Vrouw die te paard door tunnel reed snapt commotie niet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dobel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:56

tsja ze vertrouwd haar paard wel heel geod daar kunnen sommige nog een voorbeeld aan nemen maar de rest van het verhaal zou ik niet in mijn hoofd halen

germie

Re: Vrouw die te paard door tunnel reed snapt commotie niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:57

Het schijnt een autoweg te zijn, en deze mag je alleen betreden met een voertuig dat minstens 60 km/h kan en mag. En als ruiter mag je dus niet op een autoweg komen, ook niet in de berm naast een autoweg, want een weg loopt van sloot tot sloot, van tuinhekje tot tuinhekje.

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:58

pharagirlke schreef:
linneketeut schreef:
Ik heb mijn ruiterbewijs gehaald en daarmee ook álle verkeersregels geleerd. Een paard hoort op de berm te lopen, mits die er niet is dan hoort het paard buiten de bebouwde kom op het fietspad te lopen, en in de bebouwde kom aan de kant van de weg (en absoluut niet op het fiets- of voetpad). Deze vrouw heeft zich dus uiterst goed aan de verkeersregels gehouden en ik zie dan ook geen punt om moeilijk over te doen. Een tunnel is toch ook gewoon een weg? En met mijn brommerrijbewijs heb ik het zelfs ook nog een keer geleerd.

LEES DAN.

Het is een autoweg gezien het BORD dat voor de ingang staat. En op een autoweg mogen geen paarden komen daar die geen motorvoertuig zijn. Wat ze deed was dus, behalve levensgevaarlijk, ook nog geheel tégen de wet.

Dat ruiterbewijs is in Nederland precies niet zoveel waard :? En dat brommerrijbewijs al helemaal niet want zeker met de brommer moet je weten dat je niet op een autoweg mag.

Ooh sorry hoor wist niet dat je chagrijnig was :') Ik ben ook maar een mens, ik lees ook wel eens iets fout.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:59

Als iemand het even bij de beginpost zet dan is het voor iedereen te begrijpen ;)

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:59

Tieneke schreef:
Bij je ruiterbewijs leer je de basis, maar niets over wat je moet doen bij autowegen. Dat is al te geavanceerd voor ruitertjes vanaf 12 jaar, denk ik, die hun ruiterbewijs mogen halen. Dit artikel bewijst ook dat het niet de grote meerderheid is die het in z'n krollen krijgt om dit te gaan doen ;)

Je leert ook dat je niet op de autoweg mag hoor, wat denk jij dan :P. Ik had het alleen niet gezien ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:00

Heb gepb't :j Zou idd duidelijker zijn.

Linneketeut: was niet chagerijnig bedoelt, eerder om het goed duidelijk te maken :D

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:01

mijn vriendje woont daar,
dus we gaan met di auto heel vaak door die tunnel,
het is idd echt geen plek om met je paard door te lopen :')

Tieneke

In mijn Belgisch theorieboekje van 10 jaar geleden staat dat niet. Maar met mijn gezond verstand kan ik het wel zelf bedenken :+

eekhoornerik

Sinds wanneer hebben Belgie en Nederland exact dezelfde wetten betreffende verkeer?

Ruiterbewijs in NL gaat uit van de verkeersregels in NL en niet in....uuh Belgie.... :7

Daarbij: Als het nieuwsbericht zou zijn:

Paard ernstig verwond na aanrijding in Maasland tunnel.
Amazone reed te paard van de ene kant van Antwerpen naar de andere kant via de Maaslandtunnel, omdat ze haar paard wilde verweiden. Haar paard is doorgaans erg braaf en nergens bang voor, echter in de tunnel raakte het paard in paniek van de akoestiek van de vele auto's en sloeg op hol.
Het paard ramde een auto en de amazone viel van haar paard. Het paard is helaas overleden aan de gevolgen van het ongeluk, de amazone is met de schrik vrij gekomen.

Wat zou dan de typische Boktreactie zijn ~~}> ????

Wat een dom wijf! Je gaat toch niet met je paard door die tunnel heen? Belachelijk!

PS: naam van de tunnel heb ik niet onthouden, dus als Maaslandtunnel fout is:
Excuses :+
Vul zelf maar in...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:02

In Nederland mag je wel met je paard op een autoweg dan?

Overigens is het nu eenmaal in België gebeurt dus dan is het wel zo verstandig om ook uit te gaan van de belgische wetgeving als het om een belgische boete gaat vind ik.
Voor de rest ben ik het geheel met je eens :D Mij verbaast het ook dat zoveel mensen haar nog verdedigen :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 21-07-09 21:03, in het totaal 2 keer bewerkt

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:02

pharagirlke schreef:
Heb gepb't :j Zou idd duidelijker zijn.

Linneketeut: was niet chagerijnig bedoelt, eerder om het goed duidelijk te maken :D

Haha oke dan is het goed :+ Haha tja we zitten nog altijd op bokt he.

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:03

pharagirlke schreef:

_O-

Inderdaad, zijn de regels in Belgie anders dan in Nederland dan? Met autorijden haal je toch ook niet voor ieder land een ander rijbewijs. :Y)

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:04

Overigens, als ze niet over die weg mocht had ze een andere weg uit moeten kiezen, ik krijg toch ook een dik vet proces als ik met mijn brommer over de autoweg of snelweg rijd?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:07

pharagirlke schreef:

Overigens is het nu eenmaal in België gebeurt dus dan is het wel zo verstandig om ook uit te gaan van de belgische wetgeving als het om een belgische boete gaat vind ik.
Voor de rest ben ik het geheel met je eens :D Mij verbaast het ook dat zoveel mensen haar nog verdedigen :')

Lievie,

ik neem juist alle bokkers met grote bek over hun ruiterbewijs even op de hak omdat ze zo hard schreeuwen dat volgens hun ruiterbewijs dit en dat wel mag. Echter die bokkers komen uit Nederland en niet uit Belgie...

Ze gaan er dus vanuit dat alle regels die in NL gelden ook meteen in BE gelden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:09

wat ze heeft gedaan is nou niet het meest slimme wat de mensheid die dag gedaan heeft maar we leven allemaal toch nog?
ik zou ook toch wel even 2 keer kijken als ik een paard door een tunnel zag lopen, maar waarom eigenlijk niet
ze had beter een andere tunnel (lees: NIET de tunnel die ze nu heeft gekozen, en al HELEMAAL NIET de Kennedy tunnel) kunnen kiezen voor dr kunstje
maar echt wereldnieuws vind ik het niet

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:09

Hihi, die bewuste bokker gaf al toe dat je in Nederland ook niet over de autoweg mag maar dat ze nog niet gezien had dat het een autoweg is :D

Ik weet eigenlijk niet of Nederland en Belgie zo'n verschil zijn?

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:10

Grote bek over hun ruiterbewijs? Ik zeg alleen maar wat ik heb geleerd hoor. En wat kwats je nou uit je nek? Kun je één regel noemen die in België anders is als in Nederland, te paard? Met autorijden en brommer rijden en motorrijden heb je toch ook geen andere regels in belgenland?

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:10

linneketeut schreef:
pharagirlke schreef:

_O-

Inderdaad, zijn de regels in Belgie anders dan in Nederland dan? Met autorijden haal je toch ook niet voor ieder land een ander rijbewijs. :Y)

Nee je haalt geen ander rijbewijs maar er kunnen wel andere regels gelden!
In bepaalde landen mag je bijvoorbeeld zowel links als rechts inhalen...
In Engeland rijden ze links in plaats van rechts
In het ene land is de max. snelheid 140 kmpu, in het andere land 120kmpu

etcetera...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:11

Overigens, wat ik me spontaan af vroeg (ik dacht ook al aan het links rijden in Engeland). Moeten die engelsen dan ook voorrang van links geven ipv rechts?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:12

pharagirlke schreef:
Overigens, wat ik me spontaan af vroeg (ik dacht ook al aan het links rijden in Engeland). Moeten die engelsen dan ook voorrang van links geven ipv rechts?

zekers

Hidalgo24

sorry hoor, maar ik ben van mening dat het te belachelijk voor woorden is om zo onverantwoord door een tunnel te stappen met paard waarop automobilisiten absoluut niet op zijn voorbereid! Ook al rij je als automobilist maar 50! Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurt..

linneketeut

Ja, maar dat heeft dan toch niets te maken met het feit dat alles wat we hier met het ruiterbewijs leren in België niet geld. Ik leer namelijk niet met mijn ruiterbewijs dat ik 120 of 140 op de snelweg mag, want ik mag niet eens op de snelweg. En of je nu links of rechts rijd, ik mag nog steeds niet op een autoweg.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:14

pharagirlke schreef:
Hihi, die bewuste bokker gaf al toe dat je in Nederland ook niet over de autoweg mag maar dat ze nog niet gezien had dat het een autoweg is :D

Ik weet eigenlijk niet of Nederland en Belgie zo'n verschil zijn?

Dat weet ik niet, echter je kan er niet meteen van uit gaan dat alle Nederlandse en Belgische verkeersregels identiek zijn.

Het blijven toch 2 aparte landen met ook ieder een eigen grondwet, regels, normen en waarden...

linneketeut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:15

Hidalgo24 schreef:
sorry hoor, maar ik ben van mening dat het te belachelijk voor woorden is om zo onverantwoord door een tunnel te stappen met paard waarop automobilisiten absoluut niet op zijn voorbereid! Ook al rij je als automobilist maar 50! Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurt..

Ja daar ben ik het ook mee eens!
Hier in de buurt is laats een meisje verongelukt, ze fietstte op een weg waar normaal geen fietsers fietsen (het was wel toegestaan, maar het werd aangeraden om het fietspad door het bos te nemen, omdat ze op die weg gewoon 60 rijden (en meestal wel harder). Maar ze was alleen en het was stikdonker dus ze ging niet door het bos. Nou automobilist is er totaal niet op verdacht dat er een fietser zou rijden, en ziet haar te laat en moet in een keer zoveel afremmen (omdat een fiets gewoon niet zo hard gaat :z ) en ja dan ben je te laat.

00peetje00
Woonplaats: Ik in gouda en Barney op de beijersche hoeve in stolwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 21:18

ik vind wel dat deze mevrouw left heeft! ik zou het zelf in ieder geval niet durven.