Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
domitjuhh schreef:graag ook even mijn reactie.
Ik heb bijvoorbeeld een hele leuke merrie alleen 1 groot probleem. Ze kan absoluut niet los in de paddock of longeerring. Wat moet ik dan doen? In de zomer zoveel mogelijk het land op (we hebben niet genoeg voor zomer en winter) Of 3 x per dag draden/hekwerk van mn paddock vervangen omdat ze overal doorheen beukt! Ik doe mijn merrie er een groter plezier mee om haar gewoon lekker de hele dag binnen te zetten in een droge, warme stal met genoeg eten.
Als ze de hele dag buiten staat dan wordt zij gevaarlijk.
Wat ik hiermee wil zeggen geen 1 paard is hetzelfde en wil,kan hetzelfde.
Maar zo in de modder no way!
Huertecilla schreef:Paarden horen 24/7 met gezelschap buiten;
Stuk land, schuildak, stukje gedraineerde verharding, goede omheining; inrichting klaar.
´Dat is in NL niet realistisch.´
Dat is dan héél erg want er zijn wel 400.000 paarden en ondertussen is er NIETS ingevuld voor die dieren, kan de DB alleen toetsen aan de grenzen van direnmishandeling.
jesito schreef:domitjuhh schreef:graag ook even mijn reactie.
Ik heb bijvoorbeeld een hele leuke merrie alleen 1 groot probleem. Ze kan absoluut niet los in de paddock of longeerring. Wat moet ik dan doen? In de zomer zoveel mogelijk het land op (we hebben niet genoeg voor zomer en winter) Of 3 x per dag draden/hekwerk van mn paddock vervangen omdat ze overal doorheen beukt! Ik doe mijn merrie er een groter plezier mee om haar gewoon lekker de hele dag binnen te zetten in een droge, warme stal met genoeg eten.
Als ze de hele dag buiten staat dan wordt zij gevaarlijk.
Wat ik hiermee wil zeggen geen 1 paard is hetzelfde en wil,kan hetzelfde.
Maar zo in de modder no way!
Staat jouw merrie dan alleen buiten in die paddock, dan is dat puur omdat ze zich niet veilig voelt.
Het beste is dus een maatje voor je paard te zoeken.
Maar 24 uur binnen vind ik geen optie, maar dat is een andere discussie.
joyce B schreef:ik geloof dat er een stukje mist in haar beleving, dat paarden steppedieren zijn en geen moerasdieren... Anders hadden ze die extra tenen wel gehouden en waren er vliezen tussen gegroeid zodat ze beter over modder konden lopen... Een vreemde kronkel.
En een stal is natuurlijk prima, maar dan wel een droge en schone stal. Als ik zie hoe nat het strooisel in onze inloopstal wordt in 1 middag heen en weer lopen tussen paddock, bestrating en de stal, van de paarden in de regen, dan kan ik me niet anders voorstellen dat er bij haar een flinke modderige laag in haar container moet liggen aangezien die paarden direct vanuit de modder met natte en vieze voeten en benen naar binnen lopen. Voor haarzelf eigenlijk ook niet te doen die container uit te mesten. Door die drek kom je nooit met een volle kruiwagen met natte mest en derrie...
Helina0611 schreef:Ik dacht dat bokt zo recent mogelijk werkt!!! Niet dus :S
De paarden zijn al ongeveer een week weg bij de Loo-laan(stond afgelopen week al in de krant hier). Oke ik ben eerlijk de verblijfplaats laat de wensen over maar ze kregen wel voldoende eten zover ik van een vriendin van me begreep en die woont tegen over.
joyce B schreef:ik geloof dat er een stukje mist in haar beleving, dat paarden steppedieren zijn en geen moerasdieren... Anders hadden ze die extra tenen wel gehouden en waren er vliezen tussen gegroeid zodat ze beter over modder konden lopen... Een vreemde kronkel.
En een stal is natuurlijk prima, maar dan wel een droge en schone stal.
Jericho91 schreef:Daarbij zegt het woord het al 'steppe' (uitgestrekte vlaktes, toch?) en dus geen omheind stukje van ca. 5 x 7 m.
Huertecilla schreef:Jericho91 schreef:Daarbij zegt het woord het al 'steppe' (uitgestrekte vlaktes, toch?) en dus geen omheind stukje van ca. 5 x 7 m.
Mee eens.
Geen hok van 3x3, geen modderbad van 5 x 7.
Wel met minimaal; met gezelschap 24/7 vrije toegang tot (pakweg 10.000 m2 per 5) buiten met een mogelijkheid tot droge voeten en beschutting tegen de elementen.
Tijd voor de achterstallige invulling van de dierenwelzijnswet voor paarden.
Jericho91 schreef:Als je het hebt over écht Natural houden van dieren, ja.. Hier in Nederland is dat natuurlijk niet altijd mogelijk, zeker niet in de randstad.