Noah2006 schreef:Dat kun je toch niet weten aan de hand van de reactie van het paard? Ik heb ook genoeg paarden zien lopen met wonden, die daar niet naar omkijken en gewoon doorgaan. En chip is tijdens het zetten gevoelig, kan gaan zwerven, maar daarna is de wond klein. Het brandmerk is altijd aanwezig, kan moeilijk verwijdert worden en niet zwerven, maar na het zetten is er wel een brandwond. En tuurlijk voelen ze die brandwond wel.
Maar goed als het brandmerkt praktischer is en voorkomt dat er paarden in de verkeerde handel komen, zeg ik waarom niet?
Mee eens, maar een aantal dingen zijn wel logisch te beredeneren. En bij veel van dit soort dingen geldt: het doet maar even pijn. Daarna is het ergste leed geleden en kan het paard gewoon weer verder gaan met paard zijn. Ik denk dat ik het al eerder gezegd heb maar wij gaan ook niet compleet pijnloos door het leven. Als jij als mens een keer je ergens tegenaan stoot ga je daar ook niet je hele leven aan hangen, hoop ik.
Dieren doen dat nog veel minder.
Een eerstegraads brandwond wordt inderdaad te snel verdrongen door nieuw opkomende huidlagen dus dat zal niet genoeg zijn.