Annemarie van den Toorn traint Javi

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Annemarie van den Toorn traint Javi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:08

Ik denk dat Annemarie en PVD Javi allang hadden laten inslapen als het niet meer paardvriendelijk zou zijn om haar te laten lopen.
Ze zetten zich allebei in voor het welzijn van het paard en als Annemarie haar dierenarts had gezegt, dit paard zal nooit meer pijnloos kunnen lopen, dan hadden Annemarie en PVD in overleg echt wel besloten wat het beste was voor Javi.
Ze gaan echt geen paard laten lopen wat geen waardig leven meer kan hebben.
Javi ging ook pas later kreupel lopen, toen ze er net was liep ze prima, toen was deze blessure er ook al. Dat kreupele kwam pas nadat ze niet meer bekapt kon worden vanwege haar gedrag.
Dus het lijkt mij dat als ze in de wei ook al last had gehad van haar achterbenen dat dat gelijk al duidelijk was geworden en niet pas na bijna een jaar hier in NL.
Ik ga zondag weer even bij haar kijken en met Annemarie praten over wat ze allemaal gedaan hebben, ben er zelf hardstikke nieuwsgierig naar.
En ik vind het echt leuk dat ze alweer bijna naar huis mag, kan pvd lekker zelf met haar knuffelen.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:34

bulck schreef:
Mij gaat het ook niet over het kreupel of niet kreupel lopen. Paarden hebben een veel hogere pijngrens als wij, dus eer ze het laten zien, zit het al echt verkeerd.
Dit paard is een paard met een verleden en heb respect voor PVD als zijnde iemand die dit paard 'gered' heeft, maar waar zijn de grenzen e. Het telkens sederen voor de smid of andere zaken wanneer dit nodig is, is ook niet paardvriendelijk en vind het dus in contrast staan met het aspect redden. Ook al is het doel dat het paard er beter van wordt, blijf je dus emotioneel belasten.
Verdoven is immers niet in slaap doen, maar lamleggen van spieren. En als ik dat dan plaats in het verhaal van het paard kan je dat niet vergelijken met een gewoon dier zonder dergelijk verleden.

Vind het werkelijk waar nergens op slaan.........
Heb zelf een paard gehad, die niet bekapt kon worden
ze sloeg achterover, dat ze een hele gleuf in haar hoofd had
wat weer gehecht moest worden, praam niets hielp.
Wat blijft dan over sederen.......
Maar wat jij dan zegt had ze maar ingeslapen moeten worden. :(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:37

Bulck@ sederen werkt voornamelijk op het centrale zenuwstelsel....meer dan op de spieren....het hart is namelijk ook een spier....lijkt mij niet goed om die ook lam te leggen...

Wat een drukte om een sedatie....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:56

Ik snap de commotie niet, het paard heeft een goed leven, staat lekker op een grote wei met maatjes. Zo veel beter dan ze ooit in haar leven hiervoor heeft gehad. Om het paard ook nog in de hand te krijgen door iemand die daar veel verstand van heeft, is toch helemaal niet erg? Het gaat niet met slaan of ander geweld, inbreken of wat dan ook.

Dat er ook wel eens een sedatie ergens bij komt, kijken, sjee dat is in de paardenwereld met alles wat je maar kan noemen heel gebruikelijk. Ben juist heel erg blij dat mijn DA bv bij bepaalde behandelingen sedeert. Moet er niet aan denken dat een Bronchoscopie zonder sedatie wordt gedaan..

Rianneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:13

Ik ben t compleet met russel eens!!

Live and let live!!!!

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:19

geerke schreef:
Bulck@ sederen werkt voornamelijk op het centrale zenuwstelsel....meer dan op de spieren....het hart is namelijk ook een spier....lijkt mij niet goed om die ook lam te leggen...

Wat een drukte om een sedatie....

Ja Geerke dat weet ik wel, maar hart wordt eveneens vanuit dat CZ gestuurd. Heb het met eentje tijdens het scheren zelf meegemaakt en chance gehad dat er toen net een DA in de stallen was, want anders waren we die kwijt.

En ik wil absoluut TS niet aanvallen, maar haar paard is niet ons doorsnee paard. Dus chapeau voor haar dat ze dit doet voor dat paard.
Mijn bedenking op dat sederen is gewoon dat er als vanzelfsprekend over gesproken wordt. Dus paar keer sederen en klaar. en dat is ook zo. Maar als ik dan bedenk wat dit paard al heeft moeten doorstaan vind ik dit toch een systematisch kwellen, ook al is het ten goede voor dat dier.

Dus hopelijk krijgt ze het klaar dat dit op de duur zonder verdoving kan.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:22

Ik vermoed dat dat wel de bedoeling is bulck. :) (dat het zonder kan)