Mishandeld paard krijgt een tweede kans

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockwitch

Re: Mishandeld paard krijgt een tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:23

Dat moet je aan Annemarie vragen.

femmelke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:23

Ö waarom?!

wat heeft dat paard die man misdaan dat het zo behandeld is geweest ik vind het echt ziekelijk!!!!
ik hoop echt dat ze nu een beter leven krijgt!!!!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:25

Ik snap wel dat jullie haar willen helpen, en dat dit (of nouja, Annemarie) haar laatste "kans" is. Maar waarom moeten die dagen HE erbij. Het is toch beter en rustiger voor haar om gewoon bij Annemarie thuis, in rust "lekker" verder te trainen? :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:26

Met Annemarie van de Toorn komt het vast helemaal goed met Javi. Heb haar al eens bezig gezien. Gewoon sùper !!

Maar heb eens even de foto's van Javi langs elkaar gelegd van vóór en na behandeling door Potverdikkie. Wow wat geweldig Potverdikkie !! Toppie en alle respect voor jou !!!

Afbeelding

Diddle_Muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:28

Super Potverdikkie, elk paard mag wensen dat hij zo'n baasje heeft als jou!!!!!!!!!

Jitske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:33

Ik begrijp echt niet waarom Javi wèl op HE zou kunnen worden getraind en thuis bij Annemarie niet. Sorry.

Ik kan er anders niets van maken dit dit gaat om het ego van Annemarie op een groot evenement en kijk ons eens geweldig zijn, dan puur en alleen om het belang van Javi.

Neem nou Brooke Hospital, een geweldige organisatie die al heel veel gedaan heeft.

Hebben zij dit voor elkaar gekregen door die arme paarden mee te sleuren naar grote concoursen en evenementen van kijk eens wat wij voor werk doen?

Nee, zij zijn juist zo succesvol doordat ze in alle stilte, in alle bescheidenheid, de paarden ècht helpen.

@Potverdikkie, alsjeblieft, vraag Annemarie of ze Javi mee neemt naar haar thuis om te helpen, maar laat haar het hele HE alsjeblieft bespaard. Doe haar dat niet aan.

Cassagrande

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:35

O potverdikkie, ik hoop toch zo voor Javi dat het Annemarie gaat lukken. Vooral omdat je al zover met Javi bent gekomen. Ziet er zo goed uit van buitenkant dat ik hoop dat de binnenkant ook mag genezen.

Trice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:37

vinos schreef:
Is helemaal geen domme reactie, inloopstalletje en één persoon die haar begeleid/voert enz, dan komt het vertrouwen in de loop der maanden tussen die 2 vanzelf weer terug.

Ik snap je reactie, maar een 'paar' maanden in een inloopstaletje met 1 persoon waar Javi zich op kan focussen lijkt me in dit geval géén optie. Wat nou als Javi één of ander 'ongelukje' krijgt waar hij met spoed voor behandelt moet worden? Je kunt er dan zo te lezen echt niet bij hoor!

idinn schreef:
En nee ik ken het paard niet, maar ik kan het me gewoon niet voorstellen, als een goed getraind, mensen vertrouwend paard al zeer gestresst kan raken van zo'n evenement. Hoe moet het dan zijn voor een paard zonder stabiele basis van vertrouwen in mensen? Maar kan me ook wel voorstellen dat als je op deze manier geen steek verder komt meer, je toch iets wil proberen.

Misschien dat de stress ervoor kan zorgen dat het paard toenadering zoekt bij degene die al maanden met hem bezig is, en in haar een vertrouwd gevoel krijgt... Ik opper maar wat...

@ Potverdorie, Rockwitch (en Annemarie):
Echt super hoe jullie je inzetten voor dit paard!
Ik hoop dat de training het gewenste effect mag hebben en dat Javi als een heel ander paard eruit komt! Veel succes!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:39

Annemarie èn Potverdikkie hebben voldoende kennis om beter te weten wat Javi aan kan dan de gemiddelde bokker. Daar ben ik van overtuigd :j

Waarschijnlijk nooit Monty of Annemarie aan het werk gezien maar ga maar eens kijken en oordeel later nog eens een keer zou ik zeggen :D

Daphie1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:39

Sorry dat ik me hierin meng, maar ik denk dat het heel goed is dat Javi naar het HE gaat. Er is zelfs in NL alleen al zoveel onkunde in de paardenwereld, het is goed om te laten zien hoe je zo'n bang/boos dier moet benaderen. Helemaal als dit dier er ook baat bij blijkt te hebben. Je moet je goed beseffen dat paarden niet denken en beredeneren als mensen, het zijn namelijk paarden. Ik lees hier veel emotionele reacties vanuit de belevenis van een mens (wat ook wel logisch is). Dat het zielig is om dat dier naar HE te slepen enzo. Ik denk dat het dier in de geestelijke staat waar het nu in verkeerd zowieso zielig is!! Daarom helpen deze deskundige mensen ook! Paarden die een trauma opgelopen hebben reageren uit hun eerste instinkt. Vluchten, vechten of overgeven als wij als paardenliefhebbers leren daar mee om te gaan, en de paarden weer vertrouwen kunnen geven zullen er nog veel meer paarden een fijn bestaan hebben inclusief Javi.

Aurora3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:40

Ik heb niet alle reacties gelezen, maar ik verbaas me nogal over het onbegrip hier. Iedereen vraagt zich af waarom Javi op HE moet komen en waarom ze niet gewoon op haar gemak bij iemand thuis doorgetraind kan worden.

Dit paard is het levende bewijs van de ellende die heel veel paarden en ezels dagelijks mee moeten maken in Oost-Europa en op vele andere plaatsen op de wereld. Daar kan wat aan gedaan worden als wij Nederlanders geld geven aan instanties als Brooke. Daarom is het dus belangrijk dat zoveel mogelijk mensen ervan weten wat er met de paarden en ezels gebeurt.
Dankzij dit ene paarden kunnen er straks zoveel meer paarden en ezels geholpen worden.

Natuurlijk levert het voor Javi even wat stress op, maar de eigenaren en Annemarie kennen het paard en denken dat ze het aankan.

En daarnaast ben ik het eens met de reactie van Daphnie hierboven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:43

Ik denk dat pvd beter weet wat dit paard wel en niet aan kan dan eender welke andere bokker. Dus ga nu niet allemaal staan springen van "zielig paard" terwijl dat dier al veel meer drukte heeft meegemaakt dan in een geimproviseerde roundpen met drie mensen die hem geen haar kwaad doen. Vind het helemaal super dat je dit allemaal voor het dier over hebt en ik hoop van harte dat hij er bovenop komt! Ook mentaal....

Diddle_Muis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:43

Jitske_ schreef:
Ik begrijp echt niet waarom Javi wèl op HE zou kunnen worden getraind en thuis bij Annemarie niet. Sorry.

Ik kan er anders niets van maken dit dit gaat om het ego van Annemarie op een groot evenement en kijk ons eens geweldig zijn, dan puur en alleen om het belang van Javi.

Neem nou Brooke Hospital, een geweldige organisatie die al heel veel gedaan heeft.

Hebben zij dit voor elkaar gekregen door die arme paarden mee te sleuren naar grote concoursen en evenementen van kijk eens wat wij voor werk doen?

Nee, zij zijn juist zo succesvol doordat ze in alle stilte, in alle bescheidenheid, de paarden ècht helpen.

@Potverdikkie, alsjeblieft, vraag Annemarie of ze Javi mee neemt naar haar thuis om te helpen, maar laat haar het hele HE alsjeblieft bespaard. Doe haar dat niet aan.

Javi gaat ook mee met Annemarie naar huis,
Annemarie wou zelf dat Javi mee ging naar HE, als Potverdikkie en rockwitch inzagen dat javi dat niet aankon hadden ze dat ook zeker weten niet toegelaten.
Maar nadat ze op HE zijn geweest gaat Javi Met Annemarie mee naar huis zodat ze daar nog weer verder bezig kan gaan met Javi

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:45

Als ik de reakties van Potverdikkie en Rockwitch lees, heeft Javi problemen met mensen die interactie van haar vragen, niet met toeschouwers.
Dus HE hoeft voor haar niet zozeer een belasting te zijn, wellicht dat trailerladen nog wel even een issue wordt #) ...

@ Potverdikkie en Rockwitch: ik hoop van harte dat er met Javi snel een doorbraak plaatsvindt, of dat nu in de 3 dagen bij HE of daarna bij Annemarie op stal is. Zelf bij een "grasmaaierpaard" moet je basis medische handelingen kunnen uitvoeren... en daarnaast zou het voor Javi natuurlijk ook fijn zijn als ze leert dat niet alle mensen slecht zijn.

Heel veel succes en ik duim voor jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:46

Mensen kom op zeg, als potverdikkie zegtdat Javi alles gewend is dan is er toch niets aan de hand?

Lezen jullie er soms overheen dat ze er zelfs aan dachten om haar in te laten slapen? Dit hun laatste optie. Veel mensen hadden haar allang geslacht.

@potverdikkie; Niet vergeten dat agressivteit vaak gevoed wordt door angst en angst is goed te verbergen....

mariekjhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:54

wat hebben we ook suppergoede mensen op de wereld die zulke beestjes willen helpen natuurlijk wil iedereen dat maar het naar nederland halen van zo`n beestje doen niet zo veel mensen heel veel suc6 en natuurlijk heel veel plezier eraan :D

Inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:54

Ik vind het echt super van je dat je dat paard zo goed hebt opgevangen, Potverdikkie. +:)+

Opzich denk ik dat het voor Javi beter is om bij Annemarie thuis te worden getraind. Maar daardoor maak je de mensen niet bewuster van het leed van paarden zoals Javi. Dat gebeurt wel als Annemarie met Javi op HE aan de slag gaat. En daardoor worden een hele hoop paarden hopelijk gered van een ellendig bestaan, net zoals Javi.

Rockwitch & Potverdikkie kennen Javi IRL, die weten wat voor paard het is, en als zij denken dat Javi het aankan om op HE te verschijnen, dan geloof ik dat wel.

Ik vind dat jullie er goed aan doen om Annemarie met haar te laten werken, ik hoop van harte dat het zal helpen!!

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:56

ik vind dat jullie je allemaal heel erg druk maken hierom er staan zoveel paarden op horse event en jullie moeten niet vergeten dat je bij zo,n clinic muis stil moet zijn en er niet geklapt mag worden

@ potverdikkie sorry was jou in mn eerste reactie vergeten heel erg dom van mij

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 19:59

Mensenmensen.....

Komop zeg!
Tuurlijk zal er een stuk sensatie achter zitten, wat is er nou stoerder dan op horse-event geholpen worden onder het oog van een paar honderd man!?
als dit dier niét om drukte geeft, maar om de persoon in haar omgeving,in haar bereik... en zich daardoor niet veilig voelt...
wat is dan het punt... het publiek zit er 20 meter vandaan....

Ben erg benieuwd hoe dit gaat uitpakken!
Wat als het niet lukt? aangezien ik lees dat dit de laatste kans is voor haar?
Ze heeft toch een paardwaardig bestaan in de weide? of is ze ook daar te gevaarlijk?
of gaan jullie dan andere oplossingen proberen? Ben erg nieuwschierig naar.

Ik kan helaas niet op horse-event zijn, maar als ik vrij was, was ik zéker weer gekomen!!

Moniek, en de rest! Zet 'm op! :) :)
Ik zal duimen voor jullie dat dit haar redmiddel is!

waarom zou javi dit niet mogen, en ál die andere paarden op HE wel???????

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:04

Doet me denken aan het verhaal van DAK, dat paard kon ook zo boos zijn over wat hem door mensen was aangedaan. De laatste eigenaresse had daar ook begrip voor en deed wat ze kon voor hem. Ik denk dat PVD onderhand zo veel ervaring met paarden heeft dat ze wel ziet wat wel en niet kan.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:05

Als dit niet lukt zullen we Javi laten gaan. Als er iets met Javi is terwijl ze nog in dit gedrag vast zit, kan niemand haar behandelen. Als zij dus met een zwaar dik been in de wei staat, kan je niks. Dat is ook geen leven. De Da kan er niet bijkomen want die slaat ze het licht uit de ogen. De hoefsmid kan niks, dan moet ze eerst gesedeerd worden, dat moet een DA doen, dat gaat dus niet.
Javi zit nu niet goed in haar vel, ze is constant bezig met mogelijk gevaar voor haar en zichzelf verdedigen. Dat is geen leven voor een paard. Zowiezo staat ze in een wei met andere paarden, waar mensen en ook kinderen doorheen moeten om hun paarden uit de wei te halen, dat is nu nog altijd goed gegaan, maar ja gaat dat een keer fout heb je een probleem.
Dus dit is echt Javi haar laatste kans.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:09

Oke.. een eerlijke kans... :)
Succes!!! :) :)

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:09

Ik hoop dat Annemarie iets bereikt met dit paard, het is het dier en potverdikkie van harte gegund. Er zit zoveel tijd en goede zorg in, ieder ander had het allang opgegeven.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:10

Ik denk dat dat heel terecht is, dat dit haar laatste kans is. Zo'n leven als ze nu heeft is duidelijk ook niet te doen. Dan kan ze beter ingeslapen worden. Weet zo'n paard toch niets van.

Of ze wel of niet naar HE moet... dat laat ik in het midden.

Wat ik me wel oprecht afvraag... hoe ga je dat praktisch doen? Hoe krijg je haar in de trailer zonder dat ze die afbreekt, en hoe ga je haar uberhaubt 'handelen'? Je zult zo'n dier toch moeten begeleiden aan de hand, trailer in, trailer uit en verder. Hoe gaan jullie dat aanpakken?

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 20:12

@rockwitch

nee dat is inderdaad geen doen en eigenlijk ook best gevaarlijk wat als er een kindje de wei op huppeld ohh lief paardje en zij valt aan moet er niet aan denken brrr
en inderdaad als javi van mij geweest was was dit ook haar laatste kans geweest ik vind dat potverdikkie ontzettend veel geduld met haar heeft gehad(ik had het niet gehad hoor)
maar ik zie dit alles wel op horse event hoop je daar te spreken