Ruiters klaar voor zwaarste ren ter wereld: Mongoolse Derby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nebron

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:07

Sorry maar daar zijn paarden niet voor!!! :o Ze moeten zelf dat piiiiieepeind maar 'ns gaan lopen. En die foto ook hea?! 'n Dode pony! :( Moet niet kunnen! Echt ni! :( :(

Karin

Re: Ruiters klaar voor zwaarste ren ter wereld: Mongoolse Derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 19:08

Ik vraag me af of jij wel weet waar het over gaat, Nebron. Heb je het artikel gelezen?

Rixt_HVJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:31

wat heeft zo'n wedstrijd voor nut!! ik bedoel je stapt steeds op andere paarden die je vaak niet eens kent dan is er toch niks leuks aan?? ik zou voor geen goud mee willen doen je!! ik zie het nut er niet van in! :(

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:38

waarom is er niks leuks aan om op steeds op andere paarden te stappen?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:41

Ik vind het wel een leuk idee, maar dan als het voor een goed doel werd gedaan . Als een soort sponsortocht, en dat ruiters er gewoon een jaar ofzo over mogen doen. En dat je het wel op 1 paard doet dat van te voren is gekeurd door dierenartsen enzo en dat er onderweg ook hulpposten komen om de 70 km. En dan je met een GPS enzo moeten rijden!

cile205

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 20:48

ik ook, kunnen we niet een goedkopere versie invoeren ;)

hihi

___Tessa___

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 21:26

Dat dit nog mag tegenwoordig :?

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:00

[***] schreef:
Citaat:
Ik neem aan dat de buitenlandse ruiters met hun hart en verstand rijden...

Daarom ligt er op de foto ook een dood paard die de race niet heeft overleefd :roll: |o

Dat is een hele andere race waarom mongoolse kinderen racen op hun paarden. Staat totaal los van de ruiters die de derby rijden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:04

Zoals ik al zei, veel reacties hier is veel geschreeuw zonder te lezen. Jammer.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:07

Ik moet ook zeggen dat ik vind dat veel mensen het zielig vinden, niemaand weet toch vantevoren of er alleen maar 'gejakkerd' word. 40 km is voor een getraind paard makkelijk te doen.

Het lijkt mij in ieder geval heel erg gaaf om te doen.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:12

Bah, op zich lijkt het me leuk om ooit eens een trektocht van zo lang te maken, maar dat als een race? kom op zeg, en ja, laat vooral de ruiters (die toch al niet helemaal lijken te sporen dat ze zoiets een dier aan willen doen) dan ook nog eens op een paard rijden die ze niet kennen én waar ze geen emotionele band mee hebben.. nou.. ik ben 'benieuwd' hoeveel doden er gaan vallen.......

(Dan ga ik natuurlijk uit van de échte racers he, niet de avonturiers).

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:19

Vind dit toch wel heel erg gaaf klinken..
Echt overgeleverd aan jezelf en je paard en voor de rest helemaal niets.

Denk dat de mensen wel zuinig zijn op hun paard, je zit middle of nowhere. Als je je paard niet zuinig behandeld en er gebeurt iets met hem.. dan ben je gewoon zwaar de l*l. Want dan kun je zelf geen kant meer op....

Esile

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:29

SB_Beessie schreef:
Ik vind het wel een leuk idee, maar dan als het voor een goed doel werd gedaan . Als een soort sponsortocht, en dat ruiters er gewoon een jaar ofzo over mogen doen. En dat je het wel op 1 paard doet dat van te voren is gekeurd door dierenartsen enzo en dat er onderweg ook hulpposten komen om de 70 km. En dan je met een GPS enzo moeten rijden!

Als ik het goed heb gelezen, is het voor een goed doel. Ze moeten een bepaald bedrag ophalen en dat minstens aan het goede doel schenken.

Het lijkt mij ook gaaf :j Sowieso wil ik graag nog eens naar Mongolië :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-09 23:46

Moderatoropmerking:
Zoals al eerder gemeld is, de foto is niet van deze race, maar een foto om een beeld te krijgen van de omstandigheden. Verder verzoek ik jullie ook om goed te lezen wat er staat en niet zomaar dingen te roepen. :)

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 01:56

ik denk dat het eerst maar eens gereden moet worden, en dan bekijken of het "commentaar" rechtvaardig is.. ja er KAN een boel fout gaan, ja er KAN een paard/ruiter overlijden... maar is dat niet zo bij elke tak van sport?
het lijkt mij een enorme uitdaging om zo'n race te rijden, maar ik zal dus wel met verstand en gevoel rijden, het zal fout gaan ( of de kans is groter) als mensen hun paarden gaan afjakkeren om de snelste te zijn.... maar goed, wie weet gaat dat helemaal niet gebeuren.. ( en dat hoop ik uiteraard)

als mensen aanstoot nemen bij de foto? ik denk dat jullie dan nooit meer op een paard moeten klimmen of een evenement bij moeten wonen, jullie hebben geen idee wat het verhaal hierachter is, er sterven ook paarden in de wei, tijdens een simpel b proefje, tijdens een buitenritje...

als straks in aug/sept. blijkt dat het een enorme veldslag was, vele dieren dood/gewond? oke ga dan maar op de barricades om herhaling te voorkomen.

voor nu? ik ben benieuwd, ook of er ook "live" beelden van te zien zullen zijn.

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 06:20

live beelden lijkt mij niet, maar wie weet..
eerlijk gezegd denk ik dat er ook wel ruiters bij elkaar blijven hoor, verdwalen is best makkelijk denk ik ;)
Als ik de kans zou hebben om mee te doen: zou het zeker doen! wat een uitdaging! ik krijg een beetje een Hidalgo beeld hahaha alleen dan met verschillende paarden :P

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:27

A_lette schreef:
Zoals al eerder gemeld is, de foto is niet van deze race, maar een foto om een beeld te krijgen van de omstandigheden. Verder verzoek ik jullie ook om goed te lezen wat er staat en niet zomaar dingen te roepen. :)

Misschien de foto dan toch maar gewoon weghalen of een andere ervoor in deplaats zetten?

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 10:38

Nebron schreef:
Sorry maar daar zijn paarden niet voor!!! :o Ze moeten zelf dat piiiiieepeind maar 'ns gaan lopen. En die foto ook hea?! 'n Dode pony! :( Moet niet kunnen! Echt ni! :( :(

Waar zijn paarden dan wel voor?
Op stal staan en als ze geluk hebben mogen ze nog in een weitje waar ze hun benen niet eens fatsoenlijk kunnen strekken? Die paarden daar worden voor niets anders gebruikt. De bevolking leeft van die paarden: ze zijn vervoer, eten, drinken (paardemelk), inkomstenbron,...
Mogen ze dan ook geen paard slachten want dat is zo zielig?
Elk paard kan bij wijze doodvallen, ook tijdens een B-proefje. Misschien moet je eerst eens fatsoenlijk lezen voor hier te posten...
Ikzelf blijf het een mooi initiatief vinden! Op de site staat zelf ook dat het niet de bedoeling is om de paarden over de kop te jagen maar om de uithouding van de ruiters te testen...

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 15:10

Esile schreef:
SB_Beessie schreef:

Als ik het goed heb gelezen, is het voor een goed doel. Ze moeten een bepaald bedrag ophalen en dat minstens aan het goede doel schenken.

Het lijkt mij ook gaaf :j Sowieso wil ik graag nog eens naar Mongolië :)

Idd., maar op deze ,manier vind ik het niet goed..

OdeSsaA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:36

Mii_Jessica schreef:
Echt zielig! :( Slaat helemaal nergens op! die dieren vragen er niet om! :(

echt hé ! zo erg die foto ! moet je zien ! verschrikkelijk gewoon !

OdeSsaA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-09 18:37

reininglover schreef:
Nebron schreef:

Waar zijn paarden dan wel voor?
Op stal staan en als ze geluk hebben mogen ze nog in een weitje waar ze hun benen niet eens fatsoenlijk kunnen strekken? Die paarden daar worden voor niets anders gebruikt. De bevolking leeft van die paarden: ze zijn vervoer, eten, drinken (paardemelk), inkomstenbron,...
Mogen ze dan ook geen paard slachten want dat is zo zielig?
Elk paard kan bij wijze doodvallen, ook tijdens een B-proefje. Misschien moet je eerst eens fatsoenlijk lezen voor hier te posten...
Ikzelf blijf het een mooi initiatief vinden! Op de site staat zelf ook dat het niet de bedoeling is om de paarden over de kop te jagen maar om de uithouding van de ruiters te testen...

als het zo zit heb je wel een punt ...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:24

Vroeger had je in Amerika ook de jongens op ponies die per station wisseldenom de post zo snel mogelijk te bezorgen...
Er is niks nieuws onder de zon.
Persoonlijk lijkt het me een enorm gave ervaring en een hele grote uitdaging :j

play_coy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 20:26

ik vind dat er niks mis is met de foto, dit is de natuur! Iets anders dan waar wij mee bezig zijn!!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-09 21:39

OdeSsaA schreef:
Mii_Jessica schreef:
Echt zielig! :( Slaat helemaal nergens op! die dieren vragen er niet om! :(

echt hé ! zo erg die foto ! moet je zien ! verschrikkelijk gewoon !

Misschien moeten jullie eens leren lezen. De foto is NIET van deze race en heeft er dus in dat opzicht niks mee te maken. En lees ook eens de andere posts voordat je zomaar iets gaat roepen.

@ play_coy: "natuur"? Dood paard met een hoofdstel om. ;)

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-09 11:10

Fiffill schreef:
@ play_coy: "natuur"? Dood paard met een hoofdstel om. ;)

Doodgaan op zich is een natuurlijk gegeven. Een rijpaard gaat ook aan natuurlijke oorzaken dood als het toevallig een hoofdstel om heeft.
Hoe of wat van de foto is onbekend.
Die foto is bewust suggestief onterecht bij dit artikel geplaatst. Deze persoon verdient een foei.
Doodgaan op zich is natuurlijk doch dat kan net zo min als etiket op deze foto geplakt worden.
Misschien is het wel een paard wat een noodzakelijke geneesmiddel is onthouden omdat de eigenaar persé mee wilde doen en niet op doping betrapt wilde worden....

hc