nowornever schreef:Bandida schreef:Krijg nu wat, waar heeft die Anky het dan over
Omdat het eigelijk nooit gemeld wordt door het gezeik en papierwerk erom heen ga je het er om heen plannen. Dus ik snap anky heel goed en wat haar punt is het feit dat er een hele ophef is als het absoluut geen prestatiebevordende werking heeft en het zo weinig is dat het niet eens werkzaam kan zijn.
Tja je hebt ook ondernemers die van alles niet aan de belastingdienst melden vanwege alle gezeik met papieren.
Die snap ik ook heel goed, maar die dragen toch ook de consequenties als de fiscus eens gaat controleren.
Die controles en bijbehorende boekhouding zijn er niet voor niets, er zitten genoeg rotte appelen tussen. Dus topsporters zouden blij moeten zijn met die controles, die zijn er niet om hun te pesten, die zijn om het welzijn van alle paarden in de sport te waarborgen en de sport eerlijk te houden.
De nuloptie is een andere zaak, maar het verbieden van 'wilde' medicijnen is heel wat anders nog.
Ik ben verder mee met Huertecilla in deze.
De hele discussie of je paarden wel of niet mag sederen voor allerlei routineklusjes en bij allerlei zaken waar mensen die de hele dag prof. met paarden in de weer zijn, voldoende tijd voor training in zouden moeten steken, kun je nauwelijks uitleggen aan het 'grote publiek'.
Die ziet vooral dat paarden routinematig handelingen moeten ondergaan die kennelijk zo naar voor het dier zijn dat het zonder spuitjes niet lukt.
Ik heb ook al nooit iets van die verwarmde tribunes begrepen waardoor het voor de paarden echt niet aangenamer wordt om te presteren. Je kan ook gewoon je jas aanhouden.
En van de rookwolken die vroeger in die grote indoorhallen hing vanwege de idioten die zaten te roken, ook niet (maar dat is misschien wel veranderd nu roken in openbare ruimtes is aangepakt?).
Je rookt toch niet in een hal waar topsport wordt bedreven?
Hoezo verwording? Hoezo welzijn?
Jammer dat mensen uit de sport zich meestal vooral aangevallen voelen, vinden dat niemand er iets van snapt, terwijl ze dan toch blind zijn voor een groot deel van de mensheid, dat door middel van beinvloeding van de publieke opinie en stemgedrag wel in staat is het de paardensport heel moeilijk zo niet onmogelijk te maken.