Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Laat me raden....
Hoe groter de meerderheid, hoe makkelijker. Want ja 'zelfs een leek' ziet hoe ondeugdelijk deze trainingsmethode is...
Blablabla...
Bullshit, leken mogen de dienst uitmaken wanneer er door DEUGDELIJK onderzoek is aangetoond dat het daadwerkelijk dierenmishandeling is... En wanneer LDR niet meer relatief is...
MarcelDufour schreef:En wie bepaalt wanneer je leek bent en wanneer kenner?
Waar ligt die grens? Moet je perse paardrijden of gereden hebben om kenner te zijn? Een dokter hoeft toch ook niet al de ziektes die hij geneest, zelf onder de leden hebben gehad! Gelukkig zal hier niemand mij als leek betichten, want daarmee wordt die persoon gelijk ongeloofwaardig.
MarcelDufour schreef:@horseyfries
Ook dat bijtikken moet verboden worden. Maar omdat het ene niet aangepakt wordt, moet het andere ook maar door de vingers gezien worden? Het is de roll methode die momenteel ter discussie staat, en zodra die andere methodes aan de beurt komen, zal ik ook mijn zegje doen, maar in dit geval gaat dit topic over de rollkur en nergens anders over.
Maar, let maar op, als dat boek (Superprix van Michelle Guillot) een beetje de aandacht gaat krijgen, en dat gaat het!, Dan gaat de discussie pas echt losbranden, let maar op wat ik je zeg. En dat voelde ik maanden geleden al op mijn sloffen aan komen.
horseyfries schreef:Dus we gaan eerst iets aanpakken waarvan nog helemaal niet bewezen is dat het schadelijk is en niets wat daarop wijst door veelvuldige blessures bij deze toppaarden of overmatig veel verzet, en slaan de echte dierenmishandeling die ook als zodanig beschreven staat daarom eerst maar even over?
Vind je het zelf logisch?
Bandida schreef:ThePast03 schreef:Je kunt alle mensen die wereldwijd dit afkeuren proberen onder een vloerkleed te vegen en daarop het stempel leek plakken, maar uiteindelijk zal dat zich alleen tegen de sport keren. Kwestie van tijd, daar ben ik ook van overtuigd.
En hoe meer media aandacht, hoe sneller dat gaat.
Citaat:Overigens vindt een groot deel van de publieke opinie dat paardensport geen sport is en het een schande is dat dit op de Olympische Spelen wordt beoefend.
Janine1990 schreef:Maar Arabesk, dat betekend dat niemand meer op een paard zou mogen stappen he??? Anky niet, Emmelie niet, Hans Peter niet, Albert Zoer niet, Jeroen Dubbeldam niet, ik niet, jij ook niet he???
Arabesk schreef:Janine1990 schreef:Maar Arabesk, dat betekend dat niemand meer op een paard zou mogen stappen he??? Anky niet, Emmelie niet, Hans Peter niet, Albert Zoer niet, Jeroen Dubbeldam niet, ik niet, jij ook niet he???
sport met dieren in de olympsche spelen afschaffen is iets heel anders dan paardrijden afschaffen
Kan me niet herinneren dat de oude Grieken bij hun olympische spelen dressuur reden met huppelpaardjes
Arabesk schreef:[
misschien moet dat kleine selecte clubje dat graag wil sporten met dieren zich eens achter de oren krabben als de overgrote meerderheid 'gewone' mensen zich hier tegen keert
Arabesk schreef:Janine1990 schreef:Maar Arabesk, dat betekend dat niemand meer op een paard zou mogen stappen he??? Anky niet, Emmelie niet, Hans Peter niet, Albert Zoer niet, Jeroen Dubbeldam niet, ik niet, jij ook niet he???
sport met dieren in de olympsche spelen afschaffen is iets heel anders dan paardrijden afschaffen
Citaat:Marcel Dufour, ik heb je vaak zien op wedstrijden gezien. Eerlijk gezegd vond ik je rijstijl niet geweldig.
Devaney2009 schreef:Arabesk schreef:[
misschien moet dat kleine selecte clubje dat graag wil sporten met dieren zich eens achter de oren krabben als de overgrote meerderheid 'gewone' mensen zich hier tegen keert
Met meer dan 400 duizend wedstrijdrijdende leden geregistreerd bij de knhs, geloof ik niet dat het een klein select groepje is wat wil sporten met dieren.
Citaat:De gemiddelde leek heeft er domweg geen mening over, omdat ze geen flauw idee hebben waar het over gaat.
MarcelDufour schreef:De paarden wisten dus al dat er in de linkerhal de Rollkur werd beoefend, en in de rechterhal niet.
De ruiter moest het paard de gang inrijden welke naar de deuren van de 2 rijhallen zou leiden, maar het paard mocht de rijhal uitkiezen, en daarmee dus ook de trainingsstijl.
Maar liefst veertien van de vijftien paarden kozen meerdere malen voor de normale trainingsmethode.