[HK] Jumping Amsterdam live te volgen via internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kirsten_S

Re: [HK] Jumping Amsterdam live te volgen via internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 16:43

Het werkttt :D

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 16:43

Nog 2 spannende minuten!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 16:44

Loiz: Als ik hierboven zo kijk, zou het nu moeten werken ;)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:03

Ah nu doet ie 't wel! Na 5 minuten laden, maar hij doet 't nu :D

JanetGeorge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:05

Melanievs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:19

Zo een heerlijk dier he die totilas... *zwijmel*

Margon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 17:25

Weet iemand of er ook ergens een lijst staat van alle deelnemers van het springen op JA?

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:35

Dat wordt spannend morgen :D

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:42

Zoooooo ben net thuis, heb op de eerste combinatie na de hele GP gezien, was echt heel erg leuk! :j

Dus als iemand vragen heeft..... Kom maar op :D

Heb in elk geval genoten van de GP.
We hadden ons ook opgegeven voor 'jureren kun je leren', wat ook heel erg leuk en érg leerzaam was! Interessant om te zien hoe deze juryleden tegen de proeven aankeken en wat voor punten zij kwijt konden.

Jenny Schreven, Aat van Essen en Patrick Kittel waren de cominaties die we moesten beoordelen, en deze werden later door Wim Ernes aan de hand van videobeelden besproken. Ook de andere juryleden (muv. de Fransman) waren hierbij aanwezig en allen bereid om commentaar te geven op de punten die zij hadden gegeven. Ook wanneer er bijvoorbeeld 1 of 2 afweken van de andere juryleden gaven zij toelichting waarom dat zo was. Echt heel erg leuk en leerzaam! :)

JanetGeorge

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:42

clarence schreef:
Michael1104 schreef:
omdat streamen ontzettend veel geld kost en omdat Nederlanders (nog) niet willen betalen om dingen te kunnen zien.

Dat kan natuurlijk kloppen, maar hoe verklaar je dan dat clipmyhorse wel gratis is?

Er is ook een website voor dressuurfilmpjes (topdressage.tv), maar geen voor spring filmpjes. Daar ligt denk ik toch een gat in de markt. Iemand interesse? :D

ClipMyHorse is niet gratis. Soms zijn de live uitzendingen gratis (althans betaald door de adverteerders en sponsors), maar wil je nog iets terug zien dat moet je betalen. Het grote probleem is dat de FEI in principe de uitzendrechten heeft van alle Wereldbeker wedstrijden, soms verkopen ze deze rechten aan bepaalde landen en behouden de uitzendrechten voor de overige landen voor zichzelf. Kortom worden de beelden in bijvoorbeeld Frankrijk, België of, of, of. niet verkocht dan zenden ze het zelf uit via FEI.TV
(waar voor betaald moet worden). Je moet dan echter wel een Frans of Belgisch IP address hebben om het te kunnen volgen.

@ Michael... Het upstreamen is helemaal niet duur, maar als de NOS een paar ton betaald voor de uitzendrechten, dan kunnen de streamers daar niet mee concurreren en moeten ze op zwart. Het probleem is echter dat de NOS de hele wedstrijd claimt en slechts een beperkt aantal combinaties uitzend.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:45

Thomas schreef:
Had Marlies een hogere score mogen krijgen?
Of was het gewoon geen goede proef?

Nee deze score was absoluut terecht.
Een aantal grote fouten (taktverlies in de uitgestrekte draf, fouten in beide wisselseries), en daarbij was het algemene beeld ook erg rommelig, wat moeizaam en stug.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:51

Imke kreeg trouwens nog een dikke correctie op haar score.

In 1e instantie had ze ruim 74%.
Alleen was ze niet binnen de tijd binnen gekomen, en heeft ze van alle juryleden -2 gekregen, dus 10 punten aftrek in totaal, da's toch best veel, echt zonde!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 18:54

Heb haar gemist, maar idd zonde van die 10 punten aftrek zeg..

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 19:29

JanetGeorge schreef:
ClipMyHorse is niet gratis. Soms zijn de live uitzendingen gratis (althans betaald door de adverteerders en sponsors), maar wil je nog iets terug zien dat moet je betalen. Het grote probleem is dat de FEI in principe de uitzendrechten heeft van alle Wereldbeker wedstrijden, soms verkopen ze deze rechten aan bepaalde landen en behouden de uitzendrechten voor de overige landen voor zichzelf. Kortom worden de beelden in bijvoorbeeld Frankrijk, België of, of, of. niet verkocht dan zenden ze het zelf uit via FEI.TV
(waar voor betaald moet worden). Je moet dan echter wel een Frans of Belgisch IP address hebben om het te kunnen volgen.

@ Michael... Het upstreamen is helemaal niet duur, maar als de NOS een paar ton betaald voor de uitzendrechten, dan kunnen de streamers daar niet mee concurreren en moeten ze op zwart. Het probleem is echter dat de NOS de hele wedstrijd claimt en slechts een beperkt aantal combinaties uitzend.

mwaa, als je goed wil streamen dan zal je 4 dagen lang een super verbinding moeten hebben en hiernaast continu 4/5 camera mensen in dienst. denk dat zo'n geintje al gauw 40/50 duizend euro kost wat je niet makkelijk terug kan verdienen omdat nederlanders alles willen zien, maar nergens voor willen betalen.
NOS zet op zaterdag en zondag gauw een eigen camera ploeg neer en schiet wat beeldjes en thats it.

serhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 22:38

meer mensen die niks zien :(

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 23:19

Bij mij doet ie het wel. Maar deze wedstrijd is pas begonnen om 21.15. Daarvoor was er geen uitzending :)

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 23:22

jaaaaaa...... vind het gaaf!!! Toch liever in het publiek gezeten, maar dit is een gulden midden weg :D

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 23:25

ik zet het morgenvroeg maar voordat ik ga werken aan, dan kan ik met een beetje mazzel de kur zien als ik dat zo hoor... dat het zo moeilijk is om erdoor te komen :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-10 23:29

Ik ga morgenmiddag maar weer schaatsen, als er groen licht wordt gegeven tenminste. Helaas pindakaas, dan moet ik het maar doen met een half uurtje NOS morgenavond... :o

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:02

magic_lover schreef:
ik zet het morgenvroeg maar voordat ik ga werken aan, dan kan ik met een beetje mazzel de kur zien als ik dat zo hoor... dat het zo moeilijk is om erdoor te komen :')

Ik kan afsluiten en heb binnen 10 seconden weer beeld.... vaag!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:03

Ik had vanochtend om 11 uur meteen beeld, toen ik de site startte....

Daantjuh88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 00:27

Vincent voorn, echt geweldig!!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 01:11

Hij was goed hé :D Even was het spannend op die ene hindernis langs de muur, maar met het krappe draaien kwam hij gelijk terug.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 03:44

Het was echt super!

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-10 08:38

Complimenten aan Sjoert voor de uitmuntende foto's. Kan ik stiekem toch nog een beetje meegenieten. :D