Patrik Kittel ontvangt haat- en dreigmail over clip Scandic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:15

Huertecilla schreef:
Nee.
Je kan valide vinden dat daar een manier van omgaan met een dier getoond wordt welke niet aan jouw ethich normen en waarden voldoet.
Het filpje toont wat ís. Een ´verkeerde momentopname´ bestaat niet. Het is een opname van een moment wat niet kan volgens velen.
Dat kan je ook uiten naar álle betrokkenen.
Dat recht heb je.
Je hebt de plicht dat binnen het kader van de wet te doen. Dat staat niet ter discussie want is gewoon wet.
Of en hoeveel reacties Kittel heeft ontvangen die strafbaar zijn kunnen we niet toetsen.
De versie van Kittel is in geen geval objectief.

dus.. als ik jou een dag op de film zet, en je bent bijv. aan het zorgen dat je de leider word over je paarden... dan wil je zeggen dat je NOOIT iets doet wat niet mag? want dan knip en plak ik gewoon en dan heb ik de 'verkeerde moment opname' snappie?

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:22

Huertecilla schreef:
Oef, wat een vooroordeel.

Je weet helemaal niet wat er in die reacties staat.
Je springt naar een totaal misplaatst vooroordeel op basis van wat Kittel uit.

Jij doet hetzelfde op basis van een filmpje.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:24

Sjoert schreef:
Huertecilla schreef:
Oef, wat een vooroordeel.

Je weet helemaal niet wat er in die reacties staat.
Je springt naar een totaal misplaatst vooroordeel op basis van wat Kittel uit.

Welnee, hij is heilig.
Sjoert, je doet nu aan heiligenschennis!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:27

Sjoert schreef:

Van dat filmpje kennen we echter wel de inhoud. En wat betreft die inhoud: stof tot discussie.
Van die brief (brieven?) kennen we de inhoud niet: stof tot gezwam in het luchtledige.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:28

Bandida schreef:
Sjoert schreef:

Van dat filmpje kennen we echter wel de inhoud. En wat betreft die inhoud: stof tot discussie.
Van die brief (brieven?) kennen we de inhoud niet: stof tot gezwam in het luchtledige.

Dreigbrieven zijn allicht een reden om eens goed na te gaan denken over waar het toch heen gaat met deze wereld.

Sorry hoor, maar ik zie het verschil niet.

Air

Re: Patrik Kittel ontvangt haat- en dreigmail over clip Scandic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:30

Het verschil tussen niets en een filmpje zie je niet?

Ze heeft het erover dat we niet weten wat in die brieven staat, dan is het nogal lastig om te bepalen in hoeverre het echt een dreigbrief is.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:31

Bandida schreef:
Sjoert schreef:

Wij hebben ook wel een idee van de inhoud van de brieven, er stonden dreigementen in :)
We hebben net zo'n vaag idee van de inhoud van de brieven als dat we hebben van het 90 minuten (!) durende filmpje waar we slechts 5 min van hebben gezien. En die 5 min. vond ik persoonlijk niet echt schokkend, er gebeuren wel ergeren dingen en Patrick heeft de tong snel opgemerkt en het keurig opgelost.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:34

x_Marr schreef:
Het verschil tussen niets en een filmpje zie je niet?

Ze heeft het erover dat we niet weten wat in die brieven staat, dan is het nogal lastig om te bepalen in hoeverre het echt een dreigbrief is.

Het lijkt me ook niet dat ze die dreigbrieven vrij zullen geven, maar als ik hier op bokt lees, dan kan ik me een voorstelling maken van wat Patrick in zijn brievenbus heeft gekregen, en dat lijkt me zeker geen kattepis.
Bemoeienis van buitenaf zal hij wegwimpelen, zoiets zet je niet op internet. Als topruiter moet je toch enig karakter tonen, je moet hard genoeg zijn in deze wereld en je bent waarschijnlijk al heel wat gewend. Dan zal deze publicatie echt niet uit het niets zijn gekomen.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:34

Janine1990 schreef:
Dreigbrieven zijn allicht een reden om eens goed na te gaan denken over waar het toch heen gaat met deze wereld.
Sorry hoor, maar ik zie het verschil niet.

Laatste poging om het uit te leggen dan ;)

Gezien we de inhoud van die brieven niet kennen, kunnen we ook niet oordelen of het gaat om wat voor de wet een dreigbrief zou zijn (iemand rechtstreeks z'n leven bedreigen bijvoorbeeld) of dat het gaat om erg harde en vast zeer onprettige kritiek op zijn omgang met paarden (wat iemand een ongemakkelijk gevoel zal geven want het spreekt je persoonlijk aan, maar het is geen dreigbrief).

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:37

Rowna:
Dat hij LDR toepast is een feit en ik denk dattie dat ook wel al langer heeft gedaan dan 5 minuten.
Misschien gaan daar de brieven wel over, en niet (alleen) over de tong.
Moeten we dan de dingen die we minder erg vinden maar goedkeuren en voor ons houden :?

Waarvan maak je een voorstelling? Van de mensen die roepen dat zijn paarden en hijzelf worden bedreigt terwijl dat nergens staat?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:39

Bandida; lees voorgaande reactie, misschien begrijp je mijn mening dan ook... Elkaar begrijpen, maakt het een stuk gemakkelijker. En laat ik vooropstellen dat ik zeker begrijp wat jij bedoelt, maar er zitten meer kanten aan het leven van een topsporter (dus niet alleen dat van een topruiter).

Edit: Zie dat er een reactie tussen is gekomen, ik bedoel de reactie van mezelf boven jouw reactie ;)

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:43

Janine1990 schreef:
En laat ik vooropstellen dat ik zeker begrijp wat jij bedoelt, maar er zitten meer kanten aan het leven van een topsporter (dus niet alleen dat van een topruiter).

Deze mag jij dan weer uitleggen, want nu begrijp ik niet wat jij wil zeggen ;)

Unesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:47

Ik zou graag ook eens filmpjes willen zien van menig bokker, die hier zich zo "negatief" uitlaat over het rijden van Patrik Kittel!!!!!!!!

Mogen we daar dan ook een oordeel over geven? En kijken of dat Paardvriendelijk is!!!???

Opgeblazen riooljounalistiek, dat is het!

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:47

essiesilly schreef:
Huertecilla schreef:
Nee.
Je kan valide vinden dat daar een manier van omgaan met een dier getoond wordt welke niet aan jouw ethich normen en waarden voldoet.
Het filpje toont wat ís. Een ´verkeerde momentopname´ bestaat niet. Het is een opname van een moment wat niet kan volgens velen.
Dat kan je ook uiten naar álle betrokkenen.
Dat recht heb je.
Je hebt de plicht dat binnen het kader van de wet te doen. Dat staat niet ter discussie want is gewoon wet.
Of en hoeveel reacties Kittel heeft ontvangen die strafbaar zijn kunnen we niet toetsen.
De versie van Kittel is in geen geval objectief.

dus.. als ik jou een dag op de film zet, en je bent bijv. aan het zorgen dat je de leider word over je paarden... dan wil je zeggen dat je NOOIT iets doet wat niet mag? want dan knip en plak ik gewoon en dan heb ik de 'verkeerde moment opname' snappie?

Amen.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:49

x_Marr schreef:
Rowna:
Dat hij LDR toepast is een feit en ik denk dattie dat ook wel al langer heeft gedaan dan 5 minuten.
Misschien gaan daar de brieven wel over, en niet (alleen) over de tong.
Moeten we dan de dingen die we minder erg vinden maar goedkeuren en voor ons houden :?

Waarvan maak je een voorstelling? Van de mensen die roepen dat zijn paarden en hijzelf worden bedreigt terwijl dat nergens staat?

Na het lezen van de reacties op youtube kan ik me denk ik wel een redelijke voorstelling maken van de brieven die Patrik heeft ontvangen. Het is trouwens ook een feit dat er nog geen officieel onderzoek is waaruit is gebleken dat hyperflexie schadelijk is voor een paard, dus om iemand daar dusdanig op aan te spraken dat die persoon zich bedreigt voelt vind ik al vrij ernstig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:50

Bandida schreef:
Janine1990 schreef:
En laat ik vooropstellen dat ik zeker begrijp wat jij bedoelt, maar er zitten meer kanten aan het leven van een topsporter (dus niet alleen dat van een topruiter).

Deze mag jij dan weer uitleggen, want nu begrijp ik niet wat jij wil zeggen ;)

Dat staat dus in mijn eerdere reactie, maargoed, ik zal het nog eens uitleggen.
Topsporters hebben een zekere mentaliteit nodig, ze kunnen tegen kritiek. Moeten in de paardensportwereld passen, en ik denk dat jij en ik het wel met elkaar eens zijn dat het niet altijd een even leuke wereld is. Voor een simpele manegehouder is de paardenwereld zelfs keihard, de concurrentie is moordend en je moet veel keuzes maken. Bedrijfskundig gezien, maar ook naar de paarden toe. Wat doe je met een paard dat voortdurend kreupel wordt etc.
Afijn, Patrick Kittel zit op zo'n niveau dat hij wel heeft bewezen dat hij een prima mentaliteit die past binnen de paardensportwereld (vol haat en nijd en mensen die het altijd beter weten), en hiermee durf ik te zeggen dat deze dreigbrieven echt geen kattepis zijn.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:54

Janine1990 schreef:
en hiermee durf ik te zeggen dat deze dreigbrieven echt geen kattepis zijn.

Oh ok. Dan begrijp je eigenlijk nog steeds niet wat ik wilde zeggen. Maar laat maar..

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 14:56

Bandida schreef:
Janine1990 schreef:
en hiermee durf ik te zeggen dat deze dreigbrieven echt geen kattepis zijn.

Oh ok. Dan begrijp je eigenlijk nog steeds niet wat ik wilde zeggen. Maar laat maar..

Je hebt niet begrijpen en niet willen begrijpen.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:07

essiesilly schreef:

Jouw uitgangspunten referentiekader over ´leider worden´ is niet wat je hier zal aantrffen maar dat terzijde.

Verder heb jij dan géén ´verkeerde momentopname´ maar een opname van een moment waar wat van te leren is.

Dat is met de superleer-beelden welke Arabesk maakt ook zo. Die momenten zijn zoals ze zijn en mega vertraagd laten de de wereklijkheid beter zien. Dat is een cadeau omdat het informatie geeft in detail welke met het blote ook niet beschikbaar is. Éxtra informatie van wat ís.
Van ´mooie´ momentenleer je ´ah, dát gaat goed, onhouden´ en van momenten die niet goed zijn ´wát doe ik daar, hoe kan dat anders?´
Er zíjn geen ´slechte momentopnames´, alleen opnames. Hoe gedetailleerde de opname hoe meer informatie. Die informatie is beter naarmate er meer detail is.

Terug naar het onderwerp: in het ts wordt melding gemaakt van haat- en dreigmail.
We geen informatie om die melding te toetsen.
Het is een reuzesprong naar een vooroordeel om op basis daarvan te schrijven dat Kittel brieven krijgt van nertsenloslaters.
Het ts is de versie van Kittel. Klaar.

Deertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:10

Unesco schreef:
Ik zou graag ook eens filmpjes willen zien van menig bokker, die hier zich zo "negatief" uitlaat over het rijden van Patrik Kittel!!!!!!!!

Mogen we daar dan ook een oordeel over geven? En kijken of dat Paardvriendelijk is!!!???

AMEN.
ik denk dat sommige hun paarden hier op bokt veeeeeel meer afzien dan Scandic, maar kom, dit ter zijde

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:14

sympie schreef:
Unesco schreef:

AMEN.
ik denk dat sommige hun paarden hier op bokt veeeeeel meer afzien dan Scandic, maar kom, dit ter zijde

Zoals ik al zei: je hebt niet alleen maar zwart en wit ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:16

Janine1990 schreef:
Je hebt niet begrijpen en niet willen begrijpen.

Is persoonlijk worden jouw persoonlijke stijl soms?

Dat strafbare brieven niet kunnen staat niet ter discussie. Dat is gewoon de wet.
Het ts is geen toetsbaar bewijs maar een versie van Kittel.
Niet meer, niet minder.
Dat biedt alleen basis voor speculaties.

Heb jij een harde onderbouwing voor jouw opmerking dat die brieven geen kattenpis zijn?
Geef die dan of onthou je van deze uitspraken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:19

Huertecilla schreef:
Jouw uitgangspunten referentiekader over ´leider worden´ is niet wat je hier zal aantrffen maar dat terzijde.

Verder heb jij dan géén ´verkeerde momentopname´ maar een opname van een moment waar wat van te leren is.

Dat is met de superleer-beelden welke Arabesk maakt ook zo. Die momenten zijn zoals ze zijn en mega vertraagd laten de de wereklijkheid beter zien. Dat is een cadeau omdat het informatie geeft in detail welke met het blote ook niet beschikbaar is. Éxtra informatie van wat ís.
Van ´mooie´ momentenleer je ´ah, dát gaat goed, onhouden´ en van momenten die niet goed zijn ´wát doe ik daar, hoe kan dat anders?´
Er zíjn geen ´slechte momentopnames´, alleen opnames. Hoe gedetailleerde de opname hoe meer informatie. Die informatie is beter naarmate er meer detail is.

Terug naar het onderwerp: in het ts wordt melding gemaakt van haat- en dreigmail.
We geen informatie om die melding te toetsen.
Het is een reuzesprong naar een vooroordeel om op basis daarvan te schrijven dat Kittel brieven krijgt van nertsenloslaters.
Het ts is de versie van Kittel. Klaar.

Laten we het dan eens hebben over zo'n opname, maar dan dat van een schaatser. Sorry hoor, maar 1/30 van een seconde onthouden en beter maken, nee. Het totaalplaatje moet dan beter. Leuk dat je kan zien waar de oorsprong van de fout zit, maar daar heb je als schaatser vrij weinig aan geloof ik.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:20

Moderatoropmerking:
Het is logisch dat een gevoelig onderwerp als dit veel emoties oproept bij mensen máár dat wil niet zeggen dat het nodig is om persoonlijk te worden naar andere gebruikers toe!
Graag fatsoenlijk en onderbouwd regeren vanaf hier.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-09 15:21

Janine1990 schreef:
Laten we het dan eens hebben over zo'n opname, maar dan dat van een schaatser. Sorry hoor, maar 1/30 van een seconde onthouden en beter maken, nee. Het totaalplaatje moet dan beter. Leuk dat je kan zien waar de oorsprong van de fout zit, maar daar heb je als schaatser vrij weinig aan geloof ik.

Versnelde opnames worden in bijna alle topsport gebruikt om techniek te analyseren ;)