Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Knavia schreef:WILLEN JULLIE ALLEMAAL EERST DE UITSPRAAK DOORLEZEN
voordat er verder gediscussieerd wordt?![]()
Dan kunnen we een meteen een groot deel van de argumenten waarom Isabell het middel wel zou mogen gebruiken van tafel vegen. B.v. die van het beslaan. FEI heeft daar ook echt wel over nagedacht. En zet dat keurig allemaal in de uitspraak!!!!
Billy schreef:HC, ik vind je uitspraken over het toedienen van medicatie wel erg hypocriet gezien het feit dat jij je merries aan de prikpil hebt omdat jij graag een Hengst wilt houden ter meerdere eer en glorie van je ego, en je merries niet drachtig mogen worden omdat je een familiegroep hebt.
Lijkt me niet dat een kalmerend middel nou zoveel schadelijker is voor een paard dan constant de prikpil.......
Ik ben blij voor Isabell dat de schorsing "maar" een half jaar ois.
Wat de zwangerschap met de schorsing te maken heeft snap ik niet goed.
Had ze van een paard gevallen en een been gebroken, was er dan ook zo spastisch gedaan over het samenvallen van het herstel met de schorsing?
VivaLaVida schreef:Jolandaa_ :
Heb je wel de achtergrond info gelezen??? ik denk dat jij maar wat roept en je er niet in hebt verdiept
Zelfs een simpel anti hoest middeltje als ventipulmin is doping hoor.. zat mensen die dat niet eens weten!!!
Huertecilla schreef:hc
p.s. alhoewel... Whitaker had regumate in een pielemans. Heeft toevallig anabole bijwerking en toevallig in een emmer van een merrie achtergebleven. Jaja. Heel begrijpelijk allemaal, is heel amateuristisch tenslote die clan
Alane schreef:Aannames HC, wederom alleen maar aannames die jij gaat verkondigen als feiten... Ben je er bij geweest?
Het middel KAN bijwerkingen hebben, kan een enting ook, wormkuur.
Daarnaast zou dit paard eigenlijk niet starten, maar een ander paard, IW dacht in een veiligezone te zitten na het toedienen van dat medicament, en bleek achteraf niet zo te zijn... Dat is haar uitleg geweest, vanaf het begin...
Wie ben jij dan HC om hier iets anders te gaan verkondigen, aannames om te zetten in feiten en meent te moeten 'bewijzen' dat jij het allemaal beter kan inschatten en beter weet dan de mensen die nu een oordeel hebben geveld?
En welzijn van het paard? Nee , dit is mensen onderuit schoffelen, neersabelen voor niets anders dan je eigen aannames te kunnen ondersteunen en jezelf op een voetstuk te plaatsen... in andere topics heb je exact hetzelfde riedeltje, daar worden mevr van Grunsven, haar partner, de rabobank, en mevr. Werth er door gehaalt, en hier nog eens de mensen die dit oordeel hebben geveld... en dat onder de noemer welzijn van het paard.... zonde is dat....
@Janine1990: een bijwerking van het middel is, als je toedient bij paarden, dat het paard werkbaarder wordt, meegaander, wat dus de prestatie kan verhogen met dat paard... (alsdus het geschrevene in het oordeel)
Billy schreef:HC, ik vind je uitspraken over het toedienen van medicatie wel erg hypocriet gezien het feit dat jij je merries aan de prikpil hebt omdat jij graag een Hengst wilt houden ter meerdere eer en glorie van je ego, en je merries niet drachtig mogen worden omdat je een familiegroep hebt.
Huertecilla schreef:Afgezien van dat het weer een persoonlijke aanval is, kan dat je vinden en geeft het veel informatie over het referentiekader van de schrijver en diens mentaliteit.
De ´prikpil´ is een niet hormonaal eiwit zonder bijwerking dat als een vaccin werkt.
Het maakt zonder belasting van jaarlijkse zwangerschappen natuurlijk gedrag in een harem mogelijk zoals de universele vrijheden van dieren vragen.
Het is om de paarden hun natuurlijke gedrag te laten vertonen, ik hou het niet geheim, hou het bij in een logboek, het is na 24 uur uit het systeem én ik rij geen wedstrijden; schoolvoorbeeld wellicht?
hc
Janine1990 schreef:Verder schrik ik van Billy's uitspraak! HC, ik dacht dat jij je paarden natuurlijk hield?
Die prikpil lijkt me geheel uit jouw belang? Wat een tegenvaller, hier val je vies door de mand.
Huertecilla schreef:VivaLaVida schreef:na 24 uur? prik je ze dan elke dag?
´Vaccin´![]()
Werkt 2-3 jaar.
hc
Janine1990 schreef:24 uur kan inderdaad niet, aangezien er een depot in het lichaam wordt afgezet
Elke dag wordt er een hoeveelheid hormonen afgegeven door dat depot.
VivaLaVida schreef:Huertecilla schreef:Wellicht kan je eerst even wat huiswerk maken voor je jouw onwetendheid in onzin vertaalt.
Dit is ook best een persoonlijke aanval HC....
Wat gij niet wil dat u geschied....