Isabell Werth krijgt een half jaar schorsing

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Billy

Re: Isabell Werth krijgt een half jaar schorsing

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:19

HC, ik vind je uitspraken over het toedienen van medicatie wel erg hypocriet gezien het feit dat jij je merries aan de prikpil hebt omdat jij graag een Hengst wilt houden ter meerdere eer en glorie van je ego, en je merries niet drachtig mogen worden omdat je een familiegroep hebt.
Lijkt me niet dat een kalmerend middel nou zoveel schadelijker is voor een paard dan constant de prikpil.......
Ik ben blij voor Isabell dat de schorsing "maar" een half jaar ois.
Wat de zwangerschap met de schorsing te maken heeft snap ik niet goed.
Had ze van een paard gevallen en een been gebroken, was er dan ook zo spastisch gedaan over het samenvallen van het herstel met de schorsing?

blijdatikrij

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:20

Knavia schreef:
WILLEN JULLIE ALLEMAAL EERST DE UITSPRAAK DOORLEZEN
voordat er verder gediscussieerd wordt? -:(-

Dan kunnen we een meteen een groot deel van de argumenten waarom Isabell het middel wel zou mogen gebruiken van tafel vegen. B.v. die van het beslaan. FEI heeft daar ook echt wel over nagedacht. En zet dat keurig allemaal in de uitspraak!!!!

Mooie link. Vooral 17,18 en 19. Duidelijke taal. +:)+ Doping hoort niet thuis in de sport. Paarden die niet goed zijn moeten behandeling krijgen, maar daar moet je niet me de competitie in gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:25

Billy schreef:
HC, ik vind je uitspraken over het toedienen van medicatie wel erg hypocriet gezien het feit dat jij je merries aan de prikpil hebt omdat jij graag een Hengst wilt houden ter meerdere eer en glorie van je ego, en je merries niet drachtig mogen worden omdat je een familiegroep hebt.
Lijkt me niet dat een kalmerend middel nou zoveel schadelijker is voor een paard dan constant de prikpil.......
Ik ben blij voor Isabell dat de schorsing "maar" een half jaar ois.
Wat de zwangerschap met de schorsing te maken heeft snap ik niet goed.
Had ze van een paard gevallen en een been gebroken, was er dan ook zo spastisch gedaan over het samenvallen van het herstel met de schorsing?

:\ echt HC?? de prikpil....
Ik dacht dat je je hengst al je merries liet dekken en hem er dan gewoon bij liet lopen...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 09:35

Wat ik vernomen heb, dekt de hengst ook wel, alleen komen er geen veulens van ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:34

ehhh.... okee dan... das ook niet echt natuurlijk, hormonen toedienen!

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:42

VivaLaVida schreef:
Jolandaa_ :

Heb je wel de achtergrond info gelezen??? ik denk dat jij maar wat roept en je er niet in hebt verdiept ;)

Zelfs een simpel anti hoest middeltje als ventipulmin is doping hoor.. zat mensen die dat niet eens weten!!!

Misschien moet je je even verdiepen in dit soort middelen.. Alsof het over een simpel hoestdrankje gaat..
Google eens op ventipulmin en clenbuterol, misschien begrijp je dan wat het probleem is van het toedienen van dit "simpele hoestmiddeltje".

en dan is dit nog een middel wat bij ziekte wel toegestaan is, maar logischerwijs een lange wachttijd heeft ;)

Deze zaak gaat om een middel wat niet toegstaan is en uberhaupt niet in een paard aangetroffen mag worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:45

ja daar heb ik me zeker in verdiept. Maar hoeveel mensen zijn er die starten met stoffen in het bloed die niet toegestaan zijn. Ik denk 90% van de westrijdruiters, zonder dat ze het zelf doorhebben. En dan met zn allen zeiken op isabell werth :+

RiderLiza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 10:53

Huertecilla schreef:
hc

p.s. alhoewel... Whitaker had regumate in een pielemans. Heeft toevallig anabole bijwerking en toevallig in een emmer van een merrie achtergebleven. Jaja. Heel begrijpelijk allemaal, is heel amateuristisch tenslote die clan :+

De whitakers, een amateuristische clan? Sorry maar alles wat ik dáár op kan zeggen is;
Excuse me?! Wát is deze familie?!
Sorry als ik je verkeert begrijp maar volgens mij kan je de meest succesvolle engelse familie in de springsport niet bepaald amateuristisch noemen. (tenzij jij het sarcastisch bedoelde, dan heb ik niks gezegd.)

ontopic: ik zal me verder niet uitlaten over de FEI en de FN maar ik vind het fijn voor Isabell dat ze geen 2 jaar (of zelfs langer) geschorst is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:10

Alane schreef:
Aannames HC, wederom alleen maar aannames die jij gaat verkondigen als feiten... Ben je er bij geweest?

Het middel KAN bijwerkingen hebben, kan een enting ook, wormkuur.
Daarnaast zou dit paard eigenlijk niet starten, maar een ander paard, IW dacht in een veiligezone te zitten na het toedienen van dat medicament, en bleek achteraf niet zo te zijn... Dat is haar uitleg geweest, vanaf het begin...
Wie ben jij dan HC om hier iets anders te gaan verkondigen, aannames om te zetten in feiten en meent te moeten 'bewijzen' dat jij het allemaal beter kan inschatten en beter weet dan de mensen die nu een oordeel hebben geveld?
En welzijn van het paard? Nee , dit is mensen onderuit schoffelen, neersabelen voor niets anders dan je eigen aannames te kunnen ondersteunen en jezelf op een voetstuk te plaatsen... in andere topics heb je exact hetzelfde riedeltje, daar worden mevr van Grunsven, haar partner, de rabobank, en mevr. Werth er door gehaalt, en hier nog eens de mensen die dit oordeel hebben geveld... en dat onder de noemer welzijn van het paard.... zonde is dat....

@Janine1990: een bijwerking van het middel is, als je toedient bij paarden, dat het paard werkbaarder wordt, meegaander, wat dus de prestatie kan verhogen met dat paard... (alsdus het geschrevene in het oordeel)

_/-\o_
De vorige keer dat ik iets zei (wat overigens nauwelijks in de buurt kwam van wat jij hier zegt(IN POSITIEVE ZIN!!!)) werd dat meteen als 'persoonlijke aanval' gezien. Maar ik geloof dat heel bokt het met je eens is.
Dat even ten eerste :)

Wat ik me verder afvraag is, werkt het middel na 14 dagen (zoals in het document van de FEI beschreven) nog net zo goed, en ook bevorderlijk? Hoeveel 0-en zaten er nog achter de komma?

Verder schrik ik van Billy's uitspraak! HC, ik dacht dat jij je paarden natuurlijk hield?
Die prikpil lijkt me geheel uit jouw belang? Wat een tegenvaller, hier val je vies door de mand.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:13

Billy schreef:

Afgezien van dat het weer een persoonlijke aanval is, kan dat je vinden en geeft het veel informatie over het referentiekader van de schrijver en diens mentaliteit.

De ´prikpil´ is een niet hormonaal eiwit zonder bijwerking dat als een vaccin werkt.
Het maakt zonder belasting van jaarlijkse zwangerschappen natuurlijk gedrag in een harem mogelijk zoals de universele vrijheden van dieren vragen.

Het is om de paarden hun natuurlijke gedrag te laten vertonen, ik hou het niet geheim, hou het bij in een logboek, het is na 24 uur uit het systeem én ik rij geen wedstrijden; schoolvoorbeeld wellicht?

hc

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:19

Schoolvoorbeeld voor het natuurlijk houden?
Of doodsbang voor hoge dierenartskosten die drachten met zich meebrengen.

Ik geloof niet dat de prikpil een hormonaal eiwit is, ik gebruik 'm voor mezelf namelijk. Elke hormoon die je binnenkrijgt van buitenaf, is niet goed voor je. Of dat nu de pil in pilletjesvorm is, of een prikpil. Ook hormonen tegen extreme haargroei zijn niet goed voor je. Dat is althans hoe ik er over denk, ik geloof niet dat er enig onderzoek is geweest dat uitwijst dat het toenemen van hormonen goed is.

Waarom moet je het meteen als persoonlijke aanval afdoen? Zoals de meeste dingen die over je gezegd worden? Omdat je niet met betere argumenten kunt komen en daarmee een oogje dichtknijpt voor je eigen daden?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:22

Waarom een persoonlijke aanval?
Omdat het je niet aanstaat wat ik zeg?
Ik reageer gewoon op jouw uitspraken...
Maar ontopic, als je het vaccineren noemt, klinkt het idd heel anders.
Niet alsof je de merries chemische zooi toedient om ze onvruchtbaar te maken om beter aan jouw eisen te kunnen laten voldoen.
DAt jij dat een schoolvoorbeeld vind moet jij weten.
Naar mijn mening is het minder belastend om een hengst, waar je toch niks mee doet behalve rijden, te laten castreren.
Mijn referentiekader en mentaliteit worden hier ter discussie gesteld.
Ik heb mijn toenmalige hengst gewoon laten castreren. Voor mij is een hengst houden niet statusverhogend.
Voor jou blijkbaar wel.
Anders had je je hengst wel laten snijden ipv je merries allemaal rommel in te laten spuiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:22

Huertecilla schreef:
Afgezien van dat het weer een persoonlijke aanval is, kan dat je vinden en geeft het veel informatie over het referentiekader van de schrijver en diens mentaliteit.

De ´prikpil´ is een niet hormonaal eiwit zonder bijwerking dat als een vaccin werkt.
Het maakt zonder belasting van jaarlijkse zwangerschappen natuurlijk gedrag in een harem mogelijk zoals de universele vrijheden van dieren vragen.

Het is om de paarden hun natuurlijke gedrag te laten vertonen, ik hou het niet geheim, hou het bij in een logboek, het is na 24 uur uit het systeem én ik rij geen wedstrijden; schoolvoorbeeld wellicht?

hc

na 24 uur? prik je ze dan elke dag?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:29

Janine1990 schreef:
Verder schrik ik van Billy's uitspraak! HC, ik dacht dat jij je paarden natuurlijk hield?
Die prikpil lijkt me geheel uit jouw belang? Wat een tegenvaller, hier val je vies door de mand.

Het zou in mijn belang zijn de merries elk jaar drachtig te laten worden want ik kan de veulens prima verkopen.
Het blijkt echter de levensverwachting en gezondheid drastisch te verbeteren om ze minder vaak drachtig te laten zijn. Je kan de brondata vinden op de site van de Humane Society die al 30 jaar ervaring heeft met het product.
De geboorteregeling is in het gezondheidsbelang van de merries.
Ik hou mijn paarden niet natuurlijk.
Rijpaardhouden is niet natuurlijk:
- je houdt ze omheind
- je gaat er op zitten
Ik hou rijpaarden volgens de ethologie van het paard.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:30

VivaLaVida schreef:

´Vaccin´ ;)

Werkt 2-3 jaar.

hc

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:30

Oké, prima...
Maar mis je nu weer de essentie van het bericht? Aangezien je voor de zoveelste keer het belangrijkste wegknipt...
Of wil je dat niet lezen?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:31

Huertecilla schreef:
VivaLaVida schreef:

´Vaccin´ ;)

Werkt 2-3 jaar.

hc

Dat is een stevige, de mijne werkt maar 3 maand...
En dat vind ik al een behoorlijke tijd, een hoge dosis hormonen in een keer in je lichaam. Een depot hormonen, die elke dag opnieuw af worden gegeven. Lekker gezond, of niet dan?

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:34

Dan kan het nooit na 24 uur uit het lichaam zijn.
Daarbij zijn er legio fokmerries die in prima gezondheid jaarlijks een veulen krijgen en dat 18-20 jaar lang.
Dus dat dus geen argument.
Maar goed, ik ga naar mijn ruin, prettige dag allemaal ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:34

Huertecilla schreef:
VivaLaVida schreef:

´Vaccin´ ;)

Werkt 2-3 jaar.

hc

ja ;) ;) ;) weet ik veel, jij zegt dat het na 24 uur uit het systeem is...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:35

24 uur kan inderdaad niet, aangezien er een depot in het lichaam wordt afgezet :)
Elke dag wordt er een hoeveelheid hormonen afgegeven door dat depot.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:46

Janine1990 schreef:
24 uur kan inderdaad niet, aangezien er een depot in het lichaam wordt afgezet :)
Elke dag wordt er een hoeveelheid hormonen afgegeven door dat depot.

Ik schreef ´niet hormonaal´.
Wellicht kan je eerst even wat huiswerk maken voor je jouw onwetendheid in onzin vertaalt.

Het is een eiwit wat de rijpende eicellen een signaal geeft dat ze bevrucht zijn. Hetzelfde als bij het binnendringen de eicel van door een spermacel: de eiwand sluit zich direct voor de rest.

Honi soit qui mal y pense :D

...en verder heeft het niets met het topic van doen.
het is een geval van zelfgemaakte modder gooien in de hoop een kritikaster in diskrediet te brengen.
Dat is een illustratie van een minne mentaliteit en ook gaat het probleem van het topic er niet mee weg.

hc

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:52

Als het een eiwit zou zijn, dat het signaal geeft dat de eicellen bevrucht zouden zijn, en dus een dracht impliceert, snap ik niet waarom op jouw site steeds staat dat de merries zich door je hengst laten bespringen.
Een drachtige merrie doet dat nl niet, die slaat een hengst het licht uit de ogen als hij in de buurt komt.
En dit is geen moddergooien, het is gewoon een kritische noot van mij om te laten zien dat jij precies hetzelfde doet wat anderen ook doen: Met medicijnen de omstandigheden van je paard zo aanpassen dat ze optimaal geschikt zijn voor de taak die de eigenaar/rijder voor hen in gedachten heeft....
Maar het verschil is dat je het bij een ander veroordeelt en bij jezelf goedpraat...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:55

Een minne mentaliteit, laten we het daar maar niet over hebben HC :)
Want dan zal ik in dit topic zeker niet de minste mentaliteit hebben, en ik denk dat menig topicvolger het met mij eens zal zijn. :)

Verder heb je het over een eiwit, maar dit is wel een hormonaal eiwit. Nee, je verhaal gaat bij mij niet op, moet ik zeggen. Ik geen mezelf liever de prikpil dan een paard. Als we het dan toch over de negatieve bijwerkingen van hormonen en medicatie hebben. Liever ik de lul, dan mijn paard.
Leuk dat je zo overtuigd bent van je eigen gelijk (overigens in elk topic, wordt wel erg saai), maar minder leuk dat je je niet in kunt/wilt leven in de mening van anderen. Want dat is toch waar discussieren om draait. :)

Het feit dat jij je merries de prikpil toedient, bevestigt in mijn ogen jouw mentaliteit en houding. Zoals al werd gezegd, jij zet jezelf op een voetstuk, jij vindt jezelf geweldig en een schoolvoorbeeld. En die prikpil is om je hengst, hengst te houden? Lijkt me meer iets dat jij nodig hebt als bevestiging van je eigen praatjes. Schoolvoorbeeld.

Ik onwetend? Ja, zolang jij maar niet hoeft te lezen wat je niet aanstaat. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:56

Huertecilla schreef:
Wellicht kan je eerst even wat huiswerk maken voor je jouw onwetendheid in onzin vertaalt.

Dit is ook best een persoonlijke aanval HC....
Wat gij niet wil dat u geschied....

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-09 11:57

VivaLaVida schreef:
Huertecilla schreef:

Dit is ook best een persoonlijke aanval HC....
Wat gij niet wil dat u geschied....

Ach, als HC dit zou toepassen op zijn kennis van de topsport, zou het een stuk rustiger worden op bokt ;)