Zenyatta maakt definitief haar terugkeer op de renbaan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:03

Sabine_Duco schreef:
Ze rennen dan door omdat de rest ook door rent, dat is toch gewoon kuddegedrag? Anders blijven ze alleen achter.

En de eindsprint op het laatste stuk waarbij ze 6 paarden inhalen en met een halslengte als eerste op de finish komen is puur toeval? Kuddegedrag = achter de groep aanrennen, niet de groep voorbijrennen en de rest achter laten. Dat is tegen de natuur van het paard, dus lijkt me geen kuddegedrag.

Wesseltje

Re: Zenyatta maakt definitief haar terugkeer op de renbaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:04

Geweldig! heb niet veel met de rensport, maar deze merrie heeft toch altijd een hele vette indruk achtergelaten ;)
Je ziet dat ze hiervoor geboren is!

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:06

joopie7 schreef:
Sabine_Duco schreef:
Ze rennen dan door omdat de rest ook door rent, dat is toch gewoon kuddegedrag? Anders blijven ze alleen achter.

En de eindsprint op het laatste stuk waarbij ze 6 paarden inhalen en met een halslengte als eerste op de finish komen is puur toeval? Kuddegedrag = achter de groep aanrennen, niet de groep voorbijrennen en de rest achter laten. Dat is tegen de natuur van het paard, dus lijkt me geen kuddegedrag.

Okee, ik dacht het misschien. :P

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:13

Is gewoon dominantie van de merrie; moet en zal voorop :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 19:54

ik vind t iig geweldig zoals ze t veld elke keer achter zich laat, alsof t niks is :P

ff offtopic; welke site kan ik de races kijken? tot op heden nog niet gevonden nmlk...

Tammy_lover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:15

Ach de merrie vindt het leuk en haar baasjes ook!

EeCee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:52

Leuk nieuws!! Go Zenyatta *\o/* *\o/* *\o/*

Gelukkig zijn de eigenaren en de trainer degene die het voor het zeggen hebben en niet sommige hier op bokt ;) :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 20:53

Juut schreef:
Is gewoon dominantie van de merrie; moet en zal voorop :P

Haha zo kun je het ook zien :')

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 21:04

Suelza schreef:
maverick schreef:
Heel mooi, maar aan de andere kant ook heel jammer.Ze is nu het beste renpaard en altijd onverslagen. Als ze weer gaat rennen kan daar wel eens verandering in komen

Dat vind ik dus ook... Je moet stoppen op het hoogte punt... Vond het juist een mooie beslissing om haar met pensioen te laten gaan.

Die merrie staat veel liever in de wei met een mooi veulen aan de voet, dan dat ze moet werken op de baan.

Dat is puur de portemonnee van de eigenaar die je hoort spreken :+

Het zit er toch wel in hoor dat rennen, ik heb vroeger een renpaardje gereden dat op 'pensioen' was. Daar gewoon mooi wezen te staan vond ze maar niks, kwijnde zo weg eens uit het werk. tot je ermee aan zee kwam, was gelijk een heel ander paard na een rengalopje op het strand. Dus ik snap beide kanten, het was mooi geweest het nu stop te zetten, maar aan de andere kant kan ik me goed inbeelden hoe de merrie geniet van even te kunnen rennen. Tijd om in de wei met een mooi veulen aan de voet te staan komt voor haar nog wel, of ze nu een jaar of paar jaar langer of minder lang rent...

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:41

amyz schreef:
ik vind t iig geweldig zoals ze t veld elke keer achter zich laat, alsof t niks is :P

ff offtopic; welke site kan ik de races kijken? tot op heden nog niet gevonden nmlk...

gewoon op youtube zoeken.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:50

prachtig dier

ik vind het veel negatieve reactie's hier over de terugkeer
ik vind dit juist een mooi idee!
als de merrie toont te willen rennen laat een paard dat dan ook doen
ik denk als ik de eigenaar zo hoor dat dit paard voorlopig nog het gelukkigst is op de baan
en als ze toe is aan pensioen de eigenaar haar die van harte gunt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 22:58

machtig dier.
6 met pensioen is zo normaal erg knappe beslissing haar weer terug te halen. al denk ik dat ze dekkend meer waard is. maar ach ben maar een leek.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:03

Ik verwacht over een poosje een match race die eindigt op de Ruffian-manier... Dan heeft dat paard zeker haar eeuwige roem te pakken. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het een fantastisch dier, maar ik denk dat ze nu wel iets te veel van haar willen...

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:31

kyrkelover schreef:
amyz schreef:

gewoon op youtube zoeken.

thnx :P dat mysterie ook weer opgelost hihi

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:39

Heel sneu vind ik dit, deze merrie heeft het zo hard verdient om lekker met pensioen te gaan, stoppen op haar hoogtepunt. Keihard heeft ze gewerkt. En je kan mij niet wijs maken dat de merrie het leuker vind om te rennen dan op de wei te genieten. En natuurlijk staat dat beest te springen in de stal, die is gewent om dagelijks keihard te trainen.
Zal je straks zien, ze gaat de baan op: ze verliest, of ze valt en breekt een been, weg is de legendarische Zenyetta!
Nou goed, hun beslissing, nu maar hopen dat ze wint, haar naam hoog houd, en dan STOPPEN!

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-10 23:53

Ik vind het een heel bijzonder en ontzettend gaaf paard, zeker omdat het een merrie is, die de rest met lengte achter zich laat, echt ongelooflijk. Aan de ene kant merk je inderdaad wel dat ze er erg veel zin in heeft, ik heb een paar filmpjes zitten bekijken en man, wat heeft zij er zin in. Compleet opgefokt. Kan me voorstellen dat het er een is die graag blijft lopen en om dat weg te laten kwijnen zou zonde zijn. Maar we moeten nu niet allemaal denken dat het sprookje waar is, er is een heleboel geld mee gemoeid, dus het is wel erg naïef om te denken dat het helemaal niet meespeelt. Ze kunnen daarnaast ook fokken met draagmoeders, dus dubbel winst. Als ze het puur voor haar lol doen, dan hoeven ze haar niet per se mee te laten doen aan de grote wedstrijden. Ik hoop dus dat ze het allemaal knap doorkomt.

Ik vind het wel echt bijzonder om dat beest te zien lopen, vooral die breeders cup is heel gaaf, gewoon rustig helemaal achteraan blijven hangen en dan alsof het niets is, de hele meute aan de buitenkant zo inhalen en dan nog met een aantal paardlengtes winnen ook, geweldig :j. Die commentatoren gaan ook helemaal uit hun dak. Prachtig beest :j.

Lijkt me trouwens voor de anderen knap frustrerend om tegen haar te moeten rijden, denk je mooi voorop te zitten met een leuke afstand, komt zij ineens aanjakkeren, schakelt nog even door naar de mega galopsprongen en daar zit je dan tegen haar winnende kont aan te kijken :n.

Ik denk trouwens ook wel dat ze zich op de wei met maatjes prima zal vermaken, maar het is natuurlijk niet zo gek dat ze wil blijven lopen, dat is ze wel gewend, dus dan moet je haar evengoed wel aan de gang houden.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:23

Tja, mijn paard stond al te stuiteren op de veewagen als we op het SGW terrein aankwamen. Kon alleen nog maar bokken en vliegen en als je de teugels liet vieren was hij weg.

Datzelfde paard heeft heerlijk de hele zomer op de weide gestaan met zijn kudde en genoot van zijn vrije tijd. En natuurlijk, als hij mocht crossen was hij blij en genoot hij met volle teugen.

Als hij op de wei stond met zijn kudde, was hij gelukkig...

Maar goed, zoals eerder gezegd... Hopen dat ze de legende waar maakt en haar naam hoog kan houden en dat ze daarna echt stoppen (en haar niet een jaar later weer van haar pensioen afhouden, omdat er dan weer een nieuwe legende de baan op komt waar ze dan toch weer tegen moet racen...)

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:27

hyppolyte schreef:
Ik vind het een heel bijzonder en ontzettend gaaf paard, zeker omdat het een merrie is, die de rest met lengte achter zich laat, echt ongelooflijk. Aan de ene kant merk je inderdaad wel dat ze er erg veel zin in heeft, ik heb een paar filmpjes zitten bekijken en man, wat heeft zij er zin in. Compleet opgefokt. Kan me voorstellen dat het er een is die graag blijft lopen en om dat weg te laten kwijnen zou zonde zijn. Maar we moeten nu niet allemaal denken dat het sprookje waar is, er is een heleboel geld mee gemoeid, dus het is wel erg naïef om te denken dat het helemaal niet meespeelt. Ze kunnen daarnaast ook fokken met draagmoeders, dus dubbel winst. Als ze het puur voor haar lol doen, dan hoeven ze haar niet per se mee te laten doen aan de grote wedstrijden. Ik hoop dus dat ze het allemaal knap doorkomt.

Ik vind het wel echt bijzonder om dat beest te zien lopen, vooral die breeders cup is heel gaaf, gewoon rustig helemaal achteraan blijven hangen en dan alsof het niets is, de hele meute aan de buitenkant zo inhalen en dan nog met een aantal paardlengtes winnen ook, geweldig :j. Die commentatoren gaan ook helemaal uit hun dak. Prachtig beest :j.

Lijkt me trouwens voor de anderen knap frustrerend om tegen haar te moeten rijden, denk je mooi voorop te zitten met een leuke afstand, komt zij ineens aanjakkeren, schakelt nog even door naar de mega galopsprongen en daar zit je dan tegen haar winnende kont aan te kijken :n.

Ik denk trouwens ook wel dat ze zich op de wei met maatjes prima zal vermaken, maar het is natuurlijk niet zo gek dat ze wil blijven lopen, dat is ze wel gewend, dus dan moet je haar evengoed wel aan de gang houden.

je kunt niet zomaar aan kleine rennen mee doen.
Of ja dat kan wel maar daarvoor zal ze veeeel te hoog in handicap staan.
Als je dus ik noem maar wat een hele simpele ren uitzoekt waarbij ze ten alle tijden zo naar huis zou renne betekend dat dus ook dat ze een gigantisch gewicht op haar rug zal moeten dragen.
Immers hoe beter het paard hoe meer handicap, en het lijkt me ook niet fijn voor een merrie om bijvoorbeeld 80 kilo te moeten dragen.

QueenD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 00:56

Okee, Zenyatta komt de baan weer op. Helemaal gaaf maar blijft Mike Smith haar rijden want die heeft het toch ook aardig gedaan net zoals de trainer, 1 team.......lijkt mij.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 01:05

Citaat:
Als je dus ik noem maar wat een hele simpele ren uitzoekt waarbij ze ten alle tijden zo naar huis zou renne betekend dat dus ook dat ze een gigantisch gewicht op haar rug zal moeten dragen.
Immers hoe beter het paard hoe meer handicap, en het lijkt me ook niet fijn voor een merrie om bijvoorbeeld 80 kilo te moeten dragen.

Dat is natuurlijk een beetje BS, 80 kilo dragen is peanuts. Een gemiddelde vent weegt met gemak 80 kilo. Die jockeys natuurlijk niet, dus het zal voor haar wel even wennen zijn, maar je moet de boel niet overdrijven. Trouwens, lijkt mij dat er ook wel iets te regelen is dat ze HC meedoet, denk dat ze daar best een uitzondering voor willen maken (als dit normaal gesproken niet kan).

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 01:12

Ging het maar allemaal zo makkelijk.
BS??
Er zijn overigens zeker wel paarden die met bijna 80 kilo hebben moeten koersen!!
Ken overigens geen jockey's die 80 kilo wegen en ook geen 70 en 60 is al heel schaars.
Overigens is het gewicht voor in een ren erg hoog, om er zo een keer mee te gaan rijden is wat anders.

hyppolyte

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 01:22

Even goed lezen, ik heb het over het stukje dat zo'n paard er last van zou hebben om 80 kilo te dragen.
Citaat:
80 kilo dragen is peanuts
.

Ik zeg dus niet dat het BS dat ze misschien 80 kilo zou moeten dragen, want dat zou heel goed kunnen. Maar dat moet zo'n paard makkelijk kunnen hebben. Het levert inderdaad wel een handicap op, maar dat is ook de bedoeling. Ik snap dat het tijdens een race een flinke handicap is, maar het is wel te doen.

Ik heb het idee dat als zenyatta voortaan alleen maar HC zou racen, dat er dan zat renbanen zijn die daar graag aan meewerken, aangezien het nogal een publiek zal trekken.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 10:19

Cayenne schreef:
Nee hoor. Embryo's spoelen en dan hoppa, draagmoeders in.
Daar komen heel wat onbetaalbare veulens van.
Ik ben het helemaal eens met KiWiKo :)

mag dat wel bij Engelse volbloed? Gezien de hengsten enkel mogen dekken via natuurlijke weg en niet KI lijkt het in de lijn van de verwachtingen dat ET ook niet mag voor de merries.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 14:42

Zenyatta *\o/* !!
Ook al wint ze niet meer, dat paard is een feestje om naar te mogen kijken!

zipster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-10 21:29

TOP PAARD!

Het valt mij dus ook echt op dat het echt bijna het enige paard is dat 9 van de 10 keer met de oren naar voor rent. De rest allemaal standaart naar achteren.. Ik vind dat toch ook wel toevallig..
iig weer super dat ze terug komt
Alleen idd hopen dat het niet op de Ruffian manier eindigd!