Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Janine1990 schreef:Isabonny schreef:Het mag best zijn dat de eigenaar het niet zo slecht met zijn dieren voorhad als hij in de media werd afgeschilderd, maar feit blijft wel dat er uiteindelijk toch heel wat paarden toen verdronken zijn.
Op dit filmpje te zien rond 4.58
http://www.youtube.com/watch?v=hBazujAEbX8
Irritant taaltje, ik als grensgeval versta er geen snars van...
Adri schreef:Krijg nog altijd de rillingen, denk nog heel dikwijls aan deze paarden en hun helden, hun redders.
Besef heel goed dat het zo moeilijk is voor de redders om dit drama te vergeten en ook de uitleg die je krijgt van de bevoegde diensten.
Wie gaat het doen, die dienst, die overheid en ondertussen komt er geen oplossing.
Doe nog altijd mijn hoed af voor de paarden en voor de mensen die zo belangloos de redding en de verzorging van de paarden hebben verricht.
Dank je wel in naam van mezelf, vele paardevrienden en zeker van de paarden.
Niemand kent jullie pijn,
Niemand kent jullie verdriet,
Niemand en toch heel veel mensen,
zullen treuren om jullie dood.
Alleen jullie vrienden waren daar,
daar waar de hel opdoemde.
31 oktober 2006
was jullie datum.
veel liefs en het ga jullie goed,
en schitter vanavond als een sterretje
naar jouw vrienden hier op aarde.
Heel speciaal voor jouw,
jij die nog wilde leven
jij die nog de oversteek deed,
jij die liefde voelde,
jij die als paard,
steeds de naam,
het laatste paardje zal dragen,
ieder zal jouw
in zijn hart dragen.
Jij bent nu bij de andere,
jij bent nu een toonbeeld
voor al de andere.
Faline schreef:Ik kom uit Friesland, mijn paarden stonden ten tijde van dat hele media-circus bij een opfok bedrijf even verder op.
Ook de betreffende boer is voor ons geen onbekende, hij is een oud-klasgenoot van mijn vader. Ook bij de instanties en politie is hij niet onbekend overigens, daar kun je een boek over schrijven. Het is wel echt een hele nuchtere Fries.![]()
Zijn beesten hebben overigens verder altijd te eten en drinken in overvloed, maar op instanties en regeltjes heeft hij het niet zo.
Maar goed, ook ik ben een van die Friezen die zegt 'doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg.'
Het is werkelijk niet zo dat deze meiden de eersten waren die met een dergelijk idee kwamen, er werd alleen door alle media aandacht en grote instanties die er mee bezig waren geen gehoor aan gegeven. De boer waar ik mijn paarden had staan had namelijk allang gezegd, neem mijn paard maar mee en haal die beesten er zo vandaan. (Het was al eens eerder gebeurd) Hij heeft bovendien dat opfok bedrijf daar en heeft natuurlijk jaren lange ervaring. (Ook met paarden achter de dijk) Als je constant met jonge paarden en grote kuddes werkt weet je echt wel hoe dat in elkaar steekt met paarden en hun gedrag.![]()
Ik vind het media gedoe er omheen sowieso zwaar overtrokken, maar daar kunnen die vier meiden natuurlijk niks aan doen. Die hebben daar niet om gevraagd en zijn in het dagelijkse leven gewoon 4 hele normale, nuchtere mensen.
Het is hartstikke mooi wat ze gedaan hebben en dat ze die kans gekregen hebben om die paarden te redden. Ik denk dat er veel mensen inderdaad achteraf wel jaloers zijn geweest op de (media-)aandacht die zij kregen. En die zullen ook vast wel aan zoiets gedacht hebben, maar hebben blijkbaar niet echt hun idee doorgezet.
Wat ik zelf apart vind dat het zo'n commerciële kant op is gegaan, dat doet gewoon afbreuk aan hun heldendaad en de mooie beelden. Maar dat is mijn mening.
En ik weet ook wel dat waarschijnlijk 80% van de mensen die in dezelfde situatie zouden zitten, ook hun slaatje dr uit zouden slaan.. en eigenlijk kan je ze dat ook weer niet kwalijk nemen.![]()
Dit artikel is overigens naar mijn idee ook wel weer wat overtrokken, want zij rijdt dus ook regelmatig bij ons op de vereniging en de meeste mensen hier kennen haar dus ook wel, maar ik heb er eigenlijk nog nooit iemand een slecht woord over horen zeggen. Iedereen die ik gehoord heb, vond het alleen maar hartstikke mooi.
Maar goed, als je verder weg woont en/of de zaken alleen vanuit de media te horen krijgt, kan ik me voorstellen dat je er een compleet ander beeld bij hebt
Moggsy schreef:Ik lees een mooi verhaal, zeer ontroerend.
Dan lees ik ook dat men jaloers was, tot op het extreme af.
Bewoordingen als in de grond boren en kwaad spreken is nog netjes gezegd.
Mensen in de omgeving keken de dames niet meer aan.
In bokt werdt men met de grond gelijk gemaakt (iets wat vrij normaal is op bokt).
Nu, een jaar later zie ik als reactie op dit verhaal alleen maar dat iedereen het geweldig, super en mooi vind, helden worden de dames genoemd.
IK ben het ermee eens, toentertijd, ver van alle commotie voor de t.v. zittend, was die reddingsactie ook ontroerend en goed gedaan.
Maar waar zijn dan nu die mensen die toen zo rot deden.
Nu is iedereen vol lof en spreekt mooie woorden.
Zijn alle negatieve gedachten binnen een jaar omgeslagen in positieve.
Of zijn dit de mensen die toen stil bleven uit bewondering.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat mensen negatief reageren op het redden van een kudde paarden.
Ik kan me ook niet voorstellen dat iemand achteraf in de grond wordt geboord als er iets schitterends is neer gezet.
Maar het is blijkbaar toch gebeurd, heel triest.
Ik vond jullie toen goed en die mening heb ik nog steeds.
liannes schreef:even inspringen, die film is misschien wel juist iets positiefs , en mogen we ook leuke kanten ervan gaan ervaren, wie maakt dat nou mee in zijn of haar leven.
Ik kan je zeggen, dat ik pas na deze aantal jaren er echt trots op kan zijn , wat er is gebeurd, ondanks het gezeik van vele (ook in mn naaste familie........) erom heen.
En moe ja, omdat iedere keer wanneer er wat in de media kwam, wij ons moesten verdedigen en ook de boer moesten verdedigen.
De media maakte vooral zijn eigen verhaal, de film is heel anders, daarnaast geen onware verhalen in de krant of op de tv.
dusss.... stiekem mogen wij op een andere manier echt gaan genieten!!
liannes schreef:even inspringen, die film is misschien wel juist iets positiefs , en mogen we ook leuke kanten ervan gaan ervaren, wie maakt dat nou mee in zijn of haar leven.
Ik kan je zeggen, dat ik pas na deze aantal jaren er echt trots op kan zijn , wat er is gebeurd, ondanks het gezeik van vele (ook in mn naaste familie........) erom heen.
En moe ja, omdat iedere keer wanneer er wat in de media kwam, wij ons moesten verdedigen en ook de boer moesten verdedigen.
De media maakte vooral zijn eigen verhaal, de film is heel anders, daarnaast geen onware verhalen in de krant of op de tv.
dusss.... stiekem mogen wij op een andere manier echt gaan genieten!!