Geen vervolging voor Patrik Kittel na tongincident Scandic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:45

Rooompie schreef:
Rivaldo schreef:
Maar laten we eens stellen dat Dhr. Kittel wel enkele seconden leed aan zijn paard heeft ondergebracht, wat dan fout is, en fout blijft. Waarvoor is zijn paard dan toch nog zo gelukkig? :)

Knap, je zal de eerste menselijke paardenfluisteraar zijn die ook daadwerkelijk zijn gedachtens weet :)

Nee hoor, dat is gewoon de lichaamstaal van een paard lezen...

Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:46

_Zsazsa_ schreef:
arno8 schreef:
Mijn lezing: de tong zat al een hele tijd klem, want wordt niet na een paar seconden al blauw. Om een tong zo klem te zetten dat hij blauw wordt, moet er ENORM veel druk op staan. Op de geslachtsdelen na is de tong het gevoeligste orgaan. Dit heeft dus een hele tijd een afschuwelijke pijn gedaan.

Na een hele tijd is de tong pas naar buiten gekomen. In plaats van zich af te vragen hoe dit komt en wat er aan de hand is, propt Kittel de tong simpelweg terug en rijdt op precies dezelfde manier weer door, waardoor de tong opnieuw wordt afgekneld.
Zoals je zelf al zegt, gebeurt dit VAKER. Schandalig dat er dan NOG geen lichtje gaat branden.

Rende jij met scandic mee en was je ondertussen in zijn mond aan het kijken? God wat een overdrijver ben jij zeg.....

ik denk dat hij voor de spiegel is gaan staan en op zijn tong heeft staan bijten om te kijken hoe hard hij moest bijten en hoe lang het daarna duurde voor zijn tong blauw werd :+

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:47

KiWiKo schreef:
ken Arno al heel wat jaartjes :) en we hebben genoeg discussies gehad. En uit die discussies heb ik de lering getrokken dat Arno niet weet wat dressuur rijden inhoud, hoe het werkt en wat daarbij komt kijken.

Geeft niks, ieder zn eigen ding. Ik heb dan alleen zo iets dat iemand die geen verstand van de materie heeft beter een toontje lager kan zingen :)

zoals ik al zei. Arno vind het goed dat paarden weken met pijn aan de poten lopen omdat ze moeten wennen aan het ijzerloos. In het kader van dierenmishandeling vind ik dat persoonlijk schokkender dan een ruiter die erachter komt dat het paard al een seconde of 5 de tong over het bit heeft en deze weer terugstopt.

Bewust met pijn an de poten laten lopen is structureel en erger BEWUST, een paard met de tong over het bit is een incident, wat direct verholpen word....... EN word niet bewust veroorzaakt

ah , dat is het..... :\

en continu met een kin op de borst rijden en een hele nare houding verplichten is zeker ook onbewust ?

Raggel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:48

ikdoemaarwat schreef:
Raggel schreef:
Vind als een persoon zo nadrukkelijk zijn mening wil opdringen aan iedereen dat dat er zeker mee te maken heeft. Het verklaart namelijk een hoop vanuit welke hoek de gedachtes en verwijten komen. Wat weer slaat op mijn 2e opmerking en op deze hele discussie die blijkbaar niet als een stel normale volwassen mensen kan gevoerd worden.

oftewel....een hokjesplaatser dus?
maar misschien is het dan verstandig om zelf wel de volwassenen te zijn en er niet op die manier op in te gaan?

Ja, ik zei toch ook dat ik vreselijk generaliseerde.. En wat is er dan niet volwassen aan mijn manier waarop ik ermee om ga? Probeer het alleen duidelijk te maken dat iemand vanuit een bepaalde achtergrond kan reageren en dat dat een boel kan verklaren wat betreft de opmerkingen.

Maar hoezo maakt dat jou zoveel uit?

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:48

Ninx schreef:
Nimroy schreef:
maar wat vinden jullie nou erger?? Die tong uit zn mond ( wat zo vaak gebeurt en hij keurig hersteld ) of dat hij met zijn kin op de borst rijd ( voor misschien 20 tot 60 sec. )??

Nou, de tong lijkt me echt een incident.... alhoewel je dat toch direct ziet lijkt me.
Maar het viel me op dat werkelijk veel paarden tot ver achter de loodlijn liepen, is dat tegenwoordig wenselijk?
Hoe kan een paard nog fatsoenlijk lucht krijgen vraag ik mij dan af? Wellicht ben ik ouderwets?

Ik vond veel op Jumping Amsterdam toch echt pijnlijk om te zien. Zeker bij de springruiters ging het er soms grof aan toe.
Gelukkig wordt het verplichte gebruik van stang & trens wel opnieuw bekeken...

Precies, ik vind het kin op de borst erger dan de tong..
heb ook op JA gekeken bij de Dressuur Junioren.. maar lengtebuiging was vaak ver te zoeken.. :n

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:49

Rooompie schreef:
Janine1990 schreef:
Shame on you! ;)

Als het de 'gewone' ruiter betreft maakt geen hond zich er druk om. Maar omdat de veelbesproken LDR erbij gebruikt werd (bij dergelijke ruiters nauwelijks nog weg te denken, zeker uit het losrijden niet!) is het meteen dierenmishandeling.
Heeel erg logisch natuurlijk.... *ahum...

Jeetje mensen, gaat het jullie alleen om die tong? Je ziet toch zelf wat er met de hele houding van het paard gebeurd?
Maar natuurlijk zien jullie dat als normaal, omdat het tegenwoordig bijna het enige voorbeeld is wat je op wedstrijden en in heel de paardenwereld tegenkomt.. triest.

Neem maar van mij aan, als die tong niet uit de mond was gekomen, had er nauwelijks een haan naar gekraaid... :n

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:49

Rooompie schreef:
Storm76 schreef:
Wat had Kittel dán moeten doen?
Inpakken en naar huis gaan? :n

En gaat er niet om wat hij had moeten dóen, ik geef puur mijn menig over deze beelden. Van zo'n prof hoor je deze beelden niet eens te zien;)

Maar ze zijn er wel, heel af en toe. Als je maar lang genoeg wacht, achter ieder bosje een camaraman zet...
Maar er zijn meer beelden van profs die je niet hoort te zien hoor, en die zijn er wel op internet, en dan heb ik het mede over andere sporten dan de paardensport.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:50

Storm76 schreef:
Rooompie schreef:

Knap, je zal de eerste menselijke paardenfluisteraar zijn die ook daadwerkelijk zijn gedachtens weet :)

Nee hoor, dat is gewoon de lichaamstaal van een paard lezen...

als ze echt goed lezen, dan stoppen ze wel met die oneerlijke houdingen te verplichten

_Noor

Raggel

Ninx schreef:
Nou, de tong lijkt me echt een incident.... alhoewel je dat toch direct ziet lijkt me.
Maar het viel me op dat werkelijk veel paarden tot ver achter de loodlijn liepen, is dat tegenwoordig wenselijk?
Hoe kan een paard nog fatsoenlijk lucht krijgen vraag ik mij dan af? Wellicht ben ik ouderwets?

Ik vond veel op Jumping Amsterdam toch echt pijnlijk om te zien. Zeker bij de springruiters ging het er soms grof aan toe.

Is dat zo? Vind ik persoonlijk een goede zaak :j Al vraag ik me af of veel mensen dan kiezen voor de trens..

Rooompie

Knap, je zal de eerste menselijke paardenfluisteraar zijn die ook daadwerkelijk zijn gedachtens weet :)[/quote]

Nee hoor, dat is gewoon de lichaamstaal van een paard lezen...[/quote]

Dan zou ik je daar toch beter in gaan verdiepen, voordat je dat zo openlijk uitspreekt. En ookal zou je dit lichaamstaal kunnen lezen.. Ik kan voor 100% zeggen dat dit paard op het filmmoment echt niet heeft gedacht, 'goh, wat heb ik een prettig leventje'.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:51

Het viel me ook op hoe ruiters hun paarden na het rijden letterlijk in de handen van grooms 'kwakten'... soms nog een zwieper met de zweep gevend.... en dan achteloos weglopen...
Aan Imke en Edward kon je iig zien dat ze om hun dier geven, en zo waren er gelukkig veel meer.
Maar het is wel pijnlijk duidelijk dat een paard voor sommigen echt een gebruiksvoorwerp is.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:52

Noorwijdenes schreef:
Rivaldo schreef:

Degenen die Scandic zaterdag op JA hebben zien lopen (zowel bij het losrijden als tijdens de kür), hebben een erg blij en gezond paard met een erg sympathieke ruiter gezien!

Ik heb dat er niet aan afgezien.... hij rijdt met minder finesse dan andere ruiters, ik zag dat terug aan zijn paard. Mechanisch.... soms licht verward bijna... gekke foutjes.

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:52

En gaat er niet om wat hij had moeten dóen, ik geef puur mijn menig over deze beelden. Van zo'n prof hoor je deze beelden niet eens te zien;)[/quote]

Maar ze zijn er wel, heel af en toe. Als je maar lang genoeg wacht, achter ieder bosje een camaraman zet...
Maar er zijn meer beelden van profs die je niet hoort te zien hoor, en die zijn er wel op internet, en dan heb ik het mede over andere sporten dan de paardensport.[/quote]

Helaas wel ja.. maar dat betekend niet dat het dan nog goedgekeurd moet worden.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:53

ikdoemaarwat schreef:
KiWiKo schreef:
ken Arno al heel wat jaartjes :) en we hebben genoeg discussies gehad. En uit die discussies heb ik de lering getrokken dat Arno niet weet wat dressuur rijden inhoud, hoe het werkt en wat daarbij komt kijken.

Geeft niks, ieder zn eigen ding. Ik heb dan alleen zo iets dat iemand die geen verstand van de materie heeft beter een toontje lager kan zingen :)

zoals ik al zei. Arno vind het goed dat paarden weken met pijn aan de poten lopen omdat ze moeten wennen aan het ijzerloos. In het kader van dierenmishandeling vind ik dat persoonlijk schokkender dan een ruiter die erachter komt dat het paard al een seconde of 5 de tong over het bit heeft en deze weer terugstopt.

Bewust met pijn an de poten laten lopen is structureel en erger BEWUST, een paard met de tong over het bit is een incident, wat direct verholpen word....... EN word niet bewust veroorzaakt

ah , dat is het..... :\

en continu met een kin op de borst rijden en een hele nare houding verplichten is zeker ook onbewust ?

nee dat is heel bewust, maar daar doe je een paard geen pijn mee :D

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:53

Raggel schreef:
Ja, ik zei toch ook dat ik vreselijk generaliseerde.. En wat is er dan niet volwassen aan mijn manier waarop ik ermee om ga? Probeer het alleen duidelijk te maken dat iemand vanuit een bepaalde achtergrond kan reageren en dat dat een boel kan verklaren wat betreft de opmerkingen.

ja je moet natuurlijk zelf weten als je een OW wilt natuurlijk ;)

en ik vind het gewoon een kinderachtige manier van discussieren, kom dan met goede argumenten
mod heeft niet voor niks de hulk neergezet

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:54

Raggel schreef:
Ninx schreef:

Is dat zo? Vind ik persoonlijk een goede zaak :j Al vraag ik me af of veel mensen dan kiezen voor de trens..

Jep, feitelijk wordt veronderstelt dat ruiters op dat niveau op een eerlijke manier met stang en trens kunnen rijden. Het is een soort 'bewijsvoering' dat je teugelvoering heel subtiel is.
Het lijkt me dat je dat ook uitstekend inzichtelijk kunt maken op een trensje.
Al twijfelen veel mensen of hetzelfde niveau dan haalbaar is, ik heb geen idee. Anderzijds kun je stellen dat wanneer je dit niveau niet op trens kunt rijden, je dus toch meer druk gebruikt met stang en trens dan veronderstelt wordt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:55

Ninx schreef:
Het viel me ook op hoe ruiters hun paarden na het rijden letterlijk in de handen van grooms 'kwakten'... soms nog een zwieper met de zweep gevend.... en dan achteloos weglopen...
Aan Imke en Edward kon je iig zien dat ze om hun dier geven, en zo waren er gelukkig veel meer.
Maar het is wel pijnlijk duidelijk dat een paard voor sommigen echt een gebruiksvoorwerp is.

Hmmm, laten we het dan eens hebben over overige sporters die hun coach volledig afzeiken omdat hun prestatie niet naar de zin is :+
Dat héét topsport, het is alleen maar net hoe je het wilt zien... :)

Raggel

ikdoemaarwat schreef:
Raggel schreef:

ja je moet natuurlijk zelf weten als je een OW wilt natuurlijk ;)

en ik vind het gewoon een kinderachtige manier van discussieren, kom dan met goede argumenten
mod heeft niet voor niks de hulk neergezet

Nouja, ieder zijn mening toch :)

Vind dat ik zelf best aardig onderbouwd heb waarom ik dat plaatste en als mod het daar niet mee eens is, dan hoor ik dat wel..

Ojajoh

KiWiKo schreef:
nee dat is heel bewust, maar daar doe je een paard geen pijn mee :D

nee idd. helemaal waar, op dat moment niet nee, als ie na een paar jaar ineens problemen erdoor heeft wel

Storm

Rooompie schreef:
Dan zou ik je daar toch beter in gaan verdiepen, voordat je dat zo openlijk uitspreekt. En ookal zou je dit lichaamstaal kunnen lezen.. Ik kan voor 100% zeggen dat dit paard op het filmmoment echt niet heeft gedacht, 'goh, wat heb ik een prettig leventje'.

En andersom werkt dat dus ook zo.
Paard zal niet meteen een rothekel hebben aan Kittel omdat het even mis ging.

Paarden hebben een groot hart, veel groter dan jij en ik samen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:56

Storm76 schreef:
Rooompie schreef:

En andersom werkt dat dus ook zo.
Paard zal niet meteen een rothekel hebben aan Kittel omdat het even mis ging.

Paarden hebben een groot hart, veel groter dan jij en ik samen.

Groter dan heel bokt bij elkaar, als ik het soms bekijk :Y)

Rooompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:56

Sorry! Zit er inderdaad onhandig mee te doen.
Overigens heeft het toch geen zin hier de discussie door te voeren, ieder blijft toch zijn eigen menig voortduwen. Wat we gewent zijn van bokt;)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:57

Janine1990 schreef:
Ninx schreef:

Hmmm, laten we het dan eens hebben over overige sporters die hun coach volledig afzeiken omdat hun prestatie niet naar de zin is :+
Dat héét topsport, het is alleen maar net hoe je het wilt zien... :)

Ja, dat zijn echter mensen die allen met hun volle verstand en bewustzijn voor topsport kiezen.
Het paard is overgeleverd aan de wil van mensen.... soms is dat hun geluk, soms is dat hun nachtmerrie...

_Pansy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 22:57

Even een vraagje van mijn kant, verder reageer ik niet.

Is die tong nou echt blauw?
Ik zie namelijk niet een echt blauwe tong.. Het kan ook nog eens zijn dat het filmpje de kleuren niet helemaal goed weergeeft.
Maar is dit een voorbeeld van een echte blauwe tong bij een paard?
Dan weet ik dat ook weer :)