Anky en Sjef maken statement door afwezigheid bij Sportgala

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

itsinmygenes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 22:48

Droen schreef:
Anky is niet een sporter, dat zijn de paarden. Die verdienen een titel. Niet een manager die leuk zijn paard weet te sturen. Kijk nou Totilas -> zonder Totilas geen titel!!!! Je bent zo goed als je paard!

Ik denk niet dat iedereen totilas zo zou rijden :D dat doe jij hem vast neit na...

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:01

In tegenstelling tot wat hier eerder gezegd werd, zijn Anky en Stef wel genomineerd, namelijk als lid en coach van een genomineerd team. Anders hadden ze ook geen verklaring hoeven afgeven waarom ze niet aanwezig zijn.

Het verschil tussen Pieter en Anky is dat Pieter in zijn stuk als ex-sporter op de verkiezing ingaat en dat Anky als actief sporter en genomineerde vertelt waarom ze niet komt. Het idee achter de beide stukken is hetzelfde, maar die van Anky is een uitleg en dan krijg je toch een ander soort verhaal.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:14

Janine1990 schreef:
Kaja schreef:
De manier waarop is inderdaad bepalend voor de statement die ze willen maken.
Daar schijnen sommige wel "overheen" te lezen....

Bovendien snap ik echt wel dat ze niet gaan...
Even serieus en tussen ons...

[VN] Edward gal en EK dressuurteam genomineerd voor sportprijs

Edward Gal genomineerd??? :+

Give me a break... :D
Wat heeft hij nou bereikt, afgezien van het feit dat Totilas zijn benen hoger optrekt dan elk ander paard??
In principe komt hij net kijken... :+
Ja hij heeft een ( voor hem) fantastische periode met Lingh gehad, en maakt nu opnieuw een top periode door met Totilas, maar is dat dan direct maar een aanleiding om iemand te nomineren??

:D :D :D :+

;)

Ik denk dat die nominaties meer te maken hadden met de verscheidene wereldrecords... :Y)

:oo Denk je dat echt?

Janine1990

Re: Anky en Sjef maken statement door afwezigheid bij Sportgala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:21

Nee, was grapje.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:24

Janine1990 schreef:
Nee, was grapje.

Ik dacht al... :(:)

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:52

vanitymay schreef:
Tja, ik vind het ergens wel terecht. Volgens mij won vorig jaar die wielrenster die het nk en ek had gewonnen en totaal had gefaald tijdens de os..daar zit dan inderdaad een tigvoudig os wk nk en ek winnares tegenover die zonder iets naar huis kan. Als dit een keer gebeurd is dat niet erg, maar dat in al die jaren anky slechts 1 keer heeft gewonnen is belachelijk als je kijkt wat ze allemaal jaar op jaar heeft neergezet!

Totaal gefaald? Marianne Vos behaalde tijdens die OS wel degelijk een gouden medaille, hoor. Ze kwam namelijk zowel op de baan als op de weg in actie en hoewel het op de weg niet helemaal was geworden wat ze had gehoopt, won ze op de baan de puntenkoers. Dus zo raar was haar overwinning m.i. niet.
En hoewel ik het best eens ben met het commentaar op de opzet van het hele sportgala, doet de gehele erelijst van Anky tijdens zo'n verkiezing niet ter zake. Het gaat namelijk over de verkiezing 'sportvrouw van het jaar', dus alleen de prestaties van dat jaar tellen.
Dat Anky al jaren aan de top staat is natuurlijk een hele prestatie, maar zegt ook wel iets over de fysieke intensiteit van de dressuursport. Ik zal de laatste zijn om te beweren dat paardrijden geen sport is, maar voor een Marianne Vos zal meer dan 20 jaar lang aan de top binnen het wielrennen minder makkelijk haalbaar zijn dan voor Anky binnen haar sport. Ik heb zelf beide sporten beoefend en kan je toch wel verzekeren dat wielrennen fysiek gezien meer van je vergt dan paardrijden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-09 23:53

Neen, het zegt niets over de intensiteit het zegt wat over de belasting ;) In tegenstelling tot bv turners sporten ruiters zich niet stuk :(:)
Maar reken maar dat de topruiters echt wel aan hun conditie werken en niet alleen door te rijden.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:05

Opzich logisch dat ze zo reageren, alleen aan de andere kant vind ik het wel dubbel. Het idee 'we winnen niet dus we gaan niet' komt bij mij naar boven (nu moet ik toegeven dat ik echt niet meer weet wie wanneer heeft gewonnen dus ook hun prijzen... géén idee).

Bovendien zijn er wel meer sporten in Nederland die niet de aandacht krijgen die ze verdienen.

Cynn
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:06

Lovely schreef:
Tjees wat triest zeg, je ergens van terugtrekken met een 'statement' omdat je niet hebt gewonnen. Misschien is de cursus 'Leer tegen je verlies kunnen' iets voor die twee.

Hier hoef ik verder geen woorden aan toe te voegen, ben het helemaal met je eens! :=

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:26

pharagirlke schreef:
Neen, het zegt niets over de intensiteit het zegt wat over de belasting ;) In tegenstelling tot bv turners sporten ruiters zich niet stuk :(:)
Maar reken maar dat de topruiters echt wel aan hun conditie werken en niet alleen door te rijden.

Ik weet ook wel dat topruiters ook aan hun conditie werken en ik zal nogmaals de laatste zijn die beweert dat ruiters geen sporters zijn. Maar of je het nu belasting noemt of intensiteit, rijd maar eens een dressuurproef van een paar minuten en fiets maar eens om het hardst tegen een paar bergen in de Alpen op en vertel mij het verschil in wat je voelt. Of je nu getraind bent of niet, wielrennen blijft m.i. zwaarder dan de dressuursport.
En wielrenners hoeven zich ook helemaal niet stuk te sporten. Ken zat oud-wielrenners die na hun wielercarriere nog gewoon op recreatief nieveau sportief actief blijven. Alleen kunnen ze naarmate de leeftijd vordert dergelijke zware topsportinspanningen niet meer opbrengen. En omdat de ruitersport fysiek gezien minder zwaar is en ook op ervaring en techniek aankomt, kunnen ruiters veel langer op topnivau presteren dan sporters uit veel andere takken van sport.
Daarom blijft het altijd een beetje appels met peren vergelijken en vind ik niet dat je kunt zeggen dat Anky meer recht heeft op onderscheidingen dan andere sporters omdat ze al zo lang aan de top staat.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 00:43

Citaat:
Ook Sjef, als zeer succesvolle coach werd het tweede jaar achtereenvolgens niet goed genoeg bevonden om zelfs genomineerd te worden!)

Zit hier de pijn, vorig jaar stak dit ook al.

Tsjonge jonge .......

Misschien moet het systeem wel veranderen.......maar om nou te schitteren door afwezigheid.
Geeft de rest van het dressuurteam ook weinig kansen meer.
Tja zo kun je ook je team afvallen, ik heb namelijk niet gehoord hoe de rest van het team erover denkt.

Schitter dan maar door afwezigheid ........... en laat het hele team maar barsten.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 01:17

Oprtalj schreef:
pharagirlke schreef:

Ik weet ook wel dat topruiters ook aan hun conditie werken en ik zal nogmaals de laatste zijn die beweert dat ruiters geen sporters zijn. Maar of je het nu belasting noemt of intensiteit, rijd maar eens een dressuurproef van een paar minuten en fiets maar eens om het hardst tegen een paar bergen in de Alpen op en vertel mij het verschil in wat je voelt. Of je nu getraind bent of niet, wielrennen blijft m.i. zwaarder dan de dressuursport.
En wielrenners hoeven zich ook helemaal niet stuk te sporten. Ken zat oud-wielrenners die na hun wielercarriere nog gewoon op recreatief nieveau sportief actief blijven. Alleen kunnen ze naarmate de leeftijd vordert dergelijke zware topsportinspanningen niet meer opbrengen. En omdat de ruitersport fysiek gezien minder zwaar is en ook op ervaring en techniek aankomt, kunnen ruiters veel langer op topnivau presteren dan sporters uit veel andere takken van sport.
Daarom blijft het altijd een beetje appels met peren vergelijken en vind ik niet dat je kunt zeggen dat Anky meer recht heeft op onderscheidingen dan andere sporters omdat ze al zo lang aan de top staat.

Zegt dus iets over de ballast. Intensiteit en ballast zijn IMO twee geheel verschillende dingen ;)

Ik zeg ook nergens dat wielrennen niet meer op eist van het lichaam dan paardrijden, ik zeg echter wel dat puur kwa sportieve prestaties en conditie er weinig verschil is. Maar paardrijden is gewoon "vriendelijker" voor het lichaam.

Devaney2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 01:25

Begrijp best dat je er niet achter kan staan dat de wijze waarop de award wordt uitgekozen, maar vind dit wel weer een beetje kinderachtig.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 01:52

pharagirlke schreef:
Oprtalj schreef:

Zegt dus iets over de ballast. Intensiteit en ballast zijn IMO twee geheel verschillende dingen ;)

Ik zeg ook nergens dat wielrennen niet meer op eist van het lichaam dan paardrijden, ik zeg echter wel dat puur kwa sportieve prestaties en conditie er weinig verschil is. Maar paardrijden is gewoon "vriendelijker" voor het lichaam.

Ik snap echt niet wat je bedoelt of waar je heen wilt? Misschien moet je mij dan uitleggen wat volgens jou het verschil is tussen intensiteit en ballast. Ik zou namelijk denken dat hoe meer ballast, hoe intensiever de inspanning wordt. En nogmaals, welke bewoordingen je ook gebruikt, het gaat mij er alleen maar om dat je in de paardensport gemakkelijker een lange carriere kunt hebben dan in andere, fysiek zwaardere sporten.
Omdat wielrennen en paardrijden zulke uiteenlopende vormen van inspanning zijn, denk ik ook niet dat je ze qua sportieve prestaties kunt vergelijken met elkaar. Dan kun je evenmin zeggen dat er weinig verschil is qua prestatie en conditie. Ik zou er toch eerder naar neigen te stellen dat een wielrenner meer conditie nodig heeft dan een dressuurruiter, al was het alleen maar gezien de duur van zijn inspanningen in vergelijking tot die van een dressuurruiter. De ruiter moet daarentegen weer over andere kwaliteiten beschikken die de wielrenner niet nodig heeft.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 01:57

Belastende sport is een sport die veel van je lichaam "eist" en waar je lichaam dus stuk van kan gaan, turnen, wielrennen, gewichtheffen...

Intensiteit zijn de trainingen, conditie enz. ;)

De dressuurruiters op regionaal niveau hun conditie is vaak om te huilen. Ik weet echter wel dat de dressuurruiters in de top regelmatig in de fitniss zaal te vinden zijn. ;)

De dressuurruiter rijd niet enkel 10 minuten zijn of haar proefje, denk je daar ook aan? Losrijden, verschillende paarden rijden (vaak hebben ze niet enkel het wedstrijdpaard mee)...

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 02:53

Met turnen en gewichtheffen heb ik persoonlijk geen ervaring, maar ik kan me inderdaad voorstellen dat je lichaam daar bovenmatig van slijt. Bij wielrennen hoeft dat bij verantwoord trainen helemaal niet het geval te zijn. Het is immers een vloeiende en geen schokkende beweging en het frame van de fiets draagt voor een groot deel het lichaamsgewicht van de renner. Toch loop je als wielrenner met het klimmen der jaren eerder tegen fysieke beperkingen op dan een ruiter. Gewoon omdat het bij wielrennen bijna geheel op conditie aankomt en die neemt nu eenmaal af naarmate je ouder wordt. Terwijl paardrijden een combinatie is van zaken als coördinatie, lenigheid, ervaring en een stukje conditie.
Ik wil absoluut de prestaties van dressuurruiters niet bagatelliseren, maar het komt gewoon minder op conditie aan dan sommige andere sporten. Zie je wel eens een dressuurruiter na een proef volkomen uitgeput en buiten adem van z'n paard af rollen zoals je wielrenners wel eens na een bergetappe ziet doen? Dat bedoel ik dus met intensievere inspanningen.
En ook op een drukke wedstrijddag zit een dressuurruiter inclusief het losrijden van meerdere paarden niet langer in het zadel dan een wielrenner die een bergetappe van 200 km rijdt. En die heeft voor de start ook nog losgereden, hoor.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 02:56

Ja, zo zie ik er regelmatig buiten komen, alsnog is het feit dat de meeste dat niet doen een bewijs dat ze serieus getraind hebben ;)

En ik zeg ook niet dat ze langer in het zadel zitten. Ik zeg dat het op hetzelfde neer komt ;)

En turnen is funest voor je lichaam... :) Het professionele turnen toch iig.. :) Gewichtheffen heb ik geen ervaring mee maar weet wel dat die meestal ook relatief vroeg "op" zijn.

Grote_Beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 03:35

pharagirlke schreef:
Ja, zo zie ik er regelmatig buiten komen, alsnog is het feit dat de meeste dat niet doen een bewijs dat ze serieus getraind hebben ;)

En het feit dat een zeer goed getrainde wielrenner alsnog zo over de streep komt zegt dan dus dat die een conditioneel zwaardere inspanning heeft geleverd. ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 03:45

We begrijpen elkaar niet en we discussiëren naast elkaar door :') (wil trouwens niet zeggen dat dat jouw schuld is.)
Ik ben inmiddels nl de draad kwijt. :o

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 05:49

Probleem is dat je geen één sport met elkaar kan vergelijken. Iedere beoefenaar vindt zijn eigen sport natuurlijk het beste, leukste, interessantste, etc.
Het is ook maar net welke overwinning je het beste bij blijft. Welk verhaal erachter zit, etc. etc.

ONmogelijk om een vergelijk te maken. Waar er 1 wint, zullen velen teleurgesteld zijn, zich achtergesteld voelen, niet begrepen, etc. etc. Ze doen het namelijk nooit goed.

:D het lijkt wel een jurysport als dressuur :D

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 09:41

omdat er meer sporters ondergewardeerd worden, moet anky maar niks zeggen?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 09:54

Michael1104 schreef:

Het is wat míj betreft *\o/*
Ze heeft het recht op een mening en het uiten ervan.
Ze etalleert ook hoe ze in elkaar zit en daar kunnen anderen dan een daardoor gefundeerde mening over vormen.

Ze doet zichzelf en de ruitersport er geen goed mee.
Het etalleert een onsportieve mentaliteit.
Het zet kwaad bloed bij de NOS: die heeft recht op vrije nieuwsgaring en kéuze uit 'momentopnames'.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 09:58

Ulissa schreef:
Schitter dan maar door afwezigheid ........... en laat het hele team maar barsten.

Het is een totaal klasseloos ikke, ikke, ikke, ikke, ikke -statement.
Tegenover íedereen: het team, collega-ruiters, andere sporters, de ruiterij, journalisten, het publiek.

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:20

Michael1104 schreef:

Als ze persoonlijk genomineerd was voor Sportvrouw van het jaar, dan heb ik geen moeite met haar statement.
Dit omdat het haarzelf dan betreft.
In dit geval is het Dressuurteam genomineerd, dus niet Anky alleen.
In een team wordt rekening gehouden met elkaar en dat mis ik hier nou aan.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-09 10:47

Ulissa schreef:
Michael1104 schreef:

Als ze persoonlijk genomineerd was voor Sportvrouw van het jaar, dan heb ik geen moeite met haar statement.
Dit omdat het haarzelf dan betreft.
In dit geval is het Dressuurteam genomineerd, dus niet Anky alleen.
In een team wordt rekening gehouden met elkaar en dat mis ik hier nou aan.

Dat is paardrijden :+