Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Iris82 schreef:Ik vind jouw verhaal niet goed onderbouwd helaas. Het vergelijken van andere dingen die dieren leed toe brengen is geen excuus voor het toestaan of goedpraten van het couperen. Daarnaast als de dieren niet meer op de keuring mogen komen zonder staart is het bullshit dat mensen dan zelf gaan snijden...
santana67 schreef:Ik praat het couperen ook niet goed maar als je iets verbied
gaan mensen het illegaal doen wat veel erger is voor het welzijn van het dier.
santana67 schreef:Iris82 schreef:Ik vind jouw verhaal niet goed onderbouwd helaas. Het vergelijken van andere dingen die dieren leed toe brengen is geen excuus voor het toestaan of goedpraten van het couperen. Daarnaast als de dieren niet meer op de keuring mogen komen zonder staart is het bullshit dat mensen dan zelf gaan snijden...
Ik praat het couperen ook niet goed maar als je iets verbied
Daarom maak een vergelijking mensen zien heel gauw wat iemand verkeerd doet
maar onbewust zijn we "ikzelf ook" niet altijd bezig met het welzijn van het paard.
Jinks schreef:Couperen moet gewoon strafbaar zijn in heel europa. Van mij mogen ze de eigenaren zelf couperen. De paarden houden hun hele leven lang zenuwpijnen. Het is verminking, mishandeling, sadisme en gewoon nergens voor nodig. Je ontneemt hen het natuurlijk verweer tegen vliegen en bij meries is het ook nog een bescherming van de genitalien. De mens is het ergste beest wat er rond loopt en de straffen kunnen wat mij betreft niet streng genoeg zijn.
Ik vind het walgelijk!!!! Dit zeg ik de mensen die zoiets doen of toelaten ook recht in het gezicht. Ik meld me vrijwillig aan om het ook te doen bij die eigenaren die zulke handelingen toepassen.Dit maakt me zoooo boos!
santana67 schreef:Ik praat het couperen ook niet goed maar als je iets verbied
Daarom maak een vergelijking mensen zien heel gauw wat iemand verkeerd doet
maar onbewust zijn we "ikzelf ook" niet altijd bezig met het welzijn van het paard.
c_alsemgeest schreef:Het kan heel simpel opgelost worden... alle gecoupeerde staarten per definitie uitsluiten.
Heeft je paard door een ongeluk zijn staart verloren (hoe vaak gebeurt dat nou echt?) dan heb je helaas pech.
Vjestagirl schreef:Jinks schreef:Couperen moet gewoon strafbaar zijn in heel europa. Van mij mogen ze de eigenaren zelf couperen. De paarden houden hun hele leven lang zenuwpijnen. Het is verminking, mishandeling, sadisme en gewoon nergens voor nodig. Je ontneemt hen het natuurlijk verweer tegen vliegen en bij meries is het ook nog een bescherming van de genitalien. De mens is het ergste beest wat er rond loopt en de straffen kunnen wat mij betreft niet streng genoeg zijn.
Ik vind het walgelijk!!!! Dit zeg ik de mensen die zoiets doen of toelaten ook recht in het gezicht. Ik meld me vrijwillig aan om het ook te doen bij die eigenaren die zulke handelingen toepassen.Dit maakt me zoooo boos!
Hoewel ik je standpunt snap, draagt dit niet echt bij aan de discussie.
Antoiinette schreef:Lyonesse schreef:Ook wat mij betreft mag met terugwerkende kracht worden ingevoerd dat paarden vanaf 2002 zonder staart, niet meer op de keuring mogen komen. Worden ze dan niet meer verkocht naar het buitenland? Jammer dan, ga de uitdaging aan en verbeter de kwaliteit van de fokproducten dusdanig dat ze in het buitenland niet meer om deze paarden heen kunnen. Dat er dan een groot aantal hengsten afgekeurd wordt, had men eerder moeten bedenken. Ongeveer rond de tijd ze ook begonnen met het bedenken van manieren om hun paard op illegale manier, totaal zonder reden, van hun staart te ontdoen.
Dan krijg je het zelfde als de haflingers als je nu alle hengsten af ga keuren met korte staart heb je geen hengsten over.. Alleen bij de haflingers is het dat ze niet kunnen lopen....
Citaat:Anderzijds geldt dat deze groep “aanhangers van het authentieke trekpaard” een dermate grote groep van het fokkersbestand vormt, dat het voortbestaan van het ras serieus wordt bedreigd als deze fokkers stoppen. Deze fokkers hebben echter stellig uitgesproken niet meer actief te willen zijn bij de
K.V.T.H. en te zullen stoppen met de fokkerij, indien ze niet meer legaal kunnen couperen en hiermee
geen trekpaarden meer kunnen houden met korte staart, de authentieke vorm.
Vjestagirl schreef:Jinks schreef:Couperen moet gewoon strafbaar zijn in heel europa. Van mij mogen ze de eigenaren zelf couperen. De paarden houden hun hele leven lang zenuwpijnen. Het is verminking, mishandeling, sadisme en gewoon nergens voor nodig. Je ontneemt hen het natuurlijk verweer tegen vliegen en bij meries is het ook nog een bescherming van de genitalien. De mens is het ergste beest wat er rond loopt en de straffen kunnen wat mij betreft niet streng genoeg zijn.
Hoewel ik je standpunt snap, draagt dit niet echt bij aan de discussie.