Mede-eigenaar wil medaillewinnaar Parzival verkopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:43

Het lastige met paarden is dat je nooit weet hoe het er morgen voor staat. Voor het zelfde geld gebeurt er iets ergs. (Laten we het niet hopen!) Vanuit dat oogpunt zou ik zeggen: verkopen!
Maar het is natuurlijk ook leuk om nog wat verder door te rijden.

Heeft Adelinde trouwens verder geen paarden?
We moeten haar ook niet half-heilig gaan verklaren omdat zij nu toevallig met de trailer op concours gaat en anderen met een veewagen. Dat maakt haar niet meer of minderen dan anderen(we hoeven geen medelijden met haar te hebben lijkt me). Dit gevoel bekruipt me nl. een beetje. (Emoties ;) )

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:44

Ik hoop dat hij gewoon voor haar behouden word,ik denk niet dat een ander er iets uit kan rijden.Dat paard is gewoon voor haar gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 16:47

Alet, ze is niet de enige die met een trailercombinatie naar ZT wedstrijden rijdt hoor, maar misschien wel de enige die dat voor het Team doet :D. Ze heeft misschien een keer gedacht van oke, ik kan nu Xbedrag vrijmaken, koop ik daar een vrachtwagen voor of de helft van dat paard... goede investering lijkt me :D. Er lopen in het circuit al genoeg mensen rond die hun geld verstandiger aan een beter paard hadden uitgegeven :=.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:08

Alet74 schreef:
Het lastige met paarden is dat je nooit weet hoe het er morgen voor staat. Voor het zelfde geld gebeurt er iets ergs. (Laten we het niet hopen!) Vanuit dat oogpunt zou ik zeggen: verkopen!

We moeten haar ook niet half-heilig gaan verklaren omdat zij nu toevallig met de trailer op concours gaat en anderen met een veewagen. Dat maakt haar niet meer of minderen dan anderen(we hoeven geen medelijden met haar te hebben lijkt me). Dit gevoel bekruipt me nl. een beetje. (Emoties ;) )

Ik ben het met je eens, het gevaar het paard niet alleen te hebben is dat je er niet alleen over kan beslissen. Dit kan zowel VOORdelen als NA delen hebben. Voordeel is de helft van de kosten en nadeel de helft van de opbrengst. En tja Parzival heeft al eens problemen gehad, alhoewel dat niet een groot iets was. Zodra hij neervalt of niets meer kan is hij waardeloos en niet meer waard dan de slachtprijs. Je kan er niet mee fokken oid.
Als je als halve eigenaar je paard goed kan verkopen zou ik het niet laten. Hoe vervelend dit ook is voor Adelinde, ze kan echt nog wel een paar jaar vooruit met hem.En intussen een nieuw paard opleiden als opvolger. De tijd zal het leren.....

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:19

Alet74 schreef:

Natuurlijk heeft ze wel andere paarden. Ze heeft Ulissa en Vivace die allebei alle nationaal lopen. Ze heeft nog Tiara, een Jazz merrie die sinds kort op concours loopt. En dan heeft ze ook nog wat jonger spul en paarden die wat lager geklasserd zijn. Gewoon verkopen lijkt mij dus. Voor hetzelfde geld ligt ie volgende week dood in de box of knapt zn pees echt en dan is hij 300 euro waard voor de slager.

Anoniem

Re: Mede-eigenaar wil medaillewinnaar Parzival verkopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:23

Gewoon verkopen klinkt goed en ook zo simpel, maar zouder er echt serieuze gegadigden zijn voor dit paard, die er ook mee overweg kunnen?

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:30

janderegelaa schreef:
Natuurlijk heeft ze wel andere paarden. Ze heeft Ulissa en Vivace die allebei alle nationaal lopen. Ze heeft nog Tiara, een Jazz merrie die sinds kort op concours loopt. En dan heeft ze ook nog wat jonger spul en paarden die wat lager geklasserd zijn. Gewoon verkopen lijkt mij dus. Voor hetzelfde geld ligt ie volgende week dood in de box of knapt zn pees echt en dan is hij 300 euro waard voor de slager.

Waarom zou zijn pees het spontaan begeven? Die is inmiddels weer volledig genezen. Een paard met een zwakke plek loopt niet zoals hij het afgelopen weekend heeft gedaan.

En dat ze hem niet verkoopt kan ik volledig begrijpen. Daarvoor moet je ook 100% sportvrouw zijn, wat Adelinde is, om door te zetten waar je al die jaren keihard voor getraind hebt.

palo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:32

Natuurlijk heeft ze wel andere paarden. Ze heeft Ulissa en Vivace die allebei alle nationaal lopen. Ze heeft nog Tiara, een Jazz merrie die sinds kort op concours loopt. En dan heeft ze ook nog wat jonger spul en paarden die wat lager geklasserd zijn. Gewoon verkopen lijkt mij dus. Voor hetzelfde geld ligt ie volgende week dood in de box of knapt zn pees echt en dan is hij 300 euro waard voor de slager.[/quote]

Amen!

marsi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:44

Ik las hier laatst een stuk dat ze juist met opzet de helft van Parcival in haar bezit heeft zodat hij niet zomaar opeens verkocht kan worden...dit is namelijk al eens vaker het plan geweest. En toen heeft ze besloten om voor de helft eigenaar te worden. Het lijkt me dat ze zo'n beslissing niet zou nemen wanneer dat geen nut zou hebben en Parcival dan alsnóg verkocht kan worden.

Conclusie: ik denk niet dat 'ie verkocht kan worden wanneer zij er niet meer akkoord gaat.

Maar waarom mengt Sjef zich er dan in als bovenstaande inderdaad het geval is? Dus óf ze heeft destijds niet de goede keuze gemaakt of het zit anders in elkaar dan Adelinde zelf zegt (en de andere eigenaar heeft dus meer te zeggen).

xMarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:48

ik hoop maar dat hij in NL blijft!! dat moet hij gewoon, en ik snap best dat Adelinde hem niet verkoopt.

drupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 17:53

tja dat is altijd het nadeel van paarden voor andere rijden.Ik heb het zelf helaas ook een paar keer meegemaakt(altijd in goed overleg trouwens) ,maar de andere kant van de medaille is dat je kwalitatief veel betere paarden kan rijden.die ik anders nooit had kunnen betalen!
als ze zo overtuigd was geweest van zijn kwaliteiten had hem gewoon helemaal moeten kopen toen de kans zich aan dienden.Je kan zon eigenaar niet kwalijk nemen dat ie wil cashen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:01

Alleen zal Adelinde niet zo snel een kwalitatief beter paard vinden (ik neem niet aan dan Edward Totilas wil delen tenminste :+ ). Adelinde heeft haar baan opgezegd voor de sport en niet voor de handel volgens mij, maar ben met jullie eens dat ze zakelijk gezien beter zou kunnen gaan verkopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:13

Jammer dat het dus weer om het geld draait en niet om de sport. Het is zonde van de potentie van het paard om het te verkopen, omdat een ander hem nooit zo kan rijden. Laat ze haar plaats eerst maar enkele jaren met hem bevestigen.
En ja misschien ligt ie morgen dood in zijn box, maar misschien ook niet. je moet een risico durven nemen, wie zegt dat na een seizoen topsport te hebben gedraaid, je het met een ander paard ook nog weer lukt. Tja en als dat niet gaat en je draait niet meer mee op het hoogste niveau, dan is de vraag naar je diensten uiteindelijk ook minder.

Ik heb het nu niet over motieven voor de mede eigenaar, maar over die van adelinde. Zoer was toch ook nooit zo doorgebroken zonder okidoki, hij heeft mazzel dat ie met sam ook nog een topper heeft. Maar das vrij luxe. Hoe lang rijdt Anky alweer DE belangrijke wedstrijden met Salinero, ook niet met de andere paarden.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 18:31

Ik had hem ook niet verkocht als ik Adelinde was, maar snap het goed van de andere eigenaar en het lijkt me ook lastig nu een investeerder te vinden die de andere helft wil kopen. Investeren in een 12-jarige ruin die zelfs als blijft hij kerngezond binnen en twee jaar ookal blijft hij gezond alleen maar minder waard wordt is natuurlijk niet zo aantrekkelijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 19:09

Iemand maakte hier de opmerking dat Anky uit een rijk gezin kwam want haar vader had 'dikke 20 rooien' voor Bonfire betaald, even in verhouding : dikke 20 rooien= 22.000 gulden, omgerekend 10.000 euro, hoe verschrikkelijk veel wannabeesterren rijden er wel niet rond tegenwoordig op een beest van 10.000 euro, heeft echt niet alleen maar met centen maar ook met talent te maken, Anky is gewoon op een shet begonnen, tegenwoordig moet er al vaak een flitsende C- of D pony komen waar als het even kan de Z knopjes opzitten.

Marijee

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 19:16

Moeilijke situatie, maar als Adelinde 't niet wilt is er toch niks aan de hand? :)

Sabszz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 19:31

Als ik haar was zou ik hem niet verkopen ( als daar een mogelijkheid to is )
want ze hebben al een aantal keren gezegd dat parzival gewoon gek is. en zij hem aan kan en het beste uit hem naar boven kan brengen. ( de resultaten op het EK :o )
het gaat dan wel om een bedrag van 3.000.000 ( heb ik van mijn instructrice gehoord ) maar het is ook echt een hele hoop geld ! aangezien die al 2 blessures heeft gehad.
maarja we zien wel hé wat er gebeurt !

En bigone helemaal mee eens !

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 19:44

De oplossing is heel simpel gewoon verkopen voor Euro 3.000.000,= aan Adri Gordijn onder de voorwaarde dat zijn kleindochter Sanneke Rothenberger er mee voor Nederland gaat starten. :D
Vier vliegen in één klap

(remember Olympic Jup van Sonja Gadema)

Hanmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 19:48

Tja, heel begrijpelijk - je weet nooit of Parzival over een half jaar nog steeds zoveel waard is, het kan best zijn dat dit zijn absolute top is. Wat het bedrag ook mag zijn (speculaties van 3 miljoen Ö), het zal een flinke som geld wezen en ik snap best dat die eigenaren hem liever nu verkopen en het zekere voor het onzekere nemen.

In principe is er niks aan de hand omdat Adelinde gelukkig voor de helft eigenaar is, maar toch kan zo'n ruzie hoog oplopen en veel narigheid opleveren. Hopelijk zijn er mensen bereid te helpen om deze combinatie de kans te geven deel te blijven nemen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 19:52

Ik betwijfel of er veel ruiters zijn die zomaar weg rijden met Parzival. Als dit paard verkocht word, denk ik niet dat we hem nog ooit het niveau zullen zien lopen dat hij nu loopt. Dus het is kiezen. Of het geld voor de bazen, of een goed paard voor het Nederlandse team.

Fleurtje100

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 19:59

bigone schreef:
Iemand maakte hier de opmerking dat Anky uit een rijk gezin kwam want haar vader had 'dikke 20 rooien' voor Bonfire betaald, even in verhouding : dikke 20 rooien= 22.000 gulden, omgerekend 10.000 euro, hoe verschrikkelijk veel wannabeesterren rijden er wel niet rond tegenwoordig op een beest van 10.000 euro, heeft echt niet alleen maar met centen maar ook met talent te maken, Anky is gewoon op een shet begonnen, tegenwoordig moet er al vaak een flitsende C- of D pony komen waar als het even kan de Z knopjes opzitten.

Dat is vandaag de dag ja. Zo'n 25 jaar geleden was 25.000 gulden (want dat heeft hij gekost volgens mij) een stuk meer waard dan nu.

drupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:10

Horsedances schreef:
De oplossing is heel simpel gewoon verkopen voor Euro 3.000.000,= aan Adri Gordijn onder de voorwaarde dat zijn kleindochter Sanneke Rothenberger er mee voor Nederland gaat starten. :D
Vier vliegen in één klap

(remember Olympic Jup van Sonja Gadema)

dit is wel de origineelste oplossing tot nu toe...haha

Alet74

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:30

Misschien wil Sjef wat goodwill kweken en gooit hij daarom zijn naam in de strijd? (ik roep maar wat)
Ik heb nl. ook een tijdje terug gelezen dat Adelinde de helft gekocht had zodat het paard niet verkocht kon worden. Dus dan zou dit gewoon een non-nieuwtje zijn.

samwise

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 20:36

Alet74 schreef:
Misschien wil Sjef wat goodwill kweken en gooit hij daarom zijn naam in de strijd? (ik roep maar wat)
Ik heb nl. ook een tijdje terug gelezen dat Adelinde de helft gekocht had zodat het paard niet verkocht kon worden. Dus dan zou dit gewoon een non-nieuwtje zijn.

Ik denk dat je er nog niet zover langs zit! ;)

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-09 21:53

Dit zat er dik in natuurlijk...
Ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren. Dat fonds om paarden van Olypisch niveau te kunnen behouden is volgens mij nooit echt helemaal van de grond gekomen....