Isabell Werth praat over dopingaffaire in sportprogramma

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Isabell Werth praat over dopingaffaire in sportprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-09 18:48

Moderatoropmerking:
Ik heb een heleboel oneliners als 'eens', 'precies' en 'amen' verwijderd. Deze zaak heeft inhoudelijk meer te bieden dan zulke oneliners. :)

Hermelientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 12:50

randalinpony schreef:
randalinpony schreef:
Ik ben even op zoek geweest naar dat Shivering Syndrome (eigenlijk vrij weinig hits in google) maar kom nu op iets dat vooral bij quarters en zware rassen voorkomt en dat eigenlijk ook de spieren aantast:

http://www.petplace.com/horses/polysacc ... page1.aspx

http://forum.horsevideo.eu/showthread.php?t=4256

Wie weet of de aandoening in de eerste link ook het daadwerkelijke shivering syndrome is dat bij warmbloeds wordt gevonden, of dat het dezelfde naam voor een heel andere aandoening is?

Ik ben nou nog steeds heel benieuwd naar het antwoord op deze vraag.

Want het gaat wel telkens over 'shivering syndrome' maar die term levert verder weinig bruikbare zoekresultaten op. Ja, je wordt telkens naar artikelen over Werth verwezen...

Post #12 in dit topic geeft antwoord op jouw vragen:

http://www.chronicleforums.com/Forum/showthread.php?t=211264

Nancy Loving is absoluut een betrouwbare wetenschappelijke bron. "Equine practitioner" die een zeer hoog aanzien geniet en ook een officiële FEI dierenarts is (en daarnaast actief in diverse takken van de ruitersport en schrijfster van "Veterinary Manual for the Performance Horse"). Dus shivers is niet hetzelfde als PSSM, al passen sommige eigenaren wel hetzelfde dieet toe.

Verder verwijs ik je even naar dit topic:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=11&t=1131964&

Als je de stukjes van Knavia leest zul je een goed en accuraat beeld hebben van de nuloptie en de interpretatie ervan. Dit komt overeen met wat op de site van de FEI staat en wat betreft de uitvoering ervan lijken haar beweringen te kloppen. Ik ben de uitspraken van de tuchtcolleges gaan volgen vanaf de OS in Hong Kong zowel op FEI niveau als hier in Nederland in de basissport en wat zij zegt komt geheel overeen met wat ik waarneem. Er is trouwens nog nooit iemand gestraft voor zulke miniscule hoeveelheden dat ze kunnen worden verklaard door de theorie van: een persoon heeft zalfje op zichzelf gesmeerd, daarna bezemsteel aangeraakt, daarna heeft mijn groom deze bezem weer gebruikt en daarna mijn paard aangeraakt.

Verder is er ook al een onderzoek gaande naar deze hele problematiek door een zeer eminente wetenschapper van het IOC (waarbij het uitgangspunt van de FEI duidelijk is nl. dat de gezondheid van het paard beschermd dient te worden tegen de overambitieuze ruiter). Het rapport zou uitkomen in juli dacht ik dus ik ben benieuwd.

Ik vind in de dopingaffaires de uitspraken van prinses Haya omtrent haar eigen perikelen wel OK. Ik dacht dat ze een luxepoppetje was (foei vooroordeel :o ), maar nu ze zelf in een moeilijke situatie zit betreffende de dopinggevallen in de familie zegt ze dat ze hoopt dat het niet tegen haar gebruikt gaat worden omdat ze haar klus wil afmaken. Een deel van haar opdracht was juist aandacht voor een "schone" paardensport, zo niet dan heeft de sport geen toekomst en zeker niet als Olympische sport. Zij zegt naar aanleiding van het dopinggeval van haar man dat doping in de endurancesport in het Midden-Oosten inderdaad een heel groot probleem is dat moet worden aangepakt en dat haar man accepteert dat hij de RP (Responsible Person) is ook al laat hij het runnen van de stal aan anderen over. En zo hoort het ook "Noblesse oblige".

Hermelientje

Re: Isabell Werth praat over dopingaffaire in sportprogramma

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 21:29

Kleine correctie het moet zijn PR (Person Resonsible). D.w.z. dat hij degene is die eventueel bestraft gaat worden door de FEI ook al weet hij misschien echt niets af van de "behandeling" met steroïden hij blijft verantwoordelijk en aanvaardt dat dus.