Kuggur schreef:Okee, jullie hebben me overtuigd; In nederland mogen ruiters alles; in de berm rijden , op het fietspad , de stoep, zolang ze zich maar lekker veilig voelen. Maakt natuurlijk niet uit wat er in de verkeerswet staat, of dat er zo nu en dan een fietser in het ziekenhuis beland, zolang de ruiter zich er lekker bij voelt is is er niets aan de hand. Als er een ongeluk gebeurt is dat natuurlijk altijd de schuld van die botte domme andere weggebruikers, die de gevoelige natuur van het vluchtdier paard niet begrijpen, en de ruiter en paard combinatie niet de ruim baan en voorrang geven waar ze in alle verkeerssituaties recht op hebben...
Daarom trek ik me nu terug uit deze discussie, hoop voor jullie dat zowel andere weggebruikers als de wetgever deze aparte instelling blijven tolereren....
Grijns. Kon je je gelijk niet halen?
Afijn, als dagelijks automobiliste, wekelijks trekkerrijdster, regelmatig fietster, zo nu en dan skater, meerdaags ruiter, zou ik graag zien dat men meer rekening met elkaar hield. Niet met ruiters in het bijzonder, ook niet met ligfietsers in het bijzonder.
Hoe vaak ik niet afgesneden danwel uitgescholden word... my god...
Overigens de bullsh*t dat een paard 100% braaf moet zijn op de weg ben ik inmiddels ook wel een beetje zat. Het blijft een dier. Je kunt ze niet op alles trainen, zelfs politiepaarden slaan nog wel eens op hol en dan heb je het vaak nog over situaties die hun berijders aan zien komen. Laat staan de situaties die ze niet aan zien komen.... Natuurlijk moet je het risico zo klein mogelijk maken door veel te oefenen en te trainen maar een ongelukje is niet te vermijden. Hopelijk hersteld deze man snel en goed...