze mensen hadden zich in het meest positieve geval moeten laten informeren over het gezond houden van hun ezel, hun materiaal. In het slechtste geval is dit absoluut géén instelling waar ik zou willen werken, of familie zou willen hebben wonen :n

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 18:17

Ik vraag me af of het ezeltje hier geen schade aan over houdt. Kan me niet voorstellen dat hier de spieren en gewrichten, door de beenstand, niet naar toe zijn gaan groeien.

Arm dier...

Oonax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:12

Ik heb intussen al een mailtje terug van het zorgcentrum! Vandaag is de hoefsmid langs geweest en die gaat vanaf nu ook op regelmatige basis langsgaan.

Ze staan zeker open voor hulp en ik ga dan ook binnenkort eens een kijkje gaan nemen.

Annuuuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:20

Wat verschrikkelijk dat dit is gebeurd |(

Dit doe je toch een dier niet aan en nog wel op z'n instelling, schandalig :(

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 19:34

Senzafine schreef:
Ik heb intussen al een mailtje terug van het zorgcentrum! Vandaag is de hoefsmid langs geweest en die gaat vanaf nu ook op regelmatige basis langsgaan.

Ze staan zeker open voor hulp en ik ga dan ook binnenkort eens een kijkje gaan nemen.

Super, je kan ze daar nog een hoop leren!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:12

Diegen die hiervoor verantwoordelijk is meteen ontslaan of een andere passende functie geven
Blijkbaar heeft diegene niet de kennis en liefde voor dieren die nodig is om de zorg over de boerderijdieren te dragen

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 21:16

Senzafine schreef:

Gelukkig staan ze nu dan in ieder geval open voor hulp (en info hoop ik), super dat je langs gaat!

joyce_haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:00

echt heeeel zielig!

lovee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:35

Arm beestje :(:)
Dat ze die daar nog laten staan, onbegrijpelijk.
Ze moeten echt is wat aan de wetten gaan doen :(

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 22:39

Ik vind dit werkelijk onvoorstelbaar. Zelfs al heb je er geen verstand van, een kleuter kan toch wel zien dat het zo niet kan met die hoeven? Elk beetje volwassen mens kan toch wel beoordelen dat dit echt te gek voor woorden is? Die hoeven en het beestje is enorm smerig, volgens mij wordt ie ook nooit uitgemest. En dan ook nog lekker laten staan :Z Kan er niet bij echt niet!

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:33

Senzafine schreef:

Dat is goed nieuws! Die hoefsmid zal ook wel denken van 'mmmhh' dus die zal wel zijn zegje gezegd hebben.

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 23:40

zo die hoeven zien eruit,
goed dat er nu iets aan gedaan word.

Sunflower1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 01:03

Dit vind ik toch uiterst ernstig,zeg. Dit is echt pure verwaarlozing en vallt onder de categorie dierenmishandeling voor mij.En zo een instelling krijgt misschien ook nog wel subsidies om het goede doel te steunen. En een stichting zoals wij die overspoeld wordt met verwaarloosde dieren( op moment 7 pony`s in de opvang en diverse andere dieren) en meestal ook nog gratis projecten aanbied aan zorginstellingen. aai en knuffelprojecte etc.geeft kan alles uit eigen zak betalen.Kan er echt om huilen in wat voor een wereld leven wij op moment?
Hoop dat het ezeltje echt gauw geholpen wordt en anders mag het wel hier komen.
Groetjes Andrea

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 01:09

Zucht dit is toch te erg voor woorden ik zou gelijk aan de verzorging van de mensen gaan twijfelen.

unlimited1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 08:22

om dit te zien en te weten dat dit niet hoort daar heb je geen paarden verstand voor nodig !!!! schandalig is dit!!!! idd. zeer onbegrijpelijk dat ze niet meteen die ezel in beslag genomen hebben en elders onder gebracht hebben :(

maria1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 10:47

net alsof ze dan nu ineens omdat ze een waarschuwing hebben gekregen, enorm goed voor dat beestje gaan zorgen & het alle liefde gaan geven die het nodig heeft. Dacht het ff niet...
Idd, dat beestje had gewoon in beslag genomen moeten worden!