Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lusitana schreef:Dat die dingen pijn veroorzaken is duidelijk, maar denken jullie nu echt dat er geen medicatie gegeven wordt die de pijn wegneemt of verlicht? Dat hoort ook bij de behandeling hoor, pijnbestrijding. En het gaat een keer over.
Als een paard tijdelijk pijn heeft, is dat altijd maar een indicatie om het te euthaniseren?
Paard kreupel, laat maar af maken?

MMeijer schreef:"Het is een echte vechter," aldus Sanderson. "Hij wil niet dood en zijn wil om te leven zorgt ervoor dat wij ook doorgaan."
ik vind dit zo mooie zin, het raakte mij echt,
Ze konden ook hem laten inslapen, omdat hij eigelijk nog maar 2% om te leven had
zo knap van die mensen, om hem nog een kans te geven
heb ik waardering voor
Horseware schreef:MMeijer schreef:"Het is een echte vechter," aldus Sanderson. "Hij wil niet dood en zijn wil om te leven zorgt ervoor dat wij ook doorgaan."
ik vind dit zo mooie zin, het raakte mij echt,
Ze konden ook hem laten inslapen, omdat hij eigelijk nog maar 2% om te leven had
zo knap van die mensen, om hem nog een kans te geven
heb ik waardering voor
Ik vind dat dus juist een onzin uitspraak. En ik vind het helemaal niet knap dat die mensen hem "een kans geven". Ik had dat arme dier allang uit zijn lijden verlost. Houden van is soms juist laten gaan.
_Nanning_ schreef:Wat ik nou niet begrijp he, als een mens er zo aan toe zou zijn, wat ook gebeurd, laat je die persoon toch ook niet direct inslapen, en omdat wij mensen de keuzes kunnen maken voor dieren, moet zo'n beestje maar ingeslapen worden. Ik vind dat dit per geval bekeken moet worden en dit paard is volgens het bericht niet van plan om dood te gaan.
Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan.....
hehe. _Nanning_ schreef:Wat ik nou niet begrijp he, als een mens er zo aan toe zou zijn, wat ook gebeurd, laat je die persoon toch ook niet direct inslapen, en omdat wij mensen de keuzes kunnen maken voor dieren, moet zo'n beestje maar ingeslapen worden. Ik vind dat dit per geval bekeken moet worden en dit paard is volgens het bericht niet van plan om dood te gaan.
Ik zou precies hetzelfde hebben gedaan.....
Marloez schreef:adnariM schreef:Jeetje wat heftig.
Heel bijzonder dat ze hem een kans geeft, dat zullen er weinig doen! Super werk!!
Vind ik eigenlijk niet.. Dit arme dier heeft zo ongelovelijk veel geleden en nog steeds.. Daarbij is het mogelijk dat hij dus niet meer een normaal leven kan leiden. Ik denk dat ze er verstandiger aan hadden gedaan om naar de eerste dierenarts te luisteren, maar goed dat is mijn mening..
Arm dier!