Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Love_Uggs schreef:Nee Nikita het is zeker niet slim, maar deze mensen, en dat vind ik ook logisch, hadden vertrouwen in de verkopers en hebben ook op goed vertrouwen deze afspraak gemaakt. Is er ondertussen al een oplossing gekomen voor dit probleem? Heeft het meisje haar geld al terug?
Love_Uggs schreef:Nee Nikita het is zeker niet slim, maar deze mensen, en dat vind ik ook logisch, hadden vertrouwen in de verkopers en hebben ook op goed vertrouwen deze afspraak gemaakt. Is er ondertussen al een oplossing gekomen voor dit probleem? Heeft het meisje haar geld al terug?
charlottelot schreef:ik denk dat iedereen het er nu wel mee eens is dat het niet slim is om
A) een paard te kopen zonder die vooraf te laten keuren en
B) dat het ook merkwaardig is om wederom je te laten oplichten door een ontvangstbewijs te tekenen terwijl je het geld nog niet gekregen hebt. ( eerst overhandigen geld, dan paard gaan laden lijkt mij )
C)het meisje best redelijk was qua prijs met de verwachtingen die ze had bij het paard
Maar ik vraag me nu ook erg af wat er gaat gebeuren? Vind het qua programma een beetje 'zwak' item omdat het nogal een open eind heeft. Het is nu meer als waarschuwing voor anderen, dan dat meisje er iets aan heeft....
jolanda20 schreef:ik vind het raar dat mensen denken dat een goedkoop paard slecht is!!
met een betaalbaar paard kun je leuk rijden! en als je de afspraken maakt met de handelaar verwacht je dat er eerlijk gehandeld wordt. wat die afspraken ook mogen zijn!
ookal koop je een shetlander van 500 euro. als je een paard koopt mag je ervan verwachten dat hij gezond is (zover ze kunnen zien) naar eer en geweten handelen.
volgens mij moet er meer naar dit bericht gekeken worden dat er niet aan afspraken wordt gehouden.
niet naar de aankoopprijs van het paard.
of heb ik het mis?
priamos schreef:Ik heb het gister ook gezien.
Helaas moet ik mededelen dat Melanie een vriendin van mij is.
Ze zocht gewoon een leuk paard waar ze mee recreatief kon rijden.
En ze heeft lang gespaard voordat het eindelijk zover was. Ze had het paard een week op proef.
Na deze week is die gekeurd.
In het paspoort stond helemaal niks over de benen. Het paard zag er idd slecht uit, ingevallen en stijf.
Ik heb het paard van dichtbij meegemaakt.
Melanie zit niet op bokt.
In de reconstructie is een kleine greep gedaan hoe het die dag is afgespeeld.

Zoiets onderteken je toch pas op het moment dat je het ook daadwerkelijk ontvangen hebt