Zwarte sprookjeshengst Totilas volledig buiten(p)aards

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

maaikj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:12

echt geweldige kur!!
ik kreeg er kippenvel van :Y)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:17

Beaux schreef:
Naar mijn mening kan een paard met te weinig achterhandgebruik nooit vanuit een passage met zoveel geweld de uitgestrekte draf in. Fenomenaal! En na dat stukje spectaculair gereden uitgestrekte draf met zoveel rust en gemak de stap weer in. Excellent! Ik vond hem zeker geen bommetje.
Bij de opmerkingen over onnatuurlijk en geconditioneerd staat me de discussie over Krack C en Nick Wagman me ineens weer voor de geest. Daar vielen toen ook mensen overheen. Dat zou getruukt en nep zijn. Herinneren jullie je dat nog? Toen Anky Krack ging rijden was het ineens niet meer aan de orde. Totilas is minsten 10x zo bizar als Krack destijds.
Ik ben benieuwd wat we nog gaan 'meemaken' met deze hengst. Ik vind em in ieder geval helemaal geweldig!!

Bij een bewegingswonder als Totilas hoort dat niet zo'n probleem te zijn. Hij is dan een stuk minder maar nog steeds extremer dan de rest.

Ben overigens niet gecharmeerd van zijn manier van lopen maar da's smaak natuurlijk.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:21

Jannepauli, mijn post was in ieder geval geen reactie op jouw post, ik bedoel met 'onnatuurlijk' daadwerkelijk 'beengebruik zoals dat niet aangeboren is' maar dat blijkt ook wel uit de context.

Hoe dan ook, aangeleerd of niet, het scoort wel en hij ziet er uit als een happy athlete. :)

Jannepauli

Re: Zwarte sprookjeshengst Totilas volledig buiten(p)aards

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:27

Had ik begrepen hoor Sander - ik reageerde op de post van Beaux!
Mag ik trouwens even opmerken dat je prachtige foto's maakt - heb net even je paarden portfolio bekeken!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:30

Jannepauli schreef:
Wat raar.. ik heb nergens 'onnatuurlijk en geconditioneerd' gelezen.. Ik heb wel ergens geschreven dat het 'nog niet natuurlijk' is - de goede lezer begrijpt dat ik daarmee niet onnatuurlijk bedoel maar meer als " de indruk wekkend als vanzelfsprekend, zonder moeite".. dit maar even ter verduidelijking. :)

Ter verduidelijking(voor we de zoveelste woordkeuzedwaling krijgen), ik gebruik die woorden die ik heb zien staan, ik zeg nergens dat degene die ze schreef ze negatief bedoelde.

zwieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:31

maaikj schreef:
echt geweldige kur!!
ik kreeg er kippenvel van :Y)

Hier nog zo iemand! Prachtig...

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 15:48

Jannepauli schreef:
Had ik begrepen hoor Sander - ik reageerde op de post van Beaux!
Mag ik trouwens even opmerken dat je prachtige foto's maakt - heb net even je paarden portfolio bekeken!

O zo, duidelijk, excuses. Bedankt trouwens voor het compliment. +:)+

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:42

pharagirlke schreef:
Azijnpissers? :roll: Omdat iemand het niet met je eens is zijn het azijnpissers? Da's ook een manier om in het leven te staan. Ga wederom geheel met chevax mee!

Ben overigens ook benieuwd wat zijn lichaam over een viertal jaar denkt van die bewegingen...

Met azijnpissers bedoel ik dat men het nooit goed kan doen. Dat anky met bonfire kampioen was viel iedereen over zijn stap en nu er een bewegingwonder is, is het ook weer niet goed. Geniet toch eens gewoon van de paarden ipv op elk paard wat aan te merken. Zittend op tribunes hoor je ook altijd geroezemoes over hoe slecht iets zou zijn en daar stoor ik me echt onwijs aan. Het is reuze knap als je op dat niveau rijdt en m.i. heeft kritiek VAAK te maken met het feit dat je geen fan van diegene bent

Yunaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 17:43

Ik ben echt blij dat totilas heeft gewonnen :D En anky heeft natuurlijk ook nog een maildanje gewonnen!

Maristj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-09 20:26

zipje71 schreef:
pharagirlke schreef:
Azijnpissers? :roll: Omdat iemand het niet met je eens is zijn het azijnpissers? Da's ook een manier om in het leven te staan. Ga wederom geheel met chevax mee!

Ben overigens ook benieuwd wat zijn lichaam over een viertal jaar denkt van die bewegingen...

Met azijnpissers bedoel ik dat men het nooit goed kan doen. Dat anky met bonfire kampioen was viel iedereen over zijn stap en nu er een bewegingwonder is, is het ook weer niet goed. Geniet toch eens gewoon van de paarden ipv op elk paard wat aan te merken. Zittend op tribunes hoor je ook altijd geroezemoes over hoe slecht iets zou zijn en daar stoor ik me echt onwijs aan. Het is reuze knap als je op dat niveau rijdt en m.i. heeft kritiek VAAK te maken met het feit dat je geen fan van diegene bent

en jaloezie is ook een slechte ziekte in de paardenwereld!!!

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 11:52

jij begrijpt het

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 13:31

Bonfire zijn stap was ook niet goed en daar heeft hij ook nooit hoge punten voor gekregen, dus ik zie het verband niet? Je mag toch zeggen wat je van een bepaald plaatje vindt zonder voor azijnpisser te worden uitgemaakt? En die opmerking over jaloezie kan toch moeilijk op deze discussie slaan: iedereen hier is het er over eens dat Totilas fenomenaal beweegt, alleen vinden sommigen het plaatje te hectisch. ;-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:04

zipje71 schreef:
pharagirlke schreef:

Of omdat mensen andere smaken hebben, zijn bewegingen zijn inderdaad "buitenpaards" en mij kan die geen kippenvel bezorgen, punt. Door dat ik geen fan ben van zijn manier van bewegen, ben ik dus ook geen extreme fan van zijn proeven maar als ze correct zijn, zijn ze correct... Maar daar wringt het schoentje, hij maakt gewoon fouten maar dat komt zelden tot nooit terug in de punten. Als Sali een dergelijke fout zou maken en die kreeg 90% stond heel bokt op zijn kop en zaten we op pagina drie te zeggen dat die fout kwam door LDR en natuurlijk door dat Anky een "schijter" is die niet kan rijden..... :+ Iedereen lijkt wel in een of ander droomwereldje te zitten en dat irriteert mij dan weer... Al zou Totilas op zijn achterbenen door de proef heen gaan, dan nog zou iedereen in kattezwijm liggen :')

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:23

Nou dat vind ik toch een beetje overdreven hoor die laatste zin.... Ben wel met je eens dat de score errug hoog was maar ik denk dat het topje van de ijsberg van het talent van dit paard toch wel te zien was of je nu van die bewegingen houdt of niet.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:41

Ik ontken zijn talent niet. Nergens in mijn bericht. Ik irriteer me aan de verheerlijking van deze combinatie.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 15:50

Ik zeg niet dat jij zijn talent ontkent. Maar jouw laatste zin komt over of dat iedereen een domme bimbo is die Totilas op z'n achterbenen nog mooi vindt :D . Ik irriteer me ook aan blinde verheerlijking wie of wat het ook mag zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:02

:+ Als je hem verheerlijkt alstie op zijn achterbenen door de proef heen gaat dan vind ik het persoonlijk toch wel wat dom ja :+ Een bimbo zou ik die persoon niet meteen noemen ma :+

JaMyGuCcI

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:10

pharagirlke schreef:
Ik vond het ook belachelijk dat de fouten in zijn wissels niet aangerekend werden terwijl een vosje daar eerder 3'en en 2'en voor kreeg, en dat zijn stap die zo kort en nerveus is niet aangerekend word. Maar he, wat doe je er aan?

Hij knalt (al deed hij het in de kür minder/niet maar de andere proeven) in uitgestrekte draf van tijd zelfs op de voorhand... Dan zie je echt 0,0 verbinding tussen achter en voorhand en dat zie je ook terug in de manier van strekken.... Maar door zijn spectaculaire gangen komt dat niet tot nauwelijks terug in zijn punten.

wil jij aub eerst zelf grand prix gaan rijden voor dat je een ander afzeikt
eerst zelf presteren voor dat je iemand van dat niveau zo ongeveer de grond in boort
en een paard wat op zijn voor hand loopt is niet berg opwaarts dus koop een bril

zigoteau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 16:16

pharagirlke schreef:
Ik ontken zijn talent niet. Nergens in mijn bericht. Ik irriteer me aan de verheerlijking van deze combinatie.

je hebt helemaal gelijk vindt ik.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-09 20:36

JaMyGuCcI schreef:
pharagirlke schreef:
Ik vond het ook belachelijk dat de fouten in zijn wissels niet aangerekend werden terwijl een vosje daar eerder 3'en en 2'en voor kreeg, en dat zijn stap die zo kort en nerveus is niet aangerekend word. Maar he, wat doe je er aan?

Hij knalt (al deed hij het in de kür minder/niet maar de andere proeven) in uitgestrekte draf van tijd zelfs op de voorhand... Dan zie je echt 0,0 verbinding tussen achter en voorhand en dat zie je ook terug in de manier van strekken.... Maar door zijn spectaculaire gangen komt dat niet tot nauwelijks terug in zijn punten.

wil jij aub eerst zelf grand prix gaan rijden voor dat je een ander afzeikt
eerst zelf presteren voor dat je iemand van dat niveau zo ongeveer de grond in boort
en een paard wat op zijn voor hand loopt is niet berg opwaarts dus koop een bril

Als ik geen kritiek mag geven, dán de jury ook niet, er zitten niet veel jury's tussen die zelf GP rijden ;) Geloof dat dat zelfs een regel is :+
Ik boor niemand in de grond, ik onderbouw heel netjes wat ik zie en wat ik vind... En ik zie menig opgefokte hengst zonder enig achterhand/ruggebruik opgefokt lopen dus dat argument (als je het zo al kan noemen) slaat nergens op.
In de uitgestrekte draf die ik voor ogen heb, liep hij ook in geen geval bergopwaarts... Daar liep die rechtstreeks de grond in :=

Als jij niet kan verdragen dat niet iedereen het helemaal super fantastisch ideaal prachtig vind heb je niets te zoeken op een discussieforum. ;) Dus of je komt met degelijke argumenten, of je reageert beter helemaal niet. Daar heb jij niets aan en ik nog minder.