Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Loody schreef:beetje kou? het was hier min 13 vanacht en van het weekend wordt het weer bar en boos...
Kan me er echt boos om maken dat mensen geen schuilplaats hebben voor hun paard/pony en dan allerlei excusus ervoor hebben
manic schreef:En hoeveel paarden verliezen de grote paardenhouders in IJsland ieder jaar vanwege de ruige omstandigheden? Ik weet het echt niet hoor, ik vraag het me gewoon af.
Vind ik overigens ook geen vergelijking, want juist Shetlanders en IJslanders zijn zeer ruige en beresterke paarden, die gefokt/geevolutioneerd zijn naar extreme omstandigheden. Het gemiddelde paard in Nederland is dat niet.
Insider schreef:De dieren beter beschermen tegen barre kou? (ohh ja en als het regent is toch veel minder erg KUCH) En daar maakt het gemeentelijk apparaat zich zorgen over!? Ik ben even de kluts kwijt, volgens mij zijn het juist de gemeentes die de schuilplaatsen uit de weilanden weg willen hebben. Val bijna van mijn stoel. Als gemeenten een fatsoenlijk beleid willen voeren dan zouden ze de burgers moeten helpen om in alle weilanden waar dieren lopen een fatsoenlijke schuilplek te creëren. En niet eerst lopen drammen dat schuilplekken weg moeten en dan als het -10 wordt de krant willen halen om te pleiten voor schuilplekken, stelletje clowns!!
OHh ja dieren kunnen veel beter tegen kou als het droog is dan al die regen die de rest van het jaar valt meneer de overheids functionaris.
rbakker schreef:Insider schreef:De dieren beter beschermen tegen barre kou? (ohh ja en als het regent is toch veel minder erg KUCH) En daar maakt het gemeentelijk apparaat zich zorgen over!? Ik ben even de kluts kwijt, volgens mij zijn het juist de gemeentes die de schuilplaatsen uit de weilanden weg willen hebben. Val bijna van mijn stoel. Als gemeenten een fatsoenlijk beleid willen voeren dan zouden ze de burgers moeten helpen om in alle weilanden waar dieren lopen een fatsoenlijke schuilplek te creëren. En niet eerst lopen drammen dat schuilplekken weg moeten en dan als het -10 wordt de krant willen halen om te pleiten voor schuilplekken, stelletje clowns!!
OHh ja dieren kunnen veel beter tegen kou als het droog is dan al die regen die de rest van het jaar valt meneer de overheids functionaris.
compleet mee eens!!!!
claud01 schreef:Misschien een rare opmerking maar wat ik dan niet begrijp... als je die foto's ziet.
Staat er een shet met een redelijk grote wei met onderschrift, "de bewuste pony in de wei zonder schuilmogelijkheid".
En een paar foto's verder staan lama's, schapen enzovoorts op elkaar gepakt binnen één vierkante meter met als onderschrift "deze dieren hebben het beter"....
Die beestjes hebben geen ruimte om te bewegen, de shetlander wel! Dat maakt natuurlijk niet goed dat de shet geen schuilmogelijkheid heeft, maar wel vreemd om dat onderschrift onder zo'n foto te zetten!!