Vind het echt te erg dat ze dit nog doen... Heb plekken gezien met de zogenaamde wilde konikpaarden. Sorry maar ik vond er echt niks wilds aan

dattie door het ijs is gezakt is heel erg... goed dat ze hem uit z'n lijden konden verlossen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JewEmm schreef:Nemurin: Goed gesproken. Je vergeet alleen dat de wolven hier in Nederland ook aangereden worden. Dat zullen mensen dan ook weer zielig vinden. Kortom, er blijft gezeur rondom natuurbeheer. Mensen hebben te veel medelijden als het om dieren gaan die op hun eigen dieren lijken....
GreenRider schreef:Nederland is gewoon geen goed natuur gebied meer voor paarden. Ze kunnen nog wel wilde paarden willen hebben maar dat KAN gewoon niet meer.
Vind het echt te erg dat ze dit nog doen... Heb plekken gezien met de zogenaamde wilde konikpaarden. Sorry maar ik vond er echt niks wilds aan
Janine1990 schreef:JewEmm schreef:Nemurin: Goed gesproken. Je vergeet alleen dat de wolven hier in Nederland ook aangereden worden. Dat zullen mensen dan ook weer zielig vinden. Kortom, er blijft gezeur rondom natuurbeheer. Mensen hebben te veel medelijden als het om dieren gaan die op hun eigen dieren lijken....
Dat is een ding wat zeker is zeg... Om niet goed van te worden..
Citaat:Inlandse duinen in België en Nederland
Ook langs rivieren kunnen duinen ontstaan, de zogenaamde rivierduinen of donken. Zo zijn er rivierduinen te zien rond de Schelde en de Durme, en langs de Maas in het Nederlandse Noord Limburg.
Daarnaast komen duinen ook veel in de zandgebieden voor. De duinen in Brabant en de Kempen (België), Drenthe, Salland, Twente, Achterhoek, op de Veluwe en in Noord-Brabant zijn ontstaan in de Middeleeuwen. Door overbeweiding verdween de beschermende vegetatie en kreeg de wind vrij spel en konden duinen ontstaan. De zandverstuivingen werden vaak een grote bedreiging voor nabijgelegen dorpen en buurtschappen. Er zijn dan ook plaatsen onder het zand verdwenen, zoals Kootwijk op de plaats van het huidige Kootwijkerzand op de Veluwe. De meeste van deze stuifduinen zijn in de 19e eeuw bebost om verdere uitbreiding tegen te gaan.
nickyu schreef:nee dat hebben ze niet ..
er zijn immers geen jacht dieren die de zwakkere asap doden en eten
dus worden de zwakkeren nu zo zwak dat ze langzaam sterven
en 2 weken voor hun dood (blijf het wonderbaarlijk vinden hoe ze dat bepalen)
mogen ze geshoten worden ..
Nemurin schreef:Waarom heeft het niets te maken met de natuur zijn gang laten gaan?
Hadden ze het beest naar de veearts moeten brengen, om hem vervolgens in de lente af te schieten omdat er te veel zijn?
Wij kunnen niet oordelen over of het gebied te klein is om voedsel te zoeken. Daarvoor zouden we zelf moeten gaan kijken of we ribben kunnen tellen, toch?
Citaat:Hadden ze het beest naar de veearts moeten brengen, om hem vervolgens in de lente af te schieten omdat er te veel zijn?
WillemYntJee schreef:nickyu schreef:nee dat hebben ze niet ..
er zijn immers geen jacht dieren die de zwakkere asap doden en eten
dus worden de zwakkeren nu zo zwak dat ze langzaam sterven
en 2 weken voor hun dood (blijf het wonderbaarlijk vinden hoe ze dat bepalen)
mogen ze geshoten worden ..
Ik weet niet waar je dat vandaan hebt die 2 weken maar dat is absoluut niet waar!!
Vooral 's winters maken de boswachter elke dag een ronde langs alle kuddes en er is een speciaal protecol of een dier wel of niet afgeschoten mag worden.
Ik kan t zo voor je inscannen mocht je me niet geloven
Kaja schreef:Ik weet wel degelijk waar ik over praat, als ik even zoek dan heb ik een heel rapport voor je wat ik een aantal jaren geleden gemaakt heb, n.a.v. eenzelfde problemen die zich toentertijd voor hebben gedaan.
Kaja schreef:Moet je luisteren, Staatsbosbeheer kan zeggen wat ze wil, deze dieren zijn wel degelijk op zoek naar voedsel geweest. Maar om een nieuwe rel en onrust onder de bevolking te voorkomen komen ze met een verklaring van lik-me-vestje en daar heb ik problemen mee....
Anya schreef:shadow, het stikt van de bronnen, maar ik heb het net van de wikipedia afgehaald.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Oerbos
Daar zie je keurig dat tot ca 5500 jaar geleden er oerbos was en dat wij toen zijn gaan kappen, wegbranden, weggetrokken zijn, er weer bos (van andere samenstelling) ontstond. Maar dat het geen oerbos (dus echte natuur meer is).
Dat we de Veluwe niet volbouwen is een keus, niet meer dan dat. Het heeft weinig tot niks met natuur te maken en alles met ruimtelijke ordeningNiks op tegen, maar laten we het geen natuur noemen