Anky van Grunsven heeft flink 'motivatieprobleem'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mbkaatje

Re: Anky van Grunsven heeft flink 'motivatieprobleem'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:23

Dat is jullie eigen verzinsel hoor. Dat zal je Anky niet zo snel horen zeggen. Volgens mij was ze juist blij dat ze concurrentie heeft gekregen. En goeie ook.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 12:32

wellicht bedoelde ze het niet zo (kan ik me ook niet voorstellen) maar het klonk wel als een excuus waarom zij niet gewonnen zou hebben. Als je iets niet zo belangrijk vindt, doe je ook niet zo hard je best. Anders had ze dit wel gedaan en zou Edw.2e zijn geweest. Ja en dat zullen we dus nooit weten....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 13:57

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal berichten uit dit topic gesplit, graag terug ontopic en graag op de bal spelen in plaats van op de man :)

Fortuna22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 14:15

Solvej schreef:
Nu ga ik iets gevaarlijks zeggen maar ik ben blij dat ze eens niet gewonnen heeft, heb de kür gezien en naar mijn mening mocht ze nog een paar plaatsjes naar achter geschoven worden. Ze heeft zo vaak onterecht haar zege behaald dat het naar mijn mening tijd werd dat ze weer eens met beide benen op de grond werd gezet.

Helemaal mee eens.
Er werden wel vaker betere proeven gereden dan die van Anky en ik vindt dat ze meer dan eens onterecht heeft gewonnen.
Ze vaart in mijn ogen door op haar status,(die ze ook echt wel heeft verdiend!!) maar ze presteert de laatste tijd echt beduidend minder!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 17:37

Senja_x schreef:
Wij moeten kijken naar Anky de grote ruiter en als die ongemotiveerd ons land vertegenwoordigd dan is dat niet echt een pretje om te zien. Als zo een grote ruiter ongemotiveerd en niet klaar voor een NK aan de start verschijnt dan is het niet meer als logisch dat er kritiek komt vanuit de paardensportliefhebbers.

Ik vind wel dat je schromelijk overdrijft.

Ten eerste heeft Anky 'gewoon' 84% gereden in de kür en was deze proef nagenoeg foutloos. Het is wss jouw persoonlijke interpretatie dat je het 'geen pretje vond' om naar te kijken, maar een proef van 84% vind ik dus wél prettig om naar te kijken, en ik heb niets gemerkt van die motivatie. Hoogstens dat het 84% was en geen 86%. :+
Waar je dus vandaan haalt dat Anky niet klaar voor dit NK was, kan ik even niet begrijpen. Graag wat meer uitleg daaromtrent. Je bericht komt nogal denigrerend over richting Anky, maar dat zou ik erg ongepast vinden. Menigeen zou namelijk niet gewoon even een 80+-proef rijden als ze er met haar koppie niet bij is. Maargoed, zij hoeft zichzelf natuurlijk niet meer te bewijzen.

Ellen112

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 20:41

belachelijke vraag, je kunt niet altijd winnen en dat hoeft ook niet. Het is fijn en leuk als je een keer beloond word voor je prestaties.
Ik vind als jij niet wint dat je dat juist meer moet motiveren om NOG beter en harder je best te doen:)

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-09 22:07

Ik denk niet dat ik na tig titels nog even gemotiveerd zou zijn. Ze heeft alles al bereikt wat ze kon berieken, dus enig motivatieprobleem kan ik wel enigsinds begrijpen.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 07:14

[quote="]SanderTen eerste heeft Anky 'gewoon' 84% gereden in de kür en was deze proef nagenoeg foutloos.[/quote]

Zo foutloos vond ik hem niet :x :) en naam mijn bescheiden mening geen 84% waard, maar wie ben ik he!

just2see

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 09:54

Ik kan Anky heel goed begrijpen want de stress dat "aan de top" rijden meebrengt moet enorm zijn. Bovendien heeft ze nu ook haar kinderen die heel veel aandacht opeisen. Ook komen er dagen in iemand zijn leven waarop men gaat inzien dat niet enkel en alleen paarden belangrijk zijn.
Als Formule 1 fan moet ik zeggen dat bvb. Kimi Raikonnen ook motivatieproblemen heeft en dat een Jenson Button, die nu oppermachtig is, stelt dat aan de top rijden veel meer stress meebrengt dan in het middenveld. Ik denk dat je niet mag onderschatten wat voor een stress dat voor Anky moet meebrengen. Bovendien : wie heeft er ooit beter gepresteerd ? Wat moet ze nog bewijzen ? Ik kan het heel goed begrijpen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:53

juksz schreef:
..............maar ze presteert de laatste tijd echt beduidend minder!

Ja, dat is precies wat ze zelf zegt

mrieeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 12:57

nouja, op zich best logisch. wat wil ze nou nog meer bereiken dan.

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 13:13

marieke_irma schreef:
nouja, op zich best logisch. wat wil ze nou nog meer bereiken dan.

Haar paarden beter voor elkaar, losser door het lijf, net zoveel actie in het achterbeen als in het voorbeen.
Je raakt nooit uitgeleerd, ook Anky niet! Alleen wanneer je denkt dat je het al kunt leer je niks bij.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 18:46

Solvej schreef:
Zo foutloos vond ik hem niet :x :) en naam mijn bescheiden mening geen 84% waard, maar wie ben ik he!

Prima, jouw mening. Dat klopt misschien ook wel.:j
Ik ga zelf geen uitspraak erover doen of een proef wel of niet goed gejureerd is, ik ga ervan uit dat de jury's capabel zijn, dat is in mijn geval beter dan op mijn leken-kennis te vertrouwen. :')
En natuurlijk was de proef niet foutloos, dat is ook niet relevant, ik reageerde alleen maar op de bewering dat Anky al half afgeschreven kon worden (bij wijze van), wat ik dus absolute onzin vind als je haar punten bekijkt. Als ze nou na de OS ineens 72% ging rijden, oké... maar nu?

Oja, voor ik het vergeet: ik ben helemaal niet pro-Anky o.i.d., ik hou alleen niet van al dat 'de grond in boren' dat hier zo vaak gebeurt als de naam Anky valt.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-09 21:09

Hoe was het ook alweer??

"De beste stuurlui staan aan wal"

Toch Solvej??

:Z

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:20

Ja juist ja :D :x
Dus dan moet de hele wereld zeker zwijgen als het om Anky gaat :+

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 08:50

wat kunnen sommige toch zeuren zeg!...ten eerste als anky een motivatieprobleem heeft, dat kunnen dat een hoop mensen begrijpen...dat er nu ruiters bijkomen die betere proeven/kuren gaan rijden...dat werd wel eens tijd ook!...en dat zal anky ook denken..het is niet zo dat het motivatieprobleem nu opeens komt opduiken, dat roept ze al heel het jaar...en vergeet niet dat toen zij nog een klein anky'tje was,zij ook echt heel vaak in het nadeel is gejureerd, maar misschien zijn sommige nog te jong :+ om dat te weten maar dan zouden die personen zich daar ook eens in moeten verdiepen..maar zij heeft de kur wel een andere demensie gegeven..niet van die aan elkaar geplakte stukjes muziek, nee mooi gecomponeerde muziek(al dan wel of niet je er van houd)..en daarbij!...zij heeft nog altijd dressuur groot gemaakt, daarom krijgen we nu zendtijd(ook al is het nog zeer minimaal)op de NOS...natuurlijk kan je altijd kritiek hebben op mensen, waarom niet??...dus kan ook op Anky..maar wees wel realistisch, hoge bomen vangen veel wind zo ook zij..maar zij is wel degene die een colom schrijft in de telegraaf, die bij Paul en witteman zit en weet ik veel overal...haar persoonlijkheid maakt dressuur wel waar het is..... Hopelijk gaan we met het EK goud halen...want met Edward/Imke/Anky moet het gaan lukken..en zo zal zij er ook over denken, eindelijk iemand die nog meer hoge ogen kan gooien..die hebben we heel hard nodig want anky kan niet alleen die kar trekken...Ik hoop van harte dat ze nog even doorgaat, dat ze weer die motivatie kan vinden om samen met de andere toppers een dreamteam te vormen

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 09:57

Solvej schreef:
Ja juist ja :D :x
Dus dan moet de hele wereld zeker zwijgen als het om Anky gaat :+

Nee hoor...

Als Edward NK (2004) word, valt zo'n beetje heel NL over zijn donald duck voeten...
Terwijl hij toch echt al járen met dezelfde voeten rijdt hoor...
En kom eens met iets nieuws in plaatst van dat keurslijf... "als het om Anky gaat"

Het gaat dus helemaal niet om Anky, het gaat er om dat diegene die zo hard roepen vanaf de zijlijn, zelf nooit verder zijn gekomen dat eerste worden op basisniveau, in de bak van de plaatselijke manege....
Nou moet je ergens beginnen, maar ik word er zo moe van, van hen die het altijd beter weten, en altijd wel wat te zeggen hebben...

Overigens denk ik ook dat Anky best eens op jou stal kan komen kijken, dan weet ze gelijk hoe het nou wel moet, of was het hoe het nou juist NIET moet....

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:16

*Proest* :D I rest my case :')

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 10:35

Solvej schreef:
*Proest* :D I rest my case :')

:D Hij is goed hè?? ;)

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 12:03

het niveau daalt weer....... 8)7

wees lief voor elkaar

KirstenDirks

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:11

Mense goedheid zeg:P

Je hoeft toch niet altijd te winnen?
Motivatie probleem.
Beetje flauw zeg.
Maar Edward had super gereden.

Imala204

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 15:57

Citaat:
Motivatie probleem.
Beetje flauw zeg.

Volgens mij geeft ze dat toch zelf aan in het interview :?
Citaat:
De oorzaak is mogelijk een motivatieprobleem, bekent de ervaren Nederlandse.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 16:05

Misschien moeten jullie de persconferentie eens beluisteren... 8)7
Ze zegt duidelijk dat ze een motivatieprobleem heeft gehad, en nu nog een beetje, maar ze kruipen uit de dip.
Nou voilaa... Iedereen vrolijk, iedereen blij.
Ze is blij voor Edward, zegt ze ook.
Iedereen nog vrolijker en blijer.

En als je je eens in haar verdiept, zal je het ook nog begrijpen ook :D

Tenminste, ik wel... Het ene paard dat ik rij, is Z2 geweest. Heel leuk, lief en aardig allemaal. Maar ik rij er geen wedstrijden mee. De lessen waren mijn enige motivatie... En die stoppen nu, waarom zou ik dat paard nog rijden? Hoe ga ik me motiveren om elke week weer 3 dagen te rijden?

Masada

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 19:21

Ulissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-09 21:25