"Boete van 2250 euro voor paardenmest op de openbare weg"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:11

Alane schreef:
wat er nu geschreven wordt is ala, ik mag mijn hond bij jullie voor de deur laten poepen want jullie paard poept bij mij voor de deur???
dat slaat toch nergens op...

Vwb dat op en af stijgen, heeft HC ook volledig gelijk....

en het maakt geen drol uit waar iemand woont... beetje oog voor je medemens, en normen en waarden lijken me overal gelijk te zijn..

:j

Fenna_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:11

dit is echt een belachelijk hoge boete.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:13

tamary schreef:
Huertecilla schreef:

Je geeft zelf al aan dat je op de openbare weg dient te rijden.
Daar heb je recht op, niet op speciale voorzieningen.

Wederom een voorbeeld van het verwrongen wereldbeeld van veel ruiters.

Een 60 km. weg is prima toch?!
Als je daar niet wil rijden omdat er naar jouw mening te snel/ te onvoorzichtig gepasseerd
wordt, breng je dát in op een gemeenteraadsvergadering.
Dat is dan een eventueel gegronde klacht net als de poep op de stoep en fietspad.

Het op het fietspad rijden is net zo fout als met te hoge snelheid onvoorzichtig inhalen. Op een fietspad mesten is dúbbel fout.

Als je als langzaam verkeer op de openbare weg gaat rijden breng je je medeweggebruikers in gevaar en dat is (ook) verboden.

Ik zou verder best van de fietspaden af willen blijven, maar de ruiterpaden sluiten niet op elkaar aan. De meesten beginnen en eindigen in het niets. Wil je de paarden dus van de fietspaden af hebben dan zal je ruiterpaden moeten aanleggen en onderhouden.

En wat betrefd loslopende honden en kinderen, je wordt geacht om beide wel onder controle te hebben (net als je als ruiter je paard onder controle moet hebben) zal de eerste keer niet zijn dat een ruiter een hond in een staart heeft hangen terwijl je rustig langs kom stappen op het ruiterpad trouwens. Of dat je paard door een kind om de hals gevlogen wordt omdat die paardje wil aaien...
Dan kan je als ruiter nog zo je best doen om veilig op stap te gaan, maar er is een grens aan wat je kan voorkomen.

Wat een onzin.... dan mogen volgens jou scootmobielen en tractoren ook niet meer op de openbare weg....
Zeker mag je het overige verkeer niet in gevaar brengen, maar dat heeft niets te maken met je max snelheid....

En zeker zijn er grenzen van wat je kunt voorkomen en wat niet.... maar dat alles is nog geen reden om het fietspad onveilig te maken met je paard en dan als dankjewel de paardenmest te laten liggen...

PK_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:14

Jemig wat een boete, ongelooflijk!!

Maar ik snap inderdaad dat veel mensen het erg vervelend vinden, zo'n grote hoop op straat. Ik erger mijzelf ook groen en geel aan de katten van de buren die mijn tuin als kattenbak zien en als de buurhonden voor mijn deur hun behoefte zouden doen, erg aso! Zo'n hoop paardenpoep is dan niet anders natuurlijk.
Ikzelf heb mijn paardje gelukkig in een buitengebied staan en kan haar meestal wel in de berm parkeren maar als ze gaat mesten in de buurt van iemand z'n oprit of in de bebouwde kom ruim ik het zeker op!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:15

tamary schreef:
Als je als langzaam verkeer op de openbare weg gaat rijden breng je je medeweggebruikers in gevaar en dat is (ook) verboden.

Nee. Wanneer je rijdt waar je moet rijden breng je niets in gevaar.

Eventueel risico wordt veroorzaakt door het niet zoals voorgeschreven is met aangepaste snelheid passeren.

Wanneer dát gevaar veroorzaakt, meld je dát bij politie en college van B&W.

Het rijden waar je moet rijden is het probleem niet. Het naar je eigen agenda om te rijden waar jíj dat wil misbruiken van de wegenverkeerswet is wel een probleem.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:17

_Sigrid_ schreef:
Wordt er een agent op gezet om de boel in de gaten te houden? Een soort poep-eenheid die surveilleert op een scootertje en je op de bon slingert als hij je op heterdaad betrapt?

En de bereden politie? Gaan die ook afstappen als hun paard mest, en ook tijdens een flinke oproer? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar :+

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:19

ik vind die boete echt belachelijk hoog..:S

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:20

Allereerst die boete Veuls te hoog! dat krijg je nog niet eens voor rijden onder invloed, laat staan te hard rijden!

Verder allemaal leuk en aardig dat de gemeente die paardenpoep van de weg wil hebben, ben ik het mee eens. Maar hoe wil je dat een ruiter dat gaat doen? volgens de wet moet een ruiter of in de berm (waar het geen probleem is als een paard daar poept) of op de weg. Hoe kan een ruiter op een weg waar auto's rijden afstappen en de poep in de berm schoppen ( of selfs opscheppen en meenemen)?

dat wordt een zwaailamp en reflecterende driehoek op onze paarden monteren :P

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:21

Van zo'n boete zou ik niet vrolijk worden..!!
Maar.. waar ik altijd buitenrij (in de polder) zie ik weinig of nooit politie rijden..
Dus hoe moeten ze ruiken (aan de drol?!?!) van wie die is en wie de boete krijgt.. ;)

Ruiterpaden zouden inderdaad een groot verschil maken denk ik!

Sigrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:21

Bereden politie heb ik weleens op de Utrechtse Oudegracht af zien stappen om inderdaad met een schepje hun hoop op te ruimen. Collega hield het paard vast. Vond het wel een komisch gezicht, maar het leek me daar ook wel vrij logisch aangezien het toch een zeer drukke winkelstraat is.

In het buitengebied moeten mensen niet zo zeuren. Op een boerenlandweggetje mag best een hoop liggen. Bij ons hier in de buurt is soms kilometers weg "bemest" doordat het van de laadbak van een tractor valt. Maar dat spoelt allemaal met een regenbuitje weg. Daar hoor je nooit iemand over!

@HC:
Dat "nummerborden" systeem in Duitsland snap ik. Maar dan moet je het alsnog zien gebeuren als agent zijnde toch? Het is hoogstens wat makkelijker bij identificatie, maar de overtreding (het paard poept en ruiter rijdt door zonder het op te ruimen) die moet je toch echt constateren op het moment dat het gebeurt nietwaar?
Laatst bijgewerkt door Sigrid op 15-09-09 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:24

belachlijk hoge boete.
Als ze nou eens eerst goede paden voor de paardenliefhebbers maken dan heb je geen last van de poep van mijn paard. ;)
Vind de scooters in het bos of op de weg vervelender dan een hoopje uitwerpselen van een paard.
Paardenpoep is nog goed voor het milieu,dat kun je van de uitlaat gassen niet zeggen..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:26

tamary schreef:
Wil je de paarden dus van de fietspaden af hebben dan zal je ruiterpaden moeten aanleggen en onderhouden.

Even voor de goede orde:
Ruiterpaden zijn een groot voorrecht; geen récht!
Die worden door iedereen betaald voor de hobby van enkelen.
Het paard is gewoon een vervoermiddel wat op de rijbaan mag.
Ruiterpaden zijn een cadeau.
Maak daar vooral veel stampij over, heb vooral schijt aan de regels, veroorzaak overlast voor de degenen die dat ruiterpad medefinancieren en het luxe scenario verandert vanzelf.

Tel je zegeningen.

hc

maritha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:29

Haha lol, zie het al voor me, even lekker buiten rijden daarna paard op stal, en dan helemaal terug lopen om die poep op te ruimen haha.
En die boete is wel heel overdreven hoog.
En als ze dat doen doen moeten ze ook iets tegen loslopende katten doen, die maken er een veel grotere zooi van, poepen in je tuin, bij mijn broer heeft er 1 een vis uit zijn vijver gegraaid. En ze gaan op je auto zitten.

Stekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:30

Adil18 schreef:
katiavl schreef:
Er zijn al genoeg motorrijders omgekomen door paardenpoep en nee ze reden toen niet te snel. En dat geld niet alleen voor bevroren mest :)

Echt, hoe dan? :+

Haha, wat doe jij met je paard op de snelweg, of wat doet die motorrijder met ze motor op het fietspad..

Boete vind ik VEEL te overdreven..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:32

_Sigrid_ schreef:
@HC:
Dat "nummerborden" systeem in Duitsland snap ik. Maar dan moet je het alsnog zien gebeuren als agent zijnde toch? Het is hoogstens wat makkelijker bij identificatie, maar de overtreding (het paard poept en ruiter rijdt door zonder het op te ruimen) die moet je toch echt constateren op het moment dat het gebeurt nietwaar?

Klopt. Dat geldt voor álles. Geldt ook voor te hard rijden door motorvoertuigen, met drank op rijden, voor paardrijden waar dat niet mag.
Is vrij snel opgelost als je een paar ruiters noteert en de bekeuring in de bus stuurt. Wet van Mulder ;)
Heeft in Duitsland ook gewerkt.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:35

Jeetje wat overdreven zeg!

Nou dan kun je niet eens meer op buitenrit bijna, dan heb je heel wat te doen als je een flink buitenrit maakt en je paard poept ergens.
Kan je nog eens een keer terug om je poep op te ruimen :\

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:36

PattyOosten schreef:
_Sigrid_ schreef:
Wordt er een agent op gezet om de boel in de gaten te houden? Een soort poep-eenheid die surveilleert op een scootertje en je op de bon slingert als hij je op heterdaad betrapt?

En de bereden politie? Gaan die ook afstappen als hun paard mest, en ook tijdens een flinke oproer? Daar ben ik dan wel weer benieuwd naar :+

nou in amsterdam iig niet hoor! ligt gewoon op straat!

tja politie he.....die mogen toch alles?
van de week hier ook brandweer die met sirene aan komt rijden (dus ik schrik en ga snel aan de kant)
zijn die gasten alleen maar aan het joyriden!!!! :(

boete is onzinnig hoog en gaat nergens over

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:39

Cowgirl schreef:
Maar hoera...we weten weer even dat we in nederland wonen. Jammer dat ik het geluid bij de troonrede zacht zette(bezig met studie) maar Bea heeft vast weer geld nodig.

Bea krijgt ongeveer 834.000 euro per jaar... er is inderdaad een verhoging geweest van haar inkomen. Net als wij WimLex en Maxima, 7000 euro meer per jaar.. :(

Even je broodnodige info! :D

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:44

maritha schreef:
Haha lol, zie het al voor me, even lekker buiten rijden daarna paard op stal, en dan helemaal terug lopen om die poep op te ruimen haha.
En die boete is wel heel overdreven hoog.
En als ze dat doen doen moeten ze ook iets tegen loslopende katten doen, die maken er een veel grotere zooi van, poepen in je tuin, bij mijn broer heeft er 1 een vis uit zijn vijver gegraaid. En ze gaan op je auto zitten.

Jij vindt het dus normaal om de door jouw gemaakte puinzooi te laten liggen??? Als je je troep niet wilt opruimen, maak ze dan ook niet...
Waarom mag jij dan troep maken en wat heeft een kat daarmee te maken? of een reiger, een hond, giraffe of weet ik wat... a;ls jouw paard op de straat/stoep/fietspad poept dan hoor jij dat op te ruimen... doe je dat niet dan kun je een bekeuring krijgen..

vwb de politie die bekeurd, er staat evenmin op iedere kruispunt bij ieder verkeerslicht een agent, mogen we dan ook bij rood doorrijden?
Je buren vinden harde muziek mooi, mogen zij dan midden in de nacht herrie maken?
Niet overal staan politieagent... dat wil nog niet zeggen dat je dan maar kan doen en laten wat je wilt..

vervelende is gewoon dat de ruiters hun eigen graf aan het graven zijn, dat dadelijk wegen etc verboden terrein worden voor paarden, of je daar dan zo blij mee moet zijn.

ipv roepen over schandalig etc, zou ik eerder om tafel gaan zitten hoe dit probleem op te lossen is, zodat in de toekomst de ruiters daar kunnen rijden wat zij prettig vinden zonder dat anderen daar last van hebben.

@femskie: Bea poept niet op de openbare weg... de paarden wel en daar hebben andere mensen last van

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:47

Hebben Bea haar paarden die voor de koets liepen ook gepoept?? :)*
* Ziet het al voor zich Bea uit de koets met schep en emmer* :Y)

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:50

geen idee of er geklaagd wordt daar waar Bea komt met haar paarden, feit is wel dat er binnen een gemeente geklaagd wordt en dat is mi nooit goed, en dat men vraagt om een oplossing die voor beide partijen bevredigend is... wat er nu gebeurd is arrogante houding en de andere partij moet zich maar aanpassen..

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:52

Ik vind het een achterlijk hoge boete, en het slaat ook werkelijk nergens op. Ben blij dat ik niet in de gemeente bergen woon. Zou er trouwens ook niet aan moeten denken in wat voorn onveilige situaties mijn mede weggebruikers zouden komen als ik een poepzak achter aan de staart zou binden.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:58

Huertecilla schreef:
[

Klopt. Dat geldt voor álles. Geldt ook voor te hard rijden door motorvoertuigen, met drank op rijden, voor paardrijden waar dat niet mag.
Is vrij snel opgelost als je een paar ruiters noteert en de bekeuring in de bus stuurt. Wet van Mulder ;)
Heeft in Duitsland ook gewerkt.

Met veel verzet ja, daarom is het ook lang niet in alle Bundesländer verplicht....Het systeem is extreem moeilijk op poten te zetten en moeilijk controleerbaar...En pokke duur!

Overigens moet ik er wel bij vermelden dat ik tijdens buitenritten de bebouwde kom vermeid en dat als ik met de koets onderweg ben ik standaard een bats mee heb op de stront in de sloot te kunnen verplaatsen...

SpringPony

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:00

ik had het gelezen is de krant :+
Echt stom dan moet ik 7000 euries betalen de heen weg naar de pponyclub en terug weer 5000 :+ :+

nijland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:04

hoe ver moeten we gaan???
dit slaat toch nergens op??
wie ruimt die poep op van de katten die bij mij in de tuin zitten?(en die katten zijn niet van mij!!!)Kan ik nu ook een bekeuring aan hun baasjes geven
en dan nog eens die vogelpoep,van de buurman met zijn duifjes
ja,mensen, hoever moeten we gaan...
ik betaal nu ook hondenbelasting en wat krijg ik er voor terug??
een bon als ik zijn drolletje niet op ruim.Krijg niet eens zakjes en een schepje voor dat belastinggeld,nee dat mag je zelf betalen
en nu weer de paarden? wie betaald die poepzakken?
hoe doe ik dat met mijn jonge paardje midden op een drukke doorgaande weg?
zijn vast geen paardenliefhebbers die dit verzonnen hebben..