vanitymay schreef:Tja, ik vind het ergens wel terecht. Volgens mij won vorig jaar die wielrenster die het nk en ek had gewonnen en totaal had gefaald tijdens de os..daar zit dan inderdaad een tigvoudig os wk nk en ek winnares tegenover die zonder iets naar huis kan. Als dit een keer gebeurd is dat niet erg, maar dat in al die jaren anky slechts 1 keer heeft gewonnen is belachelijk als je kijkt wat ze allemaal jaar op jaar heeft neergezet!
Totaal gefaald? Marianne Vos behaalde tijdens die OS wel degelijk een gouden medaille, hoor. Ze kwam namelijk zowel op de baan als op de weg in actie en hoewel het op de weg niet helemaal was geworden wat ze had gehoopt, won ze op de baan de puntenkoers. Dus zo raar was haar overwinning m.i. niet.
En hoewel ik het best eens ben met het commentaar op de opzet van het hele sportgala, doet de gehele erelijst van Anky tijdens zo'n verkiezing niet ter zake. Het gaat namelijk over de verkiezing 'sportvrouw van het jaar', dus alleen de prestaties van dat jaar tellen.
Dat Anky al jaren aan de top staat is natuurlijk een hele prestatie, maar zegt ook wel iets over de fysieke intensiteit van de dressuursport. Ik zal de laatste zijn om te beweren dat paardrijden geen sport is, maar voor een Marianne Vos zal meer dan 20 jaar lang aan de top binnen het wielrennen minder makkelijk haalbaar zijn dan voor Anky binnen haar sport. Ik heb zelf beide sporten beoefend en kan je toch wel verzekeren dat wielrennen fysiek gezien meer van je vergt dan paardrijden.