Ook met brandmerken gebeuren er veel misstanden
Wat alleen al bekend is op bokt...
peerd gestolen als veulen in Duitsland, eindigd in de sport in belgië ondanks dat peerd een brandmerk heeft.
Kijk nu recent hier op bokt, welk brandmerk maar geen papieren... en voor het stamboek bijna ondoenelijk, zo lijkt het, om de ware identiteit te achterhalen. En de achtergrond van het paard blijft onduidelijk...
Kennis van mij: heeft een leuke pony gekocht, paspoort erbij, transponder erin... pony wordt geschoren en voila, brandmerk te zien...
En dan de A van Afgekeurd, of Algemeen kampioen.... of dat een brandmerk over gebrand wordt zodat het oorspronkelijkeniet meer leesbaar is... De geleerden zijn van mening dat op dit moment de meest 'veilige' methode is om de identiteit te kunnen waarborgen: het chippen is.
Het probleem wat er nu nog is, is dat de PPC een reader gebruikt die niet alles kan aflezen...
(en dan vergeet ik opzet maar even voor het gemak, immers als ik peerd koop en laat het keuren, zal mijn DA die transponders allemaal uit kunnen lezen, even internetten en voila weet je waar paard geregistreerd staat)
Maar ontopic: er zijn al meer 'veldonderzoeken' gedaan naar pijn bij chippen versus pijn bij branden.
En ja heb ook een pony gezien die uit zijn dak ging met chippen... maar die deed dat ook met enten...
En onlangs heeft mijn merrie de DA proberen te schoppen tijdens het enten...
En nergens staat dat het geen pijn zou doen
en is de vraag: wat is pijnlijker chippen of brandmerken?