Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Nillie schreef:Sancerre schreef:Heb met mijn ouders en mijn vriend gekeken. Was wel indrukwekkend voor ze volgens mij. Ik had het boek al gelezen en de film gezien. Beide erg mooi!!
http://www.megavideo.com/?v=1MJVTUUL
Hier ook te zien als film.
Bedankt voor de link Sancerre! Ik kon de film gisteren niet afkijken en dat heb ik net wel gedaan. Prachtig vond ik 'm!
JoyCiej007 schreef:Cavalli_x3 schreef:Vind dat het er vet over gaat als hij die man en vrouw begint te slagen met iets, zweepachtig iets :s
??? Deze snap ik niet helemaal?
Lovely schreef:Dat was een schoningsritueel, om de kwade zwarte krachten te verdrijven, die vooral in de moeder huisden. Dat werd heel duidelijk verteld, dus wie opgelet had, had het kunnen weten.
anshrop schreef:"..."
En gisteren in de supermarkt kreeg ook ik weer commentaar van een mevrouw toen mijn dochter gillend en krijsend rond rende tussen de volle karretjes, dat het beter was om zulke kinderen niet mee te nemen naar de supermarkt, en dat ouders grenzen moeten durven stellen...............
Soms word ik van zulk commentaar zo vreselijk verdrietig en moe.
Cavalli_x3 schreef:Ja, ergens in het begin met zo'n ritueel krijgen die ouders slaag met iets maar ik kon niet zien wat het eigelijk is![]()
Vond dat het toen zo te ritueel achtig werd, ik ben daar niet voor.
JoyCiej007 schreef:Cavalli_x3 schreef:Ja, ergens in het begin met zo'n ritueel krijgen die ouders slaag met iets maar ik kon niet zien wat het eigelijk is![]()
Vond dat het toen zo te ritueel achtig werd, ik ben daar niet voor.
Nu je het er zo neer zet, snap ik je al een stuk beter.
Ja dat vond ik ook, maar laat ook 'mooi' zien hoeveel die ouders er voor over hebben, en hoezeer wanhopig zij eigenlijk zijn, als je dit soort dingen doet....
Evelijn schreef:Nou wanhopig, de vader was ook gewoon geïnteresseerd in sjamanisme hij had er al een boek over geschreven had al geleefd bij bosjesmannen in Afrika. Het waren zoals ik dat hoorde echte reizigers en avonturiers (m.n. vader). Dus het paste ook in het straatje... dus echt 'over hebben voor' vond ik het zeker van vader niet.
anshrop schreef:hahahaha, been there done that! laatst zegt dochter lief tegen een vrouw van rond de 60 op de fruit en groente afdeling bij de weegschaal, "oud vrouwtje, wil jij ook een appel kopen?" Ik stikte zowat van het lachen! Aan onze dochter is nu met 9 jaar goed te zien dat ze autistisch is, verstandelijk gehandicapt, vrijwel in de zelfde mate als Rowan. En die driftbuien met liggen op de grond en schoppen en slaan, die had ze met 3 jaar, toen keken er niet zoveel mensen, dat hoort er een beetje bij, maar nu met 9 zijn ze er nog, en nu kijkt iedereen, heel spektakel soms!
Lovely schreef:Evelijn schreef:Nou wanhopig, de vader was ook gewoon geïnteresseerd in sjamanisme hij had er al een boek over geschreven had al geleefd bij bosjesmannen in Afrika. Het waren zoals ik dat hoorde echte reizigers en avonturiers (m.n. vader). Dus het paste ook in het straatje... dus echt 'over hebben voor' vond ik het zeker van vader niet.
Sterker nog, er is geen autist ter wereld die beter gaat functioneren als hij in het onbekende avontuur gestort wordt. Dat die ouders toch dit pad wilden volgens was louter en alleen voor hun eigen egocentrische wensen en niet om het kind te helpen.