Paard overleeft ongeluk paardentrailer niet, twee gewonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-10 11:21

Uit onderzoek van de politie is gebleken dat ze niet harder dan 30 km/h hebben gereden..

Ik dacht zelf eigenlijk dat het eerste gedeelte van de Holterweg gewoon goed was en ze toen opeens op een glad stuk waren gekomen, want had niet gedacht dat je met zo'n lage snelheid je dit toch kan overkomen. :\

So0p_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:27

Jeetje wat naar! Het was ook ontzettend glad ineens eergisteren..
Laatst bijgewerkt door So0p_ op 30-01-10 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Vio

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:30

Voor alle bokkers die zo intens meegeleefd hebben, hebben we gelukkig goed nieuws. Het gaat met ons clubgenootje nu redelijk. De toestand is nu gelukkig niet meer heel kritiek. Er moeten uiteraard nog wel veel onderzoeken volgen en ze is er is nog lang niet maar dit is een begin....

Namens alle bekenden van haar hier, bedankt voor jullie steun!
Laatst bijgewerkt door Vio op 30-01-10 11:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Rody01

Re: Paard overleeft ongeluk paardentrailer niet, twee gewonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:31

Oh geweldig!!! Zo horen we het graag!

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:34

Fijn zeg! Dat is in elk geval een lichtpuntje! Hopelijk zet de stijgende lijn zich voort! :(:)
Laatst bijgewerkt door SusanW op 30-01-10 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:43

Lia_ schreef:
A_lette schreef:
Ik heb een heleboel oneliners als 'sterkte' verwijderd. Houdt er rekening mee dat 3 of 4 woordjes meer ook nog steeds een oneliner is. Verder ook het verzoek niet over dingen te gaan speculeren.

Wat absurd dat je berichten om de familie sterkte te wensen verwijderd, dat kan die mensen heel veel steun geven.
Wie ben jij om dat te verwijderen...
Shame on you!

Dat vind ik ook niet erg netjes nee, in dit soort gevallen kun je het beter laten staan.....

Shoufshouf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:45

Lia_ schreef:
A_lette schreef:
Ik heb een heleboel oneliners als 'sterkte' verwijderd. Houdt er rekening mee dat 3 of 4 woordjes meer ook nog steeds een oneliner is. Verder ook het verzoek niet over dingen te gaan speculeren.

Wat absurd dat je berichten om de familie sterkte te wensen verwijderd, dat kan die mensen heel veel steun geven.
Shame on you!

Inderdaad!! Moeten we er dan hele lange berichten bij typen zodat het geen onliners meer zijn!!!

Hierbij wil de familie nogmaals heel veel sterkte wensen en hoop dat alles goed komt met het meisje!!

Zo geen onliner!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:49

Gelukkig een beetje relatief goed nieuws, fijn dat je 't even doorgeeft Vio! Nu maar hopen dat de stijgende lijn zich voortzet en ze snel weer naar huis mag om e.e.a. te gaan verwerken, want dat zal ook nog pittig worden ben ik bang...

Wbt oneliners... tja, dat is Boktbeleid. Absurd, vind ik ook, maar regels zijn heilig tegenwoordig. Belangrijker dan een beetje met elkaar meeleven blijkbaar... Mooi voorbeeld van 'verhardende maatschappij' en misschien zelfs wel 'onbewust steeds asocialer'... :\

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:50

Het spijt me dat ik zo denk, maar ik kan er ook gewoon niet bij dat mensen deze tijd de trailer pakken en daar nog een paard in stoppen en gaan rijden. Zijn de wedstrijden/sport/les etc nou zo belangrijk? Het weer is gewoon klote nu, het is niet anders, iedereen met paarden lijdt eronder, dus geef je paarden desnoods een poos vrij.
Je neemt zo'n groot risico om nu op pad te gaan met trailer en je neemt je paard erin mee.
Ik bedoel het zeker niet aanvallend tegenover de slachtoffers hiervan, maar hoop wel dat iedereen hier van leert om dezelfde gevallen te voorkomen, en dat er extra nagedacht wordt om nu de trailer te pakken. Dat is mijn mening.

Daarbij is het zeker vreselijk voor de betrokkenen en ik wil ze natuurlijk ook heel veel beterschap wensen en sterkte met het verlies van het paard, vreselijk...

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:53

Anita1987 schreef:
Het spijt me dat ik zo denk, maar ik kan er ook gewoon niet bij dat mensen deze tijd de trailer pakken en daar nog een paard in stoppen en gaan rijden. Zijn de wedstrijden/sport/les etc nou zo belangrijk? Het weer is gewoon klote nu, het is niet anders, iedereen met paarden lijdt eronder, dus geef je paarden desnoods een poos vrij.
Je neemt zo'n groot risico om nu op pad te gaan met trailer en je neemt je paard erin mee.
Ik bedoel het zeker niet aanvallend tegenover de slachtoffers hiervan, maar hoop wel dat iedereen hier van leert om dezelfde gevallen te voorkomen, en dat er extra nagedacht wordt om nu de trailer te pakken. Dat is mijn mening.

Daarbij is het zeker vreselijk voor de betrokkenen en ik wil ze natuurlijk ook heel veel beterschap wensen en sterkte met het verlies van het paard, vreselijk...

Ik snap je reactie aan de ene kant. Maar het was niet glad. Het werd ineens spiegelglad. Er werd die avond (tenminste hier niet) niet gestrooid, dus ze hadden dit ook niet verwacht. En ik woon er niet zo heel ver van af. Dus hier kun je niet zo over gaan oordelen.

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:55

Het weer is imo nogal veradelijk, je kan nergens van op aan. Dit is mijn mening en ik hoop dat mensen gewoon 2x nadenken voordat ze de deur uitgaan met hun paard, dat is nogal een verschil dan alleen met de auto op pad gaan.
Vind het gewoon zonde om dan weer zo'n verhaal te lezen. Wat is het dan waard geweest denk ik dan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:56

Anita1987 het heeft die hele dag als een gek gedooid, en ik weet niet van waar naar waar ze reden, maar de Holterweg is altijd een van de betere wegen hier in de buurt.
Ik kan me goed voorstellen dat als je je beesten niet of nauwelijks buiten kunt hebben oid, je ze dan op de kar zet om ergens binnen te gaan rijden. Ze reden DERTIG kilometer per uur volgens het onderzoek, dus dat betekent dat ze al doorgehad hebben dat het glad geworden was en daar rekening mee hielden...
Méér kan iemand op een gegeven moment niet doen...

Even extreem doorvoeren? Komt 'ie:
Als dat paard anders op stal had moeten blijven en hij had een dusdanig ernstige koliekaanval gekregen waardoor ze 'm verloren hadden, dan waren ze nu door Bokt ook voor dierenbeulen uitgemaakt....

Je maakt op een gegeven moment keuzes om iets wel of niet te doen, en of dat de beste was weet je doorgaans pas achteraf...

Ik ga ook niet de weg op met de paarden, of het zou een absolute noodsituatie moeten zijn. Maar da's mijn keuze.

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 11:57

Anita: Ja, maar dat is achteraf gezegt. De een denkt ; het kan wel, het is niet glad. En de ander neemt het risico van te voren niet. Zo zie je maar, ieder mens denkt anders.

Hopelijk komt het meisje er weer helemaal bovenop.

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:01

Citaat:
Even extreem doorvoeren? Komt 'ie:
Als dat paard anders op stal had moeten blijven en hij had een dusdanig ernstige koliekaanval gekregen waardoor ze 'm verloren hadden, dan waren ze nu door Bokt ook voor dierenbeulen uitgemaakt....

Dat is idd wel heel extreem doorvoeren, en ze ging alleen maar naar les. Of die ene keer les nou een koliek aanval zou voorkomen. Zo kan je voor alles wel wat verzinnen.

Laten we hopen dat het meiske er weer snel bovenop komt, dat is het belangrijkste imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:10

Anita1987 schreef:
Dat is idd wel heel extreem doorvoeren, en ze ging alleen maar naar les. Of die ene keer les nou een koliek aanval zou voorkomen. Zo kan je voor alles wel wat verzinnen.

Mensen zat die met die sneeuw en ellende elke dag even met de trailer naar een binnenbak rijden om de paarden toch maar wat beweging te geven, omdat ze er thuis stomweg niet uitkunnen. Je WEET het helemaal niet, daarom trek ik 'm even zo extreem door. Het is zo makkelijk oordelen, om te zeggen dat iemand maar thuis moet blijven. We zitten inmiddels 9 weken in de sneeuw hier. Je kan je paarden ook niet zo lang op stal houden, dan worden dingen als koliek een ernstige bedreiging...

Mijn reactie was dus ook niet persoonlijk op jouw Anita hoor, maar meer algemeen voor iedereen die denkt 'Ja wie gaat er dan ook met dat kl*teweer de weg op'.
Mijn keuze zou het ook niet zijn, maar ik ben in de gelukkige omstandigheid dat mijn paarden op 1 dag na elke dag gewoon naar buiten konden, en ik een binnenbak heb. Als je je paarden binnen hebt staan en nergens heen kan thuis, dan ga je andere keuzes maken. Je moet op een gegeven moment IETS...

Maar voor dit moment; allemaal positive vibes richting meiske in het ziekenhuis, haar herstel is nu het belangrijkste.
Is haar pa al weer thuis trouwens? Die zal het ook niet makkelijk hebben zeg, als chauffeur... Lijkt me vreselijk om je dochter zo in het ziekenhuis te hebben liggen...

Lailaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:16

Om hier nou over te blijven discusieren heeft geen nut. Gebeurt is gebeurt, we kunnen het helaas niet meer terug draaien.

starwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:22

wat een akelig nieuws zeg:(:)
heel veel sterkte.
aan vader en dochter.

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 12:57

Wat fijn dat het al iets beter gaat met het meisje.
Hopen dat het goed blijft gaan :).

Bar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:07

Dat is goed nieuws Vio, dat het met haar alweer iets beter gaat!

En de modopmerking vind ik in dit geval volledig de plank misslaan.....

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:10

Dit lijkt mij de grootste nachtmerrie van iedere paardenbezitter die met zijn paard/ pony in de trailer de weg op gaat.
Heel veel sterkte.
Fijn dat we horen dat het al iets beter gaat met het meisje.

jessica4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:11

pffff heftig hoor! lijkt me ook vreselijk om mee te maken of te zien gebeuren

Cisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:11

Jeetje, was erg!! Echt een nachtmerrie met dit weer! Het was donderdagavond ook spekglad, echt niet normaal. Een ongeluk zit in een klein hoekje, en je paarden hebben toch beweging nodig. :j Veel sterkte voor de gewonden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 13:50

Wat een horror verhaal, en wat een verdriet voor iedereen.
Mochten ze dit ooit lezen dan wens ik ze heel veel sterkte met het verwerken van deze afschuwelijke gebeurtenis

discussie over wel niet de weg op is onzinnig. vanaf kerst is het al ellende met het weer. Er was geen waarschuwing van KNMI of ANWB en alles leek goed gister.

hippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:01

Lia_ schreef:
A_lette schreef:

Shame on you!

Oh, daar hebben ze hier op bokt echt een handje van.
Dingen verwijderen die er echt toe doen en waar mensen echt wat aan hebben, heb er genoeg ervaring mee.
Ik ben het geheel met jullie eens, dit is te schandalig voor woorden dat iemand deze berichten durft te verwijderen.
Moest eens andersom zijn!
Het is heel erg wat er gebeurt is en ook ik leef heel erg mee met de slachtoffers en alle betrokkenen!!
Oneliner of niet gewoon alles laten staan uit respect voor de de slachtoffers en betrokkenen.

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 14:09

Brrr... Wat een rotbericht ;( ..
Heel veel sterkte aan de famillie Y;(