botjes schreef:Het zijn zeker afschuwelijke beelden. Maar om nu direct te zeggen dat de eigenaar lang de gevangenis in moet... Je weet niet wat het verhaal is achter deze verwaarlozing, de crisis heeft hard toegeslagen in Amerika. Of deze man heeft geestelijke of lichamelijke problemen waardoor hij niet in staat was om de paarden een fatsoenlijke verzorging te geven. En Amerika blijft een groot land, waar een hoop kan gebeuren zonder dat iemand dat opmerkt, mensen toch meer voor zichzelf leven en het sociale gedeelte soms ver te zoeken is. Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is, maar helaas kennen we niet het volledige verhaal. Het blijkt ook dat hij zijn best heeft gedaan om een aantal paarden nog te verzorgen, maar dat het aantal paarden boven zijn pet groeide. Dat hij geen hulp heeft gevraagd pleit niet voor de eigenaar.
Het belangrijkste is dat de paarden nu in goede handen zijn en laten we hopen dat ze er allemaal bovenop komen!
Inderdaad, zelf vind ik het ook vreselijk hoe de paarden eruit zien. En zulke prachtige paarden, ik zou wel beter weten! En de paarden waren volgens mij ook best aan de prijzige kant dus waarom zou je ze dan ineens gaan verwaarlozen. Maakt trouwens niet uit hoe duur maar ik neem aan dat dit niet opzettelijk gebeurt met zulke paarden. Je weet het natuurlijk niet.
Er zouden toch wel stalhulpen zijn als je zo veel paarden hebt, en ik denk trouwens ook dat meerdere mensen het wel moeten hebben opgemerkt
Ik ben benieuwd of ze nog ergens achter gaan komen, dat er nog iets boven water komt. Ze zeggen dat hij wel nog genoeg geld had, en dat hij wel hooi buiten gaf maar binnen niet. Zelf vond hij de paarden buiten er dan ook nog best goed uit zien en vond hij het niet eerlijk. Misschien iets geestelijks?
Ik probeer het niet goed te praten voor meneer maar ik vind het allemaal zo apart.
26 AUG is pas de hoorzitting.
http://www.dentonrc.com/sharedcontent/d ... fa82e.html
Hier staat een wat duidelijker stuk op geschreven!
Iemand die langsreed en een bord met te koop zag staan [ Hele ranch stond te koop ] reed dus naar binnen en heeft de paarden zo aangetroffen.
Staan ook nog wat meer foto's op. Las ook dat merendeel op het weiland stond, en de rest op stal. Die op stal hebben het een stuk slechter met de hoeven etc.
http://www.dentonrc.com/sharedcontent/d ... d2479.html
En hier hoe het nu met de paarden gaat, stukken beter dus met allemaal!