Onderzoek naar afstamming van nakomelingen Rypke 321

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Retlaw

Re: Onderzoek naar afstamming van nakomelingen Rypke 321

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 12:41

hij kan zijn hele bedrijfje wel verkopen daar, hij krijgt giga veel claims aan zijn broek, dat is zeker. zo dom...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 12:49

wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.
Hoe dom kun je zijn.
Mocht het echt om 48 veulens gaan dan zal daar wel een flinke claim achter weg komen.
En wat te doen met de zogenaamde goede stamboekveulens. Deze zijn nu ook ''waardeloos'' geworden.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 12:54

Er zullen erg veel mensen gedupeerd blijken, dat is nu dus wel zeker... Geen idee of die nog schadeloos gesteld worden; ik vrees van niet. Erg zuur, ook voor de hengst, want zijn naam is hiermee toch wel bedoezeld en hij heeft toch vele fijne nakomelingen gebracht. Heel jammer.

Jammer en heel erg ook voor de famillie van Annema (zijn vrouw) die van niks wisten.

Zack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:07

Lante schreef:
Jammer en heel erg ook voor de famillie van Annema (zijn vrouw) die van niks wisten.

Die handelde toch juist bewust...?

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 13:54

Zack schreef:
Lante schreef:

Die handelde toch juist bewust...?

Voor de familie VAN Annema.. Zijn vrouw wist het niet. En zo zullen er wel meer familieleden zijn die nergens van wisten.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 15:30

horseyfries schreef:
http://www.fps-studbook.com/ Op de voorpagina onder "laatste nieuws" bijna onderaan, lijkt me toch moeilijk te missen?

Haha, nu ik het zie is het idd niet te missen :D !
Ik heb steeds op de links aan de linkerkant geklikt :o ; vond het al vreselijk raar dat er niks te vinden was.
Zoals ik al schreef: ik = :o? !

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-10 20:57

Lante schreef:
Er zullen erg veel mensen gedupeerd blijken, dat is nu dus wel zeker... Geen idee of die nog schadeloos gesteld worden; ik vrees van niet. Erg zuur, ook voor de hengst, want zijn naam is hiermee toch wel bedoezeld en hij heeft toch vele fijne nakomelingen gebracht. Heel jammer.

Alle gedupeerden hebben al een brief gekregen dat Annema iedereen schadeloos gaat stellen. Je vrees is dus niet terecht. Hij heeft een heel grote fout gemaakt maar probeert die nu zo goed mogelijk op te lossen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-10 12:13

Pas als iedereen ook daadwerkelijk schadeloos is gesteld kunnen we beoordelen of mijn vrees al dan niet onterecht is denk ik. Ik hoop dat het inderdaad onterecht is inderdaad, maar ik kan niet in de beurs van deze man kijken. Ik hoop dat hij het waar kan maken. Ik weet dat het eigen schuld is (voor de mensen die dat steeds roepen), maar ik vind het toch erg sneu voor hem, dat zeker wel. Dat je dit jezelf nog op de hals gehaald hebt op deze leeftijd, dan is het mooi dat hij van goede wil is om zijn fout zo goed mogelijk te herstellen. :)

BPVS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-10 02:24

Wat flauw, die link naar een dekstation dat hier mee te maken zou hebben. De eigenaar hier van is een gerespecteerde man in de fokwereld. Hij is wel getrouwd met een dochter van deze fraudeur alleen ze hebben al jaren geen contact met mekaar.
Er is maar een die schuldig is en dat is Romke Annema zelf.
Laat hem maar zorgen voor de afhandeling. Boerderij en inventaris plus land zullen wel genoeg zijn om de schade af te handelen.
Betalen. En zo niet: beslag laten leggen en een executoriale verkoop.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 00:58

horseyfries schreef:
Alle gedupeerden hebben al een brief gekregen dat Annema iedereen schadeloos gaat stellen. Je vrees is dus niet terecht. Hij heeft een heel grote fout gemaakt maar probeert die nu zo goed mogelijk op te lossen.

Tja, wat is "schadeloos" stellen :\ ?
De dekkosten terug geven, een "niet-Rypke-veulen" terug nemen en daarvoor een veulen terug geven die wél een volwaardig papier heeft?
Stel je voor je hebt een "goed" (1ste/ 2de premie) merrie veulen van "Rypke"; die is dus gewoon in 1 klap "waardeloos"; hoe wil je dat schadeloos gaan stellen? Als fokmerrie hoef je d´r niet meer in te zetten, zelfs al zou ze op een keuring sterwaardig zijn.
Ik persoonlijk zou me niet schadeloos gesteld voelen als ik pak-em-beet 800 € (weet niet precies wat het dekgeld van Rypke is?!) terug op m´n rekening gestort kreeg :n .

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 01:09

Nee dat zou ik ook niet fijn vinden.
Je hebt er lang over gedaan een goede hengst bij je merrie te vinden.
Je hebt er veel tijd in gestoken, en ook tijdens de dracht heeft het extra geld gekost.
Daarnaast zit je met een veelbelovend veulen wat nu dus ineens een 1000,- minder waard is (en wellicht nog meer).

Ben benieuwd of die schade ook vergoed wordt.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 11:24

Om welke bedragen het gaat verschilt van geval tot geval. Het gaat in ieder geval om veel meer dan alleen het dekgeld terugstorten. Wat in elk geval op zich een juiste schadeloosstelling is is een zaak tussen de benadeelden en Annema, waar zij onderling uit zullen moeten komen.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 12:29

HF, sorry, ik vind dat jij het allemaal redelijk simpel stelt := .
"Schadeloos stellen" is in dit geval méér dan alleen maar geld op je rekening terug storten en dat is gewoon onmogelijk :\ .
Het is gewoon een hele sneue situatie met een hele hoop "verliezers" ....

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 13:19

Ik denk er bepaald niet "simpel" over als één van de gedupeerden..... maar gedane zaken nemen geen keer.
Het is niet meer terug te draaien en dus moeten we verder en een zo goed mogelijke oplossing zoeken.
Kwaad spreken over Annema is geen oplossing, roepen hoe hij het wel had moeten doen ook niet (dat weet hij
ondertussen zelf ook wel....) en roepen over wat allemaal had moeten gebeuren om dit te voorkomen draagt ook niet bij.
Het is zoals het is, dus nu is het een kwestie van samen een oplossing zoeken voor de situatie zoals die nu is, maatregelen
nemen zodat dit niet meer kan gebeuren en dit dan afsluiten.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-10 18:54

Mee eens, dat is een realistische en nuchtere kijk op hoe en wat, HF. Ik denk dat dit het enige is wat rest en dat zal ook wel gebeuren.