Gribaldi preferent verklaard tijdens KWPN hengstenkeuring

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Seasons

Berichten: 910
Geregistreerd: 07-07-09
Woonplaats: Rockanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:40

Ik heb nog een leuke foto van Edward. :+

Afbeelding

wendyke
Berichten: 2258
Geregistreerd: 06-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:53

missK schreef:
Hier is ie dan incl vuurwerk
GRIBALDI!!

Afbeelding

echt gaaf *D

webster543

Berichten: 3431
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 21:58

Het was een prachtige avond. Veel show (letterlijk en figuurlijk ;) ), maar echt de moeite waard. Van zo'n kwaliteiten zijn wij in ons belgenlandje nog heel ver van verwijderd.
Ik heb een klein filmpje samengesteld van gisterenavond. Nog even wachten op de upload van you tube en dan zet ik hem hierbij.

webster543

Berichten: 3431
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 22:44

Deel een van de hengstenkeuring :
Deel twee :

Deel twee is de afscheid van Gribaldi

Suzanne37

Berichten: 547
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Arendonk (B)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:05

Dank je wel voor deze filmpjes: Super! +:)+

Stephanie_M
Berichten: 1388
Geregistreerd: 19-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:05

Paard verdiend het:)! mooie filmpjes en foto's.

_Judith

Berichten: 3943
Geregistreerd: 09-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:06

Leuke filmpjes!

'Die is voor Gribaldi. Totilas heeft al genoeg dekens!' :+:

webster543

Berichten: 3431
Geregistreerd: 06-08-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:06

Suzanne37 schreef:
Dank je wel voor deze filmpjes: Super! +:)+


Graag gedaan ;)

puccalover
Berichten: 503
Geregistreerd: 19-02-05
Woonplaats: Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-10 23:37

Wat een superleuke filmpjes, erg leuk om het afscheid van Gribaldi terug te zien, wat een super 3tal, en over Totilas kan ik maar 1 ding zeggen :~ Bedankt voor het filmen

Aleiida
Berichten: 66
Geregistreerd: 11-12-07
Woonplaats: Friesland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 13:59

super ! *D

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 14:24

Gribaldi v. Kostolany S'Hertogenbosch - 5.2.2010

Der aus Hämelschenburger Aufzucht stammente Elite- und Keur-Hengst GRIBALDI von Kostolany - Ibikus wurde anläßlich der KWPN-Körung in der Brabanthalle von S'Hertogenbosch vor ausverkauften Rängen in den sportlichen Ruhestand verabschiedet. Edward Gal präsentierte den Hengst in einer eindrucksvollen Grand Prix Kür - Das Publikum feierte Gribaldi und seine Grand Prix erfolgreichen Söhne TOTILAS und PAINTED BLACK mit Standing Ovations. Die Zuchtleitung verlieh dem lackschwarzen Kostolany-Sohn zudem den Titel "Preferent"!
Europameister TOTILAS wurde zum „Pferd des Jahres“ ausgerufen, und Kostolany's Urenkel CHOPIN H gehörte zu den Champions im Dressurlot der diesjährigen KWPN-Körung.

bron: http://www.gestuet-haemelschenburg.de/html/index1.html

Deebee

Berichten: 213
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: Ankeveen

Re: Gribaldi preferent verklaard tijdens KWPN hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 14:48

Wat baal ik dat ik het gemist heb, zoooo mooi! Weer als vanouds kippenvel en tranen in mijn ogen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 15:09

Jee...ben er stil van... Wát een GAAF stel paarden bij elkaar...wat een voorrecht om die voor Nederland te zien uitkomen. Gribaldi heeft het beste vanzichzelf en meer doorgegeven...mams natuurlijk ook... Totilas is een droompaard! :):) Paps en zn broer...ja die ook! :j

Konstantine
Berichten: 10902
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Gribaldi preferent verklaard tijdens KWPN hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 16:00

Wat geweldig om te zien, Gribaldi heeft dit meer dan verdiend! En wat lijkt Painted Black ineens klein onder HP! :')

Cchanny

Berichten: 8894
Geregistreerd: 21-09-09
Woonplaats: Noord-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-10 17:41

Sjuimpje schreef:
Eerst werd Grib onder Edward gepresenteerd, toen Painted Black onder HP en daarna Totilas met Edward. Het was echt fenomenaal, compleet met een vuurwerk show, krans, bedankdekens van het KPWN en Edward en ondertussen op de schermen videobeelden van Grib als veulentje die nog helemaal nat zijn eerste stapjes zet, beelden van hem op de Duitse keuring terwijl Grib werd rondgeleid door de jongen die hem in Duitsland nog had voorgebracht. In één woord WAUW, ik had dit voor geen goud willen missen!



Ik vond het jammer dat ik eerder weg moest, anders moest ik op Utrecht Centraal buiten slapen.
Waardoor ik het niet gezien had :(..

Had er zooo graag bij willen zijn!

vonnie

Berichten: 435
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: ergens in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 00:49

Balen ik was er niet bij, was een van de vele die rechtsomkeert moest maken.
Heb ik in al die jaren dat ik er op vrijdagavond heen ging nog nooit meegemaakt en baalde ook ontzettend!
Zijn maar met z'n alle wat in Den Bosch gaan eten was ook gezellig 8-)

Ik vind het wel jammer dat er zo makkelijk over Anky word heengestapt.
Net of ze de makkelijkste paarden onder haar kont heeft.
Ik geloof dat ze allemaal heethoofden heeft gehad en met al deze heethoofden heeft ze super gescoord.
En het is nu eenmaal zo dat als je moeder wordt dat je dan voorzichtiger word.
Wat moet ze nu nog bewijzen en waarom moet ze stoppen als ze iets doet waar ze goed in is en wat ze graag doet.
O.k op een gegeven moment komt er iemand die je meerdere is maar dat krijgt E.G over een paar jaar ook weer, moet hij dan ook weer stoppen, E.G heeft volgens mij het meeste van Sjef en AvG geleerd.
Niemand houd de top altijd vast vind dat AvG hem al heel lang heeft kunnen vasthouden en dat alleen is al een prestatie.
Wie zegt dat ze niet terug kan komen, weet me nog te herinneren dat eduard een paar jaar geleden Gribaldi op de HK voorstelde en toen liep iedereen over van commentaar op hem, omdat hij zo zat te trekken en te sjouwen.
Nu heeft hij een paard wat zijn benen bijna boven zijn oren uitgooid en is hij een geweldenaar.
Ik persoonlijk ben er niet voor want vind het niet natuurlijk meer en denk er ook over wat er aan vooraf is gegaan.
Geloof niet dat het beestje van nature zo loopt maar dat maakt niemand iets uit.
De lat wordt steeds hoger voor de paarden en natuurlijk ook voor de ruiters en ik (persoonlijk dan he) vraag me af of we wel de goede kant uitgaan. Tuurlijk is het mooi om een paard zo te zien swingen tsja ??? Weet eigenlijk niet wat ik er van moet vinden.
Wil de discussie hier ook niet aangaan want iedereen moet z'n eigen ding vinden.

Wat ik erg vind is dat iedereen dit ziet EG, AvG, HP etc. die weten waar ze mee bezig zijn, maar realiseren een hoop mensen wel hoeveel paarden er na zo'n show in de schoenen worden gezet om de benen hoger te krijgen soms tot bloedens toe.
Dit was in de tuigpaarden al maar waarom moet dit ook in de dressuur zo nodig.
Zal wel overspoeld worden met commentaar nu, is natuurlijk een gevoelig onderwerp.

Frantic

Berichten: 9648
Geregistreerd: 14-09-03
Woonplaats: maan

Re: Gribaldi preferent verklaard tijdens KWPN hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-10 08:12

Mijn enige commentaar voor vonnie: je schrijft je klachten in het verkeerde topic, dit gaat niet over jouw voorkeuren of afkeuren van ruiters, maar over een fantastisch paard dat vaak ondergewaardeerd werd en nu toch met stip op nummer 1 is gekomen.

vonnie

Berichten: 435
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: ergens in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 11:11

Ho ho ik heb hier absoluut niet gezegd dat ik een afkeur heb van iemand.
Ben van alle ruiters al verschillende keren naar clinics geweest en vooral met Eduard Gal heb ik verschrikkelijk gelachen.
Heb alleen aangehaald dat het jammer is dat er mensen (en dat is in alle sporten) snel in het vergeet hoekje komen.
Of misschien wel op hun retour zijn.
Tottilas is een geweldig paard maar ik mag het ook toch wel een beetje te vinden, en me afvraag waar dat heen moet gaan.
Hij heeft topscores nog nooit heeft iemand hem dat nagedaan maar dit is wat de mensen graag zien.
En ja hij komt uit het niets maar hij is nog niet zo oud he!
Heb toch ook geschreven dat ie swingt.
Moet wel lezen wat er staat duidelijk vermeld dat hun weten waar ze mee bezig zijn ;) .
Waar ik me zorgen over maak is wat er naderhand bij piet particulier gebeurd snap ie?

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-10 22:41

wow, het valt me nu pas op dat Totilas zo op z'n vader lijkt! :P

jammer dat ik er niet bij was.
ik had het graag gezien...

Rianneke_
Berichten: 196
Geregistreerd: 03-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:04

Niet te geloven dat hij er nu niet meer is... Y;(

lesleygjof

Berichten: 376
Geregistreerd: 26-02-09

Re: Gribaldi preferent verklaard tijdens KWPN hengstenkeuring

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 20:44

idd, echt verschrikkelijk dat hij dood is. :'(