Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pharagirlke schreef:linneketeut schreef:Ik heb mijn ruiterbewijs gehaald en daarmee ook álle verkeersregels geleerd. Een paard hoort op de berm te lopen, mits die er niet is dan hoort het paard buiten de bebouwde kom op het fietspad te lopen, en in de bebouwde kom aan de kant van de weg (en absoluut niet op het fiets- of voetpad). Deze vrouw heeft zich dus uiterst goed aan de verkeersregels gehouden en ik zie dan ook geen punt om moeilijk over te doen. Een tunnel is toch ook gewoon een weg? En met mijn brommerrijbewijs heb ik het zelfs ook nog een keer geleerd.
LEES DAN.
Het is een autoweg gezien het BORD dat voor de ingang staat. En op een autoweg mogen geen paarden komen daar die geen motorvoertuig zijn. Wat ze deed was dus, behalve levensgevaarlijk, ook nog geheel tégen de wet.
Dat ruiterbewijs is in Nederland precies niet zoveel waardEn dat brommerrijbewijs al helemaal niet want zeker met de brommer moet je weten dat je niet op een autoweg mag.
Tieneke schreef:Bij je ruiterbewijs leer je de basis, maar niets over wat je moet doen bij autowegen. Dat is al te geavanceerd voor ruitertjes vanaf 12 jaar, denk ik, die hun ruiterbewijs mogen halen. Dit artikel bewijst ook dat het niet de grote meerderheid is die het in z'n krollen krijgt om dit te gaan doen
pharagirlke schreef:In Nederland mag je wel met je paard op een autoweg dan?
Overigens is het nu eenmaal in België gebeurt dus dan is het wel zo verstandig om ook uit te gaan van de belgische wetgeving als het om een belgische boete gaat vind ik.
Voor de rest ben ik het geheel met je eensMij verbaast het ook dat zoveel mensen haar nog verdedigen
linneketeut schreef:pharagirlke schreef:In Nederland mag je wel met je paard op een autoweg dan?
![]()
Inderdaad, zijn de regels in Belgie anders dan in Nederland dan? Met autorijden haal je toch ook niet voor ieder land een ander rijbewijs.
pharagirlke schreef:Hihi, die bewuste bokker gaf al toe dat je in Nederland ook niet over de autoweg mag maar dat ze nog niet gezien had dat het een autoweg is
Ik weet eigenlijk niet of Nederland en Belgie zo'n verschil zijn?
Hidalgo24 schreef:sorry hoor, maar ik ben van mening dat het te belachelijk voor woorden is om zo onverantwoord door een tunnel te stappen met paard waarop automobilisiten absoluut niet op zijn voorbereid! Ook al rij je als automobilist maar 50! Gelukkig zijn er geen ongelukken gebeurt..