Echt de dingen die ik hier lees

Dat dieren diervriendelijk geslacht worden? Geen lamsvlees eten want die hebben geen leven gehad? Of voornamelijk kip eten, want die zijn niet zielig? Kijk maar eens op een site als wakker dier of typ op google/youtube eens bioindustrie in. Hoeveel dieren die jij op je bord krijgt wel een leven hebben gehad, kippen leven bijvoorbeeld ook maar 6 weken.
Dat veel mensen hier aangeven geen paarden te eten, maar ander vlees gaat er zonder nadenken in, of als het maar lekker is hoef ik verder niks te weten vind ik zeker hypocriet. Er mag namelijk best eens overnagedacht worden door de 'dierenliefhebbers' hier dat er wel een dier na een niet zo fijn leven, op een vaak niet zo fijne manier moet sterven voor jouw stukje vlees. En dat als de vleesconsumptie in Europe en Amerika wat zou minderen er niemand meer honger hoeft te hebben op de wereld.
Verder heb ik niks tegen vlees eten, ik eet het zelf ook maar dan over het algemeen wel van dieren die een goed leven hebben gehad (biologisch of scharrel). En ik eet maar weinig vlees. Ik heb wel iets tegen mensen die niet de moeite nemen om uit te zoeken en na te denken waar hun voedsel vandaan komt, en daar vooral als ze dat voor paarden (die meestal een goed leven gehad hebben) wel doen en voor andere dieren niet. Dat je in het algemeen niks met dieren hebt kan ik me dan nog beter voorstellen.