Rallypiloot knalt paard meters hoog de lucht in *filmpje*

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pepper3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:22

o my god schrok me kapot
Wat verschrikkelijk zeg en dat die mensen dan ook nog is normaal doorijden of er niks gebeurd is.

bente_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:28

jelledaantje schreef:
o my god schrok me kapot
Wat verschrikkelijk zeg en dat die mensen dan ook nog is normaal doorijden of er niks gebeurd is.

Zoals als velen al gezegd hebben;
wat moeten ze doen dan ?
erbij gaan staan janken ofzoo ?

De race gaat gewoon door, en de mensen in de auto weten dat er wel naar de paarden word gekeken.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:45

Wow .. tis net een lappen pop! Dat 600 kilo (of hoeveel een gemiddeld paard dan ook weegt) zo maar eventjes aan het vliegen gaat. Krijg er een beetje een raar gevoel van.. :oo

Maar wat word er trouwens heftig gereageerd op die coureurs. :? Dat paard was ergens waar hij helemaal niet zou moeten zijn! Wat hadden ze moeten doen, uitstappen en zitten treuren? Het zijn coureurs, geen vee-artsen, ze hadden niets voor het paard kunnen doen! En remmen, weet je hoe snel die auto's gaan, en op dat terrein? Denk je echt dat die zo hadden kunnen remmen dat ze het paard niet geraakt hadden? Komop, rijd je zelf geen auto? Dan weet je dat dat onzin is. :n Als mijn pony zou ontsnappen, de weg op zou rennen en aangereden zou worden zou ik dat ook heel, heel, heel erg vinden maar het is niets meer dan een stom ongeluk! Want hij had binnen de omheining moeten zijn! Net als op het filmpje, het was gewoon kwestie van op de verkeerde tijd op de verkeerde plaats. Maakt het niet minder erg, maar van schuld kan je imo niet spreken!

Kortom ik vind dat er veel te hard wordt geoordeeld over de personen in de auto, zelfs met gebrek aan verdere informatie. (want zoals al gezegd, mischien zijn ze inderdaad na de rally verhaal gaan halen bij de eigenaar) Het was gewoon een stom ongeluk waar ze niets aan konden doen, hadden ze geremd of uitgeweken hadden ze mischien die andere paarden ook nog op de motorkap gehad of waren gecrasht! Overigens weet ik absoluut zeker dat ze het heel erg vonden, doorrijden is niet meteen gelijk aan harteloos zijn, ze hadden gewoon een behoorlijk grote prioriteit op dat moment.

Coentjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 13:50

Anoniem schreef:
en gewoon normaal doorijden of er niets gebeurt is! verschrikkelijk...

Inderdaad.. arm paard, hopelijk heeft hij niet te lang pijn geleden..

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:03

Lara_Silver schreef:
Maar wat word er trouwens heftig gereageerd op die coureurs. :? Dat paard was ergens waar hij helemaal niet zou moeten zijn! Wat hadden ze moeten doen, uitstappen en zitten treuren?

Ik heb eerder het idee dat die auto ergens is waar hij niet hoort.
Auto's horen op de weg en niet in het leefgebied van wilde dieren.

De schade op de auto valt me aanzienlijk mee, als je bedenkt dat een paard 600 kilo weegt.
Laatst bijgewerkt door darwin op 18-08-09 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:04

Wow het filpje ziet er eigenlijk helemaal niet realistisch uit. Ik denk dat de coureur er niks aan kan doen. Hij zag de paarden te laat en het feit dat het paard dat werd geraakt zo door de lucht vloog betekend toch wel dat hij ontzettend hard reed. Als hij dán vol op de rem had gestaan was het niet alleen te laat geweest voor het paard, maar waren de 2 inzittenden er waarschijnlijk ook niet meer. En zoals al gezegd is: wat heeft het paard er aan als die 2 nog waren gestopt. Ze kunnen er toch niks aan doen. Ik hoop ook dat het paard niet te lang geleden heeft. Arm dier...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:05

darwin schreef:
Lara_Silver schreef:
Maar wat word er trouwens heftig gereageerd op die coureurs. :? Dat paard was ergens waar hij helemaal niet zou moeten zijn! Wat hadden ze moeten doen, uitstappen en zitten treuren?

De schade op de auto valt me aanzienlijk mee, als je bedenkt dat een paard 600 kilo weegt.

Als je ietsjes terug leest in het topic lees je dat de paarden waren ontsnapt, en daar dus niet hoorden. En dat die weg als rallyparcours diende, dat word officieel vastgelegd, die worden daar ook voor afgesloten.

edit: even iets aangepast..
Laatst bijgewerkt door Lara_Silver op 18-08-09 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:06

darwin schreef:
Lara_Silver schreef:

Hoe kom je erbij dat dit een wild dier was? Het paard is ontsnapt en liep dus ergens waar hij niet hoorde te lopen.

Edit: Lara_Silver was me voor :Y)

MamboBeach

Re: Rallypiloot knalt paard meters hoog de lucht in *filmpje*

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:07

Hadden ze dan uit moeten stappen, krijg je alleen maar meer ongelukken van, denk ik!

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:12

gewoon domme pech,
oke, ik zou stoppen als ik iets of iemand aanrijdt, maar die coureurs, ja ik snap dat ze doorrijden.

akelig dat dit nu net weer op film is vastgelegd.

M3lisss

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:15

ze verloren alleen een minuut kostbare tijd :(

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:21

@abeltje en lara_silver, het ziet er daar niet echt bewoond uit, dus ik vraag me af waar die paarden dan ontsnapt zijn.
Het lijkt gewoon een natuurgebied waar dus ook dieren los kunnen lopen.
Bij de parijs-dakar rally kun je ook wel een kameel op je auto krijgen, en dan zeg je ook niet: dat beest was op een plek waar het niet hoorde ;)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:28

darwin schreef:
@abeltje en lara_silver, het ziet er daar niet echt bewoond uit, dus ik vraag me af waar die paarden dan ontsnapt zijn.
Het lijkt gewoon een natuurgebied waar dus ook dieren los kunnen lopen.
Bij de parijs-dakar rally kun je ook wel een kameel op je auto krijgen, en dan zeg je ook niet: dat beest was op een plek waar het niet hoorde ;)

Ik geloof dat dit de rally in Argentinië was, niet de Dakar. Lijken is niet gelijk aan zijn, boeren daar hebben vaak kilometers land en als een van de wegen daar gebruikt wordt voor een rally zal het gebied van het vee wel afgezet zijn. Anders zou er niet ontsnapt staan. Overigens lopen er verbazend weinig kamelen 'vrij' in de woestijn rond. Maar dat terzijde.

Kwal

Jeetje, ik kon het filmpje net pas zien. Maar jeuj ik schrok me rot! :oo

Dat moet wel flink hard gegaan zijn, als 700 kilo zo de lucht in vliegt! Zijn de andere paarden ongedeerd? Of lees ik daar overheen?

Ik vind trouwens ook dat er erg heftig op de coureurs wordt gereageerd. Die mensen verwachten dat ook niet! Gezien de hoogte en de snelheid waarmee het paard in de lucht vliegt, lijkt het me niet dat die het uit zichzelf had overleefd. De coureurs zijn ook flink geschrokken en wisten wss ook niet wat hun overkwam.
De paarden lopen daar normaal niet, dus je rekend er helemaal niet op dat er ineens een paard over de motorkap heen vliegt.

Ik ben zelf 4 maand geleden aangereden, en ik wist ook niet wat me overkwam. Paard was wss al meer dood dan levend, en als je na een paard minuten pas realiseerd dat je een paard hebt vermoord, kun je beter doorijden lijkt mij ;)

Mar dat is mijn mening. :)

Jes

@ Darwin: Er staat duidelijk dat ze ontsnapt zijn, als we daar allemaal aan gaan twijfelen, kunnen we net zo goed gaan twijfelen aan het doorrijden van de courreurs, wie weet zijn ze wel gestopt maar vond de krant dan het artikel niet leuk meer? Of wie weet is alles wel nep?

We gaan er hier vanuit dat de krant de waarheid verteld, dus dat ze ontsnapt zijn. Enne, als je een kilometer bij mijn huis vandaan bent zie je ook geen huizen meer, maar ze zijn er wel degelijk heel dicht bij!

vanTroje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:38

Dit is bijna het ergste wat ik ooit gezien heb als het om paarden gaat!!!!!!!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:38

Ik ga helemaal met Lara_Silver mee. Vreselijk dat het gebeurd is, maar de coureurs konden er niks aan doen. Stoppen was ook geen optie. Met die snelheid stop je niet even en je loopt overigens het risico dan zelf aangereden te worden door een achterliggende coureur.

eierhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:39

Rot, maar het kan gebeuren... Inderdaad hadden er meer ongelukken kunnen gebeuren als de coureurs vol op de rem waren gegaan en uitgestapt waren om te kijken hoe groot de schade aan het paard is.

Voor het paard fijn dat het meteen is afgemaakt, had ook door een wild dier gegrepen kunnen zijn en een lange, nare lijdensweg kunnen hebben. Nu is het boem, klats, over.

Typisch gevalletje: verkeerde plaats op het verkeerde moment

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:46

Getver wat een akelig filmpje........ Die mensen hadden ook wel dood kunnen zijn..... Een paar honderd kilo zo uit het niks voor je auto.

LadyLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:49

Wat erg zeg!
Vooral als je dit filmpje dan als eigenaar van het paard moet terug zien.
Dat ze gewoon doorrijden vind ik dan nog niet het ergste, maar dat de coureurs dan nog koudbloedig zeggen dat ze er zelf gelukkig niks aan over hebben gehouden..
Daar heb ik geen woorden voor. :n

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:52

Zou jij niet blij zijn dat je zelf niks hebt? Of zou je zeggen, "nou was ik ook maar gewond geraakt"?

LadyLaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:56

Ik zou het denken, niet zeggen.
Zoals hun doen komt het erg egoïstisch over.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 14:59

Dus als je het denkt is het niet egoistisch en als je het zegt wel. Ik denk dat iedereen tijdens wat voor ongeluk ook, blij is dat ie het er levend afgebracht heeft.

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:01

Anoniem schreef:

dat wou ik nou net zeggen! belachelijk

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 15:03

angelaatjuh schreef:
Anoniem schreef:

dat wou ik nou net zeggen! belachelijk

Inderdaad! Ik snap ook niet dat die coureurs niet gestopt zijn, en daar vervolgens huilend hebben staan kijken tot het dier werd afgemaakt terwijl achter hun de ene na de andere auto op die van hun knalde.

Belachelijk.