Dierenliefde ontaardt in zware mishandeling te Blankenberge

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:48

Bandida schreef:
aslo schreef:
Kan die vrouw ook niets aan doen, gewoon veel te goed gelovig.

Ok, als dat het geval is zie ik het dus niet goed komen.

Ook goedgelovige mensen mogen dieren houden imo. Het feit dat ze deze adviezen van een DA èn hoefsmid heeft gehad baart mij zorgen. Èn een omgeving die dus veels te laat aan de bel hebben getrokken.

De BLID mag wel eens gaan kijken of deze DA en hoefsmid niet meer slachtoffers gemaakt hebben. Een dikke portemonnee hebben ze er vast aan overgehouden.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:51

slimmerik schreef:
Ook goedgelovige mensen mogen dieren houden imo.

Euh ja, maar goedgelovige mensen die een dier vier maand lang traag onder hun ogen laten sterven niet. Er mist toch nog wel iets anders bij deze persoon.

slimmerik

Re: Dierenliefde ontaardt in zware mishandeling te Blankenberge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:53

Deze persoon heeft gewoon exact de commando's van die twee charletans opgevolgd. Waar ze ook nog eens dik voor betaalde. De DA had gezegd dat het dier het zou redden: het zou wel een jaar kunnen duren maar het zou in orde komen.

Uit pure liefde voor het paard volgde ze de commando's op.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:54

Oetje lag in the middle of nowhere dus het was ook niet zo dat er dagelijks mensen langs kwamen. 's Avonds ging hij overigens naar stal. Om 4 uur in de ochtend zette ze de staldeur open en ging hij zelf weer naar buiten, dus mevrouw dacht natuurlijk hij loopt nog wel, alleen ging hij zelf in de wei liggen en kon hij dan niet meer overeind komen. Ook is haar verteld dat er tot 3 uur in de middag schaduw was op de plek waar Oetje ging liggen. Dat was dus niet waar, maar wist zij ook niet.
Elke week kwam de dierenarts en om de 2 weken kwam de hoefsmid. Zij moeten nog het hardst aangepakt worden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 09:59

- FOUTJE

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:10

Die hoefbevangenheid is duidelijk NIET het enige probleem...
Ik mag maar hopen dat die vrouw hier niet zomaar mee weg komt, dit is toch te gek voor woorden?!

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:26

rockwitch schreef:
Dat was dus niet waar, maar wist zij ook niet.
Elke week kwam de dierenarts en om de 2 weken kwam de hoefsmid. Zij moeten nog het hardst aangepakt worden.

De eigenaar is de verantwoordelijke voor het dier, domheid en naïviteit zijn geen excuus. Je weet niet waar schaduw komt en waar wel? Weet nog vanalles niet, en laat het beest 4 maand sukkelen? Nee, geen medelijden hoor :n Je hoeft niet alles te weten, maar dat het zo erg uit de hand loopt zonder dat je hulp zoekt?
Ja, de da en smid zijn mee verantwoordelijk, maar zij hadden geen beslissingsmacht.

jennyk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:28

wat fijn dat dit paard nu op een plek is waar ie behandeld word en nu duimen dat het nog een beetje goed komt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 10:45

ik weet zeker dat er alles aan word gedaan om het beestje beter te krijgen!!

denk ook dat de eigenaresse uit goede bedoelingen handelde.. anders ga je niet zo vroeg uit bed lijkt mij.....
dat doe je alleen als je het beste voor hebt met je dier!!

zonnestraal2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:24

4 maanden? belachelijk
waarom is er niet eerder wat ondernomen.
toeschouwers hebben dat 4 maanden geleden toch ook wel kunnen melden?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:31

die natuurlijke bekapper is een natuurlijke charlatan.zeker niet gehinderd door enige kennis. maar een DA moet beter weten (eigenaresse ook). is het wel waar dat er een DA is geraadpleegt, of zegt de eigenaresse dat? en haar vrienden die zich hier bevinden..
mijn paard is lui. buiten in de bak gaat ze steevast liggen slapen. komt er een kindje langs, die roept luidkeels; mama, dat paard is ziek!
als een kindje van +- 4 dit al" constateert," waarom een volwassene dan niet? je hoeft echt niet gestudeerd te hebben dat als je paard-niet kan staan, -mager word- en wonden krijgt,om te weten dat dat dan niet in orde is.en als ze zo vaak kwam, had ze ook wel gezien dat er geen schaduw was. en de regen dan? dacht ze dat erom heen geregend was?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:35

Het paard ging 's nachts gewoon naar binnen hoor. Als het paard echt 4 maanden gelegen had dan was ie natuurlijk dood geweest.

Maar wat die DA betreft: is wss waar en wordt iig allemaal nagetrokken.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:12

als je de eerste foto's bekijkt durf je hem nog geen 2 stuivers te geven

maar als je dan de foto's ziet bij diegene die hem nu tijdelijke opvangt dan heb je weer hoop dat het goed komt

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:30

zeker, maar dat doet nix af aan het feit dat het zo ver heeft kunnen komen...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:31

Nu zijn er een aantal die, ondanks de nalatigheid van de DA en de HS toch de schuld aan de vrouw geven. Hoeveel van jullie geloven in eerste instantie blindelings jullie eigen DA, HS osteopaat, zadelmaker etc????
Ik heb zelf een paar ernstige missers gezien van een DA die bij vele mensen als heel goed bekend stond. Vanuit het hele land kwamen ze naar zijn kliniek om raad. Terwijl ik het met mijn eigen paard 2 keer heb gehad dat hij de plank volledig missloeg, en er zelfs 2 paarden zijn ingeslapen die nog gered hadden kunnen worden. Maar hij word, ondanks dat hij gelukkig met pensioen is, nog steeds door vele op handen gedragen. Zelfs door de eigenaars van de ingeslapen paarden.
Hetzelfde met de HS. Hier op bokt kom ik regelmatig de naam tegen van een smid, die ook wel kundig is. Hij heeft menig paardenvoet gered, maar ik ken toch 1 geval waar hij ook de plank ernstig mis heeft geslagen. Nu wist de eigenares van het paard, en ik ook, hoe de voet er uit zag dat ze hem kocht, en heeft tijdig in kunnen grijpen. Maar iedereen heeft haar eerst voor gek verklaard, want jouw HS weet het het best, en het is bevestigd door je DA.
Ook de zadelmaker word blindelings geloofd. En als ik eens op de foto's hier op bokt kijk, schrik ik van de zadels die echt niet goed liggen. Maar de zadelmaker is net geweest, dus het zadel past.
Dus waarom zou deze vrouw, die er een HS en een DA bij heeft gehaald, die mischien wel door andere paardenmensen is aangeraden, nu zo ontzettend schuldig zijn. Terwijl heel veel paardenmensen in eerste instantie blindelings op hun adviseurs afgaan.

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:46

spicegirl schreef:
zeker, maar dat doet nix af aan het feit dat het zo ver heeft kunnen komen...

absoluut en ik ben bang dat je toch nooit achter de hele waarheid komt

denk dat we beter in het heden kunnen kijken
hoe het paard goed geholpen kan worden en de eigenaresse ook leert hoe met een paard om te gaan
en dat ze voorlopig aan het handje meegenomen wordt

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 12:59

Bandida schreef:
aslo schreef:
Oh btw die 1e smid was overigens een natuurlijk bekapper.

Die slaan geen ijzers Aslo

dan is ie geen natuurlijk bekapper :)*

Een natuurlijk bekapper zal nooit bij een hoefbevangen paard ijzers onder slaan, en al helemáál geen omgekeerde ijzers.

Dit betrof dus een gewone smid.

Zolang hier werd gesproken over de veearts en een hoefsmid was het vooral de schuld van de eigenaar. Nu het woord natuurlijk bekapper is gevallen, zul je zien dat de eigenaresse ineens veel minder schuld krijgt en vooral de natuurlijk bekapper blaam gaat treffen ;-)

Mark my words
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 28-06-09 13:00, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:00

Arabesk schreef:

Die zichzelf NH noemt en zich ook zo verkoopt.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:02

slimmerik schreef:
Arabesk schreef:

Die zichzelf NH noemt en zich ook zo verkoopt.

Ja lekker is dat he...

NH = trouwens niet NB.

Er is in België een hoefsmid die het in zijn boek heeft over natural horsemanship bekappen 8)7. (de meeste NH goeroes hebben hun paarden vierkant op ijzers :+ dit even terzijde). Dan weet je dus meteen al hoeveel kennis zo'n hoefsmid heeft van NH en NB. Dan zeg je eigenlijk dat kunstgeschiedenis en natuurkunde op school gewoon dezelfde vakken zijn :D

Maar zo heb je legio van dat soort figuren. Daarom is het ook zo belangrijk dat je zelf kennis verwerft over paarden, zodat je malafide VA-en en HS-en en bekappers de laan uit kunt sturen.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 28-06-09 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:04

als het goed is wordt ze nu aan het handje meegenomen dus dan moet het goed komen

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:08

Inoterry schreef:
Dus waarom zou deze vrouw, die er een HS en een DA bij heeft gehaald, die mischien wel door andere paardenmensen is aangeraden, nu zo ontzettend schuldig zijn. Terwijl heel veel paardenmensen in eerste instantie blindelings op hun adviseurs afgaan.

-Omdat dit lijden heel erg zichtbaar was
-Omdat (op basis van wat hier geschreven is) deze persoon ook geen idee heeft van de basisbehoeften van een paard (onbeschut in de wei laten liggen?!)
-Omdat hoefbevangenheid en de ernst daarvan iedere paardenhouder bekend zou moeten zijn
-Omdat dit 4 maand (!) heeft geduurd
-Omdat op al die tijd enkel achteruitgang te merken was, kijk eens naar die foto's.. zou je zelf niet beginnen denken dat hij misschien wel aan het verhongeren is?
-Omdat het HAAR paard is, en niet dat van de DA of de HS

En ik wil je er ook nog even op wijzen dat je zelf zegt 'in eerste instantie'..

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:08

dipstaartje schreef:
als het goed is wordt ze nu aan het handje meegenomen dus dan moet het goed komen

Nou, blijf dat handje dan maar goed vast houden. Dit paard is in de lente weer hoefbevangen, of de lente erna, of de lente daarna..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:11

Bandida schreef:
dipstaartje schreef:

Nou, blijf dat handje dan maar goed vast houden. Dit paard is in de lente weer hoefbevangen, of de lente erna, of de lente daarna..

Tja, dat zijn aannames en speculaties. Raakt imo kant nog wal.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:14

slimmerik schreef:
Tja, dat zijn aannames en speculaties. Raakt imo kant nog wal.

Inderdaad speculatie, maar is dit een paard waar je als 'redder' (als hij er al door komt) nog risico's mee wil lopen? Heeft dat dier hiermee niet definitef genoeg elende gehad?
Dat zou voor mij niet het geval zijn. Ik liet hem eerlijk waar nog liever afmaken dan hem zonder permanent toezicht weer op dezelfde plaats neer te zetten.
Laatst bijgewerkt door Ruga op 28-06-09 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 13:16

Tja, dan kunnen de dierenasiels maar beter gelijk hun voorraad opruimen om het maar cru te zeggen.

Maar je mag je mening hebben hoor. Kan me voorstellen dat je emotioneel wordt bij dit soort foto's.

Ik begrijp ook dat het nog lang niet zeker is dat dit paard het gaat redden. Hij krijgt een tijdje de kans. Is er binnen die tijd geen duidelijke verbetering dan gaat hij alsnog naar de eeuwige weiden.