Rechtzaak Power and Paint onthult nieuwe informatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 12:57

Bahoe schreef:
lijkt meer een roddelrubriek zo die wordt gebruikt als spreekbuis van Fokker en advocaat Wensink. Van Baalen en Pasch komen niet aan het woord.

Dat is hun eigen keus geweest om geen verklaring te doen. Die mogelijkheid is ze wel geboden :)

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:01

Het is allemaal wel heel makkelijk om zo te speculeren, zeker als er in het artikel dingen staan die niet kloppen.

En zoals Bahoe al zegt, op eurodressage staan steeds alleen maar eenzijdige verhalen en als ik dat zo eens lees lijkt het inderdaad als spreekbuis van Fokker en Wensink, ik heb nog geen artikelen gezien die vanaf de kant van Pasch zouden kunnen komen.
En dat zou ik ook niet doen, krijg je alleen maar het over en weer van 'beide' kanten en wat is dan nog de waarheid?
Het is toch zeker niet te bedoeling dat ze een verklaring gaan afleggen hiervoor? Kan het beter niet naar buiten brengen krijg je dus alleen maar die verkeerde speculaties van zoals hier.

Hij staat trouwens prima waar hij nu staat en word erg goed verzorgd! Maar de plek waar hij staat zal niet vrijgegeven worden.

Bahoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:03

Cayenne schreef:
Bahoe schreef:
lijkt meer een roddelrubriek zo die wordt gebruikt als spreekbuis van Fokker en advocaat Wensink. Van Baalen en Pasch komen niet aan het woord.

Dat is hun eigen keus geweest om geen verklaring te doen. Die mogelijkheid is ze wel geboden :)

Misschien laten zij het oordelen gewoon aan de rechtbank over en houden zich niet bezig met moddergooien. Het zou gaan over een zitting op 21 september. Beetje raar dat daar nu ineens deze informatie vandaan komt.
Lijkt er meer op dat Fokker boos is omdat ze bij van Baalen de deur gewezen is en nu probeert die mensen een hak te zetten.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:04

Cayenne schreef:
Bahoe schreef:

Goh dat is netjes van jullie :x

Cayenne

Re: Rechtzaak Power and Paint onthult nieuwe informatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:04

Van ons? Volgens mij komt dit artikel nog altijd van Eurodressage af :)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:05

Het is echt heel jammer DAT Pasch geen uitlatingen doet hierover. Ik vraag me ook af waarom ze dat niet doen. Als er zoveel te weerleggen valt, waarom doen ze dat dan niet? Bokt is een open forum, waarop iedereen zijn bijdrage aan de juistheid en volledigheid van informatie kan leveren.
Heel eerlijk? Ik vind het jammer dat ze dat niet doen.

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:05

Bahoe schreef:
Cayenne schreef:

Misschien laten zij het oordelen gewoon aan de rechtbank over en houden zich niet bezig met moddergooien. Het zou gaan over een zitting op 21 september. Beetje raar dat daar nu ineens deze informatie vandaan komt.
Lijkt er meer op dat Fokker boos is omdat ze bij van Baalen de deur gewezen is en nu probeert die mensen een hak te zetten.

Hier ben ik het dus helemaal mee eens dat het zo lijkt, maarja dat zal je toch niet weten.
Laatst bijgewerkt door Tarn op 24-12-09 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:07

Bahoe schreef:

over speculeren gesproken :x
Verder ben ik het helemaal eens met Prrrr :)

Tarn

Prrrr schreef:
Het is echt heel jammer DAT Pasch geen uitlatingen doet hierover. Ik vraag me ook af waarom ze dat niet doen. Als er zoveel te weerleggen valt, waarom doen ze dat dan niet? Bokt is een open forum, waarop iedereen zijn bijdrage aan de juistheid en volledigheid van leveren.

Dan krijg je straks alleen maar dat er modder gegooid wordt want beiden partijen kijken er anders naar en hebben andere standpunten.
Waarom moet het nou op bokt? De bedoeling van een rechtszaak is toch dat je eruit komt in de rechtbank? niet in de 'media'...

Jes

Bahoe schreef:
Saffier schreef:
Als ik een pony voor zo'n bedrag zou kopen zou ik m altijd zelf keuren, en nooit de verkoper op zijn woord geloven.
In deze is de famillie Fokker iets te goed gelovig geweest.
Persoonlijk denk ik ook dat als je zelfs met een gerechtelijk bevel het DA raport en de foto's niet vrij geeft, je toch behoorlijk wat te verbergen hebt.
ALS er door de DA ook aan de famillie Fokker verteld is dat de pony in orde was is die DA zijn papiertje niet waard!

Natuurlijk zijn de Fokkers zelf bij de keuring geweest en hebben het rapport en foto's gekregen. Je koopt toch geen pony voor zo'n prijs zonder bij de keuring te zijn...... Als dat wel zo is, dan is het héél dom en naar om vervolgens de schuld op een ander af te schuiven.

Dat heb ik dan verkeerd begrepen, komt waarschijnlijk omdat er staat dat Pasch de foto's ed niet af wil geven.

Naomi_unique

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:10

sporter schreef:
Cayenne schreef:

Goh dat is netjes van jullie :x

Wat is dit nu weer voor reactie? :roll: Ik ben het eens met Prrr

Bahoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:11

Saffier schreef:
Als ik een pony voor zo'n bedrag zou kopen zou ik m altijd zelf keuren, en nooit de verkoper op zijn woord geloven.
Persoonlijk denk ik ook dat als je zelfs met een gerechtelijk bevel het DA raport en de foto's niet vrij geeft, je toch behoorlijk wat te verbergen hebt.
ALS er door de DA ook aan de famillie Fokker verteld is dat de pony in orde was is die DA zijn papiertje niet waard!

Natuurlijk zijn de Fokkers zelf bij de keuring geweest en hebben het rapport en foto's gekregen. Je koopt toch geen pony voor zo'n prijs zonder bij de keuring te zijn...... Als dat wel zo is, dan is het héél dom en naar om vervolgens de schuld op een ander af te schuiven.[/quote]

Dat heb ik dan verkeerd begrepen, komt waarschijnlijk omdat er staat dat Pasch de foto's ed niet af wil geven.[/quote]

Ja dat staat er. Maar of wat er staat ook allemaal waar is? Ik geloof er niets van.

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:12

Bahoe schreef:
Saffier schreef:

Natuurlijk zijn de Fokkers zelf bij de keuring geweest en hebben het rapport en foto's gekregen. Je koopt toch geen pony voor zo'n prijs zonder bij de keuring te zijn...... Als dat wel zo is, dan is het héél dom en naar om vervolgens de schuld op een ander af te schuiven.

Dat heb ik dan verkeerd begrepen, komt waarschijnlijk omdat er staat dat Pasch de foto's ed niet af wil geven.[/quote]

Ja dat staat er. Maar of wat er staat ook allemaal waar is? Ik geloof er niets van.[/quote]
Van wat er staat is het meeste niet waar....

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:12

Bahoe schreef:
Cayenne schreef:

De getuigen verklaringen zijn van 23 november, dus best recent.
Daar hoort ook de verklaring van van Baalen bij!

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:13

Prrrr schreef:
Het is echt heel jammer DAT Pasch geen uitlatingen doet hierover. Ik vraag me ook af waarom ze dat niet doen. Als er zoveel te weerleggen valt, waarom doen ze dat dan niet? Bokt is een open forum, waarop iedereen zijn bijdrage aan de juistheid en volledigheid van leveren.

Waarom zou Pasch een uitspraak over de zaak doen? Daar hebben ze totaal geen belang bij, ja om een beetje als entertainment te dienen op bokt.

Bahoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:17

sporter schreef:
Prrrr schreef:

Waarom zou Pasch een uitspraak over de zaak doen? Daar hebben ze totaal geen belang bij, ja om een beetje als entertainment te dienen op bokt.

Blijkbaar heeft Pasch ook meer fatsoen. De berichten komen allemaal steeds weer alleen uit de hoek van Fokker. Stemmingmakerij heet dat. En hoe meer ze uitkramen hoe ongeloofwaardiger het wordt. Er staan dingen in die helemaal niet waar kunnen zijn.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:25

Misschien zou het voor pasch juist wel beter zijn om een uitspraak te doen. Ze worden wel beschuldigt van oplichting en indirect van dierenmishandeling. Dat ze niks zeggen zorg voor veel speculatie vooral omdat de tegn partij wel uitspraken doet en er in de rechtzaal vreemde dingen aan het licht komen. Dat ze zichzelf niet verdedigen en schijnbaar door laten schemeren dat het artikel iet gepuliceerd zou mogen worden doet hun reputatie geen goed, het zorgt er juist vor dat veel mensen gaan denken dat ze wel schuldig moeten zijn. Als je een bedrijf runt moet je zoiets ook in de media uitvechten immers kan je wel vrijgesproken worden maar dat druk wel een stempel op je naam.

Ik zou trouwens wel eens willen weten welke dingen er niet waar kunnen zijn volgens jullie. Immers verwacht je toch dat in iedergeval de verklaringen onder ede in de rechtbank op de waarheid berusten. Immers is meineed strafbaar en ik kan me niet voorstellen dat de dierenartsen die een verklaring aflegde daar verder veel gewin bij hadden (sterker nog een heeft toegegeven een verboden middel toe te hebben gedient waarom zou hij dat verzinnen, dat is ook slecht voor zijn eigen reputatie en carriere.)

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:31

Het was beter geweest als er helemaal geen uitspraken waren gedaan. Dit moet in de rechtbank uitgezocht worden en niet op internet.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:36

Tarn schreef:
Het was beter geweest als er helemaal geen uitspraken waren gedaan. Dit moet in de rechtbank uitgezocht worden en niet op internet.

Beetje een dooddoener :+
Het is in de rechtbank uitgezocht en daar waren derden ook welkom, dus waarschijnlijk ook pers.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:44

Roxxiejj schreef:
En zo moet het paard maar weer de dupe zijn..

Het oude vertrouwde 'mijn pony is de beste, de liefste en de allermooiste' is voor sommige mensen ook niet meer wat het geweest is.. Komt er dan geen greintje 'liefde' meer bij kijken?
Nee, beetje jammer, Nederland.. Alles om de sport, alles voor het geld, bah :r

Volgens mij wilde de familie Fokker P&P een goede oude dag geven op de wei, dat stond tenminste in 1 van de eerdere topics. Hij is op last van de rechter in afwachting van de rechtzaak naar een onafhankelijke verblijfplaats gestuurd omdat die familie Pash hem terug eiste en er ruzie was tussen beide partijen.

Voor de familie Fokker ging het volgens mij om het bedrog en de hoge aanschafprijs die ze moesten betalen voor een pony die achteraf toch niet goed meer was en achtergehouden informatie, niet om dat ze de pony geen goede oude dag gunnen...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:46

Tarn schreef:

Tuurlijk hoort dit in de rechtbank te gebeuren. Het is ook hun eigen keuze om niet te reageren in de media. Maar in een zaak waar het om een pony gaat waar al zoveel over te doen is geweest waarbij een van de partijen de media opzoekt. Dan kan je imo niet verwachten dat de zaak niet in het nieuws komt. Als pasch ervoor kiest te zwijgen terwijl de tegen partij schreeuw is het niet de schuld van de media dat de zaak maar van een kant gehoord word. Er komt van de andere kant ook geen geluid.

Misschien is de speculatie die nu ontstaat over Pasch niet eerlijk en niet waar. Maar het kan haar wel schaden en daarom vind ik het vreemd dat ze zichzelf niet verdedigt, omdat ik denk dat de stilte die speculatie in de hand werkt. Ik begrijp trouwens ook wel dat ze niet in een modder gevecht wil raken met de tegenpartij omdat dat haar zaak misschien ook zal schaden, maar dat betekend gewoon dat ze die overweging zelf maakt en de gevolgen daarvan zal ze zelf ondervinden.

Tarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:49

Cayenne schreef:
Tarn schreef:

Het is in de rechtbank uitgezocht en daar waren derden ook welkom, dus waarschijnlijk ook pers.

Ze zijn nog niet klaar in de rechtbank hoor.

DinoBanani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:52

Wat een naar verhaal zeg! In de tijd dat hij nog onder Marrigje van Baalen liep vond ik het al een mooi dier. Ik zal me er verder maar niet teveel over uitlaten. Erg jammer voor het meisje en vooral voor de pony natuurlijk. Vooral om hem op een EK te laten lopen terwijl hij pijn heeft en ook nog eens erg kort wordt bijgezet tijdens het longeren. Het gaan dan alleen maar om de sport en het geld. Helaas is dat wel vaker zo..

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 13:55

Tarn schreef:
Cayenne schreef:
Tarn schreef:

Ze zijn nog niet klaar in de rechtbank hoor.

Dat staat er ook niet :)

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-09 14:01

Wat een geze*k allemaal weer. Alles draait om geld en om de sport.

HELAAS.