Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Elisa2 schreef:Je hoopt dat inderdaad nooit mee te maken,maar ik vraag me af waarom ze zo'n gemeen dier dan hengst hebben gelaten.En hoe hij zo gemeen komt,veel hengsten raken gefrustreerd door de manier waarop ze gehouden worden.{en niet geheel onterecht} Dus als het geen dekhengst was,waarom dan hengst laten?
CharleyT schreef:Gaat het hier nog om de man die door zijn hengst gedood is? Lijkt meer op een wedstrijd tussen maar een paar dames, die hele pagina's vullen, in een poging gelijk te krijgen.
Het meest trieste vind ik wel een reactie waarin eigen schuld dikke bult de boventoon voerde. Dat gaat me echt een brug te ver, en ik hoop van harte dat niemand, maar dan ook niemand van al die bekvechtende paardenkenners Zelf te maken krijgt met een dergelijk incident.
Cayenne schreef:Vanuit de verte is dat misschien niet goed zichtbaar geweest voor die jongens, en je verwacht natuurlijk niet dat een paard opeens met je vader in zijn mond rondloopt.
Er zijn ook hele grote voerzakken
imo kun je trouwens niet concluderen dat het paard wel een slechte opvoeding gehad zal hebben. Er zijn ook paarden die goed zijn opgevoed maar toch op de een of andere manier naar de verkeerde kant doorschieten, net als met mensen.
ilse86 schreef:VinandoW schreef:Ik verzorgde altijd een shetlandhengt en dat was bepaalt geen lieverdje! Die heb ik ook wel een keer op mijn rug gehad.. Die kwam ook op je af en steigerde voor je neus om je het land uit te krijgen.. Maar dit is wel heel naar.. Hengsten zijn gevaarlijk hoor
Per definitie?
MysticTinker schreef:Het feit dat die man al elke keer met een stok de wei in gaat roept bij mij al vraagtekens op.. Ik heb zo het idee dat ze dat paard gewoon totaal verkeerd hebben opgevoed. Een paard wordt niet vanzelf zo aggressief. Als jij een paard zijn hele leven lang met stokken bewerkt dan kun je er zeker van zijn dat die op een gegeven moment uitflipt..