Pony verdronken na val met rijtuig in kanaal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 16:25

Miloutje33 schreef:
Ik ken deze jongen, en hij ment echt al heel lang met zijn eigen pony. Hij mende hier de pony van het meisje van 9; en hij kende deze pony dus niet zo goed als zijn eigen. Verder heeft hij echt wel de nodige ervaring met mennen hoor. De pony is op hol geslagen; deze was niet meer te stoppen. Daar kon hij ook niets meer aan doen.

En inderdaad; de pony was echt niet meer te redden. In ieder geval harstikke knap dat hij het meisje heeft gered!

Geef hem een pluim. _/-\o_
Of je nou 16 bent of 160, een op hol geslagen pony kan je nog steeds niet stoppen.

dokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:33

Van het denkvermogen van de gemiddelde volwassene in panieksituaties is over het algemeen niet zoveel te verwachten. Zoals elders ook al is gesteld is deze 16 jarige jongen een ervaren menner, in bezit van koetsiersbewijs. De alertheid om het meisje er eerst onderweg te halen is natuurlijk fantastisch. Ook daarna, terwijl hij de pony probeerde te redden, heeft hij haar steeds in de smiezen gehad, zodat zij niet in het water sprong om ook de pony te gaan redden. Dit terwijl er mensen, volwassenen dus, op de brug staan toe te kijken. Niets bekommeren om het meisje, ook niet meehelpen in het kanaal. Dat is dus kennelijk die volwassen denkwijze waar -was het millenium?- prat op gaat. Ik word misselijk van die vals belerende toon die er in ligt, en ga nu even braken.

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:03

dokkie schreef:
Van het denkvermogen van de gemiddelde volwassene in panieksituaties is over het algemeen niet zoveel te verwachten. Zoals elders ook al is gesteld is deze 16 jarige jongen een ervaren menner, in bezit van koetsiersbewijs. De alertheid om het meisje er eerst onderweg te halen is natuurlijk fantastisch. Ook daarna, terwijl hij de pony probeerde te redden, heeft hij haar steeds in de smiezen gehad, zodat zij niet in het water sprong om ook de pony te gaan redden. Dit terwijl er mensen, volwassenen dus, op de brug staan toe te kijken. Niets bekommeren om het meisje, ook niet meehelpen in het kanaal. Dat is dus kennelijk die volwassen denkwijze waar -was het millenium?- prat op gaat. Ik word misselijk van die vals belerende toon die er in ligt, en ga nu even braken.

Heb je het tegen mij over die vals belerende toon? Want volgens mij heb ik aangegeven het top te vinden dat de jongen als eerst het meisje uit het water heeft gehaald. Echter was toen nog niet bekend wat jij nu verteld. En wat dat betrefd: dan is het iid ronduit schandalig dat er volwassen mensen hebben staan toe kijken.

Troetellin

Re: Pony verdronken na val met rijtuig in kanaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:15

ik vind dat de mensen hier teveel speculeren, er is niks precies in details duidelijk

men weet via dit bericht niet hoe de pony was (kalm of nerveus paard) en zelfs het meest makke dier wat in amsterdam door de stad heen wandeld kan nog schrikken

het is gewoon een ongelukkig ongeluk, en gelukkig hebben de mensen het gerede
heel sneu en zielig voor de pony, uiteraard hadden we allemaal graag anders gezien maar helaas het mag niet zo zijn

ik wil de jongen en meid veel sterkte wensen met dit verschrikkelijke gebeuren wat een plaats heeft achtergelaten in hun geest..

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 19:55

Het uitgaan van de paniek doen we zodra het beestje in het water belandt en niet weg kan, dacht ik, Troetellin.

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:33

dokkie schreef:

_/-\o_ amen

Ik wordt gewoon misselijk van het idee dat als het er op aankomt mensen gewoon doelloos blijven kijken en niet komen helpen! Zo zonde dat dit gedrag een pony's leven heeft moeten kosten, maar als iemand daar schuld aan heeft (voor zover je van schuld kunt spreken) dan zijn het de "toeschouwers" en niet de jongen. :n

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 17:56

joopie7 schreef:
Ik wordt gewoon misselijk van het idee dat als het er op aankomt mensen gewoon doelloos blijven kijken en niet komen helpen! Zo zonde dat dit gedrag een pony's leven heeft moeten kosten, maar als iemand daar schuld aan heeft (voor zover je van schuld kunt spreken) dan zijn het de "toeschouwers" en niet de jongen. :n

Waren er uberhaupt toeschouwers? Ik ken dat kanaal en daar is het normaal gesproken redelijk uitgestorven.

Angrett

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:04

ik heb het gehoord op hart van nederland,
echt erg zeg..
pff. het zal je maar gebeuren :'(

joopie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:01

beantsje schreef:
joopie7 schreef:

Waren er uberhaupt toeschouwers? Ik ken dat kanaal en daar is het normaal gesproken redelijk uitgestorven.

ja mensen hebben gewoon vanaf de brug staan toekijken, terwijl de jongen nog om hulp riep. Maar niemand die hielp :n

beantsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:12

joopie7 schreef:
ja mensen hebben gewoon vanaf de brug staan toekijken, terwijl de jongen nog om hulp riep. Maar niemand die hielp :n

echt waar? Ik ken het gebied. De dichtstbijzijnde brug is een waar normaal eigenlijk geen voetgangers overkomen. het is redelijk uitgestorven daar. Zelfs met alle hulpdiensten ter plaatse zie je nog maar een enkeling op de brug.
Bovendien is het nog een behoorlijke afstand; kijk het filmpje maar, dan krijg je een goede indruk.
(als je niet tegen dode pony's kan, moet je niet kijken)
http://www.zideo.nl/zideomediaplayer.php?zideo=6c4971546e673d3d&playzideo=6b344b536e316c78&popup=6b344b536e316c78
(helaas begint het wat ongepast met een reclameboodschap)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:33

Ruud_O schreef:
vreselijk.

Je hebt zwemvesten die automatisch opblazen bij een bepaalde contact met water (niet met een regenbui bijv.).
Iets vergroten en je hebt een oplossing.
Is alleen duur voor die paar keer dat het gebeurd.

Ik vind dit eigenlijk wel een goed idee ,, misschien kan je er ook dan op de koets en rond je pony zijn tuig plaatsen zodat die bij bepaalde druk opzwellen en dat je pony blijft drijven
Okee wilde fantasie maar jha wat is tegenwoordig niet meer mogelijk

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 07:13

_mexx_lady_ schreef:
[
Ik vind dit eigenlijk wel een goed idee ,, misschien kan je er ook dan op de koets en rond je pony zijn tuig plaatsen zodat die bij bepaalde druk opzwellen en dat je pony blijft drijven
Okee wilde fantasie maar jha wat is tegenwoordig niet meer mogelijk

Extra gewicht en je kunt geen waterbak meer rijden, nee dank je wel

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 10:05

nahjaa ,, zoals je van die airbags in je auto hebt ,, kun je er misschien in de koets installeren ,, maar jha een goed zakmes is nog altijd het best

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 12:16

Pffft, dat hebben ze snel gedaan, meestal gaat de rigor mortis na de dood inzetten, en een uur nadat het is gekomen gaat het ook weer weg. Deze was nog zo stijf als een plank.

Maar prettig, dat kanaal zag er inderdaad heel rustig uit, meestal komen mensen wel op ongelukken af als ze ambulances enzo zien en dat waren er nog heel weinig op dit filmpje. Betekent dus dat er gewoon niemand komt daar.